Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
Met non-issue bedoel ik dus dat ik dat niet als een issue zag. Of de man nou kids had of niet, maakte mij niet veel uit. Ik verwachtte alleen wel begrip voor mijn situatie en dat is makkelijke van iemand met dan van iemand zonder kids. Geen begrip: geen date.

Ik ben een hele onafhankelijke moeder, heb het ook meer niet dan wel over mijn kids en hield daten en kids gescheiden. Dus mijn dates hadden er ook niet veel last van. Zelfs nu met latter zien ze elkaar zelden. afgelopen zondag toevallig en toen was het gezellig. maar voor de kids zijn wij gewoon vrienden dus die weten nog niet dat het alweer een paar maanden aan is. alhoewel ik denk dat er een paar het wel vermoeden, maar wel best vinden. het maakt voor hun ook niet veel uit want we integreren de kids nauwelijk in onze relatie. Met oud en nieuw blijven we ook slapen dus dan wordt het vanzelf duidelijk. In ons geval ook wel makkelijk want ze kenden elkaar natuurlijk allemaal al, ze zijn niet betrokken geweest bij de tussendoor dates etc.

Ik begrijp Amy trouwens wel hoor, ik erger me ook aan bepaalde vriendinnen. Die noooit meer kunnen of willen afspreken en als je ze dan eens ziet gaat het alleen maar over die kroost. Bah! Ik ben zelf moeder maar dan ook een bitch kennelijk!
@Famke; goeie beslissing van je dinner/date! Ga je nu nog een date met iemand anders inplannen? Wel een goeie om je Tinder een beetje 'op te ruimen', kan me indenken dat het je hoofd ook een beetje leegmaakt.

Ach, die afgezegde dates, ik vind het wel prima. Met beide had ik niet eindeloos gechat (doe ik toch al nooit) dus het is niet alsof je een soulmate misloopt Er is nog contact met hele leuke man ja, meestal kort omdat hij druk is, maar het is er. Ik ga inzetten op het weekend, en zo niet, dan niet. Dan is dat ook weer duidelijk. Hij zegt z'n andere date maar af

@Imoge; ik heb gelukkig wel vriendinnen die het snappen en soms ook gewoon geen zin hebben om over kids te lullen. Anderen daarentegen hebben letterlijk een blok aan hun been gecreeerd.
@Imogen, ik snap nu dat het non-issue verhaal betrekking heeft op latter. Al denk ik dat daten los zien van kinderen in de praktijk vaak niet werkt (en naar mijn mening ook niet zou moeten, want is een deel van mij). Tuurlijk hebben dates er geen last van, die zien de kinderen niet in de date-fase, maar als je verder bent lijkt het mij onnatuurlijk als mensen die werelden bewust scheiden (ik zeg dus niet dat jij dat doet btw).

Wat jij doet met latter, doe ik ook als het wel wat is, maar nog niet super serieus. Het is gewoon een vriend. Jullie integreren de kinderen nauwelijks in jullie relatie, is dat omdat jij dat graag zo ziet of is dat omdat jullie deze 'tussenvorm relatie' hebben? Even afgezien van dat jij latten prefereert boven samenwonen, zou je niet liever een volwaardige (lat)relatie hebben waarin de kinderen ook een plek hebben? Overigens herken ik je non-moeke gedeelte. Ik ben ook niet zo'n 'kids blater', vind ook andere dingen belangrijk en vind het zeker niet allemaal halleluja. Ik snap echt niet dat het leven bij sommigen lijkt te stoppen bij kinderen :-)

Amy, ja ik ga met een Tinder date wat drinken. Dus de hamvraag is nu: WAT moet ik aan?! :-)
O en Imogen, met die vraag bedoel ik niet of je liever een volwaardige (lat) relatie wilt hebben dan wat je nu hebt, maar ALS je een volwaardige (lat)relatie hebt. Snap je, staat er misschien wat onduidelijk anders :-)
@Famke; iets waar je je lekker in voelt! Lekker cliche haha. Ikzelf ga altijd gewoon in m'n jeans en shirtje. Pas bij een 2e of zelfs 3e doe ik wat beter mijn best.

Klinkt stom, maar waarom all out voor iemand die je niet kent en wellicht niet de moeite waard is?

Je ziet het, gepokt en gemazeld haha.
haha Amy ik snap je punt, maar dat kan ik echt niet. Niet dat ik uren in bad ga liggen (wat ik na scheiding niet meer heb - mis ik nog steeds), naar de kapper ga etc. Maar ik wil er wel 'leuk en vrouwelijk' uitzien, zo ijdel ben ik wel haha.
Oh ik ga niet als een slons hoor, kleed me netjes aan, maar geen rokjes of jurkjes en niet veel make-up.
@ famke.. idd gewoon iets aantrekken waar je je lekker in voelt! Zie het zo.. als ie jou leuk vind vind ie jou leuk!

Ik trek gewoon altijd zelfde aan wat ik naar mn werk aantrek. Ik weiger om nog opgedoft te gaan. Ze moeten de 'real me' zien!
@ imogen, ik begrijp dat het soms om wanhopig van te worden is. Ik red het al jaren zonder vriendin, maar zonder baan zou ik niet lang kunnen hebben.

@ verzekerd, dat hij zijn kinderen verzwijgt vind ik eigenlijk wel een beetje lafjes. Hij hoort er toch een beetje trots op te zijn, ook al kost het hem dates. Dat hij het ook nog onveilig doet terwijl hij weet wat de gevolgen kunnen zijn vind ik echt dom.

Ik wil nog altijd er echt in slagen om meer dan één date tegelijk te doen. Maar het lukt mij echt niet om mij serieus te richten op 2 dates.
Dank allemaal voor de opbeurende reacties, doet me zeker goed. Ben vandaag goed opgevangen bij een vriend uit mijn klas, die kwam me al met zijn armen wijd tegemoet haha . Ook een en al verontwaardiging daar. En we hebben het gehad over het feit dat jedus zoveel tegenslagen tijdens daten kan hebben en dat dat echt een groot nadeel is aan het daten/single zijn.. Dan krijg je een beetje hoop.. Net als diverse voorbeelden

Vandaag wel weer een bericht ontvangen, maar goed. Gaat toch niks worden. Ben nu weer lekker luchtig aan het chatten. 3(0000000000000) keer scheepsrecht hahaha! Hier over later meer .....

@Amy, wat balen van die dates zeg. Maar keep on chatting haha! Net wat je zegt, je hebt er gelukkig niet veel mee gechat. Zie het zelf anders altijd als verspilde tijd ofzo
'Never give up on a dream just because of the time it will take to accomplish it. The time will pass anyway.' Earl Nightingale —
Ik zit een beetje in dubio.

Aan de ene kant wil ik doorgaan met daten, omdat ik eigenlijk nog steeds behoefte heb aan iemand en omdat ik verder moet.

Aan de andere kant ben ikzelf nu volop in beweging en merk ik dat ik weinig ruimte heb voor een serieuze relatie in mijn hoofd. Ik probeer zelf grote veranderingen in mijn leven en instelling aan te brengen. Dan heb ik weinig zin om ook nog veel rekening te houden met een ander. En ik weet ook van eerdere fases, dat verandering vaak gevolgen heeft voor mijn smaak in vrouwen. Hoewel sommige types veilig zijn, denk ik dat andere af gaan vallen.

De oplossing: op zoek gaan naar iets dat misschien niet zo serieus is, is eigenlijk best wel nieuw voor mij en eigenlijk weet ik niet eens hoe ik dat aanpak zonder mensen te kwetsen.
Pfff ik heb ineens 'last' van mannen die ineens maar niet meer reageren, na dagen chatten ineens vertellen tóch getrouwd te zijn of toch maar eigenlijk geen relatie zoeken (na dus uitgebreid te hebben verteld waarom ze echt heel graag een relatie willen en/of iemand missen in hun leven) Grrrrr

Is het een soort december virus ofzo? :-0
@Koekske, dat is irriant dat ze ineens anders blijken te zijn maar gelukkig voor het daten en niet erna. Geen idee of dat een december ding is. Heb je nog leuke dingen lopen?

@Sybreed, de vraag is of de behoefte groter is dan de onrust of andersom. Als je iemand zou treffen die je echt heel leuk zou vinden zou dat dan juist niet rust geven i.p.v. onrust? Het is vaak de 'zoektocht' die het onrustig maakt denk ik. Op zoek naar iets wat minder serieus is kan en zolang je duidelijk blijft zul je niet zo snel iemand kwetsen denk ik. Op Tinder spreek ik ook mannen die gewoon zeggen wat ze zoeken (variërend van sex, relatie tot gezelligheid).

@Lelie, haha ik ga ook niet opgedoft en zeker in iets waar ik me lekker in voel. Wil er gewoon wel leuk uitzien en hoop dat hij die moeite ook doet. Rokje/jurkje draag ik geregeld, maar nooit naar een date. Denk dat ik er voor vrijdag wel uit ben. Scheelt een stuk dat hij er heel ontspannen inzit en ik daardoor ook.

Ik voel me lekker rustig. Date afzeggen was een goed idee, want kreeg amper reactie. Lucht ook op, zag er een soort van tegenop dus blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb. De date van vrijdag heeft er heel veel zin in, leuk om te horen en ik denk dat het hoe dan ook wel gezellig zal zijn. Ik twijfel het meest of het uiterlijk mijn type zal zijn, maar goed dat weet je bijna nooit. De rest heb ik wel contact mee maar weinig, want heb besloten eerst met deze man af te spreken. Er is nog een andere waar ik wel nieuwsgierig naar ben, maar die is nu op vakantie dus dat is wel handig.
@Koekske; heeeel irritant! Je zou denken dat het december virus een ik-wil-niet-alleen-zijn-met-kerst virus is.

@Famke; goeie keuze dus! Ben echt heel erg benieuwdnaar die date.

Hier is het even rustig. Heb voor dinsdag een Tinder date staan, maar dat is nog zo ver weg dat er nog van alles kan gebeuren. Gister geen contact met hele leuke man, dus laat het even met rust.
@famke goed dat je gevoel zo bevestigd wordt. En je date voor vrijdag klinkt iig gezellig. Of het uiteindelijk je type is of niet, een gezellig avondje is ook prima tijdsbesteding :-)

@Amy irritant he? Zolang je niet helemaal weet hoe het zit (met leuke man) blijft het toch knagen he?

Ik heb een leuke date in de pijplijn, maar pas over 1,5 week (allebei kinderen). Geeft niet, we hebben elke dag leuk contact en ik kijk er eigenlijk wel naar uit. Ik ben allang bang dat het dan maar weer zo enorm kan tegenvallen. We hebben afgesproken dit weekend maar eens een keer te bellen

@imogen.... dat solliciteren en een gat in je cv.... zo herkenbaar! Ik heb nu na 1,5 jaar solliciteren en maar een paar gesprekken in die tijd nu eindelijk een baan!! Het komt echt. Maar ik weet hoe naar het is (ik moet binennkort ook dit huis uit, dus onrust ook bij de kids. Zonder baan kan ik ook nog eens geen huis huren hier) en ik ben er echt wel eens depri van geweest; al die afwijzingen

Ik moet de salarisonderhandeling nog doen, maar ip begin ik in januari. Nu het opvangissue nog oplossen :-s

Houd moed, wil ik maar zeggen!!

@Koekske; ik merk altijd dat als een date wat verder weg gepland is, ik het lastig vind om het 'warm' te houden.

En inderdaad, irritant! Binnenkort maar eens korte metten mee maken
@Koek, dat is altijd ontzettend balen ja. Misschien is het idd wat @amy zegt. Niet alleen willen zijn ofzo

@Sybreed, als jij niet toe bent aan een serieuze relatie moet je dat sowieso melden bij je potenciele dates. Daar moet je dan gewoon op één lijn mee zitten, want stel je komt iemand tegen en die vind je leuk.. Dan ga je sowieso iemand kwetsen. Dus open kaart spelen!! Volgens mij zijn er wel meer mensen 'zoekende' wat dat betreft ;)

@Famkej, spannend van je date a.s. vrijdag!! Ben benieuwd hoe dat zal verlopen

Ik ben vandaag lekker vrij, heb nog geen dates op de planning staan voorlopig. Gister wel leuk contact gehad met een par mannen, maar we zullen zien of daar nog een date uitkomt. Zit nu momenteel met zoveel andere zorgen betreft studie en hoe ik straks verder moet.. Dat gaat sowieso voor. Al sta ik nog wel open voor het daten, heb ook wel van afgelopen ervaringen geleerd.

Hoe lang duurt de gemiddelde date bij jullie eigenlijk? Echt puur een drankje doen en weer weg?
'Never give up on a dream just because of the time it will take to accomplish it. The time will pass anyway.' Earl Nightingale —
@Amy, leuk vooruitzicht toch? Ik heb ook moeite contact 'warm' te houden als het langer dan een week duurt. Je wilt niet de hele dag door contact, want dan krijg je zo'n 'band', maar bij te weinig contact verdwijnt bij mij het gevoel erbij en dus ook het enthousiasme. Heb je deze date al veel gesproken? Ga je een drankje doen?

@Koeske, wat fijn een baan, gefeliciteerd! Weet je al wel waar je gaat wonen nu of kun je nu met baan wel in dit huis blijven? Het is altijd een heel geregel he financieel als je alleen bent met kinderen, herken ik wel. Ik werk best veel en val overal buiten qua regelingen en nu hebben ze weer iets veranderd bij de Belastingdienst en moet ik alles weer opnieuw uit gaan zoeken, omdat het kan zijn dat het gunstiger is als ik uren inlever. Gek hoor hoe dat werkt in NL.

@Verzekerd, leuk toch contact, zie je vanzelf wel wat er uitkomt en dan gewoon weer lekker daten! Ik spreek meestal 's avonds af rond acht uur voor een drankje, heel enkele keer een lunch. Diner doe ik eigenlijk nooit, omdat je dan zo vast zit als iemand tegenvalt. Dat drankje duurt zolang het leuk is, maar ik vind het altijd heel moeilijk om op te stappen, dus zit er vaak langer dan ik zou willen haha. Je weet vaak binnen een minuut of het iets kan zijn en na een kwartier of je weg wilt. Maar zeg dan maar eens 'even goede vrienden, maar dit gaat niet werken'. Ik heb ook vaak dat de man in kwestie het leuker vindt dan ik. Ideaal vind ik het altijd als je afspreekt door de week en ik al aan kan geven dat ik na 1,5-2 weg moet i.v.m. de oppas (voordeel van kinderen).
Hi
anoniem_200129 wijzigde dit bericht op 19-02-2016 09:35
Reden: tijd
% gewijzigd
@ famke, ik denk inderdaad dat de zoektocht, of liever het tot dusver ontbreken van een relatie, mijn onrust veroorzaakt. Maar ik heb ook het idee dat juist die lange relatie een probleem is, omdat vanwege mijn opleiding tijd en geld schaars zijn.

Heel fijn dat iemand mij leuk vindt, maar als het betekend dat ik aan sommige dingen als vakantie en vrije tijd, gewoon minder tot niet kan doen. Dat maakt het offer wel meteen best hoog. Dit verklaart misschien waarom er zo vaak over mij getobd wordt.

Nou ben ik wel zelf bezig om het maximale eruit te gaan halen, maar de vakantie...
quote:famkej schreef op 03 december 2014 @ 12:43:

@Amy, leuk vooruitzicht toch? Ik heb ook moeite contact 'warm' te houden als het langer dan een week duurt. Je wilt niet de hele dag door contact, want dan krijg je zo'n 'band', maar bij te weinig contact verdwijnt bij mij het gevoel erbij en dus ook het enthousiasme.

Herkenbaar hoe je het beschrijft

@Koekske: Gefeliciteerd!

Ik zit nog steeds met dezelfde man in m`n maag (die met andere date en zich niet wil binden,maar die ik errug leuk vind..). Nu na 5 dagen toch nog een berichtje, of ik zin heb af te spreken.
quote:zomerzon77 schreef op 03 december 2014 @ 13:08:

Was er eigenlijk weer klaar mee tot ik een leuke match op Tinder had, na 2 dagen chat vroeg hij of ik paar dgn later een wijntje wilde drinken. Gedaan en sindsdien in love…….

Het is heel leuk we zijn inmiddels meer dan een paar weken verder en heel erg happy en in love met elkaar….. en dat via tinder!!!!Ooooo, leuk Zomerzon, zo`n succesverhaal
quote:sybreed schreef op 03 december 2014 @ 14:50:

Heel fijn dat iemand mij leuk vindt, maar als het betekend dat ik aan sommige dingen als vakantie en vrije tijd, gewoon minder tot niet kan doen. Dat maakt het offer wel meteen best hoog. Dit verklaart misschien waarom er zo vaak over mij getobd wordt.

Als ik dit lees, dan vraag ik me oprecht af of jij uberhaupt wel toe bent aan een relatie Sybreed... Je hoeft jezelf niet te verliezen in een relatie, maar je gaat wel dingen op elkaar afstemmen en andere prioriteiten stellen. Als dat dus betekent dat je 1x per jaar niet de vakantie kan maken die jij wil, omdat je partner iets heel anders in gedachte heeft, dan zoek je een bestemming waar je samen achter staat. Als dat betekent dat je een avond minder met vrienden in de kroeg staat omdat je elkaar anders totaal niet ziet, dan doe je dat, of je gaat samen. Als jij zo ontzettend aan je vrijheid hecht als het nu over komt, dan zou ik er voorlopig helemaal niet aan beginnen.

Wat betreft je twijfels: als je besluit te stoppen met daten omdat je andere dingen helder wil krijgen, dan zou ik ook helemaal stoppen. Iets leuks voor tussendoor kun je makkelijk in een kroeg opduikelen en daar zou je in principe niet naar "op zoek" hoeven gaan snap je. Zoeken blijft zoeken en dus energie kosten, in welke vorm dat zoeken ook is.

@Koekske: wat fijn zeg! Gefeliciteerd! Moet echt weer even lekker zijn! Hoop dat het bij mij geen 1,5 jaar gaat duren, al begin ik het jaar al te naderen helaas... hoop dat ik ook snel weer iets vind. Maar echt fijn voor je! Bevalt het ook?

@Verzekerd: hoe lang een date duurt, hangt van de date af. Ik plande meestal dates op vrijdag, zaterdag of zondag tegen een uur of 16. Dan kun je mooi weg met de smoes dat je nog een eet afspraak hebt. En als het gezellig is, kan je blijven zitten. Ik heb dates van een half uurtje gehad, maar ook van 8u. Als ik wist dat iemand lang moest reizen (<30min) en ik vond het niks, dan heb ik vaak anderhalf uur uitgezeten en ben daarna opgestapt. Ik sprak meestal van te voren af dat we beiden eerlijk waren als we het niet zagen zitten. Dat voorkomt ongemakkelijke situaties
@verzekerd; het ligt er een beetje aan. Als ik door de weeks date meestal rond een uur of half 8 (net na het eten en je kan na 2 wijntjes naar huis onder het mom van werk) maar in het weekend toch ook wel vaak vanaf een uur of 8. Dinner dates als 1e date doe ik absoluut nooit.

@Qian; En, ga je?

@Famke; precies wat jij zegt ja. Ik probeer om de dag een berichtje te sturen, maar ik plan liever gewoon kort van te voren.
@ nadine, ik bedoel eigenlijk het omgekeerde.

Ik ben diegene die zeven dagen in de week draait met werk en studie en daarnaast nog tijd moet vrijmaken voor de rest. Ik heb elk jaar vijf maanden stage waarin ik verlies draai, dat ik de rest van het jaar goed moet maken. Dus ik heb geen geld voor een serieuze vakantie. Ik doe deze studie vrijwillig, maar het is hard werken en het traject laat mij weinig ruimte toe. Heeft niets met egoïsme te maken, want ik zou niets liever willen dan tijd vrijmaken voor een leuke vriendin. Ik heb alleen een loden kogel aan mijn been en de enige oplossing daarvoor nu is stoppen met mijn studie.

En eigenlijk is elke vrouw gedwongen tot aanpassing daaraan, want zelfs als ik het maximale geef, heeft ze gewoon nog geen vriend met een normaal weekeinde en geld voor een vakantie. Ergens is het lastig om bij het begin al offers te moeten vragen van je vriendin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven