Geld & Recht alle pijlers

Welke zorgverzekering

11-12-2014 21:06 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
moet ik nemen, eentje die voordelig is graag?
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Dat ligt er maar net aan wat je wil TO? Wil je alleen de basisverzekering of wil je je ook uitgebreider verzekeren?

Tip; neem een restitutieverzekering. Mocht je dat te duur vinden dan kan een mix natura/restitutie. Maar neem GEEN natura of budgetpolis... Alleen al uit principe zou ik het niet doen.
Ik heb enkel basisverzekering.

Maar ik stap sowieso niet over, dit in verband met een speciale machtiging voor mijn zoon.

Was veels te veel ellende om die te verkrijgen, duurde 1 jaar.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
happy-daddy, als het een machtiging is op De Basisverzekering dan moet de nieuwe zorgverzekering deze machtiging overnemen.

Maar snap dat je huiverig bent hoor
Vul zo een independer ding in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Er is al een topic over de zorgverzekeringen en overstappen;

http://forum.viva.nl/foru ... opic/list_messages/247566
Ik heb gekozen voor DSW een basis met aanvullend, inclusief tandarts voor 113 euro zoveel.

Ik heb toevallig vandaag alle voorwaarden zitten lezen en het bevalt me meer dan prima.
Inderdaad DSW
Ik zou gewoon 2 van die zorgverzekerings zoekers doen. Is voor iedereen heel verschillend
Kijk eens op de site van Promovendum. Die laten zich bewust niet tonen in de vergelijkers, maar ze zijn wel goedkoop.
Hier ook DSW, al jaren.

- declaraties staan altijd binnen 3 werkdagen op m'n rekening

- Geen lange wachttijden aan de telefoon of een menu maar gelijk een telefoniste

- geeft over 2014 ¤20,- premie terug aan de verzekerden omdat blijkt dat dat teveel betaalde premie is.

DSW betaalt de vergelijkingssites niet en zijn daarom moeilijk terug te vinden op die sites.

Verder merk ik als apothekersassistent dat de DSW minder moeilijk doet op het gebied van incontinentie materiaal en diabetes materiaal. Maar dat incontinetieverhaal zal voor jou niet van toepassing zijn.
quote:T-.rex schreef op 11 december 2014 @ 22:11:

Hier ook DSW, al jaren.

- Geen lange wachttijden aan de telefoon of een menu maar gelijk een telefoniste

- geeft over 2014 ¤20,- premie terug aan de verzekerden omdat blijkt dat dat teveel betaalde premie is.

DSW betaalt de vergelijkingssites niet en zijn daarom moeilijk terug te vinden op die sites.

Verder merk ik als apothekersassistent dat de DSW minder moeilijk doet op het gebied van incontinentie materiaal en diabetes materiaal. Maar dat incontinetieverhaal zal voor jou niet van toepassing zijn.

Ik ben ook al jaren tevreden over DSW.

Verder kun je een betalingsregeling treffen voor je eigen risico. Dan betaal je vanaf januari 37,50 per maand en heb je in oktober je hele eigen risico betaald. Mocht je aan het eind van het jaar niet je volledige eigen risico hebben gebruikt, dan krijg je het bedrag wat over is in januari/februari weer teruggestort.

DSW geeft bijna geen vergoeding voor een bril, maar daar zijn andere manieren voor... ik heb een Brillenplan van Hans Anders, waar ik elke maand 3 euro aan betaal, dan kan ik elke 2 jaar een nieuwe bril uitzoeken.

Tandartskosten vanuit de AV-top... DSW vergoedt 100% ook de extra kosten van bijvoorbeeld een weekend tandarts die je ter plekke moet voldoen. Als je maandag je rekening indient, staat het donderdag alweer op je rekening.

Fysiotherapie... vanuit de AV- top vergoedt DSW 36 behandelingen per kalenderjaar

Ik ben erg tevreden over DSW... :-)
quote:roze-bank schreef op 11 december 2014 @ 21:09:

Tip; neem een restitutieverzekering. Mocht je dat te duur vinden dan kan een mix natura/restitutie. Maar neem GEEN natura of budgetpolis... Alleen al uit principe zou ik het niet doen.Kan je uitleggen waarom?
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 12 december 2014 @ 12:47:

[...]

Kan je uitleggen waarom?Vrije keus zorg.
quote:T-.rex schreef op 11 december 2014 @ 22:11:

Hier ook DSW, al jaren.

Verder merk ik als apothekersassistent dat de DSW minder moeilijk doet op het gebied van incontinentie materiaal en diabetes materiaal. Maar dat incontinetieverhaal zal voor jou niet van toepassing zijn.Bedankt, jij ook strandmeisje. Maar hoef je geen aanvullende verzekering te nemen voor de tandarts eigenlijk. Want bij m'n vorige verzekering moest ik steeds bij betalen en kon ik niet veel laten doen aan m'n gebit.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Ik stap per 1/1 over naar Interpolis, na bijna 14 jaar via VGZ verzekerd te zijn geweest. Ik krijg dan een korting op de basisverzekering en met een orthodontie pakket erbij voor zoon betaal ik dan ongeveer 108 p/m ipv 140 bij VGZ. Geen wachttijd dus kan gelijk declareren Vind ik toch een mooie besparing op jaarbasis. Verder heb ik al mijn andere verzekeringen al bij IP lopen en ben daar tot nu toe erg tevreden over. Vorig jaar reed ik/mijn tegenligster (niet duidelijk wiens schuld het was nl) mijn/onze buitenspiegels van de auto's eraf, gedeclareerd en binnen een week had ik het geld op mijn rekening staan.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Voor mij was de prijs niet zo belangrijk maar de vrije keuze in arts/ziekenhuis. Ik switch niet. Zit nu drie jaar bij PNO en ben daar erg tevreden over. Wij hebben basis en de meest uitgebreide optie. Ik wil niet bezuinigen op onze zorg.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik lees voordelig en geen speciale aanvullende wensen, dus Anderzorg de goedkoopste.
quote:Grapes schreef op 11 december 2014 @ 21:49:

Kijk eens op de site van Promovendum. Die laten zich bewust niet tonen in de vergelijkers, maar ze zijn wel goedkoop.

Ik zit nu bij promovendum maar ga overstappen.

Ze hebben alleen een naturapolis, ik heb liever restitutie.

Daarnaast doet de site je geloven dat je bij alle ziekenhuizen terecht kunt. Ga je verder zoeken, dan blijkt dat je per behandeling moet kijken. Dus je kunt wel bij een bepaald ziekenhuis terecht, maar niet voor elke behandeling.

In mijn geval ben je de klos mocht je kanker krijgen, ik moet dan naar een ziekenhuis 20 kilometer verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven