Ben me doodgeschrokken

28-11-2014 17:25 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tuf ik net met mijn auto naar huis, gaan de slagbomen bij de spoorwegovergang dicht. Komen er twee grieten van een jaar of 15 aangefietst en fietsen zo langs de slagbomen, vlak voor de aanstormende intercity het spoor over. De trein natuurlijk toeterend als een gek.

Ik zat met mijn hart in mijn keel te wachten tot de trein voorbij was, bang voor wat ik zou gaan aantreffen aan de overkant.

Nu hadden die grieten gelukkig heelhuids de overkant gehaald, maar wat zal die machinist geschrokken zijn.

Ik heb nog een kort rondje door de buurt gereden om die meiden te zoeken, maar helaas niet meer aangetroffen.

Je leert toch al van kleins af aan dat je nooit het spoor moet oversteken als de slagbomen omlaag zijn, wat haalden die grieten zich in hun hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Lees 'het puberbrein' eens, dan weet je waarom ze dat doen...

Zot is het wel maar pubers kunnen niet snel een rationele beslissing maken. Wel als ze bedenktijd hebben. Maar als je snel moeten beslissen dan licht 'De grote beloning' fel verlicht op. De beloning is in dit geval niet hoeven wachten. Die optie is in het brein vele malen groter dan even wachten. Risicocalculatie is er dan niet bij. Ouders hebben vast wel verteld dat het niet mag maar dat komt pas later, als het al gebeurd is, in ze op.

Net als drie leerlingen van de week:

Ze liepen op de gang, een vindt een ijzeren schroef op de grond en denkt dat het leuk is om die naar een ander te gooien, wel over de vloer, de ander gooit terug, waarop de eerste denkt, ik zal eens flink hard teruggooien en zo de schroef door het raam van mijn lokaal gooit. Dom natuurlijk maar op dat moment kunnen ze daar niet over nadenken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven