Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
Amy: Ik hoop dat je toch een leuke avond gaat hebben, daarna maar zien...

Famke: Jij ook een leuke date gewenst morgen!
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
@ Imogen: wat super! Vandaag dus nog een ander sollicitatiegesprek voor de boeg? Super dat ze zo positief zijn zeg! Heerlijk gevoel moet dat wezen!

@ Amy: eerst een leuk berichtje en later weer een dubbelzinnig berichtje.. Kan mij voorstellen dat je gevoelens alle kanten op gaan. Goed dat je op de hoede bent, maar ook lekker van het contact genieten!

@ Famke: had jij vanavond date? Hoe was het?

Ik heb zondag een date in het verschiet met de kennis van een vriendin van mij. Twee keer contact gezocht.. hij nog niet met mij... Ik ben nu in de 'afwacht'stand.

Geinig om te lezen dat niemand eigenlijk zin in een eerste date heeft.. Herken mij erin.. Gek, maar ook logisch denk ik. Helemaal als een date via via gaat of via internet heb je nog geen eerste indruk kunnen maken/krijgen in real life.
@Imogen; succes met je gesprek!

@Famke; ik ben zoooo benieuwd naar je date vanavond

@Bessie; is je date wel definitief?

De man met wie ik dinsdag op date zou gaan laat niets meer van zich horen, dus dat zal wel niet doorgaan denk ik. Toch te ver vooruit gepland!

Ik merk dat ik wel zin heb in mijn date van morgen met leuke man, maar toch ook wel een beetje sceptisch door de tegenstrijdigheid van zijn berichten en zijn dates met andere vrouwen.
@Amy zelf zou ik het berichtje als wat plagerig interpreteren. Maar dat is gewoon lastig als je elkaar nog amper kent. Alvast heel veel plezier. Je snapt wel dat ik zondag hier de hele dag op F5 ga drukken tot je verslag doet

@imo!!!!! Wat een goed nieuws. Blij voor je!

@rasa; hoe is het??
Wat grappig, dat het proces van sollicitaties en daten toch iets van elkaar weghebben Succes Renske, volgende week!

@Amy: Ja, wat Koekske zegt. Het klinkt goed verder!

@Imo: Wat fijn dat je een baan hebt! En inkomsten straks, dat zou ook een verademing zijn?

@Koekske schreef:

"Ik heb volgende week nog steeds een leuke date in de pijplijn, maar ik vind het wel erg lang duren zo. Dat krijg je echter wel een beetje met allebei kinderen. We appen elke dag, hebben inmiddels 2 keer gebeld en ook dat was heel erg leuk. Ook beiden uitgesproken dat we het erg leuk vinden tot nu toe."

wow, al 2x gebeld. Spannend zeg. Kan me voorstellen dat het dan echt lang duurt om op volgende week te wachten ;)
Meiden (en mannen), vind het echt fijn jullie ideeën te lezen wat betreft die man die met anderen fanatiek date (en meer), waar hij eerlijk over is. Ik heb besloten dat ik nog een keer met hem afspreek. 3e date, 4e keer dat we elkaar zien.

Vanavond al, ielk!

Ik ga nu expres opschrijven waarom, zodat ik het straks kan teruglezen als ik alsnog met een gebroken hart eindig ;)

- Omdat hij me onverwachts bij hem thuis uitnodigt, en dat voor mij wel aangeeft dat ik hem beter mag leren kennen, dat hij iets opener is.

- Ik onthoud voor vanavond dat IK kan besluiten dat dit de laatste date is, ook als hij me wel leuk vind. Want als het gewoon steeds te veel pijn doet die confrontatie aan te gaan dat hij met andere vrouwen rommelt, dan hoef ik er niet mee door te gaan. Bescherming van mijn eigen hart. (zowel na de 1e als na de 2e date hoorde ik via andere wegen per ongeluk wat hij die week met andere vrouwen had uitgespookt).

- En omdat dit gedoe steeds zeer doet, maar ik heb wel veel over mezelf geleerd. Ben er wel sterker van geworden. Mijn gewoonte is dat zodra er andere vrouwen in het spel zijn, ik me terugtrek, want dan denk ik automatisch dat die vrouwen leuker zijn of dat hij misbruik van me maakt. Wil me nu niet bij voorbaat terugtrekken, en het tenminste aan gaan.

(heb zussen, en was vroeger ook als zij iets wilden van m`n vader, dan dacht ik, laat maar...)

- Omdat ik de vorige keer zelfs nog niet met hem heb gezoend en hij me toch wil zien (wel heel uitgebreid geknuffeld op de bank ) Ofwel ik kan m`n grenzen aangeven.

Ben trouwens onwijs moe, prrrt...bang dat ik tegen ga vallen zoals altijd, en weet ook nog niet wat ik aan ga doen 8-P(nu 3x een rokje/jurkje aangehad, en daar voel ik me het mooist in..nog een keer?)

Zo, dit staat! Verder weer luchtig, kleren kiezen, en niet veel over na denken!
Qian, allereerst veel plezier vanavond! Als jij je grenzen bewaakt en je eigen gevoel volgt dan gaat het vast goed hoor. Ik bedoelde trouwens niet dat je date om exclusiviteit moet vragen, maar dat je best aan kunt geven dat je er moeite mee hebt dat hij zoveel met anderen date. Dan kun je zeggen dat hij jou niets verplicht is, maar dat je eerlijk wilt zijn en hierdoor twijfelt of je ermee door kunt gaan. Zoiets? Ik vind het trouwens wel een goed teken dat jij niet eens gezoend hebt en hij je toch terug wil zien. Weer een jurkje/rokje kan prima, gewoon aantrekken waar jij je prettig in voelt, juist als het al zo spannend is.

@Amy, snap het dubbele gevoel, maar in the end weet je toch niet of hij misschien hetzelfde voelt als jij of dat het een player is. Geniet ervan en volg je gevoel zou ik zeggen. Ben wel benieuwd naar je update zondag :-)

@Bessie, jij hebt 2x contact gezocht en hij antwoordt niet? of bedoel je dat het initiatief van jou kwam. Als het dat eerste is zou ik niet eens gaan.

Ik ga vanavond op pad, nog even moed verzamelen haha. Contact is leuk, of het mijn type is is een tweede. Ik heb alleen sterke twijfels of zijn leeftijd wel klopt, op de foto's zou ik hem echt een jaar of 5-6 ouder schatten en ook mijn collega's twijfelen eraan. Alleen ik heb het hem al gevraagd en daarop kwam antwoord dat het wel zo was. Als ik er nu weer over ga beginnen en het is wel waar... Hij komt echt heel betrouwbaar over, dus op zich geloof ik hem wel, maar de foto klopt er echt niet bij vind ik. Lastig.... kan moeilijk zeggen 'je ziet er oud uit'. Tips?
@Famkej: Ja, dat vind ik een goed advies. Ben dan meteen bang dat hij denkt dat ik hem iets wil opleggen. Maar in feite wil ik alleen kunnen uitspreken hoe het voor me is.

Jij ook vanavond op pad! Tja, wel lastig leeftijd afleiden van foto`s. En als je het al nogmaals hebt gevraagd kan je weinig doen (of een strikvraag over welke muziek hij luisterde toen hij 12 was ;) ;) Als andere mensen zijn leeftijd ook al niet zo geloofwaardig vinden... (ik voel hier ook al twijfel). Lastig! Kan je zijn linkedin profiel niet achterhalen (als je zijn voor en achternaam hebt, dan kan je zien welk jaar hij zijn school/studie afrondde?

Verder kan je onderbuikgevoel veel zeggen...
Qian, ja en er is niets mis met aangeven dat je er onzeker van wordt.

Ik heb al gegoogled en ook Linkedin bekeken, maar echt wijzer word ik er niet van (eerder andersom, dat hij dan jonger zou moeten zijn haha). Ach misschien is het ook wel mijn angst na al die mannen die niet eerlijk waren, dat kan ook he.... hij is veel buiten geweest, dus misschien gewoon doorleefde kop.
@amy,

Ik zie het probleem niet zo. Jij date ook met andere mannen. Hij met meerdere vrouwen.

Dan is het toch gelijk?

En dat hij het ook leuk heeft gehad met die dames dat is een normale opmerking.

Doen alsof zij niet het centrum van het universum is, wordt vaak als tip gegeven aan mannen.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Kleine ontwikkeling, maar nog steeds een mummy, hier.

Een mooie meid op tinder tegengekomen die ik al eerder op een feestje had ontmoet. Ook heb ik haar al op fb. En een match!

Maar ik denk dat ze zo'n 'ik probeer tinder even omdat iedereen het erover heeft, ik zoek verder niets.' geval is. Wel even kort gesproken al, straks een voorstel voor een drankje.

Prik ik direct maar even door de zeepbel heen, als dat het is. Hopelijk niet, ze is helemaal mijn type qua uiterlijk en ik wil haar graag beter leren kennen.

Gelukkig hoef ik niet een fatsoenlijk zakelijke act op te gooien want ze kon mijn rare spreuken op fb van de afgelopen maanden gewoon lezen. Dus ze weet al dat ik een beetje anders ben.
@ Famke: vanavond dus date. Misschien is het in RL helemaal niet zo dat hij ouder lijkt.. Ik zou het denk ik niet nogmaals aankaarten. Schept niet echt vertrouwen, als je hem gelijk al niet geloofd.

@ Qian: veel plezier vanavond. Je staat bewust in, heel goed.

Mijn date heeft wel geantwoord hoor. Was dan even een leuk gesprek. Maar nog geen contactinitiatief van zijn kant..vandaar dat ik nu even afwacht.
Maar ik denk dat ze zo'n 'ik probeer tinder even omdat iedereen het erover heeft, ik zoek verder niets.' geval is. Wel even kort gesproken al, straks een voorstel voor een drankje.

Prik ik direct maar even door de zeepbel heen, als dat het is. Hopelijk niet, ze is helemaal mijn type qua uiterlijk en ik wil haar graag beter leren kennen. Waarom denk je dat @Systeemkast? Waar maak je dat uit op? En je hebt haar kort gesproken en gaat een drankje voorstellen, stel ze wil dat (nog) niet dan hoeft dat helemaal niet te betekenen dat ze alleen maar rondkijkt toch?!

@Bessie, ja dat had ik ook bedacht en misschien is het mijn angst na al die liegende mannen wel. Hoe dan ook hij heeft er zin in stuurde hij net. Ok wel geantwoord dus, dan zou ik idd ook op hem wachten nu. Spannend of niet? Je kent hem ook helemaal niet verder?
@Imogen:

Wat een superfijn gevoel moet dat geven!! Weten ze dat je nog een ander gesprek hebt? En wat doe je als het allebei goed gaat?

@ Coolpack: haha opdroogwoord? Wat is dat? Vind m wel mooi klinken dus ben benieuwd!

@Qian & Famke: veel plezier op de dates!!

@Systeemkast: "gelukkig hoef ik niet een fatsoenlijke zakelijke act op te gooien want ze weet al dat ik een beetje anders ben".

Vind jij het vervelend dat je niet standaard bent? Zo nee, wat is dan de reden dat je een fatsoenlijk zakelijke act opgooit normaal gesproken? Denk dat het juist goed is om vanaf het begin af aan jezelf te zijn. En als een vrouw je grappen bijv niet snapt, dan er een luchtige opmerking over maken: "ik vergeet soms dat mijn humor niet helemaal standaard is" ofzo. Dan weet ze ook meteen dat je iets anders bent, en dat zou juist je kracht moeten zijn!! Ben er trots op!
@Systeemkast: Ik heb wel eens expres zo`n indruk willen maken 'ik probeer even Tinder'...om vooral niet behoeftig over te komen en omdat ik me schaamde op Tinder te zitten. Maar stiekem had ik juist wel behoefte aan wat aandacht ;)

@Bessie: Inderdaad, laat het maar van hem komen nu.. hij mag moeite voor je doen.

Ik ben denk ik niet meer online straks, Famke succes met je date (weer en wind kan inderdaad iemand ouder doen lijken ;) Tot later!
@famkej,

Denk dat ik gewoon een beetje huiverig ben, heb al een tijdje een oogje op haar.

Ik had haar een lange tijd terug even kort op fb gesproken. Maar daar kwam toen niet veel uit. Ook niet mijn kant want ik wist nog niet zo goed uit mijn woorden te komen.

Alleen de app uitproberen ben ik al een paar keer tegengekomen. Niets mis mee uiteraard.

Voorstelletje moet ik nog doen, ben benieuwd.

Maar wat te doen als ze niet wil afspreken, lost cause? (speculeren mag, speculaas overal hier)

Jij veel plezier met het afspraakje. Laat je altijd je collega's je dates zien?

@nadine_j,

Ik vind het zeker niet vervelend dat ik anders ben. Anders zou ik mezelf vervelen. Het is alleen soms wel wat moeilijker om gelijksgezinden te vinden. En dates ook.

Trots is een groot woord, maar de raarte is wel geaccepteerd ondertussen.

@Qian,

Ik begrijp dat ook wel. Beetje relaxt en nonchalant overkomen is ook wel een goede instelling. Als ik het zo lees en hoor zijn er best wel wat creeps op Tinder.
@Systeemkast, dat snap ik wel maar kijk uit dat je de deur niet voortijdig dichtgooit door je aannames. Mannen beginnen snel over afspreken is mijn ervaring en als ik dan niet direct 'hap' wil dat niet zeggen dat ik niet wil. Mijn date bijvoorbeeld sprak over een drankje en mijn reactie was: 'leuk, maar weet nog niet precies wanneer ik tijd heb'. Zijn reactie was: leuk, ik hoor het wel en ik ben flexibel (ging dus tijd vrijmaken). Juist door de 'no pressure' reactie kreeg ik er meer zin in en heb ik na 3 dagen een dag voorgesteld. Voor mij is het dus heel belangrijk dat ik geen druk voel. In jouw geval zou ik heel luchtig voorstellen om eens iets te gaan drinken. Zou het woord date niet gebruiken, maar dat is persoonlijk. Als iemand aan mij zou vragen 'heb e zin om een keer een drankje te doen' dan voelt dat anders dan 'wil je met mij daten'. Vervolgens ligt het aan haar antwoord wat je kunt doen. Als ze heel vaag is zou ik even doorvragen, als ze zegt 'ja leuk' dan zou ik reageren met 'wanneer zou je tijd en zin hebben?'. Zoiets.... Blijft lastig hoor om aan te voelen of iemand gewoon niet wil, erom heen praat of iets meer tijd nodig heeft.

@Qian, veel plezier!!!!
@famkej,

Dank voor de tip, aannames is één van mijn zwakke punten.

Ik ben wel weer flexibel, naast het werk kan ik meestal wel.

Stel altijd voor om naar haar stad/dorp te gaan.

En ik gebruik nooit het woord date, misschien bij het derde

afspraakje maar dan ken je elkaar al beter.

Het aanvoelen is erg moeilijk met wat tekstberichten. Al

helemaal als het er weinig zijn. Is ze niet geïnteresseerd

genoeg? Of is ze juist verlegen? Dat zie ik meestal direct

bij een afspraakje. Misschien dat mannen daarom redelijk

snel willen afspreken?
@Systeemkast, ik zou stoppen met invullen voor een ander, je weet het namelijk gewoon niet. Stel een vraag, wacht op een antwoord en stel eventueel nog een vraag. Als jij een drankje voorstelt en ze doet wat vaag, vraag het haar een paar dagen later nog eens. Wil ze dan nog niet aangeven hoe en wat, dan kun je aangeven niet weken te willen appen.

Mannen zeggen standaard: daten is weten. En dat is natuurlijk ook zo. Zonder iemand gezien te hebben weet je eigenlijk niets, maar ik kan niet iedere dag met iemand anders afspreken, ook zonde van mijn tijd (die ik toch al niet heel veel heb). Dus ik wil wel een beetje een gevoel bij iemand krijgen (wie is hij, hoe reageert hij, is er interesse etc) voordat ik afspreek. Na 3 zinnen of 1 dag afspreken doe ik dus nooit. Wie dat niet snapt en gaat lopen zeuren of me over wil halen (ja van de week ook alweer meegemaakt) wordt gewist.
Haha, dat is wel waar. Als je op elk voorstel ingaat ben je fulltime aan het daten.

Hoewel ik haar nog maar net op Tinder ken, heb ik haar wel eens ontmoet en even eerder online gesproken. Maar ik zal geduld hebben
quote:famkej schreef op 05 december 2014 @ 13:38:

Mannen beginnen snel over afspreken is mijn ervaring en als ik dan niet direct 'hap' wil dat niet zeggen dat ik niet wil. Mijn date bijvoorbeeld sprak over een drankje en mijn reactie was: 'leuk, maar weet nog niet precies wanneer ik tijd heb'. Zijn reactie was: leuk, ik hoor het wel en ik ben flexibel (ging dus tijd vrijmaken). Juist door de 'no pressure' reactie kreeg ik er meer zin in en heb ik na 3 dagen een dag voorgesteld.

Dit bevestigt maar weer dat iedereen er anders in staat, want dit zou voor mij dus absoluut niet werken Tenzij expliciet wordt aangegeven dat ik pas 3 dagen later weet wanneer ik af kan spreken, dan zou ik drie dagen later pas een tegenvoorstel niet waarderen en al lang zijn afgehaakt als man. Als vrouw trouwens ook als ik zo'n reactie zou krijgen. Dus waar Famke blijkbaar van dat "no pressure" houdt, houd ik meer van voortvarendheid. Willen we daten? Prima dan ook meteen een afspraak prikken en niet nog dagen wachten.

Bottom line: @Systeemkast vooral blijven doen waar jij je goed bij voelt en wat bij jou past!
Famke en Qian; veel plezier straks! Hartstikke benieuwd naar alle updates later

Ik sta er hetzelfde in als @Nadine; dat oeverloze gelul. Gewoon face to face. Al dat gechat kan harstikke misleidend zijn, en zo weet je het tenminste.

Jullie hebben gelijk wbt de mijne; ik ga gewoon een leuke avond hebben morgen en ik zie wel.
@ famke en Qian, succes met de date vanavond.

Zelf merk ik dat ik toch weer nieuwsgierig gemaakt wordt door bepaalde profielen. Misschien moet ik maar gewoon een bericht sturen en kijken wat er gebeurt.
@Nadine, hahahaha dat is een duidelijk verschil! Ik hou absoluut niet van verwachtingen en druk dus prima maar rustig aan en gewoon gezellig. Hoop dat date dat ook echt snapt (want ze zeggen allemaal rustig aan en vragen dan heel snel 'wat voel je').

@Amy, geniet van je avond. Wordt het niets heb je toch een leuke avond gehad en je weer begeerd gevoeld? Stel de verwachtingen bij, dan valt het meestal mee.
Ok ik ga......... breng morgen verslag uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven