Gezondheid alle pijlers

Ingescheurde mondhoeken

07-12-2014 20:29 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb sinds een week last van ingescheurde mondhoeken, wat alleen maar erger lijkt te worden! Dit ziet er niet alleen vervelend uit, maar het doet ook ontzettend pijn. Ik houd het vet met Vaseline, maar het lijkt er niet beter op te worden.. Met eten scheurt het elke keer weer open... Iemand nog tips? En hoe komt dit?
Heb je een vitamine tekort? Of te weinig slaap?
Bepanthen, echt een wondermiddel.
Ik denk dat het komt door de kou.
Soms is het een virus: koortslip. Ik krijg nooit van die plakkaten, maar altijd scheurtjes in mijn mondhoeken. Zovirax helpt mij, en met tandenpoetsen ook daar poetsen (auw! En ook je tandenborstel weg doen als het genezen is).
Ik heb het ook regelmatig. Volgens mij heeft het te maken met een lage weerstand. Ben net ziek geweest, heb nu ook aan beide kanten een scheurtje. Dus zou denken, voldoende slaap en gezond eten. En verder goed ingesmeerd houden, vooral voordat je gaat eten.
lees hier: http://www.dokterdokter.nl/aandoening/k ... ondhoeken/
Misschien is het een schimmelinfectie, gaat niet over met vaseline maar wel met Daktarin of vergelijkbaar huismerkmiddel van drogist. Ik heb het ook gehad, toen had ik een soort korstje die steeds openbastte
Het kan heel goed spruw zijn,een schimmelinfectie,even langs de huisarts dan krijg je een gel en dan is het zo over.
Ik heb het vooral bij kou en droogte.

Deze creme helpt bij mij het beste: http://www.bol.com/nl/p/d ... n-creme/9200000005187152/
Vitamine B2 supplement slikken helpt bij mij hiertegen.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Vitaminegebrek heb ik altijd gehoord. Al doet het pijn sinaas appels eten

Duikt vaak op in de herfst/winter bij guur weer en weinig zonlicht. In zon maak je ook vitamine aan A of D wat was het. Die kun je extra nemen.

Neem je voldoende fruit en groente ? & Beetje nivea ofzo op als je naar buiten gaat.
Zink zalf helpt ook.
Bij mij helpt ook een antischimmelmiddel als Daktarin, rest

van de smeerseltjes niet.
quote:cesium24 schreef op 07 december 2014 @ 21:54:

Bij mij helpt ook een antischimmelmiddel als Daktarin, rest

van de smeerseltjes niet.

Als het veroorzaakt wordt door een schimmel dan is dit een goed middel, maar vaak komt het toch echt door droogte en kou.

Vitaminen slikken is preventief, door nu vitaminen te gaan slikken verhelp je het probleem nu (kapotte mondhoeken) niet. Dus gewoon een cremetje uitproberen. Purol, bepanthen, kapotte mondhoekencreme, denk dat ze allemaal wel goed zijn, en dat ze bij de een beter werken dan bij de ander.

En vooral er niet aan zitten. Alleen smeren en laten rusten.
quote:Saraatje schreef op 07 december 2014 @ 22:19:

[...]

Als het veroorzaakt wordt door een schimmel dan is dit een goed middel, maar vaak komt het toch echt door droogte en kou.

.En soms dus niet he? En dan helpt smeren en rusten niet.
Bij mij was de oorzaak bloedarmoede en de oplossing staalpillen :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven