Wonen in Leiden
vrijdag 12 december 2014 om 10:24
Hallo, ik ben nieuw hier en open direct maar een topic. Ik overweeg naar Leiden te verhuizen met mijn man en twee kinderen (begin basisschool) maar ken de stad niet goed. We willen kopen en zullen daarbij een makelaar in de arm nemen, die ons ongetwijfeld wegwijs zal maken in de verschillende wijken etc. Toch zou het fijn zijn om hier alvast wat tips te krijgen voor leuke wijken/stadsdelen. Liefst wijken met een goede basisschool en wat bedrijvigheid in de wijk. Vinex-achtige settings spreken ons niet aan, verder staan we voor veel open.
vrijdag 12 december 2014 om 10:54
quote:globe80 schreef op 12 december 2014 @ 10:52:
Meestal hoor je juist van mensen die er graag weg willen en niet dat ze er willen wonen.
Maar ja als je Den Haag niet goed vindt en die dorpen ook niet, dan heb je weinig keuze vrees ik. Of wat heb je daar nog meer, Alphen aan de Rijn?Wat een onzin.
Meestal hoor je juist van mensen die er graag weg willen en niet dat ze er willen wonen.
Maar ja als je Den Haag niet goed vindt en die dorpen ook niet, dan heb je weinig keuze vrees ik. Of wat heb je daar nog meer, Alphen aan de Rijn?Wat een onzin.
vrijdag 12 december 2014 om 10:59
vrijdag 12 december 2014 om 11:04
Maar als je niet verder komt dan 'ik heb gehoord dat mensen er weg willen', dan is je bijdrage misschien niet superwaardevol, of vind je van wel? Uit Amsterdam willen ook veel mensen weg, betekent niet dat het geen leuke stad is om te wonen. En dan met Alphen als alternatief komen... daar moet ik dan weer niet aan denken.
TO, je hebt een pb!
TO, je hebt een pb!
vrijdag 12 december 2014 om 11:05
Leiden is leuk! Veel vrienden van mij wonen er nog, trekken nu wel uit het centrum weg naar bv professorenwijk en Oegstgeest. Die laatste is denk ik voor jullie ook echt wel een optie, stadse allure en toch de voordelen van een dorp mbt wonen met kinderen en de stad is echt goed fietsbaar. Tegelijkertijd is in de zomer het strand van Noordwijk en Katwijk ook goed fietsbaar, stuk beter dan vanuit de professorenwijk iig.
In de merenwijk of stevenshof zou ik zelf echt niet willen wonen, maar smaken verschillen natuurlijk.
In de merenwijk of stevenshof zou ik zelf echt niet willen wonen, maar smaken verschillen natuurlijk.
vrijdag 12 december 2014 om 11:10
vrijdag 12 december 2014 om 11:12
quote:Honeymoonquiz schreef op 12 december 2014 @ 11:04:
En dan met Alphen als alternatief komen... daar moet ik dan weer niet aan denken.
Smaken verschillen. Er wonen steeds meer mensen in Alphen. Zouden die gedwongen zijn. Het zal wel net als met Leiden zijn, je moet er van houden of niet. Overal zijn vast wel leuke buurten en minder leuke buurten.
En dan met Alphen als alternatief komen... daar moet ik dan weer niet aan denken.
Smaken verschillen. Er wonen steeds meer mensen in Alphen. Zouden die gedwongen zijn. Het zal wel net als met Leiden zijn, je moet er van houden of niet. Overal zijn vast wel leuke buurten en minder leuke buurten.
vrijdag 12 december 2014 om 11:13
quote:blablablablabla schreef op 12 december 2014 @ 11:10:
Vanuit Oegstgeest zit je inderdaad zo aan het strand met de fiets, maar ik zou er niet meer willen wonen. Ik vind Oegstgeest wel echt een grote vinexwijk. Ja, er wonen veel mensen met kinderen, maar ik vind het verder nogal grauw. Leiden is veel leuker. Leuk, gezellig centrum.Het oude centrum van Oegstgeest vind ik qua huizen echt vergelijkbaar met bijvoorbeeld professoren- of burgemeesterswijk. En qua scholen meer keuze.
Vanuit Oegstgeest zit je inderdaad zo aan het strand met de fiets, maar ik zou er niet meer willen wonen. Ik vind Oegstgeest wel echt een grote vinexwijk. Ja, er wonen veel mensen met kinderen, maar ik vind het verder nogal grauw. Leiden is veel leuker. Leuk, gezellig centrum.Het oude centrum van Oegstgeest vind ik qua huizen echt vergelijkbaar met bijvoorbeeld professoren- of burgemeesterswijk. En qua scholen meer keuze.
vrijdag 12 december 2014 om 11:13
Bedankt voor de reacties!
Lage Mors is voor mij nieuw, Professorenwijk/Burgemeesterswijk ben ik al eens geweest. Supermooi! Maar zou liever nog in een buurt wonen met wat meer winkeltjes en cafeetjes/terrassen.
Merenwijk (spellingscheck maakt er mierenneuken van!) en Stevenshof zijn wijken die inderdaad niet in ons plaatje passen, hoewel je er volgens mij prima woont.
Lage Mors is voor mij nieuw, Professorenwijk/Burgemeesterswijk ben ik al eens geweest. Supermooi! Maar zou liever nog in een buurt wonen met wat meer winkeltjes en cafeetjes/terrassen.
Merenwijk (spellingscheck maakt er mierenneuken van!) en Stevenshof zijn wijken die inderdaad niet in ons plaatje passen, hoewel je er volgens mij prima woont.