Entertainment alle pijlers

Ik vertrek

01-11-2014 21:09 3045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe afleveringen per 1 november. Wie kijkt ook?
Ik vind hier dingen van.
Mama is ook in verwachting.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik vind 't een leuk en positief stel. Vind dat ze 't goed aanpakken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Zonnetanz Biotanz
quote:Gatti schreef op 06 december 2014 @ 21:53:

Ik vind 't een leuk en positief stel. Vind dat ze 't goed aanpakken.Dat. Vet dapper.
quote:Phoolan schreef op 06 december 2014 @ 21:54:

Zonnetanz Biotanz
Ja dit is niet echt trashable he, gaat veel te goed
Die burgemeester
Ik denk wat een rare kabouter, is 't de burgemeester.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Het is prachtig geworden.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Gatti schreef op 06 december 2014 @ 21:58:

Ik denk wat een rare kabouter, is 't de burgemeester.Wel 1 die je er bij kunt hebben
Ik zou wel hebben willen zien hoe het gaat als ze gasten hebben.

Nu is het eigenlijk alleen verbouwen geweest; dus hoe kan de conclusie zijn dat het allemaal zo fantastisch en geweldig is? Het echte werk begint nu pas.
Die redden het wel
Recensies zijn goed .
Ik vond het maar een saaie bedoening.
Uitzending 6 december 2014 Nadat op 19 juli de cameraploeg vertrok op het hoogtepunt van ons openingsfeest hebben we nog tot diep in de nacht verder gevierd, met buren, vrienden en familie. Al direct op 20 juli begon ons echte avontuur met de eerste gasten, want hoewel de verbouwing een grote uitdaging was, het echte leven begon voor ons pas met deze eerste gasten.

Er zouden die avond 2 families aankomen, waarvan er uiteindelijk maar één is gekomen. Een Russisch gezelschap voor één nacht en een Egyptische familie voor 5 nachten. Deze familie is helaas nooit op komen dagen, daar zaten we dan, vol spanning te wachten op gasten die niet kwamen. Gelukkig is dit daarna nog maar 1 of 2 keer voorgekomen en hebben we vanaf de eerste dag een heel goed lopend appartementencomplex. Van over de hele wereld hebben we al gasten gehad. Veel uit het Midden-Oosten, India, Amerika, Groot-Brittannië en natuurlijk de rest van Europa. Hele leuke gasten en natuurlijk ook iets minder leuke. Alles heeft ertussen gezeten en de verschillen tussen onze en andere culturen brengt zo af en toe wel wat spanningen met zich mee, maar daar zijn we tot nu toe gelukkig altijd uitgekomen.

Het meeste werk gaat voorlopig nog in het schoonmaken zitten, aangezien we hebben besloten dat voorlopig zoveel mogelijk in eigen beheer te doen. We besparen daarmee een hoop geld en dat kunnen we nu goed gebruiken, aangezien de verbouwing, inmiddels alweer 4 maanden achter ons, toch een stuk meer gekost heeft dan begroot. We zijn daarover nog steeds aan het praten met onze bouwbegeleider, de diverse aannemers en de bank, want we willen er nu wel een keer klaar mee zijn. Naast het schoonmaken zijn we ook nog steeds bezig met allerlei klussen in en om het huis, om dit in ieder geval voor de kerst zo ver als mogelijk echt helemaal af te hebben, want de verbouwing was op 18 juli dan wel klaar, er moest nog steeds een hoop gebeuren. Gelukkig zijn inmiddels ook deze klussen bijna allemaal geklaard en kunnen we met een gerust gevoel de drukke winter in! Het leven zelf in Oostenrijk bevalt ons erg goed. Ondanks de drukte hebben we een vrij leven, waarin we zelf kunnen bepalen wanneer we wat doen en dat is erg prettig.

De kinderen hebben zich, meer nog dan wij, volledig ingeburgerd en praten als volmondig Pinzgauerisch, het plaatselijke dialect. In oktober is ook ons derde kind, zoon Sven, in het ziekenhuis van Zell am See, geboren. Een nagenoeg vlekkeloze bevalling en een heerlijk rustig mannetje. Het enige waar we nu nog op hopen is een strenge winter, laat de sneeuw maar komen!
En een 9,2 op Zoover, die komen er wel.
Toen ik hoorde dat ze van de bank én familie geld leenden had ik wel zoiets van: oei, als dit maar goed gaat. En al helemaal na de extra lening van ¤70.000. Maar ze hebben er iets heel moois van gemaakt en het loopt meteen goed. Vind dat ze het hartstikke goed gedaan hebben, en mooi dat ze zich daar zo thuis voelen.
Haha, toch een zoon gekregen :-)

Wie heeft de bouwtekeningen gemaakt? Die zou op de hoogte moeten zijn van de nieuwe veiligheidseisen en weten dat de huidige trap daar niet aan voldoet. Ik zou kijken of daar niet een gedeelte van het geld te halen is. Niet alles want een nieuwe trap kost sowieso geld maar als je al zo ver bent in je verbouwing en het dan moet gaan aanpassen, pff.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Leuk stel zeg!
quote:misschicken schreef op 07 december 2014 @ 07:19:

En een 9,2 op Zoover, die komen er wel.

Op basis van een paar beoordelingen zegt dat natuurlijk niet zo veel ( die zullen ook wel gedeeltelijk door familie en vrienden zijn ingevuld).

Ik hoop dat ze het redden. Vind het een hele onderneming om met zoveel schulden, niet alleen bij een bank maar ook bij familie en vrienden zoiets op te starten.
Wat praat Sven raar over zijn gasten..........

Van de website:

Nieuws & Blog

nov 10, 2014

Daar zijn we weer!

Het is alweer even geleden dat we ons gemeld hebben, maar met de verbouwing achter de rug is er ineens minder te melden en we willen ons trouwe publiek wel iets leuks te lezen bieden natuurlijk. Gelukkig is er in de afgelopen 3 maanden weer genoeg gebeurd om jullie te verblijden met een blog!

Met dank aan Booking.com hebben we een geweldige zomer gehad met veel gasten uit het Midden-Oosten. Saoedi-Arabië, Koeweit, Oman, Dubai en ga zo maar door, we hebben er veel gehad en deze gasten hebben zo hun eigen gebruiksaanwijzing en gewoontes. Ze komen hier in de grootste en duurste auto’s vanuit München aanrijden, kosten nog moeite gespaard, hebben het appartement al geboekt en gaan dan doodleuk nog proberen een paar tientjes van de prijs af te lullen… Schiet mij maar lek, maar het zit in hun bloed denk ik zo. Of in een filterkoffieautomaat een Senseopad stoppen in de hoop een lekker bakkie pleur te kunnen drinken… In plaats van de vaatwasser te gebruiken om de vaat te doen, verbrokkelen ze een vaatwastablet om de vaat met de hand te kunnen doen… En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Zoals ik al zei, ze hebben zo hun eigen gebruiken, wat uiteindelijk natuurlijk voor alle gasten telt.

Omdat Hanneke nog steeds zwanger is en nu gelukkig op het punt staat om te werpen, is ondergetekende aangewezen op het schoonmaken van de appartementen. Daarbij heb ik gelukkig pas 2 keer een echte zwijnenstal aangetroffen, verder valt het ons nog niet tegen hoe de appartementen achtergelaten worden en hebben we tot nu toe 1 pan en een glas we moeten gooien, meer niet. Maar leuk is anders…

Zoals bij de meesten inmiddels al bekend, weten we inmiddels dat de uitzending van “ik vertrek” op 6 december aanstaande om 21.10 uur plaats gaat vinden! Spannend, maar we zijn toch stiekem ook wel erg trots dat we hieraan mee hebben gedaan en zijn benieuwd naar de reacties.

In augustus hebben we ook de eerste prijswinnaars van onze Facebookactie over de vloer gehad. Ze hebben er enorm van genoten en dat beloofd nog wat voor de volgende prijswinnaars. Inmiddels hebben we al 4 personen blij mogen maken met een gratis verblijf van 1 week voor 4 personen en daar gaan er zeker nog meer bijkomen. Blijf onze Facebookpagina dus in de gaten houden!

We zijn aanbeland in de herfst en hebben inmiddels ook de buitenkant van het huis en de tuin winterklaar gemaakt, op een paar laatste klodders verf na. Ook het Skiraum is bijna af, dus laat de winter maar komen. Waar we vorig jaar op 11 oktober al een eerste pak sneeuw op ons dak hadden, is het tot nu toe een droomherfst, met tot midden oktober korte-broeken-weer, we zijn benieuwd wanneer we dit jaar de eerste sneeuw mogen begroeten. Op de gletsjer kan alweer geskied worden en als 8 november de seizoenspas ingaat, weten jullie waar Michieltje te vinden is!

Nu ook zoon Sven in ons midden is, zijn we wel even klaar met projecten. Tijd voor een beetje rust dus, nog even de laatste kleine klusjes afronden en dan het rustige winterseizoen in…

Een aanrader voor de liefhebbers is skiën in december, voordat de kerstvakantie begint. Rustige pistes en gunstig geprijsde appartementen bij Chalet Sonnentanz, wat wil je nog meer?!?

Boeken dus, nu voor onze trouwe volgers met 10% korting op een verblijf tot 20 december!! Ook in de kerstweek hebben we nog een paar appartementen beschikbaar, dus we zien jullie graag tegemoet!

Voordat we ermee ophouden nog een paar huishoudelijke tips:

- Senseopads horen in een Senseo thuis..

- Als je 300 Euro per dag aan een auto uitgeeft, ga dan niet onderhandelen over de prijs van een appartement dat nog geen 5 tientjes per dag kost..

- Wandelen op 3000 meter hoogte doe je niet op slippers

- Vaatwastabletten horen in de vaatwasser..

- Die witte dingen die vaak onder een raam hangen noemen we een radiator, voor de verwarming, je weet wel…

Tot de volgende keer, Grüß Gott!
Inderdaad.

Daarom schreef ik gisteren al dat ik graag had gezien hoe het ze een tijdje met gasten zou vergaan.

Alleen een verbouwing zegt natuurlijk niks.
Nou dat viel mij ook op, weinig professioneel! Leuk voor je vakantieblog voor thuis, maar niet iets wat je als eigenaar schrijft over je gasten... Ik had graag ook nog beelden gezien van het gastencontact. Vond ze wel heel sympathiek zo in de verbouwing.
Jeetje zeg...beschamend gewoon.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:Eindeloos schreef op 07 december 2014 @ 17:01:

Wat praat Sven raar over zijn gasten..........

Van de website:

Nieuws & Blog

nov 10, 2014

Daar zijn we weer!

Het is alweer even geleden dat we ons gemeld hebben, maar met de verbouwing achter de rug is er ineens minder te melden en we willen ons trouwe publiek wel iets leuks te lezen bieden natuurlijk. Gelukkig is er in de afgelopen 3 maanden weer genoeg gebeurd om jullie te verblijden met een blog!

Met dank aan Booking.com hebben we een geweldige zomer gehad met veel gasten uit het Midden-Oosten. Saoedi-Arabië, Koeweit, Oman, Dubai en ga zo maar door, we hebben er veel gehad en deze gasten hebben zo hun eigen gebruiksaanwijzing en gewoontes. Ze komen hier in de grootste en duurste auto’s vanuit München aanrijden, kosten nog moeite gespaard, hebben het appartement al geboekt en gaan dan doodleuk nog proberen een paar tientjes van de prijs af te lullen… Schiet mij maar lek, maar het zit in hun bloed denk ik zo. Of in een filterkoffieautomaat een Senseopad stoppen in de hoop een lekker bakkie pleur te kunnen drinken… In plaats van de vaatwasser te gebruiken om de vaat te doen, verbrokkelen ze een vaatwastablet om de vaat met de hand te kunnen doen… En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Zoals ik al zei, ze hebben zo hun eigen gebruiken, wat uiteindelijk natuurlijk voor alle gasten telt.

Omdat Hanneke nog steeds zwanger is en nu gelukkig op het punt staat om te werpen, is ondergetekende aangewezen op het schoonmaken van de appartementen. Daarbij heb ik gelukkig pas 2 keer een echte zwijnenstal aangetroffen, verder valt het ons nog niet tegen hoe de appartementen achtergelaten worden en hebben we tot nu toe 1 pan en een glas we moeten gooien, meer niet. Maar leuk is anders…

Zoals bij de meesten inmiddels al bekend, weten we inmiddels dat de uitzending van “ik vertrek” op 6 december aanstaande om 21.10 uur plaats gaat vinden! Spannend, maar we zijn toch stiekem ook wel erg trots dat we hieraan mee hebben gedaan en zijn benieuwd naar de reacties.

In augustus hebben we ook de eerste prijswinnaars van onze Facebookactie over de vloer gehad. Ze hebben er enorm van genoten en dat beloofd nog wat voor de volgende prijswinnaars. Inmiddels hebben we al 4 personen blij mogen maken met een gratis verblijf van 1 week voor 4 personen en daar gaan er zeker nog meer bijkomen. Blijf onze Facebookpagina dus in de gaten houden!

We zijn aanbeland in de herfst en hebben inmiddels ook de buitenkant van het huis en de tuin winterklaar gemaakt, op een paar laatste klodders verf na. Ook het Skiraum is bijna af, dus laat de winter maar komen. Waar we vorig jaar op 11 oktober al een eerste pak sneeuw op ons dak hadden, is het tot nu toe een droomherfst, met tot midden oktober korte-broeken-weer, we zijn benieuwd wanneer we dit jaar de eerste sneeuw mogen begroeten. Op de gletsjer kan alweer geskied worden en als 8 november de seizoenspas ingaat, weten jullie waar Michieltje te vinden is!

Nu ook zoon Sven in ons midden is, zijn we wel even klaar met projecten. Tijd voor een beetje rust dus, nog even de laatste kleine klusjes afronden en dan het rustige winterseizoen in…

Een aanrader voor de liefhebbers is skiën in december, voordat de kerstvakantie begint. Rustige pistes en gunstig geprijsde appartementen bij Chalet Sonnentanz, wat wil je nog meer?!?

Boeken dus, nu voor onze trouwe volgers met 10% korting op een verblijf tot 20 december!! Ook in de kerstweek hebben we nog een paar appartementen beschikbaar, dus we zien jullie graag tegemoet!

Voordat we ermee ophouden nog een paar huishoudelijke tips:

- Senseopads horen in een Senseo thuis..

- Als je 300 Euro per dag aan een auto uitgeeft, ga dan niet onderhandelen over de prijs van een appartement dat nog geen 5 tientjes per dag kost..

- Wandelen op 3000 meter hoogte doe je niet op slippers

- Vaatwastabletten horen in de vaatwasser..

- Die witte dingen die vaak onder een raam hangen noemen we een radiator, voor de verwarming, je weet wel…

Tot de volgende keer, Grüß Gott!Wat een eikel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven