Te verlegen...

27-07-2008 00:47 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb even wat adviesjes nodig hoor! Heb al een tijdje een oogje op een leuke man. Ik heb hem op een etentje ontmoet dat door vrienden (zo bleek later) gearrandeerd was om ons te koppelen. Ik ben echt heeeeeel erg verlegen als het om de liefde gaat. Heel irritant, want dat is één kant van mij, maar eigenlijk ben ik dus juist helemaal niet verlegen als je me eenmaal een beetje kent. Maar wel met leuke mannen dus. Ik vond hem na die avond al leuk, heb hem een quasi luchtig mailtje gestuurd en kreeg een even zo luchtig mailtje terug. Nu heb ik hem vanavond weer gezien op een feestje en ik vind hem echt meer dan leuk. Ook gezellig gekletst, maar hij heeft volgens mij echt totaaaaal niet door dat ik hem leuk vind, hij heeft ook totaaaaal niet door waarom al die etentjes en feestjes om ons heen georganiseerd worden. Daarnaast weet ik dat hij nogal gesteld is op zijn vrijheid en blij was/is dat hij vrijgezel is en zelf ook verlegen is in de liefde. Maar ja, ik krijg hem maar niet uit mijn kop, vind hem meer dan leuk. Lastig is misschien ook dat hij 15 jaar ouder is, daardoor komt het misschien niet zo snel in hem op dat zo'n "groen blaadje" (uch..., van 32) misschien geinteresseerd is. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, klinkt enorm puberaal en kinderachtig, en vriendinnen vinden dat ik er "gewoon" op af moet, maar voor mij is dat dus niet "gewoon", vind het te eng! Ik ben bang om afgewezen te worden en dan voor eens en altijd de deuren voor de liefde te sluiten (meer teleurstellingen achter de rug en dat meer dan zat!) Help, wat moet ik nu doen....wie het weet mag het zeggen
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Hmm, ben ik het niet helemaal met je eens Courage. Er zijn meer mensen die dat roepen en als ze dan een leuk iemand treffen per ongeluk, slaan ze om als een blad aan de boom.

Niets zo veranderlijk als een mens, zeggen ze wel.

Wat je moet doen? Ehem, geen idee eigenlijk, ik maak op uit jou tekst dat je vrienden en vriendinnen al hebt ingeschakeld? (gezien de hoeveel feestjes)

Tja, dan zou ik toch maar moed verzamelen, een luchtig mailtje sturen, zeggen dat je zat bent van al die feestjes (hehe) en weleens met hem alleen een kop koffie wilt drinken omdat je hem erg interessant persoon vindt ofzo (mannen ook wel gevoelig voor)

Dan loopt zoiets vanzelf wel, of we zien je na de koffie-afspraak wel weer terug op het forum voor raad, hehe.

Maar die laatste zin: Ik ben bang om afgewezen te worden en dan voor eens en altijd de deuren voor de liefde te sluiten (meer teleurstellingen achter de rug en dat meer dan zat!) Help, wat moet ik nu doen....wie het weet mag het zeggen.

Niet zeggen alsjeblieft.
Gewist.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ah, lees je posting nog eens rustig door en lees het inderdaad anders nu, sorry.

Hmm, tja, kan er alleen maar aan toevoegen: risico's horen bij het leven, geniet van het leven, daarbij horen ook teleurstellingen, verdriet, pijn, afwijzingen etc.

Maar daartegenover staan: vreugde, plezier, liefde, extase etc.

Wie niet waagt.......Die niet wint.

TO is 32, hardstikke jong en leven moet zowat nog beginnen! ik weet niet wat er voorheen is gebeurd in haar leven dat ze zó pessimistisch tegenover de liefde staat, maar dat ze op zich open staat voor een nieuwe relatie is heel positief toch? Dus dan zeg ik: probeer, neem risico's, durf te leven! Je leeft maar 1 x en je krijgt geen 2de kans.

(sorry voor alle clichés, maar het maakt dingen zo lekker duidelijk)
Courage en Miesteph, bedankt voor jullie reacties! Ik had je posting inderdaad als een vraag opgevat courage en heb er ook wel over na gedacht. Ik weet van deze man bijna zeker dat hij niet aan een relatie begint als hij het niet ziet zitten of als hij er op dit moment niet aan toe is, dus ik vermoed dat hij het me echt zou zeggen als dat zo is, dat is dan in ieder geval wel duidelijk en ik begin dan niet aan een relatie met iemand die het eigenlijk niet ziet zitten. Ik heb dezelfde hang naar vrijheid, maar sta nu wel open voor een relatie.

En ja die cliches heb ik geloof ik wel even nodig om te horen, dat is inderdaad lekker duidelijk en ook wel bemoedigend. Ben ook wel bang om spijt te krijgen van de dingen die ik niet gedaan heb in mijn leven.

Na een nachtje weinig slapen heb ik nu in ieder geval wel het plan om íets te gaan doen. Ik ben er ook heel makkelijk in om het er maar bij te laten zitten en daar nog maanden over te jammeren en mezelf voor mijn kop te slaan, maar dit keer wil ik dan toch wel een stap wagen. Maar moet nog even moed verzamelen en wijsheid hoe dit aan te pakken, het is geen man die je even makkelijk aan de haak slaat! Maar zo'n mailtje vind ik eigenlijk best heel oke klinken. Moet ik maar eens overwegen...

Nou bedankt, kan er wel wat mee!
Ben je er achter of jullie gedeelde interesses hebben? In dat geval zou ik zeker voorstellen om iets samen met elkaar te ondernemen. Bijv. tennis jij en zegt hij dat ook te doen, kun je hem vragen om een keer samen te spelen.
Verder zou ik denken, niet geschoten is altijd mis. Als je niets doet wat heb je dan aan deze toestand waarbij je jezelf de hele tijd op 't spek bindt? Een relatie hoeft niet altijd beklemmend te zijn, je kunt ook latten, dan behoudt je ook beiden je vrijheid, je woning etc.
Hoi!

Ik zou inderdaad ook gewoon de gok wagen en vragen of hij eens koffie wil drinken ofzo. Niks mis met koffie drinken toch? En zo kan je elkaar wat beter leren kennen zonder dat je steeds gestoord wordt door anderen tijdens de etentjes en feestjes. En misschien dat hij inderdaad aangeeft dat hij nu niet openstaat voor een relatie, maar misschien heb je er dan wel een goede vriend bij. En wie weet wat er dan later allemaal nog kan gebeuren... Kan je niet eens via vrienden proberen te polsen hoe hij over jou denkt?? Dat etentje wat was georganiseerd door vrienden om jullie te koppelen zijn natuurlijk dé personen die eens aan hem kunnen vragen wat hij nou van jou vond! Maar goed; ik zou hem dus lekker mailen en uitnodigen om iets te drinken. Ik denk altijd maar zo; je kan beter spijt hebben van de dingen die je wel hebt gedaan dan van dingen die je niet hebt gedaan, want daar zal je nooit wat van weten....
Gewist.

Heb zelf weleens in de 'koppelaarspositie' gezeten, ook met twee mensen die allebei totaal niet een stap durfden te nemen. Toen hebben wij (ik en mijn toemalige vriend) het nog een stapje verder geholpen door die onzekerheid van 'vind hij mij nou ook leuk' weg te nemen.

Zo'n koffie mailtje lijkt me zeker niet onaardig. Lekker luchtig, maar wel de kans om eens met z'n tweeën te zijn. En als je dat niet durft toch inderdaad via die vrienden die die etentjes organiseren eens vragen of ze iets van hem weten. Stel dat je weet dat hij jou ziet zitten, dan is het weer een stuk makkelijker om een stap te zetten, toch?
Ja, ik hou jullie zeker op de hoogte hoor! ;) ik zat net in de zon op mijn balkon het eens te bedenken en ik geloof dat ik het gewoon ga doen; hem een mailtje sturen voor een koffiedate en evt die vrienden nog eens benaderen. Ik ga vanmiddag nog eens evalueren met vriendinnen in het park en wie weet durf ik het daarna. Moet geloof ik niet teveel nadenken hierover, maar meer mijn gevoel volgen!

Echt super dat jullie even meedenken, dat helpt me vast de drempel over!
Hoi!

Zo, heb net gemaild voor een koffiedate! Dat was al een hele bevalling, maar ben heel blij dat ik het gedaan heb. Ik zou wel erg balen als hij niet wil, maar dan kan ik mezelf niet verwijten dat ik het maar heb laten zitten of geen stappen gezet heb, dus ik ben hoe dan ook best tevreden met mijn actie nu. En nu maar afwachten, moet me inhouden om niet obsessief de mail te gaan checken iedere 5 minuten...! oef, spannend!
Als je bang en verlegen blijft, zal hij nooit je leukste kanten ontdekken. Het risico dat je een iemand blijft is dus zeer reeel aanwezig. Zet jezelf op de kaart en ga ervoor want hij moet toch je leuke kanten zien!!!
Hey wat goed van je zeg!
Joepieee! Hij heeft meteen gereageerd en we gaan wat afspreken! Ben helemaal blij!
Gewist.

Haaaaaaaaa, wat goed dat je het hebt gedaan!

Kan niet wachten om te horen hoe het ging. Weet je al wanneer jullie gaan afspreken?
Ja goed he? Ben jullie dankbaar, want het heeft me echt over de drempel geholpen hoor! HIj heeft zelfs al gebeld en stond op mijn voicemail, hij wil zondag wat afspreken en belt straks nog terug. Arrgggh, wat spannend! Pfff....!
Wat ontzettend leuk Blijerd, ben blij voor je!! Dapper van je dat je het gedaan hebt. Ik hoop dat het heel leuk wordt.
Joehoeee! Vandaag was date dag! Ik was zo verschrikkelijk verlegen en nerveus, vreselijk! Precies die kant aan mezelf die ik haat komt heel erg naar boven! Maar goed, het is goed afgelopen, het was superleuk, hij is superleuk we hebben gezoend en we gaan ervoor, dus volgende week weer een date, kan ik me weer fijn een week voorbereiden en bedenken wat ik nú weer aan moet! Wou het toch even vertellen, het is dankzij dit forum dat ik de stap genomen heb om hem te mailen (hij vond mij al vanaf het eerste moment leuk, maar durfde ook geen stappen te zetten!) dus ben jullie heel dankbaar dat jullie me die drempel over getild hebben!
*breekt even in op dit topic*

Wat een leuk nieuws, wordt helemaal blij van al deze positieve deet berichten.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Gewist.

Hee, fijn nieuws, leuk hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven