Mode & Beauty alle pijlers

haar permanenten

10-12-2014 12:50 15 berichten
Hallo allemaal,

Ik ben gek op mijn carmenset!

Ik zou alleen het liefst het effect van een carmenset altijd willen hebben.

Daarom denk ik aan een permanent, maar ik wil dus geen kleine krulletjes! maar mooie grove krullen... Ala carmen set!

Nu ben ik ooit (tijdje terug) naar de kapperszaak op de hoek gelopen. Zij zeiden mij meteen dat het effect van mijn carmenset nooit te evenaren was met een permanent, ook niet met een grove permanent...

Is dit echt waar? Als ik me carmensetkrullers in permanentvloeistof doop dan heb je toch exact dezelfde grove krul? (bijvoorbeeld, ik ben dit niet echt van plan om te doen ;p )
Alle reacties Link kopieren
Wat de kapper zegt klopt. Met permanent maak je je haar kapot.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je haar wordt kurkdroog, vooral als je het vaker zou doen.

Verder denk ik dat het effect van een fijnere krul veel mooier is met een permanent als een grove krul.

Is je haar nu geverfd? Zo ja, dan zou een goede kapster een permanent afraden.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Ik heb eerder een permanent gehad maar die vond ik dus niet zo heel mooi. Het was te fijn en ook te onnatuurlijk.

Bij een carmenset valt het gewoon veel mooier. (mijn haar wordt daar overigens niet droog van, en nee niet geverfd
quote:Als ik me carmensetkrullers in permanentvloeistof doop dan heb je toch exact dezelfde grove krul?Nee, een van nature gekrulde ongeschonden haar is een (veer)krachtig geheel. De krul wordt veroorzaakt doordat de haar afgeplat is en om zijn as toert. Steile haren zijn rond of (meestal) een klein beetje ovaal van doorsnee en dat verandert niet door chemicaliën.
Bij mijn trendy kapper kan je niet eens meer een permanent krijgen. Dat weigert hij. Door het goed te knippen en eventueel te kleuren en niet te vaak wassen Valt mijn haar echt goed.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:hamerhaai schreef op 10 december 2014 @ 14:02:

Bij mijn trendy kapper kan je niet eens meer een permanent krijgen. Dat weigert hij. Door het goed te knippen en eventueel te kleuren en niet te vaak wassen Valt mijn haar echt goed.Ik zeg niet dat me haar niet goed valt, ik het te vaak was of dat ik het wil kleuren toch?
http://vbnow.nl/2011/05/07/kapsels-lang/

Dit zoek ik
anoniem_128156 wijzigde dit bericht op 10-12-2014 14:18
Reden: link deed het niet
% gewijzigd
Plaatje 6 en 7... erg mooi
https://lh6.googleusercon ... Bkt4sW0/s512/DSCF3042.JPG

of deze, ook heel erg mooi
Als je een permanent hebt en je zet er dan een carmenset in of bewerkt het met de krultang,dan blijft het beter zitten. Het zakt niet in elkaar als je aar buiten gaat en het weer is vochtig. De dag erna heb je ook nog krullen.
Maar waarom zou ik mijn carmenset gebruiken als je een permanent hebt laten zetten?
quote:claudia1407 schreef op 10 december 2014 @ 21:20:

Maar waarom zou ik mijn carmenset gebruiken als je een permanent hebt laten zetten?

Omdat jij zo'n krul wou die je krijgt met een carmenset, en de krullen van een permanent kunnen wel mooi grof zijn maar zijn niet gelijk aan die van een carmenset. Ik deed altijd als mijn haar droog was even de krultang er door en ik had dan prachtige krullen en zat stevig.

Had er dagen geen omkijken naar.

Sommigen dachten dat mijn mooie krullen van mijzelf waren.
Maar is dat niet super slecht voor je haar? Bij permanent vorm je al om dus een carmenset eroverheen elke dag kan toch ni goed zijn voor de vochtbalans?
quote:claudia1407 schreef op 10 december 2014 @ 21:58:

Maar is dat niet super slecht voor je haar? Bij permanent vorm je al om dus een carmenset eroverheen elke dag kan toch ni goed zijn voor de vochtbalans?Nee hoor want je hoeft ook niet elke dag een carmenset erin te zetten je krullen houden zo goed door die ondersteuning. En als je je haar gewassen hebt dan doe je er eens een masker in. En als het droog was dan ging ik er met een spray over die het haar beschermt en dan de set of krultang er nog even door heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven