Napraattopic 13

12-12-2014 20:29 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Met een paar pillen in je mik kan iedereen uren dansen en de dag(en) erna amper eten. Ook niet gezond.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:fluim schreef op 14 december 2014 @ 12:27:

als ik 32 kilo afval kunnen ze me aan het infuus leggen, dus zo erg is het hier ook weer niet gesteld

ik wil net als mrsW 20 cm taille kwijt. wilde het eerst met een corset doen, maar dan kan ik niet goed ademen en kreeg pijn in mn ribben

Ik zou geeneens weten hoeveel kilo ik kwijt ben, ik heb geen weegschaal, alleen een centimeter. En mijn tieten heb ik nog steeds. Ik had gewoon echt een probleem met het buikvet en buikvet is ook gezondheidstechnisch een groot probleem. Je tailleomvang mag niet groter zijn dan de helft van je lichaamslengte, even grof gesteld. Heb je een grotere tailleomvang, dan loop je risico op metabool syndroom en alle nare ellende die daarvan gaat komen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:fluim schreef op 14 december 2014 @ 12:35:

ja en de DA, Forummer van het jaar ;)

Gewoon een keer op een zondagavond op de bank doen😁😁

Gr. Forummer van het jaar 2014!

quote:MrsStanleyWalker schreef op 14 december 2014 @ 12:38:

[...]

Je tailleomvang mag niet groter zijn dan de helft van je lichaamslengte, even grof gesteld. Heb je een grotere tailleomvang, dan loop je risico op metabool syndroom en alle nare ellende die daarvan gaat komen.Ow, ik val nog net binnen de grenzen dan.
Ik ben het voor een groot deel eens met MrsS. Echter, dat vasten en het vermijden van Kh, daar kan ik niks gezonds in zien. Ik kan me voorstellen dat je lijf anders reageert wanneer je medicatie gebruikt en dat je er dan wel goed reageert. Maar voor de gemiddelde westerling, waar ieder nieuw dieet erin gaat als gods woord bij een ouderling, is ook dat 5:2 een zekere weg naar een kilo of wat erbij.
quote:hatsetats schreef op 14 december 2014 @ 12:18:

[...]

Was ook jiet alleen een reactie op jou

Nee, is niet raar nieuwe gewoontes aanleren is nu eenmaal niet makkelijk. En afleren van oude is nog lastiger.

Het magische woord is routine. Leer jezelf een routine aan en faciliteer jezelf daarin zoveel mogelijk. Simpele dingen als je sporttas op een plek neerzetten waar je erover struikelt, van te voren zorgen dat je voldoende gezond eten bij je hebt, reminders in je telefoon zetten, tegen iedereen vertellen dat je gaat sporten etc.

Tweede is jezelf voor de gek houden ;) fake it till you make it. Je moet niet sporten,je mag weer!! Je ontzegt jezelf niks, je eet gewoon lekker gezond. Kwestie van ff volhouden en dan wordt het vanzelf echt.Dank voor deze inspirerende post. Ik weet dat je gelijk hebt.
En ik weet ook dat ik binnen 2 maanden weer een stuk strakker kan zijn: het zou alleen zou fijn zijn als ik iemand had waarmee ik dat samen kon doen. Maar dat is ook maar een excuus.
quote:hatsetats schreef op 14 december 2014 @ 12:22:

[...]

De echte allergie is geen hype. Het afvallen door geen gluten te eten wel.Of het echt een hype is of voortschrijdend inzicht valt nog te bezien. De toekomst zal het leren. Ikzelf denk niet dat het een hype is.
quote:hatsetats schreef op 14 december 2014 @ 12:38:

Met een paar pillen in je mik kan iedereen uren dansen en de dag(en) erna amper eten. Ook niet gezond.

Maar wel lekker

Maar ik ben het wel eens met jouw post van eerder. Gewoon gezond eten, veel groenten, niet te vet en vooral niet teveel zoet.

Zelf heb ik een maand suikervrij gedaan en het was even aanpassen, maar ik merkte direct verschil. Mijn huid zag er beter uit, voelde me fitter (geen 4 uur dip meer bijv) en ik viel best rap wat af terwijl ik veel at en echt niet lette op calorieën. Ik eet bijv. ook roomboter.

Helaas is het bij mij zo dat ik zodra ik weer een beetje suiker eet het weer mis gaat met maat houden. Dus na de kerst ga ik weer terug naar zoveel mogelijk suikervrij (wel fruit). En dan niet als dieet voor een bepaalde tijd, maar als normale manier van eten.
ik vind het een goed excuus
quote:cochise schreef op 14 december 2014 @ 12:45:

En ik weet ook dat ik binnen 2 maanden weer een stuk strakker kan zijn: het zou alleen zou fijn zijn als ik iemand had waarmee ik dat samen kon doen. Maar dat is ook maar een excuus.Je hebt toch iemand? Je hebt jezelf! Altijd een buddy bij de hand ;)
Deze buddy geeft me niet genoeg stok! Hoe ga ik die vinden?
Fluim, pb.
quote:hatsetats schreef op 14 december 2014 @ 12:42:

Ik ben het voor een groot deel eens met MrsS. Echter, dat vasten en het vermijden van Kh, daar kan ik niks gezonds in zien. Ik kan me voorstellen dat je lijf anders reageert wanneer je medicatie gebruikt en dat je er dan wel goed reageert. Maar voor de gemiddelde westerling, waar ieder nieuw dieet erin gaat als gods woord bij een ouderling, is ook dat 5:2 een zekere weg naar een kilo of wat erbij.Dat geldt voor elk leefstijladvies wat men niet volhoudt. Ook voor jouw adviezen. Als je blijft doen wat je altijd al deed, dan blijf je er ook uitzien zoals je altijd al deed.
quote:cochise schreef op 14 december 2014 @ 12:45:

En ik weet ook dat ik binnen 2 maanden weer een stuk strakker kan zijn: het zou alleen zou fijn zijn als ik iemand had waarmee ik dat samen kon doen. Maar dat is ook maar een excuus.

Co, zullen we elkaar steunen? Met af en toe een schop onder de kont en tips enzo?

Ik ga na kerst weer (deels) suikervrij eten en als jij ook iets wil doen en iemand zoekt met wie je je ervaringen kunt delen zouden we een topic kunnen starten?

Pb me maar anders.
ja gezellig met jezelf op de loopband, kijken wie het snelst vooruit komt
quote:Steinbeck schreef op 14 december 2014 @ 12:53:

[...]

Co, zullen we elkaar steunen? Met af en toe een schop onder de kont en tips enzo?

Ik ga na kerst weer (deels) suikervrij eten en als jij ook iets wil doen en iemand zoekt met wie je je ervaringen kunt delen zouden we een topic kunnen starten?

Pb me maar anders.Ja, dat vind ik leuk! Pb later, ik moet nog even slapen, nachtdienst gehad.
quote:fluim schreef op 14 december 2014 @ 12:54:

ja gezellig met jezelf op de loopband, kijken wie het snelst vooruit komtPB!
Pb Steinbeck. Nu moet ik echt slapen dames, ik was n8zuster vannacht.
Tot later Co. Slaap lekker.
quote:Steinbeck schreef op 14 december 2014 @ 13:03:

Tot later Co. Slaap lekker.Maar pb is er. Nu ben ik echt echt naar m'n nest.
Slaap lekker, Cochise.
Life is short. Eat dessert first.
slaap zacht en ontwaak weer in de nacht
quote:cochise schreef op 14 december 2014 @ 12:51:

Deze buddy geeft me niet genoeg stok! Hoe ga ik die vinden?Iemand om je te spotten als je met echt zware gewichten in de weer gaat is wel heel fijn. Ik heb ook al heel lang geen fijn trainingsmaatje meer en dan is het toch minder leuk trainen, vind ik. Een Personal Trainer vind ik niks. Ik hoop dat ik mijn oude trainingsmaatje nog eens zover krijg om het weer mee op te pakken, maar die moet nog even door zijn midlife crisis.
quote:Rasa* schreef op 14 december 2014 @ 10:17:

[...]

Het zal zeker niet voor iedereen werken. Voor mij wel. Je reduceert met die 2 dagen je calorie-inname met 3000 kcal per week. Dat zou betekenen dat je die andere vijf dagen elke dag 600 kcal boven je normale inname moet gaan zitten om qua kcal weer gelijk te komen. Dat is best veel. Ik word juist iebelig van elke dag op mijn kcal te moeten letten. Nu is het 2 dagen streng en precies en 5 dagen tel ik helemaal niet

Ik vind het ook fijn. Doe het ook sinds een paar maanden.

Helaas sta ik nu al 3 weken stil maar dat heb ik aan mezelf te danken, toch weer te veel op de andere dagen. Ik kan heel moeilijk nee zeggen tegen marsepein en chocolade(letters) en wijn, veel wijn.

Doel is nu december stabiel blijven en dan in januari weer vol aan de bak. Toch 6 kilo eraf inmiddels zonder moeite.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven