Ben me doodgeschrokken
vrijdag 28 november 2014 om 17:25
Tuf ik net met mijn auto naar huis, gaan de slagbomen bij de spoorwegovergang dicht. Komen er twee grieten van een jaar of 15 aangefietst en fietsen zo langs de slagbomen, vlak voor de aanstormende intercity het spoor over. De trein natuurlijk toeterend als een gek.
Ik zat met mijn hart in mijn keel te wachten tot de trein voorbij was, bang voor wat ik zou gaan aantreffen aan de overkant.
Nu hadden die grieten gelukkig heelhuids de overkant gehaald, maar wat zal die machinist geschrokken zijn.
Ik heb nog een kort rondje door de buurt gereden om die meiden te zoeken, maar helaas niet meer aangetroffen.
Je leert toch al van kleins af aan dat je nooit het spoor moet oversteken als de slagbomen omlaag zijn, wat haalden die grieten zich in hun hoofd?
Ik zat met mijn hart in mijn keel te wachten tot de trein voorbij was, bang voor wat ik zou gaan aantreffen aan de overkant.
Nu hadden die grieten gelukkig heelhuids de overkant gehaald, maar wat zal die machinist geschrokken zijn.
Ik heb nog een kort rondje door de buurt gereden om die meiden te zoeken, maar helaas niet meer aangetroffen.
Je leert toch al van kleins af aan dat je nooit het spoor moet oversteken als de slagbomen omlaag zijn, wat haalden die grieten zich in hun hoofd?
vrijdag 28 november 2014 om 17:41
O, bah, ik kan me goed voorstellen dat je erg geschrokken bent.
Het is nu goed afgelopen, maar.......... En inderdaad, ook voor de machinist zijn dit angstige seconden.
@starshine
Die meiden gaan echt niet luisteren naar een preek van een 'ouwe taart'. Maar ze even die preek geven mag zeker wel! Dat ze toch even gezegd wordt hoe ongelooflijk ze met hun leven spelen.
Het is nu goed afgelopen, maar.......... En inderdaad, ook voor de machinist zijn dit angstige seconden.
@starshine
Die meiden gaan echt niet luisteren naar een preek van een 'ouwe taart'. Maar ze even die preek geven mag zeker wel! Dat ze toch even gezegd wordt hoe ongelooflijk ze met hun leven spelen.
vrijdag 28 november 2014 om 17:42
Ik woon dichtbij zo'n spoorwegovergang en daar zijn veel ongelukken gebeurd met fietsers of voetgangers die nog net even over wilde steken. Er ligt daar net een bocht in de rails waardoor je de intercity pas op het laatst ziet als ie heel dichtbij is. Ik weet dat die intercity soms langs raast dus steek ik nooit over bij dichte spoorbomen. Maar ja, pubers zijn wat eigenwijs. Volgens mij komen er vooral pubers bij dit soort ongelukken om. Ik was zelf helemaal niet zo op adrenaline gesteld in mijn pubertijd maar veel pubers wel. Het is niet de haast of laks aan regels maar de kick, volgens mij.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
vrijdag 28 november 2014 om 17:48
Ik heb het wel eens op het station gezien dat iemand onder de slagbomen door dook om nog even snel de trein te halen (klein station met twee sporen en dus slagbomen). Alleen had de conducteur het ook gezien en die heeft diegene gezegd dat omdat ze onder de bomen door was gegaan ze alsnog maar moest wachten op de volgende trein, ze mocht niet meer mee met deze. Ik weet niet of het geholpen heeft, maar wie weet laat ze het voortaan, aangezien het deze keer toch geen zin had.
vrijdag 28 november 2014 om 17:54
Het zelfde zie ik bij trams en metro. Nou rijdt een tram in de stad niet zo hard als een trein maar als je vlak vóór een tram oversteekt ben je echt de pineut, zo snel remt hij niet af, zeker niet als het regent. Bij de metro-overgangen zijn slagbomen, ik kijk er al lang niet meer van op als er iemand, te voet, onderdoor schiet of op het laatste nippertje doorrijdt.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 28 november 2014 om 18:22
Ik kan me voorstellen dat je schrok. In mijn tienertijd was er een jonge puber bij wie het gruwelijk is afgelopen: een wedstrijdje met een vriendje of ze het nog konden halen. Ik ben nog met mijn ouders en sibling wezen kijken bij de bloemenzee ter plekke een paar dagen later, we kenden de puber namelijk erg goed. Dat vergeet ik nooit meer.
Wat ik dikwijls heb gezien en waar ik altijd erg boos om ben geworden: moeders met kinderen achterop de fiets of de scooter die nog even snel de oversteek wilden halen terwijl de spoorbomen al omlaag gingen en het al 'tingelingeling' klonk. Ongelooflijk. Dat je je eigen leven in gevaar brengt is al erg genoeg, maar ook dat van je jonge kind wat geen keuze heeft? Onbegrijpelijk vind ik dat.
Wat ik dikwijls heb gezien en waar ik altijd erg boos om ben geworden: moeders met kinderen achterop de fiets of de scooter die nog even snel de oversteek wilden halen terwijl de spoorbomen al omlaag gingen en het al 'tingelingeling' klonk. Ongelooflijk. Dat je je eigen leven in gevaar brengt is al erg genoeg, maar ook dat van je jonge kind wat geen keuze heeft? Onbegrijpelijk vind ik dat.
vrijdag 28 november 2014 om 18:33
ik ga nooit door rood. waar dan ook..
Misschien is het wel de laatste x dat je het kan doen.
@blue_lagoon..
ik kan me daar ook ontzettend aan ergeren.
jammer genoeg zie je dat best vaak. ook bij normale stoplichten.
leven van je kind zo in gevaar brengen is echt schandalig!
Misschien is het wel de laatste x dat je het kan doen.
@blue_lagoon..
leven van je kind zo in gevaar brengen is echt schandalig!
A woman with class is timeless
vrijdag 28 november 2014 om 18:36
Toen ik een jaar of 14 was is een oud klasgenoot van me onder de trein gekomen.
Hij moest de trein halen, maar had niet bedacht dat er van de andere kant een intercity aan kon komen.
Daar ben ik zo van geschrokken toen ik dat hoorde, dat ik dat dus echt nooit heb gedaan.
Ik erger me ook aan die mensen die gelijk verder rijden of fietsen als de bomen nog niet helemaal omhoog zijn.
Wat maken die paar seconden wachten uit denk ik dan.
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, ik had ze ook graag een preek willen geven.
Hij moest de trein halen, maar had niet bedacht dat er van de andere kant een intercity aan kon komen.
Daar ben ik zo van geschrokken toen ik dat hoorde, dat ik dat dus echt nooit heb gedaan.
Ik erger me ook aan die mensen die gelijk verder rijden of fietsen als de bomen nog niet helemaal omhoog zijn.
Wat maken die paar seconden wachten uit denk ik dan.
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, ik had ze ook graag een preek willen geven.
vrijdag 28 november 2014 om 18:42
vrijdag 28 november 2014 om 18:44
quote:cherry_91 schreef op 28 november 2014 @ 18:33:
@blue_lagoon..
leven van je kind zo in gevaar brengen is echt schandalig!Vind ik ook. Een kind wat achterop zit heeft geen keuze en is afhankelijk van degene die rijdt/fietst. Dan ga je toch niet diens leven in gevaar brengen voor een paar minuten?
@blue_lagoon..
leven van je kind zo in gevaar brengen is echt schandalig!Vind ik ook. Een kind wat achterop zit heeft geen keuze en is afhankelijk van degene die rijdt/fietst. Dan ga je toch niet diens leven in gevaar brengen voor een paar minuten?
vrijdag 28 november 2014 om 19:14
Ik heb nog nooit zo zeven kleuren stront gescheten als in Tsjechië, waar we met school naartoe gingen. Toen zagen we hoe een man die verstandelijk en lichamelijk beperkt was met één van zijn wielen klem kwam te zitten in de tramrails. Die hebben we toen met een groepje geholpen. En dan heb je het 'alleen maar' over een tram. Een trein rijdt nog -tig keer harder.
vrijdag 28 november 2014 om 21:28
quote:biefstuk schreef op 28 november 2014 @ 19:53:
Toni Brattin van de Toni PonyTony Little!
http://www.thestranger.co ... 32866408-owmygenitals.jpg
(Excuus voor de topickaap)
Toni Brattin van de Toni PonyTony Little!
http://www.thestranger.co ... 32866408-owmygenitals.jpg
(Excuus voor de topickaap)
vrijdag 28 november 2014 om 21:53
Bah TO, ik zou me ook kapotgeschrokken zijn. Stomme meiden. Pubers zijn wat risico's betreft vaak niet helemaal toerekeningsvatbaar.
Wat ik hier in de stad vaak zie is dat mensen met kleine kinderen achterop door rood fietsen. Of erger nog: met kleine kinderen naast zich op kleine fietsjes. In plaats van die kinderen nou het goede voorbeeld te geven, maar neehoor.. Die paar minuten zijn belangrijker. En weet je, bij sommige stoplichten begrijp ik het en kun je ook wel eens doorfietsen. Maar deze - Amsterdamsestraatweg/Daalsetunnel/Weerdsingel in Utrecht - daarvan zou iedereen toch moeten weten dat het gewoon echt niet kan. Helemaal nu alles op de schop ligt. Er gebeurde een paar weken geleden een ongeluk voor mn neus: een scooter die door rood ging (waar ik voor stond te wachten) en die nog net even door een auto werd aangetikt (die door groen ging). Tja, dan heb ik geen medelijden hoor.
Wat ik hier in de stad vaak zie is dat mensen met kleine kinderen achterop door rood fietsen. Of erger nog: met kleine kinderen naast zich op kleine fietsjes. In plaats van die kinderen nou het goede voorbeeld te geven, maar neehoor.. Die paar minuten zijn belangrijker. En weet je, bij sommige stoplichten begrijp ik het en kun je ook wel eens doorfietsen. Maar deze - Amsterdamsestraatweg/Daalsetunnel/Weerdsingel in Utrecht - daarvan zou iedereen toch moeten weten dat het gewoon echt niet kan. Helemaal nu alles op de schop ligt. Er gebeurde een paar weken geleden een ongeluk voor mn neus: een scooter die door rood ging (waar ik voor stond te wachten) en die nog net even door een auto werd aangetikt (die door groen ging). Tja, dan heb ik geen medelijden hoor.