Vraag over echo
donderdag 11 december 2014 om 16:47
quote:ummi schreef op 11 december 2014 @ 16:37:
[...]
Bedankt, ik ben gewoon bang. Dit is zo moeilijk voor sommigen om dit te begrijpen. Heb gewoon niemand om mee te praten. Ik probeer het te laten rusten, maar mijn lichaam wil niet meewerken. Sinds er een kans was om zwanger te zijn heb ik overal last van, buik, darmen en noem maar op. Het gaat gewoon niet over. Ik mag gewoonweg niet thuis komen met een kind. Dat maakt alles erger..
Ik zou dit met de huisarts bespreken. Juist omdat hij/zij árts is, kan die je helpen om je bewust te maken van het feit dat je niet zwanger kúnt zijn. En dat je deze angst mag laten gaan.
Angst voor thuis helpt ook niet in deze situatie, dat snap ik, bespreek dit ook met je huisarts, misschien kun je een vertrouwenspersoon op school spreken hierover (die hebben beroepsgeheim). Zijn je ouders gelovig of anderszins erg principieel hierin? Heb je vrijwillig seks gehad? Zo niet, dan kun je aangifte doen. Dat is moeilijk, maar kan helpen in de verwerking.
Ik vind het erg naar dat je je zo angstig voelt.
[...]
Bedankt, ik ben gewoon bang. Dit is zo moeilijk voor sommigen om dit te begrijpen. Heb gewoon niemand om mee te praten. Ik probeer het te laten rusten, maar mijn lichaam wil niet meewerken. Sinds er een kans was om zwanger te zijn heb ik overal last van, buik, darmen en noem maar op. Het gaat gewoon niet over. Ik mag gewoonweg niet thuis komen met een kind. Dat maakt alles erger..
Ik zou dit met de huisarts bespreken. Juist omdat hij/zij árts is, kan die je helpen om je bewust te maken van het feit dat je niet zwanger kúnt zijn. En dat je deze angst mag laten gaan.
Angst voor thuis helpt ook niet in deze situatie, dat snap ik, bespreek dit ook met je huisarts, misschien kun je een vertrouwenspersoon op school spreken hierover (die hebben beroepsgeheim). Zijn je ouders gelovig of anderszins erg principieel hierin? Heb je vrijwillig seks gehad? Zo niet, dan kun je aangifte doen. Dat is moeilijk, maar kan helpen in de verwerking.
Ik vind het erg naar dat je je zo angstig voelt.
donderdag 11 december 2014 om 18:00
quote:ummi schreef op 11 december 2014 @ 16:37:
[...]
Lieve schat je bent echt niet zwanger.
Maar de ongerustheid die je merkt is wel echt buiten proportie. Waar komt je angst vandaag?
In verband met die 'extreme' angst zou ik nogmaals het gesprek aangaan voor je huisarts. Niet voor een nieuwe test, maar om eens te kijken wat hier achterzit.
Succes.
[...]
Lieve schat je bent echt niet zwanger.
Maar de ongerustheid die je merkt is wel echt buiten proportie. Waar komt je angst vandaag?
In verband met die 'extreme' angst zou ik nogmaals het gesprek aangaan voor je huisarts. Niet voor een nieuwe test, maar om eens te kijken wat hier achterzit.
Succes.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
donderdag 11 december 2014 om 18:28
Och lieverd. Zodra je zwanger bent, kort of lang; er wordt meteen hcg aangemaakt en dat is in je bloed te zien. Hoe laag die hoeveelheid ook is. Dus laat die angst maar gaan, je bent écht, echt echt niet zwanger. Bij jou gebeurt waarschijnlijk, hoe ironisch ook, hetzelfde als bij vrouwen die heel graag zwanger willen zijn; je lichaam geeft allerlei signalen af dat het zo is, terwijl dit niet zo is. Misschien geeft je lijf die signalen niet eens en is het puur en alleen de angst. Als het zo diep zit lijkt het me goed als je er eens over praat met een psycholoog. Je huusaets kan je daar een verwijzing voor geven. Als je na alle onderzoek nóg angst hebt voor een zwangerschap en hier nog bevestiging komt zoeken is er een dieperliggend probleem dat niet wordt opgelost met bevestiging op een forum.
vrijdag 12 december 2014 om 22:05
Bedankt voor jullie berichtjes.
@Fame, nee daar is geen sprake van. Alleen heb ik uit het niets iets gedaan waar ik veel spijt van heb.
@mendy, ja dat weet ik. Het is alleen zo dat ik op veel fora lees dat vrouwen ondanks negatieve testen zwanger blijken te zijn. Dat maakt(e) me zo bang. De angst is al minder nu.. Het komt en gaat..
@Fame, nee daar is geen sprake van. Alleen heb ik uit het niets iets gedaan waar ik veel spijt van heb.
@mendy, ja dat weet ik. Het is alleen zo dat ik op veel fora lees dat vrouwen ondanks negatieve testen zwanger blijken te zijn. Dat maakt(e) me zo bang. De angst is al minder nu.. Het komt en gaat..
zondag 14 december 2014 om 21:27
Hey, ik heb je vorige post nog niet gelezen maar dat ga ik zo ook even doen. Bij mijn eerste zwangerschap, heb ik 5 weken negatief getest en bleek ook uit een bloedtest dat ik niet zwanger was. Bij 6 weken had ik een positieve test en nog geen week later kreeg ik een vroege miskraam. Ik was dus echt wel zwanger ondanks negatieve urine- en bloedtesten. Op de echo was bij mij overigens wel een "vlekje" te zien, ook de gynaecoloog bevestigde dat dit inderdaad een zwangerschap was.. Dus zelfs met negatieve testen kun je wel zwanger zijn, maar denk in jou geval dat het niet zo is, omdat er dan ook wel wat op de echo te zien zou moeten zijn geweest.
---
zondag 14 december 2014 om 21:43
Joyce, in jouw geval moet er dan een fout zijn gemaakt met de bloedtest. Dat je weinig jcg aanmaakt en een miskraam krijgt, dat kan. Maar dat er geen hcg in je bloed wordt gevonden terwijl je wel zwanger bent, kan niet. Dan is je hcg nooit 0. Je post is niet echt helpend in die zin. Het wakkert wellicht een, totaal onterechte angst, opnieuw aan.