VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe

Mijn kinderen spelen nu op een waterglijbaan in de tuin 3 huizen verder. Behalve wat gegil is het hier rustig.

Vanmorgen Blijdorpje gedaan, moesten nog even abo verlengen. Althans foto's laten maken aldaar. Even een uurtje of 2 rondgelopen en weer naar huis. Da's voordeel van abonnement, je hoeft niet de hele dag.

Was vrijdag en zaterdag computerloos. Had laptop bewust in pakhuis laten staan. Héérlijk! Hier is trouwens geen drupje regen gevallen, helemaal niets.

Lien, ik wist niet eens dat jij dat verkleiner trapje had!

En nu ik er aan denk, NAthje, ik hoef de bakken niet terug.

Vlotverhaal is eng Mille.

Klein Pebbeltje stapte vanmorgen in Blijdorp naast de brug en stond tot aan borst in sloot met kroost. Kind overstuur, en ik als ontaarde moeder vond het ook nog best wel grappig. Maar dat heb ik niet laten merken! Het bikkelje ontdaan van kleren (T-shirt en ondebroek) en in natte korte broek en natte schoenen heeft hij het bezoek zonder gemopper volbracht. Alsof er niets gebeurd was.

Hier heb ik abonnement op LINDA. En we hebben Intermediair. Pebbeltjes hebben niets. Ik krijg van buurvrouw Viva's en af en toe een J/M. Koop zelf wel eens Psychologie Magazine, Jan, Red of Esta. Woonbladen koop ik soms zakelijk. Zakelijk hebben we Sprout en Twinkle.
Drop, wat leuk dat jouw kinderen zo van de memory zijn. Ik vond dat vroeger ook zo leuk om te doen. Heb al eens geprobeerd of Boefje het ook wat zou vinden, maar nee. Hij snapt het spelletjes-element nog niet zo. Nu heb ik het boodschappenspel voor hem en dat gaat redelijk goed. Is heel makkelijk en zo kan hij goed leren op zijn beurt te wachten e.d.

En picknick klinkt ook leuk! Grappig dat Suske zo'n mietje is met beesten, dat is vent hier ook. Volgens mij is het iets mannelijks hoor. Als er hier in huis een grote spin loopt, komt vent me halen en moet ik hem vangen. Voor de rest heeft hij echt wel ballen, maar met beesten niet.

Hehe pebbles, ik had geloof ik ook wel moeten grinniken om kind in de sloot, maar kan me ook wel voorstellen dat het erg schrikken is voor zo'n kind. Wel een bikkel om daarna gewoon in natte zooi door te lopen hoor!

Hier al 2 avonden onweer. Vrijdagnacht echt heftig, toen werd Boefje er ook wakker van en wilde bij ons in bed. Gisteravond ging het ook wel tekeer (het zat urenlang precies boven ons gebied), maar mannen sliepen gelukkig door.

En vandaag zou Boefje bij oma logeren en morgen stoer met de trein met haar mee terkugkomen. Maar vlak voorh te avondeten ging de telefoon: hij voelde zich niet lekker en wilde naar huis. Dus we hebben hem, opa en oma om 18:30 van de trein gehaald. Hij gloeide helemaal en klaagt over hoofd- en buikpijn. Echt ziek, dus gauw in bed gestopt. Jammer van logeerpartijtje, gauw maar een nieuwe plannen.

Wij hebben vanmiddag onze tuin bijgewerkt. Men, wat veel, waarom wilden wij ook alweer een grote tuin ? Er liggen nu 6 hele grote bossen takken en onkruid achterin. Van de week maar even langs de stort rijden. En nu kwam mijn moeder met een leuk verjaarscadeau voor Boef: een grote trampoline voor in de tuin met zo'n hek eromheen. We hebben er al een hoek in de tuin voor bedacht, maar moeten nu nog even kijken wat we dan zouden willen. Volgens mij gaat hij helemaal door het dak als hij zoiets zou krijgen, vindt springkussens e.d. altijd zo leuk!

Pff, wat is het nog warm he.
quote:Pebbles schreef op 27 juli 2008 @ 15:21:

Klein Pebbeltje stapte vanmorgen in Blijdorp naast de brug en stond tot aan borst in sloot met kroost. .

Ghe, ik neem aan dat je kroost in het kroos stond ? Wel een hilarisch avontuur, ik denk dat ik na de eerste schrik niet meer bij zou komen. Wel stoer hoor, dat hij dierentuinbezoekje gewoon afmaakte.

S&W zijn vrijdag met de BSO naar de dierentuin geweest. Er waren maar weinig kinderen en de leidsters die er waren hadden hiervoor toestemming gevraagd. Op het eind was Suske ook nat geworden en terug op de BSO was de enige onderbroek in zijn maat die ze konden vinden, een Dora-onderbroek. Hi
quote:Pebbles schreef op 27 juli 2008 @ 15:21:

Klein Pebbeltje stapte vanmorgen in Blijdorp naast de brug en stond tot aan borst in sloot met kroost. .

Ghe, ik neem aan dat je kroost in het kroos stond ? Wel een hilarisch avontuur, ik denk dat ik na de eerste schrik niet meer bij zou komen. Wel stoer hoor, dat hij dierentuinbezoekje gewoon afmaakte.

S&W zijn vrijdag met de BSO naar de dierentuin geweest. Er waren maar weinig kinderen en de leidsters die er waren hadden hiervoor toestemming gevraagd. Op het eind was Suske ook nat geworden en terug op de BSO was de enige onderbroek in zijn maat die ze konden vinden, een Dora-onderbroek. Hij deed er echt melodramatisch over hoorde ik en was als de dood dat iemand anders hem zou zien met een Dora-onderbroek, want dat is voor meisjes. Ik moest erg lachen toen ik dat hoorde.

He, irritant zeg, ik citeer een posting en ineens kan ik de laatste postings niet meer teruglezen, ik kom bij de allereerste postings van dit topic uit. Oh trouwens, nog een tip tegen fruitvliegjes: zet een glas rode wijn neer. Ik had een glas voor mezelf neergezet, en zie 5 minuten later dat er ongeveer tien fruitvliegjes in het glas zitten, getver.
He, het forum heeft weer de hik hoor, had helemaal niet op posten gedrukt! Weird!

Hier gelukkig geen bange kinderen voor het onweer. Wiske is erdoorheen gemaft en Suske was nog wakker toen het begon, die wilde even kijken naar het weerlichten maar vond het verder niet eng (vind insekten enger dus). En Liens ervaring dat hoe meer kinderen, hoe 'rustiger' (lees: hoe minder aandacht je er zelf aan hoeft te besteden) herken ik!

Jammer trouwens van de logeerpartij en dat Boefje nou ziek is, Athena! Zielig voor hem, zeker met die warmte. Beterschap! En wat een leuk kado zeg!

Vandaag met de kinderen een boswandeling gemaakt (althans, door bos, over hei en langs vennen) en daarna met ze wat gedronken bij het restaurantje aldaar, dat vinden de kinderen erg leuk. Vent was weer aan het klussen, vanaf morgen mag ik aan de bak (heb vanaf nu 3 weken vakantie). Daarna naar nieuwe huis gereden om te kijken hoe ver vent al gevorderd is (en vraag maar niet naar de foto's.....). Thusigekomen de bbq aangestoken en gezellig met man en kinderen buiten gegeten (los van het feit dat Suske bij ieder vliegend insekt op vent's schoot zat). Grappig trouwens dat jouw wederhelft ook zo panisch is, Athena!
quote:dropje schreef op 27 juli 2008 @ 22:12:

[...]

Ghe, ik neem aan dat je kroost in het kroos stond ?

Uiteraard...

Klein Pebbeltje kwam eens thuis in een spijkerbroek met geborduurde bloemen onderaan de pijpen. Jongensbroeken op en de juf heeft de broek zo de hemel in geprezen dat KP zich het heertje voelde in zijn bloemetjesbroek...
Whahaha, dat zijn eigenlijk de betere foto-momenten!
Ik ben trouwens vanmorgen zo verward wakker geworden, had een levensechte droom gehad over mijn laatste ex, samen met mijn familie terwijl mijn familie hem nooit gezien heeft. Zo weird allemaal. Droom spookt al de hele dag door mijn hoofd.
Gek is dat he drop, hoe dat werkt met dromen. Ik word ook weleens wakker na zo'n droom en vraag me dan af hoe ik in 's hemelsnaam over zoiets/zo iemand kan dromen ineens.

Lachen, zo'n bloemetjesbroek, dat is dan inderdaad wel een foto waard. Ik wacht nog steeds op de dag dat ik een van mijn jongens van het kdv afhaal in een roze prinsessenjurk (vooral Boefje heeft nog weleens dat soort neigingen) maar heb die lol nog niet mogen beleven.

Zo, nog even wat rommelen en dan zo samenvatting Tour kijken.
Meld, niet gelezen, maar ook niet bevallen hoor
Zo, goedemorgen.

Ik heb echt haast niet geslapen vannacht, het was hier zo enorm warm. In de woonkamer was het 27 graden vannacht om 13 uur en boven is het dan nog wel een paar graden warmer. Heb echt liggen zwemmen in bed. Gelukkig ging het onweren vanochtend en heb ik toen nog even lekker gelegen.

Schorrie wordt niet wakker van onweer, maar een paar weken terug ging het onweren (in de verte) toen we op het strand waren. Nu vraagt hij elke keer als we op het strand zijn of het gaat onweren, en daar kijkt hij toch wat angstig bij.

Het kereltje is gisterochtend naar Bob de Bouwer geweest en vond het erg leuk. Wij ook, want wij hebben lekker gevaren met een vriend op de Amsterdamse grachten. Dat is zo leuk! Wel spannend want het was natuurlijk niet de bedoeling dat mijn vliezen daar zouden breken, maar ik ga toch echt niet de hele tijd thuis of in en om het dorp zitten wachten daarop.

's Middags lekker op het dakterras gehangen en buiten gegeten, ik heb echt een vakantiegevoel door dit weer. Maar vind het ook niet erg dat het nu even wat koeler en bewolkter is.

Ik doe ook memory met Schorrie, maar hij vindt het errug lastig dat we om de beurt kaartjes mogen omdraaien. Ik doe het nu met 12 kaartjes en dat gaat precies 1 potje goed. Daarna gaat hij alle kaartjes omdraaien om twee dezelfde te zoeken, zonder dat ik nog aan de beurt kom .

O, moet de was ophangen en nieuwe erin. Schorrie heeft weer eens in zijn bed geplast, hij doet tegenwoordig zelf zijn pamper uit 's avonds. Prima, maar houdt dan ook je plas op!
goedemorgen! Zo heerlijk weekend achter de rug. Helemaal uitgerust (ondanks korte zaterdagnacht) en weer fris voor deze drukke week.

Gisteren heeft mijn broer Rennen met Evy op mijn i-pod gezet dus de komende 10 weken ga ik rennen. Ik kan me nu nog niet voorstellen dat ik 5 km achter elkaar kan hardlopen: we zullen zien!
Grappig zeg, beginnen we allebei onze post met Goedemorgen Morrie!

Trouwens: over het breken van de vliezen en een niet ingedaalde baby. Volgens mij hoef je niet je leven erdoor te laten 'beperken' maar wel gaan liggen, mocht het gebeuren. Zowel Japie als Apie zijn nooit ingedaald en heb het toen uitvoerig besproken met VK en gyn. Ik vond het namelijk ook wel eng klinken en spannend als ik weg ging. Maar dat was dus niet nodig.
Ik heb gisteren ook Evy rennen gedaan, maar ik doe het nog wel in een langzamer variant heb ik me voorgenomen. Een lesje met smokkelen en de volgende keer weer zelfde lesje en dan echt volhouden (en heb nu dus pas een smokkel-les gedaan en geconstateerd dat ik een sport bh moet kopen...).

Gisteren schoonmoeder verjaardag, wat een ramp. Ze had ons uitgenodigd voor brunch om 14.00 (!!!) uur. Linoleum had op mijn verzoek al aangekondigd dat we 's avonds thuis wilden eten. Schoonmoeder had echter niet geluisterd. We kregen taart bij binnenkomst en daarna verdween ze om 15.00 in de keuken. Ze zette wat bakjes (tonijnsalade, eiersalade) op keukentafel, dus ik dacht dat dan soort borrel zou zijn ofzo. Ze bleef enorm dralen en uiteindelijk rond 17.00 (toen ik van plan was weg te gaan....) kregen we de vraag wie er soep wilde en werd ze laaiend toen we aangaven dat we eigenlijk thuis zouden gaan eten... Dus maar weer voor de goede vrede daar gaan zitten en vieze eiersalade gegeten met ongare broodjes. Verder had ze chicken tonight-achtig iets, dus waar ze die twee uur mee bezig is geweest. Geen idee.

En dit alles omdat "wij een zoon hadden gekregen die niet mee kon naar een restaurant" want dat had ze eigenlijk veel liever gedaan. Ja zeg, doe dat dan gewoon en laat ons dan bepalen of we Benjamin meenemen of niet. Dus ook nog een half verwijt dat ze vanwege Benjamin stond te koken (eeeeh.... bakjes uit de koelkast halen?) op haar verjaardag... Het was erg gezellig zullen jullie wel begrijpen.

Zometeen lekker lunchen met vriendinnetje in Amsterdam, dat is wel gezellig .

En Pebb, dat trapje heeft (vorig jaar alweer) voor zindelijke Kiloknaller gezorgd.
Nathje, als mijn vliezen breken moet ik idd gaan liggen en gelijk een verloskundige bellen. Maar die komt natuurlijk niet naar de Amsterdamse grachten dus dan zou je daar iemand moeten bellen, en dat zie ik nou toch ook weer niet zitten. Vandaar dat ik soms wel een beetje knijp als ik 'buiten de regio' ben. Maar ik ga idd mijn leven er niet door laten beperken. Baby komt er toch wel uit. Maar bijvoorbeeld een bezoekje aan schoonouders in Friesland heb ik toch maar afgezegd. Straks wordt onze nieuwe baby een Fries, dat wil ik niet .

Lien, moet je niet wachten tot 6 weken na de bevalling met sporten? Dat dacht ik, mijn Pilatesjuf zei dat geloof ik (die had het later ook nog over 6 maanden wachten tot je weer volle bak ging, dat heb ik maar snel geskipt uit mijn hersens). Terwijl ik me er zelf heel erg op verheug om weer te kunnen gaan hardlopen, behalve dan die borstvoedingsborsten die dan zo zeer doen!!

En wat een rare schoonmoeder heb jij zeg. Gebrunched heb je dus niet begrijp ik. En dat ze Benjamin de schuld geeft, het klinkt niet of ze dol op haar kleinkinderen is.

Als ik mijn eigen moeder zie, die viert haar verjaardag in een pannenkoekenrestaurant want anders nemen wij de kinderen misschien niet mee, het gaat haar juist alléén maar om de kleinkinderen .
Benjamini is 5 weken morgen en als hij op uitgerekende datum was gekomen had ik nu al weer kunnen sporten . Neen, je hebt gelijk, ik doe het ook heel rustig aan, maar werd zo gek van niet bewegen en extra kilo's dat ik wel beetje wilde bewegen. En doe dus echt wat ik aankan en geen wilde sport activiteiten hoor.
Ik ben ff gaan googlen en stuitte op dit:

Samengevat

Prima om weer na 6-8 weken te beginnen! Start het liefst met andere oefeningen alvorens te gaan hardlopen. Denk hierbij dan wel aan een aantal preventieve maatregelen (drinken, sportbeha).

Dagelijkse oefeningen voor de buik- en bekkenspieren zijn zeer raadzaam. Gemiddeld 3-4 maanden na de bevalling lijkt lichamelijk alles weer 'ouderwets', behalve natuurlijk het wegwerken van het conditieverlies, dat vraagt veelal nog enkele maanden extra.

Dr. Frank Backx, sportarts (13 mei 2002)

En euh, 5 weken? Hij is dus gewoon al ouder dan een maand???

Maar ik snap het hoor, heb er denk ik ook alweer zin in na een paar weken, vandaar dat ik ook wat info opzoek erover, eigenlijk zoek ik een stukje dat zegt: je kunt zo weer aan de slag met sporten, geen enkel probleem .
Een advies uit 2002; da's heul oud. Overigens zei mijn mensendieck juf hetzelfde, maar ze begreep het wel. Eerst versterkende oefeningen (inderdaad vanaf 6 weken) en daarna pas conditie dingen zoals rennen. Maar als ik erg op mezelf lette mocht ik wel wat doen en ik heb gezegd dat ik voornamelijk in flink tempo wandel en bij mensen naar binnen gluur. Dat is ook echt zo, want Evy hield ik niet vol .
Te oud he, uit 2002 .

Ik ga beginnen met wandelen, heb ik bij Schorrie ook gedaan. Gewoon zodra dat kind naar buiten mag hele enden lopen met de wandelwagen. Dat zal ook wel versterkend zijn.

Ik weet nog dat ik wandelend naar mijn ouders ging, iets wat ik nu noooit zou doen, maar toen wel omdat ik net als jij zo'n enorme behoefte aan beweging had. Had het gevoel dat ik helemaal uitzakte.

Ik wilde naar de bieb, blijkt dat hij op maandag pas om 14 uur open gaat. Nu hang ik maar wat rond, ga zo maar eens een beetje opruimen. Ben geloof ik wel klaar met alles.

Verlof is wel lekker hoor, ben echt relaxed, toch maar eens op mijn spaarrekening kijken of ik niet kan stoppen met werken .
Ik heb ook zoveel gelopen toen GP net geboren was, lekker wandelen met de wandelwagen. Naar de stad enzo. Met KP minder omdat ik toen ook een GP-tje had. Maar toch nog wel met GP in buggy en KP in draagzak.

Ik vind hardlopen niet leuk.

Memory ook hier favoriet. Al heel vroeg op de computer (Nijntje site) trouwens. Pebbeltjes zijn er goed in, winnen ook van ons... Wij doen graag spelletjes, kaarten nu ook met GP. Pebbeltjes kunnen ook erg goed tegen verlies, dat scheelt. Kinderen van mijn zusje, waar we gisteren onverwacht heel gezellig hebben geBBQt, worden enorm kwaad en driftig als ze verliezen of een beurt moet overslaan ofzo en dan is een spelletje niet leuk.
Ik zie tegen het rennen op. Volgens mij is mijn conditie echt prut. En dat terwijl ik vroeg altijd hardliep en zelfs op atletiek heb gezeten. Na bevallingen is conditie een drama. Vandaar rennen met Evy. Wandelen deed ik ook veel, ik vind het nog steeds lekker om lange stukken te lopen met het gezin. Beetje kletsen, lekker rondkijken; ontspannen.
Ik kan helemaal niet hollen, nooit gekund, altijd bij de eerste lantaarnpaal doodop. Vandaar Evy (en in mijn eigen tempo, dus Evy light ).

Weer terug uit vondelpark en nu voeden. Daarna weer eens iets verzinnen. Moet eiegenlijk was in machine stoppen enzo, maar vind het te warm op zolder. Dus maar boek in de tuin .
Lekker naar het Vondelpark geweest dus Lien? O, om te lunchen natuurlijk, ik vergat even dat je helemaal niet meer in de hoofdstad woont zelf! Wanneer moet jij eigenlijk weer werken? Volgens mij kunnen wij nog wel een keer samen met de baby's zonder grote kinderen afspreken straks? Of is dat suf .

Hier is het heerlijk aan het afkoelen, gelukkig want ik wil vanacht echt beter slapen dan afgelopen nacht en daar helpt een wat koelere slaapkamer wel bij.

Ik word steeds nieuwsgieriger naar dat rennen met Evy trouwens. Misschien moet ik er straks ook maar aan.

En net als jou Nathje vind ik wandelen ook heel leuk om te doen. Lekker kletsen inderdaad, beetje spelen, beetje rondkijken, diertjes zoeken in het bos of de duinen.
Wandelen deed ik ook heel veel na beide bevallingen. Vooral met Boefje heb ik uren gelopen, liep overal heen en hele stukken in park + bos hier vlakbij. Vond het heerlijk, en hij ook. Was een uitkomst toen hij zoveel huilde. En lekker om weer een beetje in conditie te komen.

Lien, wat heb je toch een...ehh...aparte schoonmoeder. Vermoeiend hoor, dat een duidelijke afspraak tevoren al niet eens gehoord wordt en je dan nog op die manier 'moet' blijven eten. Het lijkt wel of ze gewoon iets zoekt om moeilijk over te doen, brr. Wordt Linoleum er niet helemaal gestoord van? Vent hier is dol op zijn moeder, maar dat soort fratsen zou ze niet hoeven uithalen bij hem. Gelukkig bof ik erg met schoonmoeder. Als er aan die kant al iemand moeilijk doet is het meestal schoonpa of de refootjes.

Afkoelen doet het hier nog helemaal niet. De kereltjes liggen allebei in alleen een luier op bed en hebben moeite om in slaap te komen. Het waait nauwelijks en blijft vochtig en drukkend. Het kan ook (even zeiken hoor ) nooit eens normaal lekker weer zijn hier. Of je spoelt weg van de regen en ligt 's avonds onder 2 dekbedden of je drijft weg in je eigen zweet en hebt om 10 uur 's avonds nog 27 graden op de thermostaat binnen staan. Stom gedoe.

Morrie, ga es bevallen? Ben stikbenieuwd naar je beeb .
Ik ga echt nog niet bevallen hoor, mij te warm! Ik wacht nog een weekje. Nog een paar nachtjes lekker slapen zou wel fijn zijn. Ik zie op tegen de gebroken nachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven