Napraattopic 10

24-11-2014 10:04 3107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Maar goed. Ik heb weekend! Net even bij de smoelensmid geweest. Ik weet waar mijn winst naar toegaat
Ye ken.
Fijn weekend Granny.
quote:Frizz schreef op 28 november 2014 @ 16:27:

[...]

Dit dus. Thordis, had je m'n PB gezien? Betreft die ene die mijn voorkeur had: ik ben door!

Knapperd!
quote:GrannyWeatherwax schreef op 28 november 2014 @ 17:04:

[...]

Het is gewoon defaitisme, die mensen groeien op tussen armoede, schulden, geweld, promiscuïteit en leven uit de staatsruif, betutteld door een bataljon hulpverleners van wieg tot graf, zijn oud voor hun jaren en dat generaties achter elkaar. Het lijkt nu wel of de onderkant een soort aapjes kijken op tv is geworden. Deze mensen kijken net zo raar naar ons.Dat.
quote:GrannyWeatherwax schreef op 28 november 2014 @ 17:04:

[...] betutteld door een bataljon hulpverleners van wieg tot graf, Die discussie laatst tussen de diverse mensen in dat topic van vrouw1987 of zo heeft me wel doen afvragen waar 'we' als samenleving nu goed aan doen. Je kunt ze niet laten creperen. Het lost niets op als je ze aan hun lot overlaat. Maar je moet ook niet betuttelen, alles voor ze doen. Daar vragen ze wel om. Reik je ze zaken aan, dan worden ze niet opgepikt, niet zelfstandig uitgevoerd. En het gaat inderdaad generatie op generatie door. Zo'n meisje van 17, heeft een moeder van begin veertig waarschijnlijk, en zelf weer een kind wat net zo'n uitzichtloze toekomst heeft...
Dat is een lastige Marana, ik nad daar vandaag met iemand een gesprek over. En je weegt toch steeds af wat je overneemt en wat je iemand zelf laat doen. Maar ja, vaardigheden hebben ze ook niet meegekregen. Maar die afhankelijkheid is ook echt een probleem.
En een prijzig probleem, Thordis. Soms zijn die hulpverleners ook van god los, denken dat cliënten auto moeten kunnen rijden van een wwb of onbeperkt fysio, tandartskosten etc. Rijden mensen overal naartoe terwijl diezelfde mensen zitten te blaten dat ze een motor hebben gekocht van hun pgb en echt never nooit niet het cak betalen want de overheid dat zijn allemaal graaiers. Die hulpverleners denken niet na uit welke pot zij betaald worden. Alles moet kunnen maar wie betaalt? Theodor Dalrymple heeft daar een paar mooie boeken over geschreven, over zelfredzaamheid en bevoogding aan de onderkant.
Ye ken.
Ik heb een iets genuanceerder beeld denk ik. Zulke hulpverleners kom ik niet tegen geloof ik.
En de schuld wordt altijd bij een ander gelegd he...

Jij hebt ze iets niet goed aangereikt, en daardoor kunnen zij er niets aan doen dat ze er niets mee gedaan hebben. En het is zo oneerlijk dat wij allemaal zo'n voorsprong hebben en daarom 'veel' geld verdienen en daarom is het terecht dat zij op allerlei manieren geld (toeslagen, subsidies, etc) binnen proberen te harken, al of niet frauderend.
Die zie ik ook al genuanceerder.
quote:Thordis2.0 schreef op 28 november 2014 @ 18:01:

Ik heb een iets genuanceerder beeld denk ik. Zulke hulpverleners kom ik niet tegen geloof ik.Ik helaas regelmatig. Er zitten ook echt wel goede bij, die zijn vaak wel door de wol geverfd al.
Ye ken.
quote:marana schreef op 28 november 2014 @ 18:01:

Jij hebt ze iets niet goed aangereikt, en daardoor kunnen zij er niets aan doen dat ze er niets mee gedaan hebben. En het is zo oneerlijk dat wij allemaal zo'n voorsprong hebben en daarom 'veel' geld verdienen en daarom is het terecht dat zij op allerlei manieren geld (toeslagen, subsidies, etc) binnen proberen te harken, al of niet frauderend.Nee, zo zie ik het niet. Vaak hebben deze mensen echt geen beeld bij hoe wij (even gechargeerd) leven. Alles is ook vele malen ingewikkelder geworden. Hoe lager het inkomen, hoe meer inkomstenbronnen, tot wel 8! Toeslagen en verrekeningen is een moeras waar wij ons niet in hoeven te wagen. Deze mensen wel en dat gaat heel vaak fout.
Ye ken.
Marana, om 17:50 ben je aan het speculeren over de leeftijd van de moeder van de 17 jarige (Waarschijnlijk begin veertig), terwijl je met een minimale inspanning van je leesvaardigheid en rekenvaardigheid kunt achterhalen dat die moeder 47 moet zijn. In diezelfde post voorspel je de uitzichtloze toekomst van een nog ongeboren kind.

Dik 10 minuten later komt er nog een brei aan vooroordelen en conclusies.

Het lijkt mij onaangenaam om zo in het leven te staan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:marana schreef op 28 november 2014 @ 18:01:

Jij hebt ze iets niet goed aangereikt, en daardoor kunnen zij er niets aan doen dat ze er niets mee gedaan hebben. En het is zo oneerlijk dat wij allemaal zo'n voorsprong hebben en daarom 'veel' geld verdienen en daarom is het terecht dat zij op allerlei manieren geld (toeslagen, subsidies, etc) binnen proberen te harken, al of niet frauderend.

In alle lagen vd bevolking kom je mensen tegen die de mazen vd wet kennen of frauderen

Mensen die in een zwak milieu opgroeien komen daar volgens mij maar moeilijk uit.

Lager iq, lagere opleidingen met weinig kans op een baan of een redelijk betaalde baan. Onwetendheid over goede voeding, goede leefgewoontes etc

Ik vind dat je nogal rechtlijnig denkt in je post
Je bent zelf een theepot
Als je mijn posts van daarvoor ook zo nauwkeurig leest zul je zien dat ik blijkbaar in een beschermd wereldje leef dat ik geen persoonlijke ervaring heb met iemand zoals dit meisje, en dat ik me niet kan voorstellen dat het hele verhaal echt is. Ja ik heb een berg vooroordelen neergezet, maar die zijn gebaseerd op de verhalen die ik hier op dit forum de afgelopen weken lees, in topics van dergelijke hulpvragers.
quote:SuzanneSuus schreef op 28 november 2014 @ 18:14:

[...]

In alle lagen vd bevolking kom je mensen tegen die de mazen vd wet kennen of frauderen

Mensen die in een zwak milieu opgroeien komen daar volgens mij maar moeilijk uit.

Lager iq, lagere opleidingen met weinig kans op een baan of een redelijk betaalde baan. Onwetendheid over goede voeding, goede leefgewoontes etc

Ik vind dat je nogal rechtlijnig denkt in je postCombineer die post eens met mijn post daarvoor, dat ik de laatste tijd me aan het afvragen ben hoe wij als samenleving er iets aan kunnen doen.
quote:marana schreef op 28 november 2014 @ 18:15:

Als je mijn posts van daarvoor ook zo nauwkeurig leest zul je zien dat ik blijkbaar in een beschermd wereldje leef dat ik geen persoonlijke ervaring heb met iemand zoals dit meisje, en dat ik me niet kan voorstellen dat het hele verhaal echt is. Ja ik heb een berg vooroordelen neergezet, maar die zijn gebaseerd op de verhalen die ik hier op dit forum de afgelopen weken lees, in topics van dergelijke hulpvragers.

Misschien minder vooroordelend zijn dan?

Je kunt er natuurlijk een mening over hebben maar je post nogal stellig: alsof het altijd zo is.
Je bent zelf een theepot
Wat is er mis met begin 40 zijn en een kind van 17 hebben? Dat heb ik straks ook... Als je 40 bent dan kreeg je een kind op je 23e... Dat lijkt me niet schandalig....
Vreselijk laat, maar thordis nog gefeliciteerd!
quote:Amaqanda schreef op 28 november 2014 @ 18:20:

Wat is er mis met begin 40 zijn en een kind van 17 hebben? Dat heb ik straks ook... Als je 40 bent dan kreeg je een kind op je 23e... Dat lijkt me niet schandalig....Medisch in ieder geval heel verstandig en ik zie verder ook geen andere problemen. Dat in NL vrouwen steeds op oudere leeftijd moeder worden wil niet zeggen dat een kind op jongere leeftijd raar is.
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 28 november 2014 @ 18:19:

[...]

Misschien minder vooroordelend zijn dan?

Je kunt er natuurlijk een mening over hebben maar je post nogal stellig: alsof het altijd zo is.Ja ik gebruik woorden als altijd en allemaal, met enige overdrijving is het wel geschreven, dacht dat dat wel duidelijk was.

Ik zeg er niets over dat dat de enige laag van de bevolking is waarin gefraudeerd wordt, dat maak jij ervan. Ik zeg overigens ook niet dat ze allemaal frauderen he. Al of niet schreef ik.

Het is wel tekenend voor die laag van de bevolking dat ze meer de schuld buiten zichzelf zoeken. Is ook logisch te verklaren, met dat lagere iq gemiddeld, en onwetendheid en de andere zaken die jij aanhaalt. Maar het gebeurt daar wel meer dan elders.
Ik ben al bijna een uur aan het wachten op mijn pizza
quote:SuzanneSuus schreef op 28 november 2014 @ 18:23:

[...]

Medisch in ieder geval heel verstandig en ik zie verder ook geen andere problemen. Dat in NL vrouwen steeds op oudere leeftijd moeder worden wil niet zeggen dat een kind op jongere leeftijd raar is.Dat vind ik dus ook. Ik ben ook 'stabiel' met baan op hbo-niveau. Ik had zelfs op mijn 20e een kind kunnen krijgen, toen was mijn situatie ook al stabiel.

Wat is er mis met begin 40 zijn en een kind van 17 hebben? Dat heb ik straks ook... Als je 40 bent dan kreeg je een kind op je 23e... Dat lijkt me niet schandalig....

Het is een schande, en dat is het.

Ik ben nog (net) geen veertig en die van mij is al volwassen...
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Ik heb er totaal niet mee bedoeld dat het schandalig was, ik had het erover dat het van generatie op generatie over gaat. En impliceerde met die leeftijd de diverse generaties die in 1 huis wonen.

Ik vind het geen goeie ontwikkeling dat de gemiddelde leeftijd van de moeders die een eerste kind krijgen steeds hoger wordt hier in Nederland. Maar onder de twintig zwanger zijn is ook MEESTAL niet zo goed voor een stabiele toekomst.
anoniem_205773 wijzigde dit bericht op 28-11-2014 18:29
Reden: enige nuancering ingebracht
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven