krullen terug
zondag 7 december 2014 om 00:39
Ik heb een paar kappersdrama's achter de rug en mijn haar, dat vol was en van nature s krulde, heeft nu slag en is bovenop steil. Ik las in een ander topic dat je je haar even tijd moet gunnen en dat die krullen wel weer terug komen. Op een andere site las ik dat een kapper adviseerde om het korter te knippen en dan niet nat, maar droog. Heeft iemand van jullie daar ervaringen mee? Ook tips (bijvoorbeeld als je een goede kapper weet) zijn welkom. Ik heb e al een keratine masker van L'anza ingedaan en het ziet er wel gezonder uit maar het blijft slomig haar.
zondag 7 december 2014 om 00:53
Haren bestaan uit dode cellen, dus dat wat het is, is het dan ook. Haar dat al uit het haarzakje is en is verklooid zal niet meer zijn oorspronkelijke staat innemen. Je moet dus wachten op nieuw haar.
Bij mij blijken hormonen mijn haar nogal te beïnvloeden, de enige behandelingen die mijn haar krijgt zijn wassen en knippen, dus er is weinig ruis in mijn bevindingen zeg maar. Als ik zwanger ben dan groeit mijn haar vrij stijl uit mijn hoofd, als ik niet zwanger ben dan krult het. Toen ik stopte met de pil, kreeg ik krullen ipv slag.
Ik ben 6 mnd geleden bevallen en heb heel erg veel haaruitval gehad. Nu heb ik het stijl bovenop, krullen aan de onderkant en enorme inhammen met haren van 1 cm. Dus zonder kappersdrama zie ik er ook niet uit......
Bij mij blijken hormonen mijn haar nogal te beïnvloeden, de enige behandelingen die mijn haar krijgt zijn wassen en knippen, dus er is weinig ruis in mijn bevindingen zeg maar. Als ik zwanger ben dan groeit mijn haar vrij stijl uit mijn hoofd, als ik niet zwanger ben dan krult het. Toen ik stopte met de pil, kreeg ik krullen ipv slag.
Ik ben 6 mnd geleden bevallen en heb heel erg veel haaruitval gehad. Nu heb ik het stijl bovenop, krullen aan de onderkant en enorme inhammen met haren van 1 cm. Dus zonder kappersdrama zie ik er ook niet uit......
zondag 7 december 2014 om 01:05
Ik laat mijn haar weleens droog knippen. Ze knippen her en der wat plukken weg i.p.v. het tussen de vingers te pakken en recht af te knippen. Mijn haar wordt daar wel mooier van maar dat is meer omdat ze het zo beter in model kunnen knippen. De krullen worden er niet echt sterker van, het valt alleen beter.
zondag 7 december 2014 om 01:29
De kapster die mijn haren meestal knipt, knipt ze halfdroog. En zij knipt mijn haar niet recht af, ze snijdt er telkens haren tussenuit met haar schaar lijkt wel. Bij mijn zoontje doet ze dat ook. En dan valt het echt heel goed. Maar je krijgt er niet meer krullen van. Ik ben heel tevreden over haar, eigenlijk over de hele salon. Maar ik durf voorlopig nog niet heen.....
Mijn man gaat naar dezelfde kapsalon, hij heeft enorm dik sterk krullend haar (hij krijgt als ie het laat groeien pijpenkrullen waar ze bij de kleine huis op de prairie jaloers op zouden zijn) en zijn haar wordt nooit op die manier geknipt. En dat valt ook goed, nou ja, eigenlijk "valt" zijn haar helemaal niet, zijn haar "stijgt" en moet vooral getemd worden. Mijn man zijn krullen zitten het beste als ze niet zo schoon zijn. Als jij ook zulk haar hebt dan is misschien de beste tip wel op het gewoon minder te wassen en om het al helemaal niet te kammen of te borstelen.
Ik heb zelf heel fijn haar dat krult, man heeft soort van krullende kabels. Zoons haar krult nog niet, is wel gewillig, gemiddeld van dikte.
Mijn man gaat naar dezelfde kapsalon, hij heeft enorm dik sterk krullend haar (hij krijgt als ie het laat groeien pijpenkrullen waar ze bij de kleine huis op de prairie jaloers op zouden zijn) en zijn haar wordt nooit op die manier geknipt. En dat valt ook goed, nou ja, eigenlijk "valt" zijn haar helemaal niet, zijn haar "stijgt" en moet vooral getemd worden. Mijn man zijn krullen zitten het beste als ze niet zo schoon zijn. Als jij ook zulk haar hebt dan is misschien de beste tip wel op het gewoon minder te wassen en om het al helemaal niet te kammen of te borstelen.
Ik heb zelf heel fijn haar dat krult, man heeft soort van krullende kabels. Zoons haar krult nog niet, is wel gewillig, gemiddeld van dikte.
zondag 7 december 2014 om 02:25
Is je haar niet te zwaar? Ik heb van nature ook krullen, maar nu het lang is is het bovenop redelijk glad, onderin heeft het slag en tussen de slagen zitten willekeurige pijpenkrullen, de krullen zijn er een beetje uitgezakt als het ware. Als ik het korter laat knippen, of in meerdere laagjes, komt de krul meestal weer terug. Misschien is dat een idee, als je het nog niet geprobeerd hebt?
zondag 7 december 2014 om 05:00
Ik denk dat ik een afspraak ga maken bij een kapper die volgens de curlsys-methode knipt, misschien biedt dat uitkomst. Ik vind het echt best wel erg. Bovenop heb ik nu een zooitje pluishaar en het de kleur van mijn haar is ook heel lelijk, oranje-achtig. Ik dacht er al over om het helemaal kort te knippen en dan een pruik te nemen ofzo, maar mijn vriend vindt dat ik overdrijf.
zondag 7 december 2014 om 06:41
zondag 7 december 2014 om 07:32
Precies mijn drama haar. Dacht dat er geen land mee te bezeilen was. En nu ziet het er best ok uit. Bovenste laag die stijl is is in lagen geknipt. Onderste laag ook een klein stukje vanaf.. Dat krulde al heel erg. Mijn haar is droog geknipt en ik kan het nu in model brengen met water. Hoe je het nat hebt zo droogt het ook op... Ook heb ik het opnieuw laten kleuren. Iedereen denkt dat ik een permanent heb gezet omdat ik het eerder altijd stijl föhnde. Hier ook een zwangerschap en anderhalf jaar later en nog steeds veel hormonen en een gekke lengte omdat echt veel haar is uitgevallen
zondag 7 december 2014 om 10:22
Bij erg droog haar is keratine inderdaad een goede oplossing maar neemt ook krullen weg.. maakt er meer slag van. Keratine is wat je haar van nature heeft, het is dus een van de beste maskers om je haar mee te voeden als het droog is. Maar ja.. wie krullen wil.. heeft niet zoveel aan keratine.
..popcorn?
zondag 7 december 2014 om 10:36
Volgens mij halen jullie de brazilian keratin en keratine maskers door elkaar. Van een keratine masker worden mijn krullen echt geen millimeter anders. Een keratin blow-out maakt van m'n sterke krullen slag.
Knippen volgens de curlsys methode kan een goed begin zijn. En misschien kun je je verdiepen in de curly girl methode. Dan gebruik je geen producten meer met siliconen of sulfaten. En bij voorkeur was je je haar alleen nog maar met conditioner. Veel vrouwen krijgen hier sterkere krullen van. Google er maar eens op. Misschien is t wat voor je. Succes!
Knippen volgens de curlsys methode kan een goed begin zijn. En misschien kun je je verdiepen in de curly girl methode. Dan gebruik je geen producten meer met siliconen of sulfaten. En bij voorkeur was je je haar alleen nog maar met conditioner. Veel vrouwen krijgen hier sterkere krullen van. Google er maar eens op. Misschien is t wat voor je. Succes!
zondag 7 december 2014 om 13:41
De inecto kokos conditioner wordt door veel vrouwen die de curly girl methode toepassen gebruikt. Maar het is wel van belang dat je de eerste stappen van de methode ook volgt dus als je t wil proberen zou ik me er eerst even in verdiepen.
Vaak is het echt een kwestie van zoeken naar wat voor jou werkt maar het kan ook zo zijn dat wat hier eerder gezegd is dat je haarstructuur onder invloed van hormonen veranderd is.
Vaak is het echt een kwestie van zoeken naar wat voor jou werkt maar het kan ook zo zijn dat wat hier eerder gezegd is dat je haarstructuur onder invloed van hormonen veranderd is.
zondag 7 december 2014 om 14:40
quote:sendre schreef op 07 december 2014 @ 09:27:
Ik kan het trouwens echt niet opnieuw laten kleuren. Het is van lelijk rood naar koper naar donkerblond en weer naar blond gegaan. Als ik het opnieuw ga kleuren, hou ik helemaal niks over, denk ik.
Met andere woorden, het is geverfd, ontkleurd en weer geverfd en weer ontkleurd??
Verven is het punt niet, ontkleuren daarentegen is de pest voor je haar.
Qua kleur ga je naar de drogist en neemt een kleuring uit groep 1 of 2. Groep 1 is er weer uit na ongeveer 6x wassen, groep 2 na ongeveer 24x wassen. Een stuk eraf laten knippen is een optie, maar kapot haar kun je niet meer repareren, dat moet uitgroeien.
Ik kan het trouwens echt niet opnieuw laten kleuren. Het is van lelijk rood naar koper naar donkerblond en weer naar blond gegaan. Als ik het opnieuw ga kleuren, hou ik helemaal niks over, denk ik.
Met andere woorden, het is geverfd, ontkleurd en weer geverfd en weer ontkleurd??
Verven is het punt niet, ontkleuren daarentegen is de pest voor je haar.
Qua kleur ga je naar de drogist en neemt een kleuring uit groep 1 of 2. Groep 1 is er weer uit na ongeveer 6x wassen, groep 2 na ongeveer 24x wassen. Een stuk eraf laten knippen is een optie, maar kapot haar kun je niet meer repareren, dat moet uitgroeien.
zondag 7 december 2014 om 15:32
zondag 7 december 2014 om 16:26
quote:sendre schreef op 07 december 2014 @ 15:34:
Wat hormonen betreft had ik tot nu toe nooit last van een veranderende haarstructuur, het is echt puur en alleen door het al het kleuren gekomen.
Kan heel goed.
Ik heb zelf kort haar. Op de plaatsen waar het langer is (pony) is het vaker geverfd en is de structuur anders dan achter, waar het kort is en dus minder verf erop zit.
Wat je wel kunt doen; Vitaminef. Enige probleem; je krijgt het niet overal. In Sittard is een winkel met kappersbenodigdheden die het spul verkopen, en mijn kapster had een grote tube van een vriendin uit Amsterdam. Het is niet zo heel duur en het verzwaart je haar ook niet. Is een wit/oranje tube met zwarte letters. Heel herkenbaar maar dus niet makkelijk te kopen. Prima spul om in je krullen te knijpen zodat het er in elk geval wat gezonder uitziet.
En op kapsels.net vind je duizenden kapsels. Misschien is een stuk laten afknippen al beter, omdat je haar hoe langer hoe ouder en dus poreuzer is. Een paar cm minder kan veel verschil maken.
Wat hormonen betreft had ik tot nu toe nooit last van een veranderende haarstructuur, het is echt puur en alleen door het al het kleuren gekomen.
Kan heel goed.
Ik heb zelf kort haar. Op de plaatsen waar het langer is (pony) is het vaker geverfd en is de structuur anders dan achter, waar het kort is en dus minder verf erop zit.
Wat je wel kunt doen; Vitaminef. Enige probleem; je krijgt het niet overal. In Sittard is een winkel met kappersbenodigdheden die het spul verkopen, en mijn kapster had een grote tube van een vriendin uit Amsterdam. Het is niet zo heel duur en het verzwaart je haar ook niet. Is een wit/oranje tube met zwarte letters. Heel herkenbaar maar dus niet makkelijk te kopen. Prima spul om in je krullen te knijpen zodat het er in elk geval wat gezonder uitziet.
En op kapsels.net vind je duizenden kapsels. Misschien is een stuk laten afknippen al beter, omdat je haar hoe langer hoe ouder en dus poreuzer is. Een paar cm minder kan veel verschil maken.
zondag 7 december 2014 om 16:43