Vanwaar die kakkerhaat?
woensdag 10 december 2014 om 15:09
Waar komt die kakkerhaat vandaan? Ik heb vrienden uit het gooi, ik draag polo's, ik heb een rijke vader, heb een eigen bedrijf, ik rijd een dure auto, ik vind status belangrijk, etc, ... Met andere woorden: ik ben een kakker (maar echt niet overdreven arrogant!) en zie dit niet als iets negatiefs. In het gooi en in duurdere wijken in mijn dorp kijken mensen niet vreemd op, maar kom ik in een normale buurt of langs huurhuizen dan is dit wel een ander verhaal. Ik word aangekeken alsof ze op me kunnen schieten. Van waar die haat? Blijkbaar mag je tegenwoordig niet meer veel geld hebben?
donderdag 11 december 2014 om 21:09
quote:Netteman schreef op 11 december 2014 @ 20:58:
[...]
Dit is denk ik een typisch mannelijk iets, zeker bij de mannen die auto's als hobby hebben.
Kakker of niet, ik knap zo vreselijk af als bij een man zijn hobby's ter sprake komen en hij zegt.....mijn auto
Dan verslik ik me in mijn Chablis, en ren ik heel snel het etablissement uit...
[...]
Dit is denk ik een typisch mannelijk iets, zeker bij de mannen die auto's als hobby hebben.
Kakker of niet, ik knap zo vreselijk af als bij een man zijn hobby's ter sprake komen en hij zegt.....mijn auto
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 11 december 2014 om 21:11
quote:Summerdance schreef op 11 december 2014 @ 21:09:
[...]
Dan verslik ik me in mijn Chablis, en ren ik heel snel het etablissement uit...+1
[...]
Dan verslik ik me in mijn Chablis, en ren ik heel snel het etablissement uit...+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 11 december 2014 om 21:14
quote:Summerdance schreef op 11 december 2014 @ 21:09:
[...]
Dit kun je toch niet menen, meid! Een auto is voor een man wat meubels voor ons zijn. Leer je eens inleven, lieve schat! Is toch doodnormaal?
High tea bij jou thuis of bij mij?
[...]
Dit kun je toch niet menen, meid! Een auto is voor een man wat meubels voor ons zijn. Leer je eens inleven, lieve schat! Is toch doodnormaal?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
donderdag 11 december 2014 om 21:18
[...]
Dit is denk ik een typisch mannelijk iets, zeker bij de mannen die auto's als hobby hebben. Uiteraard ken ik wel meer zelfstandig ondernemers. Als ik kijk naar de vrouwen, dan zie je inderdaad dat zij een auto rijden waarbij je aan de buitenkant niet kunt zien dat het een luxe auto is, maar dan vaak wel de meest luxe uitvoering rijden. Ik merk dat vrouwen meer waarde hechten aan nieuwe meubels, luxe reizen, etc. Als ik kijk naar de mannen dan zie je dat zij toch meer belang hechten aan het merklogo en het liefst ook nog wat achter het logo komt (lees: hoe groter hoe beter). Aangezien auto's dus ook mijn hobby is hecht ik ook waarde aan het logo en rijd ik (van mijn eigen centen, zonder lening, nieuw gekocht) een BMW 330d GT. Voor als de vraag nog zou komen welke auto ik dan wel niet rijd is die vraag bij deze dus al beantwoord. Wat ervan denken dat ik zo'n auto rijd interesseert me vrij weinig.
Ten eerste, wat een ontzettend lelijke auto zeg, was een Audi niet beter geweest?
Ten tweede, het zal mij aan m'n lellen jeuken of ik luxe op reis ga.
En ten derde, jij vind het gek dat mensen je een kakker noemen?
Moet je kijken hoe je hier praat zeg.
Ga eerst eens wat wereldwijsheid opdoen.
Die wijsheid heb ik allang en dan woon ik in een achterbuurt en heb ik altijd in een winkel gewerkt.
[...]
Dit is denk ik een typisch mannelijk iets, zeker bij de mannen die auto's als hobby hebben. Uiteraard ken ik wel meer zelfstandig ondernemers. Als ik kijk naar de vrouwen, dan zie je inderdaad dat zij een auto rijden waarbij je aan de buitenkant niet kunt zien dat het een luxe auto is, maar dan vaak wel de meest luxe uitvoering rijden. Ik merk dat vrouwen meer waarde hechten aan nieuwe meubels, luxe reizen, etc. Als ik kijk naar de mannen dan zie je dat zij toch meer belang hechten aan het merklogo en het liefst ook nog wat achter het logo komt (lees: hoe groter hoe beter). Aangezien auto's dus ook mijn hobby is hecht ik ook waarde aan het logo en rijd ik (van mijn eigen centen, zonder lening, nieuw gekocht) een BMW 330d GT. Voor als de vraag nog zou komen welke auto ik dan wel niet rijd is die vraag bij deze dus al beantwoord. Wat ervan denken dat ik zo'n auto rijd interesseert me vrij weinig.
Ten eerste, wat een ontzettend lelijke auto zeg, was een Audi niet beter geweest?
Ten tweede, het zal mij aan m'n lellen jeuken of ik luxe op reis ga.
En ten derde, jij vind het gek dat mensen je een kakker noemen?
Moet je kijken hoe je hier praat zeg.
Ga eerst eens wat wereldwijsheid opdoen.
Die wijsheid heb ik allang en dan woon ik in een achterbuurt en heb ik altijd in een winkel gewerkt.
donderdag 11 december 2014 om 21:18
quote:DorothyParker schreef op 11 december 2014 @ 21:14:
[...]
God wat zal NM zich ongemakkelijk voelen in mijn Limegroene Fordje Ka, en dan heb ik ook nog aftandse meubels die ik zelf een beetje opknap, mijn ultieme vakantie backpacken in een onuitspreekbaar land is voor jawel....zo weinig mogelijk
Maar heb dan weer wel een familiewapen
Oud geld ook en zo....
Wolkje melk in de thee Doortje?
[...]
God wat zal NM zich ongemakkelijk voelen in mijn Limegroene Fordje Ka, en dan heb ik ook nog aftandse meubels die ik zelf een beetje opknap, mijn ultieme vakantie backpacken in een onuitspreekbaar land is voor jawel....zo weinig mogelijk
Oud geld ook en zo....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 11 december 2014 om 21:29
[...]
Mijn vriend lacht je uit en vraagt of je je pilletjes niet moet nemen.
(Oh en zegt dat een échte man niet met zo'n vrouwenauto zou rondrijden )
[...]
(Oh en zegt dat een échte man niet met zo'n vrouwenauto zou rondrijden )
donderdag 11 december 2014 om 21:32
quote:Summerdance schreef op 11 december 2014 @ 21:18:
[...]
Oud geld ook en zo....
Tuurlijk schat!
Hier ook oud geld. Van adel. Straatnamen en al naar grootvader genoemd. Grootvader rijdt met een Toyota. Vader met Peugeot en ik met een Ford. Denk dat we iets niet goed doen in onze familie
[...]
Oud geld ook en zo....
Tuurlijk schat!
Hier ook oud geld. Van adel. Straatnamen en al naar grootvader genoemd. Grootvader rijdt met een Toyota. Vader met Peugeot en ik met een Ford. Denk dat we iets niet goed doen in onze familie
donderdag 11 december 2014 om 21:33
Vanwaar de behoefte om dit op het Viva forum te vragen? Heb je dit wel eens besproken met mensen in dezelfde situatie? Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die deze ervaring hebben. Ik zou eigenlijk gewoon denken dat je dit onderwerp bent begonnen omdat je jezelf graag wil profileren op dit forum als het rijkeluiszoontje wat in een dure auto rijdt.
donderdag 11 december 2014 om 21:34
quote:DorothyParker schreef op 11 december 2014 @ 21:29:
[...]
(Oh en zegt dat een échte man niet met zo'n vrouwenauto zou rondrijden )Rijden in een BMW is zo 1999.
[...]
(Oh en zegt dat een échte man niet met zo'n vrouwenauto zou rondrijden )Rijden in een BMW is zo 1999.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 11 december 2014 om 21:37
donderdag 11 december 2014 om 21:40
[...]
Aangezien auto's dus ook mijn hobby is hecht ik ook waarde aan het logo en rijd ik (van mijn eigen centen, zonder lening, nieuw gekocht) een BMW 330d GT.
Oh God, ik beet de hele dag al op het puntje van mijn tong maar ik rijd heel regelmatig mee in auto's die duurder zijn en ik zie mensen niet op of om kijken, echt echt waar niet. Geef me alsjeblieft even de straatnamen van waar jij rijdt, ik wil dat echt even graag proberen daar.
Je komt over als een blaaskaak die dit topic is begonnen om te laten zien hoe rijk hij wel niet is.
[...]
Aangezien auto's dus ook mijn hobby is hecht ik ook waarde aan het logo en rijd ik (van mijn eigen centen, zonder lening, nieuw gekocht) een BMW 330d GT.
Oh God, ik beet de hele dag al op het puntje van mijn tong maar ik rijd heel regelmatig mee in auto's die duurder zijn en ik zie mensen niet op of om kijken, echt echt waar niet. Geef me alsjeblieft even de straatnamen van waar jij rijdt, ik wil dat echt even graag proberen daar.
Je komt over als een blaaskaak die dit topic is begonnen om te laten zien hoe rijk hij wel niet is.
donderdag 11 december 2014 om 21:42
quote:Summerdance schreef op 11 december 2014 @ 21:37:
[...]
Oh wat heerlijk decadent!
Mag ik dan een paarse, die kleuren zo enig bij mijn Royal Albert theeserviesNatuurlijk! Grootvader heeft een duplex in Parijs. Als de macarons op zijn, heb ik een excuus om nog eens een weekend naar Parijs te gaan.
[...]
Oh wat heerlijk decadent!
Mag ik dan een paarse, die kleuren zo enig bij mijn Royal Albert theeserviesNatuurlijk! Grootvader heeft een duplex in Parijs. Als de macarons op zijn, heb ik een excuus om nog eens een weekend naar Parijs te gaan.
donderdag 11 december 2014 om 21:44
quote:Netteman schreef op 10 december 2014 @ 15:19:
[...]
Dit is inderdaad nog wel eens een gedachte over kakkers ja, maar zo ben ik juist niet. Natuurlijk heeft zelfstandig ondernemer een bovengemiddelde status, maar het is niet zo dat ik neerkijk op bijvoorbeeld een bouwvakker, buschauffeur of andere baan met een modaal salaris.Je spreekt jezelf tegen, intellect heet dat ipv geld.
[...]
Dit is inderdaad nog wel eens een gedachte over kakkers ja, maar zo ben ik juist niet. Natuurlijk heeft zelfstandig ondernemer een bovengemiddelde status, maar het is niet zo dat ik neerkijk op bijvoorbeeld een bouwvakker, buschauffeur of andere baan met een modaal salaris.Je spreekt jezelf tegen, intellect heet dat ipv geld.
donderdag 11 december 2014 om 21:48
quote:netniet schreef op 11 december 2014 @ 21:40:
[...]
Je komt over als een blaaskaak die dit topic is begonnen om te laten zien hoe rijk hij wel niet is.Komt vooral over als een blaaskaak die graag rijk zou willen zijn.
[...]
Je komt over als een blaaskaak die dit topic is begonnen om te laten zien hoe rijk hij wel niet is.Komt vooral over als een blaaskaak die graag rijk zou willen zijn.
donderdag 11 december 2014 om 21:52
quote:DorothyParker schreef op 11 december 2014 @ 21:35:
Macaron voor bij de thee, Summer? Heeft vriend vrijdag nog meegenomen uit Parijs.Toch wel van Larudée mag ik aannemen.
Macaron voor bij de thee, Summer? Heeft vriend vrijdag nog meegenomen uit Parijs.Toch wel van Larudée mag ik aannemen.
donderdag 11 december 2014 om 21:56
Houd toch alsjeblieft op over die status, denk je dat je daardoor meer respect krijgt of waardering of zo? Of wil je graag dat mensen tegen je opkijken? Het is maar net waar je wiegje heeft gestaan en welke kansen en geluk je hebt gehad. Mensen die het financieel heel prettig hebben zijn echt niet met zulke zaken bezig, maken zich echt niet zo druk over welke indruk ze bij andere mensen maken die het financieel minder prettig hebben, dus ik vraag me eerlijk gezegd af waarom het jou zo bezighoudt.