Wonen in Leiden

12-12-2014 10:24 71 berichten
Hallo, ik ben nieuw hier en open direct maar een topic. Ik overweeg naar Leiden te verhuizen met mijn man en twee kinderen (begin basisschool) maar ken de stad niet goed. We willen kopen en zullen daarbij een makelaar in de arm nemen, die ons ongetwijfeld wegwijs zal maken in de verschillende wijken etc. Toch zou het fijn zijn om hier alvast wat tips te krijgen voor leuke wijken/stadsdelen. Liefst wijken met een goede basisschool en wat bedrijvigheid in de wijk. Vinex-achtige settings spreken ons niet aan, verder staan we voor veel open.
Alle reacties Link kopieren
Tuinstadwijk is helemaal vreselijk, jaren rondgelopen omdat mijn vriendje daar woonde.
quote:beetjegek schreef op 12 december 2014 @ 22:37:

Tuinstadwijk is helemaal vreselijk, jaren rondgelopen omdat mijn vriendje daar woonde.Tuinstadwijk is helemaal niet vreselijk. Wanneer ben jij daar voor het laatst geweest?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Gisteren nog. Moest op de Lammenschans zijn.
Wat is er dan vreselijk? Alles dicht in de buurt en toch relatief rustig.

Ik vind de Stevenshof juist wel vreselijk. Totaal geen karakter. Lelijke huizen.
Het is grauw, grijs...Zag wel dat de huizen op de Koninginnelaan wat opgeleukt waren. Het heeft gewoon geen uitstraling, in de Stevenshof heb je hij het begin van de polder echt wel mooie huizen. Groot ook met balzalen van woonkamers met uitzicht op het land.
Stevenshof staat bekend als de aso-wijk van Leiden. Dat is nooit anders geweest. Je hebt er prima huizen, maar de sfeer is niet best.

In de omliggende plaatsen is Stevenshof een heel negatief gebeuren, omdat sinds het bestaat er veel meer criminaliteit is. Veel reljeugd, daar wil je je kinderen niet tussen hebben.

Ik zou je de buurt niet adviseren.

Het heeft niets met Leiden te maken.
.
Is er een groot verschil tussen Merenwijk Kopermolen en het gebied tussen de rondweg en r de kaag?
Bedankt voor de reacties! Logisch dat een wijk door de een als positief wordt gezien en door de ander als negatief, want smaken verschillen. Ik heb alles vol interesse gelezen. Ga nu aan de slag met de makelaar!
quote:bankje schreef op 13 december 2014 @ 07:44:

Is er een groot verschil tussen Merenwijk Kopermolen en het gebied tussen de rondweg en r de kaag?Geen flats. Vaak wat "netter".
quote:beetjegek schreef op 13 december 2014 @ 07:13:

Het is grauw, grijs...Zag wel dat de huizen op de Koninginnelaan wat opgeleukt waren. Het heeft gewoon geen uitstraling, in de Stevenshof heb je hij het begin van de polder echt wel mooie huizen. Groot ook met balzalen van woonkamers met uitzicht op het land.

Dat opleuken is de renovatie van sociale huurwoningen in dat stuk van de wijk. Terug naar het "origineel" in plaats van die lelijke vlakke kunstof kozijnen. Wat jij grauw noemt, noem ik karakteristiek. Het hoort bij de leeftijd van de wijk.

Grauw is voor mij de Stevenshof. Eigenlijk ook de Merenwijk en een deel van Zuid-West en de Mors.

Uitzicht op weilanden is slechts in een beperkt deel van de Stevenshof.
Toevallig liep ik gisteren over de Schelpenkade en daar staat nog een leuke nieuwbouwwoning te koop, die qua stijl helemaal bij de omgeving past. Vond het een mooi huis (wat ik er vanaf buiten van kon zien), maar met 395 von niet in onze prijsklasse. Misschien iets voor jullie?
Schelpenkade is een hele leuke lokatie!
quote:korfje13 schreef op 14 december 2014 @ 15:59:

Toevallig liep ik gisteren over de Schelpenkade en daar staat nog een leuke nieuwbouwwoning te koop, die qua stijl helemaal bij de omgeving past. Vond het een mooi huis (wat ik er vanaf buiten van kon zien), maar met 395 von niet in onze prijsklasse. Misschien iets voor jullie?

Die had ik al gelinkt

Inderdaad een leuke bouwstijl en mooie locatie.

Woon je in Leiden of ben je op zoek naar een huis om er te gaan wonen?
Deze is ook leuk.

http://www.funda.nl/koop/ ... 4-van-der-waalsstraat-60/

Hier moeten ze dringend vanaf geloof ik. Ze zijn al 48.000 gezakt

http://www.funda.nl/koop/ ... 00172-lammenschansweg-97/
quote:Tickel schreef op 14 december 2014 @ 19:29:

[...]

Die had ik al gelinkt

Inderdaad een leuke bouwstijl en mooie locatie.

Woon je in Leiden of ben je op zoek naar een huis om er te gaan wonen?

Oh sorry Tickel, ik had niet op de linkjes geklikt

Ik woon in Leiden, nu in een appartement, maar we zijn (nogal vrijblijvend) aan het rondkijken voor een huis. Lastig, omdat we wel veel wensen, maar niet veel budget hebben.
quote:korfje13 schreef op 14 december 2014 @ 19:57:

[...]

Oh sorry Tickel, ik had niet op de linkjes geklikt

Ik woon in Leiden, nu in een appartement, maar we zijn (nogal vrijblijvend) aan het rondkijken voor een huis. Lastig, omdat we wel veel wensen, maar niet veel budget hebben.Budget?
quote:Tickel schreef op 14 december 2014 @ 21:15:

[...]

Budget?

Max. 260, maar dan hebben we geen verbouwingsbudget meer (denken we, de precieze bereking is nog niet gedaan). We denken nu aan een huis dat nu nog niet aan onze wensen voldoet (kleine bovenverdieping), maar die we op den duur kunnen uitbreiden als we wat meer spaargeld hebben.

Aan de andere kant denk ik wel eens dat we beter kunnen wachten tot we wat meer kunnen lenen... Lastig!

Kort gezegd zijn onze wensen: deze kant van de stad (mors, zuidwest, tuinstad, professoren, etc), minimaal 3 slaapkamers (liefst 4), open haard en tuin met zon.

Met de huizenprijzen in Leiden is dat dus een uitdaging
Denk dat hier het rookkanaal van de openhaard nagekeken moet worden. Kan me namelijk niet voorstellen dat iemand een openhaard bouwt voor de fun. Staat al lang te koop. Wel een leuke straat.

http://www.funda.nl/koop/ ... tastraat-93/omschrijving/
quote:Tickel schreef op 13 december 2014 @ 16:07:

[...]

Dat opleuken is de renovatie van sociale huurwoningen in dat stuk van de wijk. Terug naar het "origineel" in plaats van die lelijke vlakke kunstof kozijnen. Wat jij grauw noemt, noem ik karakteristiek. Het hoort bij de leeftijd van de wijk.

Grauw is voor mij de Stevenshof. Eigenlijk ook de Merenwijk en een deel van Zuid-West en de Mors.

Uitzicht op weilanden is slechts in een beperkt deel van de Stevenshof.Ja het is niet meer wat het was, maar het is ook weer geen gruwel om te wonen vind ik. Jammer van het winkelcentrum, dat is wel echt verpauperd ja.
quote:Tickel schreef op 15 december 2014 @ 12:17:

Denk dat hier het rookkanaal van de openhaard nagekeken moet worden. Kan me namelijk niet voorstellen dat iemand een openhaard bouwt voor de fun. Staat al lang te koop. Wel een leuke straat.

http://www.funda.nl/koop/ ... tastraat-93/omschrijving/Inderdaad een goede optie als het rookkanaal weer geopend kan worden! Zal 'm aan Korfman voorleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven