Last minute de feestdagen ontlopen

14-12-2014 18:22 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips om de komende feestdagen te ontlopen..

Waar is het rustig en staat Kerst niet centraal?

Te doen met een baby van 6 maanden.

Eerst mogelijke vertrekdatum donderdag 18 December tot max 2 Januari.

Mijn man heeft voorkeur voor wat warmte

We geven niets om strand of luieren en zijn liever actief.

Tips?
Amaqanda: "Zien wij er uit als een zwangerschapstest?"
Turkije, Marokko. In Moslimlanden staat kerst niet centraal alhoewel je in Turkije wel wat kerstversiering tegenkomt in de steden.
verba volant, scripta manent.
Overal wordt kerst gevierd, daar ontkom je niet aan. Je bent rijkelijk laat als je dat nu nog moet regelen.

Stap naar een reisbureau en laat je adviseren.
quote:waffeltje schreef op 14 december 2014 @ 18:25:

Overal wordt kerst gevierd, daar ontkom je niet aan.Ahum, niet de hele wereld is Christelijk hoor.
quote:MarianneDavids schreef op 14 december 2014 @ 18:24:

Turkije, Marokko. In Moslimlanden staat kerst niet centraal alhoewel je in Turkije wel wat kerstversiering tegenkomt in de steden.Marokko was ook een van onze eerste opties en best een kanshebber.

Overal wordt kerst gevierd, daar ontkom je niet aan. Je bent rijkelijk laat als je dat nu nog moet regelen.

Stap naar een reisbureau en laat je adviseren.We besloten gister pas dat weggaan met de feestdagen ook een optie is

We reizen vaker last minute en zijn daar redelijk relaxed en makkelijk in, dus dat is het probleem niet.
Maar ook al wordt er ergens aan kerst gedaan, dan betekent het toch niet dat jullie daar aan mee hoeven doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Indonesië, grotendeels Islamitisch, de Arabische Emiraten, China, Maleisië, Tunesië, Algerije, Syrië, Israel, Iran, Irak, Lybië, Libanon, Jemen, Rusland (daar wordt kerst in januari gevierd).

Overal wordt kerst gevierd, daar ontkom je niet aan.

Domste opmerking van het jaar
quote:himalaya schreef op 14 december 2014 @ 18:47:

Maar ook al wordt er ergens aan kerst gedaan, dan betekent het toch niet dat jullie daar aan mee hoeven doen?Klopt hoor, een verdwaalde kerstboom trek ik ook wel, zolang de locatie maar niet om Kerst draait en het er extra druk is. Plekken als Parijs en Londen sla ik liever over
quote:MarianneDavids schreef op 14 december 2014 @ 18:50:

Indonesië, grotendeels Islamitisch, de Arabische Emiraten, China, Maleisië, Tunesië, Algerije, Syrië, Israel, Iran, Irak, Lybië, Libanon, Jemen, Rusland (daar wordt kerst in januari gevierd).Je noemt al zeker drie landen waar je op dit moment als mens, laat staan als toerist, je leven niet zeker bent.
Leuk met de kerst een rondreis door Syrië en Irak!
quote:StoraHuntur schreef op 14 december 2014 @ 19:06:

Leuk met de kerst een rondreis door Syrië en Irak!Als ik met dit voorstel bij mijn man aankom, dan gaan we helemaal nergens meer heen. Ja, naar een psychiater
Vraag me ook af of die landen te doen zijn met een kleine baby... en veilig en inentingen ect.
quote:BrutusExemplaar schreef op 14 december 2014 @ 19:15:

[...]

Als ik met dit voorstel bij mijn man aankom, dan gaan we helemaal nergens meer heen. Ja, naar een psychiater Haha
quote:Annapalona schreef op 14 december 2014 @ 19:19:

Vraag me ook af of die landen te doen zijn met een kleine baby... en veilig en inentingen ect.En de nodige vaccinaties moet je ook van tevoren halen om beschermd te zijn, niet een paar dagen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Homs schreef op 14 december 2014 @ 19:03:

[...]

Je noemt al zeker drie landen waar je op dit moment als mens, laat staan als toerist, je leven niet zeker bent.Misschien wel méér dan drie, in Algerije zijn ze ook niet dol op toeristen, in Jemen daarentegen wel, ontvoer een toerist en incasseer.
quote:MarianneDavids schreef op 14 december 2014 @ 19:24:

[...]

Misschien wel méér dan drie, in Algerije zijn ze ook niet dol op toeristen, in Jemen daarentegen wel, ontvoer een toerist en incasseer.Waarom stel je het dan voor?
Je kan ook gewoon naar een hutje op de hei in de Ardennen. Dat gaan wij doen. Gewoon in het midden van niks een particulier appartement gehuurd voor kerst. En zelf onze fondue set mee, en gewoon de deur amper uit, behalve om in de Ardennen te gaan wandelen. Er is niet eens wifi, hoe heerlijk is dat ( ik zoek alleen nog een manier om dit aan de pubers hier mede te delen).

Ik ga alle dagen lezen, slapen en eten.

En vooral GEEN familie zien, en GEEN kerstmarkt bezoeken!
Ik ben twee keer met kerst in India geweest. Daar merk je er niet veel van, hooguit een gekreukelde kerstster in een toeristenhotel ofzo, maar zeker geen zingende kerstmannen of winkels vol versiering.

Alleen zou ik met een baby van 6 maanden misschien toch ergens anders heen.

Marokko lijkt me een optie. Dubai ook misschien? Indonesië zeker. China, doen ze daar aan kerst? En Hong Kong?
quote:MarianneDavids schreef op 14 december 2014 @ 19:24:

[...]

Misschien wel méér dan drie, in Algerije zijn ze ook niet dol op toeristen, in Jemen daarentegen wel, ontvoer een toerist en incasseer.Zo, ga jij lekker?
quote:Star schreef op 14 december 2014 @ 18:53:

[...]

Domste opmerking van het jaar Nomineer je me?
MarianneDavids, heb jij beef met de TO
quote:Yggdrasil- schreef op 14 december 2014 @ 19:27:

Je kan ook gewoon naar een hutje op de hei in de Ardennen. Dat gaan wij doen. Gewoon in het midden van niks een particulier appartement gehuurd voor kerst. En zelf onze fondue set mee, en gewoon de deur amper uit, behalve om in de Ardennen te gaan wandelen. Er is niet eens wifi, hoe heerlijk is dat ( ik zoek alleen nog een manier om dit aan de pubers hier mede te delen).

Ik ga alle dagen lezen, slapen en eten.

En vooral GEEN familie zien, en GEEN kerstmarkt bezoeken!Ik ben bang dat ik dit niet uitgelegd krijg aan familie en schoonfamilie. Zo dicht in de buurt en niet met hen willen vieren (eerste keer als grootouders bla bla).

Succes met die pubers. Gewoon niet vertellen en daar heel verbaasd doen. Ach, wat jammer nou..
quote:stippensokken schreef op 14 december 2014 @ 19:28:

Ik ben twee keer met kerst in India geweest. Daar merk je er niet veel van, hooguit een gekreukelde kerstster in een toeristenhotel ofzo, maar zeker geen zingende kerstmannen of winkels vol versiering.

Alleen zou ik met een baby van 6 maanden misschien toch ergens anders heen.

Marokko lijkt me een optie. Dubai ook misschien? Indonesië zeker. China, doen ze daar aan kerst? En Hong Kong?Ik ben gróót fan van India. Paar keer geweest. Man en ik hebben er ook een rondreis gemaakt. Echt een bijzonder land, maar niet met baby inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven