VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Zo, ik ben wezen steppen en ben lekker daarna naar huis gegaan want het was stikbenauwd. Pilates kon even niet meer erbij. Grappige is dat Vrolijkerd rennen met Evy ook op Ipod heeft gezet want dat ga ik ook doen. Leuk! Maar denk dat ik net als Lien aan Evy Light ga :-) Ik heb altijd al een waardeloze conditie gehad en ligt niet aan zwangerschappen helaas. Ik geloof dat ik de enige ben die niet urenlang achter wandelwagen zat na bevallingen, tenzij shoppen ook meetelt.

Lien, jouw schoonmoeder klinkt niet lollig. Ik zou als ik jou was maar gewoon denken 'paard en ezel is ook familie van elkaar' en heel blij zijn dat je de deur achter je kunt dichttrekken!

Morrie, ik ben ook benieuwd naar Knorrie!

Ik heb met beide kids weer na 6-8 weken gesport maar vond het zwaar! Sjee, weet nog dat ik het zwaarder vond dan bevallen. Je mag alleen heel langzaam aan buikspieren doen ivm je diastase. Dat is het enige wat me toen werd aangeraden.

Vader moet nog minimaal een week in ziekenhuis blijven en krijgt naar EFO ook een MRI. Maar gaat op zich wel stabiel nu, maar baalt van ziekenhuis. Dat kan ik me wel voorstellen!

Verder gister Loeder opeens een allergische reactie en heel haar gezicht zwol op en vertoonde allemaal bulten alsof ze in de brandnetels had gelegen. Grote schrik en gelukkig waren we al onderweg naar het ziekenhuis voor mijn vader dus zijn maar gelijk langs de eerste hulp gelopen. Bleek dus dat ze het heeft gekregen van zwarte bessensap waar ze maar 2 slokjes van op had! Gelukkig vond ze het niet lekker want waarschijnlijk had het veel erger geweest na een hele beker.

Maar schijnt dus ondanks de aerius voor de zonneallergie dat zwarte bessen en tomaten een allerguische reactie kunnen veroorzaken bij mensen die er gevoelig voor zijn. Het stofje wat daarin zit, schijnt dus ook de allergieen te prikkelen en geen zwarte bessensap en tomaten meer voor Loeder en Mormel. Bij de eerste hulp een pilletje antihistamine gehad en gelukkig slonk het ook vrij snel weer. Heel apart.

Hier ook niet zo warm en dat is wel lekker!
Goedenavond !

Vrolijk, wat rottig toch van je vader. Hopelijk gaat het snel weer beter met hem!

Ik heb hetzelfde als Lien met hardlopen, bij de eerste lantarenpaal hijg ik al. Misschien toch maar met rennen beginnen als we in nieuwe huis wonen. In het kader van bezuinigingen maar even geen sportabo, en rennen kost geen geld (wel een iPod, goede renschoenen en een goede sportbeha.....).

Kan me voorstellen dat je nu niet te ver uit de buurt gaat, Morrie! Gats, ik moet er niet aan denken om als je toch al klef ligt te zijn in bed, je ineens in je eigen vruchtwater ligt te zwemmen!

Vrolijk, naar trouwens van die allergie van Loeder! Ik kan me nog herinneren dat ze tijdens onze eerste vakantie ineens zoveel last had van zonne- of warmte-allergie. Wiske had laatst ook ineens allerlei blaasjes in haar gezicht en hals, ook een allergische reactie waarschijnlijk. Een half uur later waren ze weer weg, anders waren wij ook wel even naar de h'post gereden.

Ik heb na mijn bevalling ook veel gewandeld. Mijn enige echte lichaamsbeweging voor een half jaar. Met mijn keizersnede had ik een veto van een half jaar op matig tot intensief sporten. Maar ja, dat was in 2003 .

Even posten.
He Drop, hoe is het met klussen meid?

Yup, blijkbaar ben ik dus inderdaad echt de enige die niet veel hebt gewandeld! :-)

OP hyves nieuwe foto's van Mormel en Loeder neergezet voor de geïnteresseerden.
Lien, wat een draak van een schoonloeder heb je toch. En wie begint nou met een brunch om 14u? Da's toch meer een liner, onderhand. Een brunch begin je - vind ik - om een uur of 11.30, 12u. Zal ik dat even tegen je schoonmoeder zeggen?

Vandaag geschilderd in ons nieuwe huis. Drie halve slaapkamers in de ral 9001 (een warme cremekleur) gezet. Morgen nog een keer, en dan kan ik donderdag aan de andere kleuren beginnen. Ik heb voor Suske eindelijk een piratenlamp gevonden, hij wil heel graag een piratenkamer! Mijn broertje kwam nog aanzetten, die heeft een gordijnrail opgehangen en is verder gegaan met de vloer boven, nu moet nog 1 slaapkamer gelegd worden. Vent heeft vanavond de overloop gedaan. Langzamerhand wordt het wat. Halverwege de dag belde vent nog met de mededeling dat we morgen om 15u weer kijkers hebben, dus ik mocht vanavond weer aan de bak... Everything for the good cause, zullen we maar zeggen.

Laatst nog een probleempje met mijn auto. Het was zaterdag, eind van de ochtend, ik had boodschappen gedaan en had de ramen van mijn auto helemaal opengezet. Kreeg ik ze ineens niet meer dicht! Dat gaat elektrisch, met een schakelaar bij de versnellingspook. Na wat gepiel ging het raam bij de bijrijdersplaats wel dicht, maar dat aan de bestuurderskant echt niet meer. Beetje vervelend om zo het weekend in te gaan. Op de site van mijn garage gekeken, zouden ze nog een goede drie kwartier open zijn! Ik gebeld, na veel vijven en zessen mochten we komen. Schakelaar kapot, nieuwe besteld. Ding zou op 65 euro komen ex maakloon. Portier opengemaakt en raam dichtgekregen. Vandaag tegen mijn broertje verteld. Die maakt de bak bij de pook open, meet de schakelaar door en een goed half uur later is de schakelaar weer gemaakt! Broertje was mijn held van de dag.

Net even naar Suske gelopen, die lag te huilen want hij kon niet slapen van de warmte. Is de eerste keer dat dat gebeurt, dan is het echt warm....
Drop, wat een handy andy is je broer zeg! Beter!

Dus morgen weer duimen voor jullie?

Ik ben benieuwd naar je nieuwe huis. Snel afspreken als je over bent en gesetteld?
Graag weer duimen ja! Maar ik heb ergens het gevoel dat die lui van vorige week nog wel terug gaan komen. En die date doen we idd snel na onze verhuizing!
Oeh, dat zou wel lekker zijn! Ik ga zeker voor je duimen.

Wanneer is de planning dat jullie overgaan?
Vlak voor de school van de kinderen weer begint, van 15 op 16 augustus. Best snel dus al!
Ja, dat is zeker snel! Al is het alleen al dat de kindjes weer snel naar school gaan. Wij gaan hier pas weer begin september.

Ergens eind augustus afspreken?
hmz, mag het begin september zijn? Onze keuken komt pas 27 augustus, vind het wel lekker als die er is als jullie komen!
Tuurlijk! Geen probleem, rustig aan :-)

Nu ga ik naar bed! Slaap lekker meisjes.
Goedemorgen!

Zo, heerlijk geslapen vannacht, aan 1 stuk door zonder wakker worden. Dat doet een mens goed. Heb gelijk vanochtend al heel veel gedaan (voor een zwangere dan ): Schorrie naar kdv, woonkamer opgeruimd, vaatwasser uitgeruimd, gestreken. En nu ff achter het forum en daarna kijken wat we zullen eten vanavond zodat ik daar alvast aan kan beginnen. Kan ik vanmiddag relaxt even slapen....

Dropje, jullie hebben toch elke keer weer kijkers, dat is fijn. Wie weet ga je het gewoon nog snel verkopen voor je overgaat naar het nieuwe huis. Ik zet gewoon nog een keer neer: foto's!

Je broertje is wel een held met die auto trouwens, heb je de garage nu afgebeld?

Vrolijk, wat naar die allergie van Loeder. Van tomaten wist ik het wel, maar bessensap? Eet Loeder dan wel aardbeien, of reageert ze daar ook op? En bewerkte tomaten, kan dat ook niet? Lijkt me echt heel lastig als je geen tomaat kunt eten, maar ik eet dat dan ook wel een keer of 4 in de week....

En je vader, hoe is het met hem? Enige voordeel voor hem lijkt me dat het lekker koel in het ziekenhuis is nu. Als je hartritmestoornissen hebt, lijkt die hitte van de afgelopen dagen me ook niet fijn.
Geen tomaat lijkt me ingewikkeld zeg. Pizza achtige dingen enzo zijn toch wel makkelijk zo nu en dan.

Schoonmoeder is een draak inderdaad. Gisteren was ze echt jarig, ik heb ingepraat op Linoleum dat hij toch wel even zou bellen omdat ze de dag zelf van haar verjaardag ook heel belangrijk vindt. Hij uiteindelijk na wat gemor toch maar gebeld en toen zei ze weer dat ze de kinderen niet mee wilde nemen naar de Efteling omdat het net zulk weer zou worden als maandag. Linoleum niet begrijpend: "heeft het dan geregend?" (want dat zou de reden zijn om af te blazen). Neen, nu was het te warm... Gelukkig had ik al niets tegen de kinderen gezegd, want ik weet dat dit soort dingen altijd mis gaan daar. Nu dus gewoon met de kindjes thuis en schoonmoeder in de ban gedaan.

Vanmiddag met de oudsten naar de kapper en als Benjamin wakker wordt maar eens een zomerslaapzakje voor hem scoren. Vannacht heb ik 'm gewoon in zijn romper gelegd, maar ik merk dat hij het wel lekker vindt als zijn benen bedekt zijn.

Verder geen plannen. Morrie, ik ga half september weer werken en ik maak graag baby-alleen afspraken, helemaal niet suf. Heerlijk, kan je tenminste praten .

Ely, (ik had bijna Evy geschreven en dat terwijl ik gisteren niet eens gehold heb. Van Evy mocht ik mijn renschoenen 1 dag in de kast zetten, ik heb er met mijn Evy light stiekem 2 dagen van gemaakt, vanavond dus weer hollen). Maar Ely dus: inderdaad stond mij ook iets bij over afgelopen vrijdag . Niet gelukt dus, maar laten we nieuwe date plannen. Ik kan ook jouw kant op komen hoor, maar niet zo makkelijk op schooldagen, maar jij vast ook niet (behalve wo). Volgende week nog in de planning om weekje weg te zijn, blijft spannend waarnaar toe .
Vrolijk, wat een ellende nog met je vader zeg. Kunnen ze beetje prognose geven wat ze gaan doen, waar ze naar op zoek zijn?

En allergie Loeder klinkt trouwens erg eng (ik heb het alleen over ongemak van tomaten, hork die ik ben, jullie zullen wel geschrokken zijn zeg...).
Ik ga Landal Hoog Vaals boeken vanmiddag, tenzij iemand me voor gek verklaart, dan snel roepen!
Ben er niet geweest maar kennissen van ons wel laatst en die waren erg enthousiast. Door hun verhalen zit ik er aan te denken om daar ook heen te gaan als baby geboren is.

Dus ik zou het doen.
quote:Morrie schreef op 28 juli 2008 @ 21:02:

En net als jou Nathje vind ik wandelen ook heel leuk om te doen. Lekker kletsen inderdaad, beetje spelen, beetje rondkijken, diertjes zoeken in het bos of de duinen.Ik ook. Op vakantie doen we dat dus 3x per dag ofzo. Even van de camping af, stukje lopen. En met mooie weer ook vaak 's avonds even in de buurt. En eigenlijk ook elk weekend wel. Met hond uiteraard, dus ook wel eens heerlijk alleen.
Zo, beetje bijgelezen.

Vrolijk klinkt heftig zeg, zo'n allergisch aanval! En geen tomaten idd lastig, of geldt het alleen voor rauwe tomaat?

Morrie, ik denk dat je bevalt als ik op vakantie ben. Laat iemand het wel weten? Ik zal voor de zekerheid mobiel nummer Pebblo in AK zetten, zijn telefoon laadt op in carkit en staat dus heel de vakantie aan. De mijne niet.

Het zal wel warm zijn met klussen Drop. Respect hoor. Ik liep vanmorgen drie keer mijn winkel in en uit om borden buiten te zetten en het water liep van mijn voorhoofd.

Ik weet niets van Landal, Lien.
quote:Pebbles schreef op 29 juli 2008 @ 11:55:

Ik weet niets van Landal, Lien.

Ik ook -nog- niet ., ben zeer benieuwd en Morrie, ik zal je verslag doen.

Overigens regent het nu, maar goed dat mijn schoonmoeder niet in de Efteling zit, want anders zou er paniek zijn .
quote:lien schreef op 29 juli 2008 @ 12:01:

[...]

Overigens regent het nu, maar goed dat mijn schoonmoeder niet in de Efteling zit, want anders zou er paniek zijn .

Zo, weer gegeten. Wat is eten toch lekker. Ik heb denk ik 4 boterhammen op en 2 crackers. Ik eet best veel geloof ik. Nu uitbuiken, even slapen zo en dan aan het avondeten.

Baby heeft de hik in de buik, heel irritant gevoel.

Verder ben ik blij dat het niet zo warm meer is. Morgen wordt het wel weer mooi geloof ik, ga ik met vriendin naar het strand.

Wat een boeiend relaas weer.

O ja Pebbles, ga jij deze zaterdag of volgende week zaterdag weg?
He maar Lien, ze hebben een slagboom bij Landal hoor!
Ik zie dat je je auto op een centrale parkeerplaats moet zetten daar trouwens. Dus Harrie krijg ik daar niet mee naar toe, die wil zijn auto bij zijn huis hebben!
quote:Morrie schreef op 29 juli 2008 @ 12:14:

He maar Lien, ze hebben een slagboom bij Landal hoor!Ons leven bestaat uit compromissen. Ik wilde twee weken weg (niet naar Landal trouwens, maar goed), Linoleum liever niet. Daarom nu 1 week, maar wel slagboom. En auto op centrale parkeerplaats, dat heb ik maar niet verteld . Vindt het overigens wel prima, want dan mogen de kinderen echt alle kanten op van mij, toch minder gevaarlijk.
Had ik ons herfstvakantie huis al op msn gezet? Want dat is echt heerlijk namelijk en auto gewoon voor de deur .
Zet maar op msn, ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven