De kou buiten houden..?
donderdag 4 december 2014 om 21:57
Wat doen jullie om de kou buiten te houden? Wij hebben sinds kort een mooie jaren 30 woning, komen uit een portiekflatje en hebben dus nog nooit echt de kou via de voordeur in huis gehad. Onze hal bij de voordeur is echt een koud hol nu en daar zit ook de trap naar de bovenverdieping. Daar is het dus ook net zo koud. In de woonkamer steken we bijna elke avond de haard aan, en aangezien de thermostaat daar hangt vindt de verwarming al snel dat het warm zat is binnen..
Ik heb al het idee geopperd om een gordijn op te hangen bij de voordeur om de tocht tegen te houden maar dat vond vriendjelief niet praktisch..
Ben beniewd naar jullie tips of ideeën
Ik heb al het idee geopperd om een gordijn op te hangen bij de voordeur om de tocht tegen te houden maar dat vond vriendjelief niet praktisch..
Ben beniewd naar jullie tips of ideeën
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
donderdag 4 december 2014 om 22:01
Hier ook een jaren 30 woning en hier het onpraktische gordijn. Er zat zo'n tochtportaal in maar helaas hebben de vorige bewoners dat eruit gesloopt. De barbaren! We hebben vorig jaar een nieuwe voordeur laten plaatsen en dat scheelt zoveel dat we het gordijn nu weg gaan halen. Maar dat doe ik dan pas in het voorjaar.... hangt er nu toch al dus kan deze winter nog wat extra isoleren. Verder gewoon de binnendeuren goed dicht houden, dan komt de kou iig minder makkelijk echt de kamer is.
donderdag 4 december 2014 om 22:27
Wat is er onpraktisch aan een gordijn? Ik heb dat dus ook in de avond gaat hij dicht, overdag is hij gewoon open.
En het heeft bij ons erg geholpen om de gaten waar de leidingen de grond in gaan in de meterkast dicht te plakken. Langs die leidingen trok veel kou vanuit de kruipruimte omhoog. Dit zorgde ook voor een natte ruit in de voordeur en voor schimmel op de muur. Heb het dichtgeplakt met duct tape en dat werkt prima. Vochtproblemen zijn opgelost. En nee, de kruipruimte is niet veel vochtiger ineens
En het heeft bij ons erg geholpen om de gaten waar de leidingen de grond in gaan in de meterkast dicht te plakken. Langs die leidingen trok veel kou vanuit de kruipruimte omhoog. Dit zorgde ook voor een natte ruit in de voordeur en voor schimmel op de muur. Heb het dichtgeplakt met duct tape en dat werkt prima. Vochtproblemen zijn opgelost. En nee, de kruipruimte is niet veel vochtiger ineens
donderdag 4 december 2014 om 23:11
hier hetzelfde probleem ongeveer.
klein huis en wonen hier voor iets meer dan een jaar..
mijn god wat is het hier koud! verwarming op 25 en thermo kleding aan en ik bibber nog.
het is een oud huis..dunne muren, enkel glas enzovoort. gordijnen geen optie door ruimte gebrek.
klein huis en wonen hier voor iets meer dan een jaar..
mijn god wat is het hier koud! verwarming op 25 en thermo kleding aan en ik bibber nog.
het is een oud huis..dunne muren, enkel glas enzovoort. gordijnen geen optie door ruimte gebrek.
A woman with class is timeless
vrijdag 5 december 2014 om 00:53
Ik heb ook zo'n (mooi) jaren-30 huis, maar gelukkig wel met redelijke isolatie (vloer, muren, daken, dubbel glas m.u.v. de glas-in-lood bovenraampjes). Gelukkig is er wel een tochtdeur tussen vestibule en gang, maar het blijft koud buiten de woonkamer. Ik heb een elektrische deken en goede sloffen, verder roep ik de hele winter "deur dicht!" tegen de puberzonen en hun aanhang.
vrijdag 5 december 2014 om 07:25
vrijdag 5 december 2014 om 08:40
vrijdag 5 december 2014 om 09:33
Dank voor de reacties! Qua isolatie zitten we verder wel goed, alles is geïsoleerd en dubbel glas, op de voordeur na (dat is nog de originele ).
Vriendjelief vind een gordijn onpraktisch aangezien ons halletje heel smal is (lief smal voordeurtje en dito halletje) en zo'n gordijn hangt toch altijd voor een deel in je deuropening. Ben dus wel benieuwd hoe jullie hem opgehangen hebben, want als dat te voorkomen is, heb ik nog een kansje om hem te overtuigen haha. Handdoekje in de brievenbus ga ik ook nog even wat mee doen Maakt me niet zoveel uit dat het in de hal koud is, maar omdat er geen deur voor onze trap zit, is het boven ook al snel zo koud
Vriendjelief vind een gordijn onpraktisch aangezien ons halletje heel smal is (lief smal voordeurtje en dito halletje) en zo'n gordijn hangt toch altijd voor een deel in je deuropening. Ben dus wel benieuwd hoe jullie hem opgehangen hebben, want als dat te voorkomen is, heb ik nog een kansje om hem te overtuigen haha. Handdoekje in de brievenbus ga ik ook nog even wat mee doen Maakt me niet zoveel uit dat het in de hal koud is, maar omdat er geen deur voor onze trap zit, is het boven ook al snel zo koud
vrijdag 5 december 2014 om 09:48
quote:netniet schreef op 04 december 2014 @ 22:23:
Ik heb van de week een geweldige grote plaid gekocht bij Action, wat ben ik daar blij mee zeg. Het is een dubbele ultrazachte deken van Fleece met 1 kant wat op bont lijkt. Heerlijk warm op de bank 's avonds en maar 14 euro.Ohhh daar ga je zoveel plezier van hebben. ik heb hem al 8 jaar, maar dan met een soort panterprint. Ook ooit bij de Action gekocht. Af en toe in de was en hij ziet er nog net zo goed uit als toen ik hem kocht.
Ik heb van de week een geweldige grote plaid gekocht bij Action, wat ben ik daar blij mee zeg. Het is een dubbele ultrazachte deken van Fleece met 1 kant wat op bont lijkt. Heerlijk warm op de bank 's avonds en maar 14 euro.Ohhh daar ga je zoveel plezier van hebben. ik heb hem al 8 jaar, maar dan met een soort panterprint. Ook ooit bij de Action gekocht. Af en toe in de was en hij ziet er nog net zo goed uit als toen ik hem kocht.
vrijdag 5 december 2014 om 09:51
quote:prada schreef op 05 december 2014 @ 09:48:
[...]
Ohhh daar ga je zoveel plezier van hebben. ik heb hem al 8 jaar, maar dan met een soort panterprint. Ook ooit bij de Action gekocht. Af en toe in de was en hij ziet er nog net zo goed uit als toen ik hem kocht.Dat klinkt zeker niet verkeerd! Ik zocht toevallig nog iets voor op mijn kerst-lijstje, dus deze ga ik er maar snel op zetten hihi!
[...]
Ohhh daar ga je zoveel plezier van hebben. ik heb hem al 8 jaar, maar dan met een soort panterprint. Ook ooit bij de Action gekocht. Af en toe in de was en hij ziet er nog net zo goed uit als toen ik hem kocht.Dat klinkt zeker niet verkeerd! Ik zocht toevallig nog iets voor op mijn kerst-lijstje, dus deze ga ik er maar snel op zetten hihi!
vrijdag 5 december 2014 om 10:41
quote:Crazycatlady schreef op 05 december 2014 @ 09:33:
Dank voor de reacties! Qua isolatie zitten we verder wel goed, alles is geïsoleerd en dubbel glas, op de voordeur na (dat is nog de originele ).
Je hebt ook rolgordijnen met een isolatielaagje.
Beter iets dan niets.
Je hebt ook rolgordijnen met een isolatielaagje.
Beter iets dan niets.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"