Mode & Beauty alle pijlers

ervaringen loreal casting creme gloss.

14-12-2014 23:44 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verf me haar al jaren met gewone haarverf. Ik ben laatst bij de kapper geweest(die heeft mn haar opgeknapt) en die zei dat ik daar mee moet stoppen en kleurspoeling moet gebruiken ipv verf. Nou heb ik een beetje rondgekeken op internet en ben ik terecht gekomen bij de kleurspoeling Loreal casting creme gloss. Nu wil ik iets beter oppassen met wat ik in me gaar gooi dus ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring met deze kleuring hebben en die het met me willen delen? De plus punten.. min punten.. je kent het wel.

Bedankt alvast.
'Me' is niet bezittelijk. Het is 'm'n' of 'mijn' en niet 'me'. Dus: 'ik voel me blij' en 'ik ga mijn auto verkopen'. Niet: 'ik ga me auto verkopen'.

Anyways ontopic: kleurspoeling zou ik zelf niet doen. Het groeit niet uit maar vervaagt. En dat vervagen is niet mooi. Waarom niet verven?

Kappers zeggen altijd dat je het niet zelf mag verven. Met als reden dat zij precies weten hoeveel verf/chemische troep er in jouw mengsel moet. Ze stemmen het af op jouw haarkleur en -lengte. De pakjes verf zitten bomvol met dat chemische spul, omdat het bij een heleboel lengtes en haarkleuren moet aanslaan. Het is dus niet precies op jou afgestemd. Daarom is het slechter voor je haar. Is me verteld door mijn kapper.

Waarom laat je het niet bij de kapper verven? Is vaak ook mooier, vind ik.
Het nadeel van haarkleuring vind ik dat het geen goede grijsdekking heeft over het algemeen. Ik verf mijn haar juist omdat ik mijzelf veel te jong vind om al met grijs haar rond te lopen. Sommige kleuringen pakken wel iets op grijs haar maar ik vind het nog steeds net zo veel opvallen als gewoon grijs haar.
quote:chismes schreef op 15 december 2014 @ 00:17:

'Me' is niet bezittelijk. Het is 'm'n' of 'mijn' en niet 'me'. Dus: 'ik voel me blij' en 'ik ga mijn auto verkopen'. Niet: 'ik ga me auto verkopen'.

Anyways ontopic: kleurspoeling zou ik zelf niet doen. Het groeit niet uit maar vervaagt. En dat vervagen is niet mooi. Waarom niet verven?

Kappers zeggen altijd dat je het niet zelf mag verven. Met als reden dat zij precies weten hoeveel verf/chemische troep er in jouw mengsel moet. Ze stemmen het af op jouw haarkleur en -lengte. De pakjes verf zitten bomvol met dat chemische spul, omdat het bij een heleboel lengtes en haarkleuren moet aanslaan. Het is dus niet precies op jou afgestemd. Daarom is het slechter voor je haar. Is me verteld door mijn kapper.

Waarom laat je het niet bij de kapper verven? Is vaak ook mooier, vind ik.

dankjewel voor het lesje taal. Maar hoeft niet bedanktttt.

Permanente haarverf vervaagd ook. Altijd. Word altijd lelijk. Daar gaat het niet om ik werk het dan wel weer bij. Het gaat mij dr om dat het slecht is voor mijn haar ;) waarom ik het niet bij de kapper laat verven is omdat ik dat een beetje duur vind ik laat alleen mijn lowlight bijwerken bij de kapper. Feestdagen staan voor de deur..lowlight EN verven word ff te duur. de rooie kleur is vervaagd daarom wil ik die bijwerken met een spoeling dat is wat hij aanraden en dat is wat ik doe. Maargoed bedankt voor.. niets?
quote:closednote schreef op 15 december 2014 @ 00:52:

Het nadeel van haarkleuring vind ik dat het geen goede grijsdekking heeft over het algemeen. Ik verf mijn haar juist omdat ik mijzelf veel te jong vind om al met grijs haar rond te lopen. Sommige kleuringen pakken wel iets op grijs haar maar ik vind het nog steeds net zo veel opvallen als gewoon grijs haar.Ja precies. Voor grijs haar moet je echt goeie verf hebben. Mijn kapper zei ook je bent niet grijs dus ik zal gewoon een spoeling gebruiken. Blijft net zolang mooi als verf. (Als je het dan toch bij de drogist wil kopen)
Ik laat al een paar jaar mijn haar verven met kleurspoeling bij een goedkope(re) thuiskapster. Altijd erg netjes en de kleur blijft bij mij mooi tussen de 4 en 6 weken. Daarna wordt het lichter, het ligt er dan wel aan welk seizoen het is etc. maar zoals al beschreven werd krijg je amper uitgroei! Het licht gewoon op/vervaagd, maar bij mij blijft het altijd mooi en glanzend. Ik heb geen beschadigd haar, toen ik het nog weleens liet verven met verf pluisde het meer.

Ik ben van nature blond en verf het dus al geruime tijd bruin. Soms wat donkerder soms wat lichter en momenteel heb ik ombre. Allemaal (behalve blondeer) kleurspoelingen. Ik heb dus geen ervaring met de L'oreal spoelingen maar wel met kleurspoelingen t.o.v. normale haarverf. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven