Babynaam - initialen hetzelfde als voornaam hip?
woensdag 3 december 2014 om 23:26
Wat vinden jullie ervan als de initialen van de (toekomstige) baby hetzelfde zijn als de voornaam? Ik vind dit dus super hip
Voorbeeldje van namen voor een jongen of meisje die wellicht op mijn lijstje komen (bovenste naam van elk lijstje vind ik zelf het mooist/leukst):
T.O.M. - Tom Oliver Maria
C.A.S. - Cas Abel Samuel
W.E.S. - Wes Evan Samuel
F.E.M. - Fem Elise Margret
I.S.E. - Ise Sarah Elise
E.V.I. - Evi Vera Iris
Vraagje... wat vinden jullie van deze combinaties van namen EN vinden jullie het ook hip om de voorletters te verwerken in de initialen?
Voorbeeldje van namen voor een jongen of meisje die wellicht op mijn lijstje komen (bovenste naam van elk lijstje vind ik zelf het mooist/leukst):
T.O.M. - Tom Oliver Maria
C.A.S. - Cas Abel Samuel
W.E.S. - Wes Evan Samuel
F.E.M. - Fem Elise Margret
I.S.E. - Ise Sarah Elise
E.V.I. - Evi Vera Iris
Vraagje... wat vinden jullie van deze combinaties van namen EN vinden jullie het ook hip om de voorletters te verwerken in de initialen?
woensdag 3 december 2014 om 23:33
quote:juffert22 schreef op 03 december 2014 @ 23:31:
Achja.. woordkeuze hip, anders verwoord: vinden jullie het leuk/kunnen/stom/eigen invulling?Ik vind het vooral te bedacht. Ik vind dat je een naam moet geven omdat je het mooi vindt (of eventueel omdat oma zo heet) en niet omdat het zo leuk staat met de voorletters.
Achja.. woordkeuze hip, anders verwoord: vinden jullie het leuk/kunnen/stom/eigen invulling?Ik vind het vooral te bedacht. Ik vind dat je een naam moet geven omdat je het mooi vindt (of eventueel omdat oma zo heet) en niet omdat het zo leuk staat met de voorletters.
woensdag 3 december 2014 om 23:33
woensdag 3 december 2014 om 23:38
Het lijkt mij verwarrend werken. Ik ken wel iemand die de initialen heeft van de naam die moeder wilde en de voornaam die vader wilde. Moeder heeft de laatste lach, die naam voert hij nu.
Naar jouw voorbeeld:
W.E.S Willem Emanuel Simon wordt door zijn ouders Willem genoemd en stelt zich sinds jaar en dag voor als Wes.
Naar jouw voorbeeld:
W.E.S Willem Emanuel Simon wordt door zijn ouders Willem genoemd en stelt zich sinds jaar en dag voor als Wes.
woensdag 3 december 2014 om 23:41
Tja. Initialen. Ik heb ze ook en ze staan op mijn paspoort en komen voorbij in de post en op officiële gelegenheden, maar verder niets. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten hoor. Het is vooral symbolisch. Dat is het hele idee van vernoemingen toch ook?
Zijn naam is: Sebastiaan Johannes Bertus, we noemen hem Bas. Dat idee dus. Sebastiaan, Johannes en Bertus zijn dan de opa's en broers ofzo.
Zijn naam is: Sebastiaan Johannes Bertus, we noemen hem Bas. Dat idee dus. Sebastiaan, Johannes en Bertus zijn dan de opa's en broers ofzo.
woensdag 3 december 2014 om 23:41
woensdag 3 december 2014 om 23:47
woensdag 3 december 2014 om 23:49