Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
@Sybreed: Zit je hoofd ook vol met met werk en studie? Dat zou voor mij wel uitmaken.. of je nog verder kan kijken.

@Amy: Ik twijfel nog.. ik wil wel, maar ben bang weer die pijn zoals afgelopen weekend te voelen.
Sybreed. Shit happens. Dan heb je geen geld en tijd. Zolang je eerlijk bent.... Ik zit zelf ook in die situatie met latter. Dus zien we elkaar nu niet veel en doen we alles low budget.

Famke, uiteindelijk gaan de kids er wel weer bij. Oud en nieuw is mooi teken. Maar beter langzaam.

Allemaal duimen vrijdag: ben door naar vlgd gesprek!
@imogen; Jeej! Wat fijn!

@Qian; eigenlijk is het een rot keuze ja. Vraag je zelf af of je meer spijt gaat hebben van het niet doen of van het wel doen.

Kleine update hier; bericht dat leuke man veel aan me heeft gedacht afgelopen week, en dat hij onbewust zijn vlucht aan het uitstellen is omdat hij me nog een keer wil zien. Dat gaan we dus maar doen
Amy, wat cool. Dat zijn de leuke berichten... Lekker laten komen wat komen gaat!
haha het decembervirus....... herkenbaar!!!!!!

Die van mij heeft ook nooit meer gereageerd.. INEENS!! We hadden echt leuke gesprekken. En die heb ik niet zo heel snel vind ik.

Wat is dat toch?? Ineens zijn ze verdwenen. Maar ben blij dat ie dat nu heeft gedaan ipv het moment dat ik totally in love ben en hij verdwijnt..

Ik ga morgen weer alles bijlezen Slaap lekker!
Wat onaardig toch. Als je iemand anders tegenkomt dan kun je dat toch gewoon zeggen ipv iemand maar in de negeer te stoppen!?
@Imogen, ja langzaam aan laten wennen is volgens mij ook het beste (al ken ik behoorlijk wat mensen die er heel anders mee omgaan....). Succes vrijdag!

@Amy, wat goed! Wanneer zou dat dan ongeveer zijn? En in welk land woont hij (ongeveer c.q. afstand)? Wel voorzichtig blijven met je hart hoor

@Lelie, wat dom is dat. Hij kan toch op z'n minst zich 'afmelden'. Maar goed, NEXT!

@Qian, hoe vaak hebben jullie gedatet en hoe vaak/hoe lang kent hij die anderen? Is het niet gewoon een idee om hem te vertellen waar je mee zit? Iets in de trant van 'ik vind je leuk en wil graag verder daten, maar ik voel me er niet prettig bij dat ik 1 van de 3 ben', en dan zijn reactie afwachten?

@Sybreed, hoe lang duurt jouw studie nog? En over hoe weinig vrije tijd hebben we het? Geld lijkt me een minder groot probleem, want als iemand je echt leuk vindt dan willen ze bij je zijn, ongeacht wat die date dan kost hoor! Ik heb ook heel weinig tijd, werk veel, kind erbij dus gebonden etc. Mijn ervaring is dat het veel energie kost in de zoekfase en eerste dateperiode. Ik moet iemand ook echt leuk vinden wil ik er tijd voor vrijmaken (want dat kost moeite en veel plannen). Kan het niet zo zijn dat als jij iemand leuk vindt dat zich vanzelf wel wijst? En offers? Zo erg kan het toch niet zijn en zou een vrouw dat echt zo zien als ze je echt leuk vindt?

Bij mij komt de date dichterbij en vind het altijd wel weer een soort van spannend. Zit er redelijk losjes in, dat scheelt wel, maar vind dat 'niet kennen' en toch daten altijd een beetje onnatuurlijk voelen. Ik vind manier van contact ook wel prettig. Overdag een keer een berichtje en 's avonds altijd even de dag doornemen c.q. interesse tonen. Niet teveel (als het niets is geen 'app gat' en geen gevoel van druk) en niet te weinig (waardoor interesse tot nulpunt daalt). Tot dusver dus allemaal prima. Kijken jullie echt uit naar dates? Want dat gevoel heb ik dus niet.... (en eigenlijk nooit).
@Famke; ik hoop zaterdag, want dan heb ik de meeste tijd Nog even afstemmen. Hij zit in zuid Europa.

Ik heb eigenlijk nooit zin in eerste dates. De hele ongemakkelijkheid, niet weten of het wel gezellig gaat zijn, of hij tegenvalt... ik zeg nooit af om die reden, maar moet mezelf wel eens pushen om de deur uit te gaan. Terwijl ik maar 1 of 2 keer na een biertje wel weer weg wilde. Meestal is het gewoon een gezellige avond, ook al is er geen klik.

Wat gaan jullie doen?

@Qian; wat Famke zegt, ik denk dat je best zoiets kan zeggen na 3 dates. Joh ik vind je leuk, maar wat wil je nu eigenlijk?
@lielie27,

Raar, ineens radiostilte. Misschien is hij druk met iets anders.

Zelf hou ik daar niet van, ook al heb je nog maar een weekje online gekletst.

Maarja, zo gaat het bij beide kampen.

@sybreed, jammer dat je weinig tijd en geld hebt.

Na het werk + weekenden heb ik altijd wel tijd voor een date. Ik verschuif dan alles wat er al was. Geld is ook niet zo'n issue. Afstand is eerder de issue, en iemand vinden die wil afspreken natuurlijk.

@famkej,

Herkenbaar, dat eerste gedeelte is veel online zijn en kost tijd.

Als het wat duidelijker is dat je elkaar mag dan vind je ineens veel makkelijker de tijd.

@amy, Mooi dat hij speciaal voor jou tijd vrijmaakt.

Denk wel dat het goed komt zo.

Momenteel heb ik geen koordjes uit. Wel wat korte eerste berichtjes met vrouwen op tinder en okc. Het is ook de feest maand, iedereen druk. Ook hier een beetje.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
@Sybreed: ok dan had ik m verkeerd begrepen. En dan snap ik je nu ook. Want het is natuurlijk heel romantisch om te zeggen dat het een vrouw niet uitmaakt zolang je eerlijk bent, maar in de beginfase moet je gewoon tijd voor elkaar vrij maken. Dat dat low budget moet en vakanties er niet in zitten, zou ik snappen en geen probleem vinden als ik iemand heel leuk vind. Maar als iemand in de beginfase steeds maar 1x per twee weken kan afspreken, af moet zeggen wegens studie /werk, oid (weet situatie niet precies), dan zou ik afhaken. Niet vanwege het gebrek aan tijd, maar wel omdat ik dan als vrouw tijdelijk als prioriteit 2 gemeld sta. En ik zou altijd prioriteit 1 willen zijn. Dus ja, ik kan me voorstellen dat je situatie het hele daten wat ingewikkelder maakt. Wel lastig hoor! Hoe lang duurt je studie nog/ zit je nog in deze situatie?

@All: ik sta geloof ik iets anders in het "niks meer laten horen" verhaal. Moet eerlijk bekennen dat ik ook vaak zat niks meer liet horen via de app als ik er geen zin meer in had. En het dan doodvermoeiend vond dat sommige mannen om uitleg gingen vragen. Dacht dan echt: boodschap is toch duidelijk zo!! En ja, is mij ook wel eens gebeurd. Niet leuk, maar komt gewoon voor. Vind het anders als je al een date hebt gehad. Dan meld je gewoon af. punt.

@Imogen: ow wat fijn! Succes vrijdag! Hopelijk kan ik vanmiddag hetzelfde goede nieuws melden Zou vandaag iets horen van een aantal gesprekken (of morgen).

@Qian: in tegenstelling tot wat de rest zegt, vind ik drie dates te vroeg om te vragen hoe hij er in staat en te zeggen dat je het vervelend vindt 1 van de 3 te zijn. Dan dwing je hem iets te zeggen, waarover hij misschien nog helemaal geen uitspraak wil doen. Vind het anders als je iets verder bent, maar na 3 dates kun je in mijn ogen nog niet over exclusiviteit beginnen.

@Famke: haha uitkijken naar een date? Dacht het niet Op het moment zelf wilde ik ze altijd het liefst weer afzeggen. En meestal dacht ik dan na afloop ook: waarom doe ik mezelf dit eigenlijk nog aan? Zo'n leeg gevoel als het weer een mislukking was. Mijn ervaring is wel dat hoe korter de tijd tot de date, hoe leuker ik de dates (als in: afspraakjes niet de mannen) vind. Dus als ik vandaag iets plan voor morgen, dan heb ik meer zin in die date, dan als ik drie weken geleden al iets afgesproken had voor vandaag. Dus op het laatst deed ik dat vooral nog

Veel plezier vrijdag!

@Amy: ow spannend! Wanneer hebben jullie weer afgesproken nu? En hoe ver weg woont hij eigenlijk? Is het mogelijk om elkaar wel te blijven zien? Bedoel maar: londen is best te doen (uurtje vliegen), Chicago wordt iets lastiger.
@ Amy leuk!!!! Dat klinkt best goed :-)

@imo heel veel succes alvast, ik duim voor je.

Oh nee ik kijk meestal ook niet uit naar de dates. Maf eigenlijk? Tot nu toe heb ik altijd wel een gezellige avond, dus als ik er eenmaal ben vind ik het meestal wel leuk hoor.

@qian ik weet niet wat ik zou doen. Ik snap je gevoel wel heel erg goed! Ik zou het ook niet leuk vinden, zeker als ik hem wel heel leuk zou vinden. 3 Dates is nog niet heel veel maar persoonlijk heb ik ook geen 3 dates als ik iemand niet leuk vind. Hmmmm ik geloof dat ik toch terloops eens wat naar zou informeren.

Ik heb volgende week nog steeds een leuke date in de pijplijn, maar ik vind het wel erg lang duren zo. Dat krijg je echter wel een beetje met allebei kinderen. We appen elke dag, hebben inmiddels 2 keer gebeld en ook dat was heel erg leuk. Ook beiden uitgesproken dat we het erg leuk vinden tot nu toe.

Weet je wat nou heel irritant is? Dat ik het helemaal niet leuk vind dat hij ook nog met anderen praat op de datingapp. Hahaha, dat heb ik niet snel maar ik vind het echt niet leuk.

Totale onzin natuurlijk, want ik doe het zelf ook! We hebben elkaar nog niet eens gezien! Ik zit raar in elkaar hahaha. Enfin, nog een weekje.....
Oh en ik had het op de tinderdraad gezet op viva, maar ik kwam op Tinder weer een foto tegen; te grappig.

Een foto van een gevulde () boxershort. In de foto een vrouw gephotoshopd die zijn piemel omhelst in die boxershort.

@ koekske, datehypocrisie zit eigenlijk in ons allemaal. Ik hoef het eigenlijk niet eens te weten van mijn contacten of ze meerdere mensen daten. Maakt mij alleen maar nerveus en omdat ik meerdere dates niet echt kan, voel ik mij snel benadeelt. Ik zg trouwen ook niet tegen dates dat ik maar eentje tegelijk date, vinden sommige vrouwen ook eng.

@ famke, hoop dat je date leuk wordt.

@ zomerzon, fijn dat het toch kan lukken!

December is ook een lastige datemaand omdat iedereen de feestdagen voor de deur heeft die druk zijn. De dagen zijn ook zo lekker donker. Ik heb trouwens gemerkt dat er wat daten betreft vaak drie pieken zijn. Na nieuwjaar, omdat iedere single volgend jaar niet alleen bij moeder langs wil. De lente: duidelijk waarom. En in de herfst wanneer de bladeren vallen en men de avond thuis op de bank zit.

Als alles goed gaat ben ik februari 2016 vrij man en verpleegkundige. Dus eigenlijk is het behapbaar en ik denk dat het probleem niet meer zo groot is deze zomer, omdat een half jaar niet zo lang meer is. Ik kan voor iemand die in de buurt woont zeker een paar avonden in de week vrij maken en af en toe een hele dag iets samen doen. Op zich klinkt dat redelijk, maar eigenlijk valt het mij op dat vrouwen (mannen?) helemaal nooit vragen hoeveel tijd ik voor ze vrij kan maken. Ik heb nog nooit een twijfelende vrouw meegemaakt die in de nadenkfase nog informatie vraagt of mij wil daten/spreken. Blijkbaar is hun eigen fantasie het beste instrument om de gaten in hun kennis over mij te vullen.
Oh jongens! Ik heb goed nieuws! Ik kan morgen het gesprek in met een aanbod op zak! Van een toko waar mijn gesprek niet zo goed ging (dacht ik) maar ze waren zo onder de indruk dat ze me meteen een aanbod wilden doen zonder verder gesprek... Ik heb nog steeds een vraagteken boven mn hoofd staan... Het is niet mijn droom baan maar wel een hele prima baan met veel mogelijkheden. Het enige nadeel: geen flexibiliteit, 40 uur. Gelukkig wil mijn ex wel inspringen...

Baan morgen is verder weg maar flexibeler... Hoe dan ook, ik ben op eens 100 kilo lichter, mijn rug doet opeens enorm pijn. Heb echt stijf gestaan van de stress....
@ imogen,
Even gauw tussen alle drukte door:

Famke, veel plezier met je date!

Amy, goed nieuws zeg! Leuk! Veel plezier vast!

Imogen, gefeliciteerd! Dat is nog eens supergoed nieuws!!
@imogen, wat heerlijk voor je!
@Imogen; wat een super nieuws! Hartstikke fijn!

@Sybreed; wat leuk, verpleegkundige! Een paar avonden in de week en af en toe en dag klinkt mij heel redelijk in de oren hoor. Gezien jouw situatie denk ik niet dat veel vrouwen daar moeilijk over doen. En die dat wel doen wil je hopelijk niet.

@Nadine; het is een uur of 3 vliegen, gok ik.

Het wordt zaterdag, en het wordt een dinner date! Hij gaf wel aan dat ik zondag op tijd moet vertrekken aangezien de huiseigenaar waar hij zit vroeg terugkomt en niet gek is op logees. Op zich geloof ik dat, al heb ik dan wel weer de neiging om te vragen of een andere dag niet handiger is. Maar goed, gezien hij dinner voorstelde zal het wel goed zitten.

Zijn andere dates zijn achter de rug, de eerste was leuk maar ik leuker, en de laatste 'gezellig :-p'. Met die smiley. Da's wat minder, ik ben niet naïef genoeg om te denken dat er niets gebeurt is, maar goed. Ik had mijn verwachtingen al een beetje naar beneden gesteld, al ben ik wel benieuwd waarom hij in NL date (wie vroeg dat ook weer?) dus dat wil ik wel eens weten.
Dat vroeg ik... Hm, het klinkt alsof hij een beetje aan het freewheelen is toch. Op zich voorstelbaar, maar voelt niet zo tof.
@Coolpack; yup, doet het ook.
Weird ook, eerst nogal romantisch uitpakken (heb aan je gedacht en wil vlucht uitstellen) en dan zo'n opmerking over date. Lijkt bijna wel familie van die wazigerd die ik onlangs had :-/
Wellicht interpreteer ik het bericht verkeerd hoor, maar je hebt gelijk, de tegenstelling is best groot. Eens kijken of ik erachter kan komen zaterdag.

Ga ook nog maar even voorstellen dat hij hierheen komt, dan hoef ik niet zo achterlijk vroeg op op m'n vrije zondag.
Ja, het kan zijn dat hij je gewoon een beetje zit te teasen, of zelf 'gezellig' een ontzettend opdroogwoord vindt of zo. Enerzijds ken je iemand natuurlijk nog nauwelijks, anderzijds hou ik zelf niet van dat moeten gissen. Ik weet het niet, nou ja, zaterdag maar kijken inderdaad.
Gewoon een leuke avond van maken, amy! Mijn latter is heel blij voor me op de app. Maar ik zie m pas woensdag. Dus helaas niet mn baan vieren tot dan. Hij is nl weer de hort op in t weekend....

Tja das part of the story i guess...
Imogen: :cheer2 : Dat moet een goed gevoel geven! Gefeliciteerd!

Ik heb volgende week ook weer eens een sollicitatiegesprek, voor een leuke functie. Alleen (ook) verder weg helaas.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven