Kerstkaarten ontvangen vandaag?

16-12-2014 15:30 67 berichten
Goedemiddag!

Ik behoor tot 'de generatie' die nog met plezier een kerstkaart maakt en verstuurt en uiteraard ook graag ontvangt.

Afgelopen weekend hebben we dus onze kaarten geschreven en gepost. Deze zijn dus gisteravond uit de brievenbus gehaald en zou je verwachten vandaag bezorgd. Want zo gaat dat toch, bij PostNL.

Nou ga ik er van uit, dat ik niet enige Nederlander ben die dit het afgelopen weekend gedaan heeft.

Dus, ik verheugde me op de post van vandaag. Vast een paar kerstkaarten.

En wat denk je, niet één!

Wel twee tijdschriften en de folders van Blokker en Gamma, maar géén kerstkaart.

Die zullen dan morgen wel komen.

Ze zullen het wel druk gehad hebben, bij de PostNL. Waarmee dan?

Ik begrijp best dat er véél ergere dingen zijn op de wereld om je druk over te maken, maar ik verlies toch onderhand alle vertrouwen in PostNL.

Ik vraag me dus af, hebben jullie ook afgelopen weekend kaarten verstuurd en er vandaag géén ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begin 40 en stuur sinds vorig jaar geen kaarten meer. De jaren daarvoor alleen, naar de mensen die mij ook stuurde.

Kreeg ik normaal hele stapels, tot nu toe slechts 4, denk dus dat veel mensen dezelfde instelling hebben
quote:saaaaar81 schreef op 16 december 2014 @ 16:23:

Ik kreeg er vandaag 1 uit de UK. Hopelijk blijft het daarbij. Ik zit echt niet te wachten op zo veel oud papier.

Moge duidelijk zijn dat ik ook geen kaartjes meer verstuur Niet? Met zo'n reliëfje is anders extra lekker bij het afvegen na het schijten hoor .
quote:swimkim schreef op 16 december 2014 @ 16:44:

Goede bezorging van je kerstpost? Het begint bij jezelf!

Tips van een postbezorger

Soms lijkt de decembermaand wel eens puzzelmaand voor postbezorgers. Hierbij een aantal tips om ervoor te zorgen dat jouw post (tijdig) arriveert!

● Ieniemienie kerskaartjes zijn geen goed idee als je zeker er van wil zijn dat je kaarten aankomen. (Deze kunnen blijven hangen in de sorteermachines.)

Echt verschrikkelijk, waaien makkelijk weg, vallen er tussenuit, blijven makkelijk in niet dichtgeplakte enveloppen hangen.

● Het adres van de geadresseerde schrijven in zilveren letters is sierlijk maar vaak onleesbaar voor de bezorger!

Zeker op witte enveloppen, geldt ook voor een donkere pen op donkere enveloppen.

● Je adressenlijst heeft onderhoud nodig. Soms zijn je vrienden verhuisd.

Let hier vooral bij ouderen op die naar een verzorgingstehuis zijn verhuisd. Heb zelf veel kaarten te bezorgen voor mensen die al maanden geleden zijn gestorven.

● Zet op de achterkant je eigen naam en adres

Achternaam, huisnummer, postcode.

● Met alleen 'opa' of 'oma' op de envelop kunnen wij de kaart niet bezorgen

we gaan echt niet overal aanbellen of zij die opa en oma zijn.

● Doe 3D-kaarten binnenstebuiten in een envelop. (Anders scheurt de envelop in de sorteermachine.)

En dan krijgen de postbezorgers de schuld.

● Vermeld altijd de correcte postcode

Even goed opletten wat je opschrijft, en probeer het zo duidelijk mogelijk te doen.

● Plak de envelop dicht

Lege enveloppen zijn niet leuk om te bezorgen, en de bezorgers krijgen de klachten.

amen!

Als ex postbezorger en ex postsorteerder kan ik het niet beter zeggen.

Helemaal mee eens.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Vandaag de eerste kerstkaart gehad, en die kregen we van mijn ouders. Wat zijn ze toch lief.

Wij sturen alleen niemand een kaart terug, dus ik ben benieuwd wie er dit jaar niet meer stuurt na een aantal jaar geen kaart terug te krijgen
Ik vind kerstkaarten versturen leuk! En ik ben echt nog geen 50+. Ze komen heus nog wel, Kerst duurt nog meer dan een week. Beter laat dan nooit, toch?
quote:WishfulThinking schreef op 16 december 2014 @ 18:16:

[...]

Niet? Met zo'n reliëfje is anders extra lekker bij het afvegen na het schijten hoor .Die glitterkaarten geven een leuk effect, dat wel
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 16 december 2014 @ 18:55:

[...]

Die glitterkaarten geven een leuk effect, dat wel
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik verstuur geen kaarten meer (okee, m'n ouders en bff krijgen er eentje), maar heb er afgelopen weekend 3 gekregen. Vind de meeste zo nietszeggend, met alleen hun naam erop. Daarom ben ik 'n aantal jaar geleden gestopt met deze gewoonte. Bovendien vind ik de post belachelijk duur geworden, dus om langs die weg onzinkaartjes te gaan sturen die je ook gewoon gratis kunt mailen...
quote:Raldy schreef op 16 december 2014 @ 16:44:

[...]

Een e-card vind ik erg onpersoonlijk, stuur dan gewoon niets.Dat vind ik ook van een voorbedrukt kaartje met alleen 'fijne feestagen' en groetjes van die en die erop. Laat maar zitten, dat soort kaartjes. Iemand heeft dan gewoon eerst een hele stapel kaartjes ondertekend en vervolgens in de enveloppen gedaan. Niks persoonlijks, gewoon een verplicht nummertje.
quote:lizzy75 schreef op 16 december 2014 @ 21:15:

[...]

Dat vind ik ook van een voorbedrukt kaartje met alleen 'fijne feestagen' en groetjes van die en die erop. Laat maar zitten, dat soort kaartjes. Iemand heeft dan gewoon eerst een hele stapel kaartjes ondertekend en vervolgens in de enveloppen gedaan. Niks persoonlijks, gewoon een verplicht nummertje.Je hebt helemaal gelijk
Mijn kaarten zijn vandaag pas geschreven en gaan morgen op de bus.

Met voor 37 van de 40 een persoonlijke tekst op de binnenkant. Was best trots op mezelf eigenlijk
quote:lizzy75 schreef op 16 december 2014 @ 21:15:

[...]

Dat vind ik ook van een voorbedrukt kaartje met alleen 'fijne feestagen' en groetjes van die en die erop. Laat maar zitten, dat soort kaartjes. Iemand heeft dan gewoon eerst een hele stapel kaartjes ondertekend en vervolgens in de enveloppen gedaan. Niks persoonlijks, gewoon een verplicht nummertje.Dat vind ik al heel wat... een tante van me zet alleen haar naam onder het voorbedrukte 'Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.' Dan echt -tig keer liever een e-card met een persoonlijke tekst.
Meestal zitten er kerstzegels op kerstkaarten en die kaarten mogen er dus 72 uur (dacht ik, langer dan normaal in elk geval) over doen in plaats van 24 uur zoals de post met normale zegel.

Om nog maar niet te spreken van alle foute adressen, foute postcodes onderop de envelop (die dan weer opnieuw het sorteerproces in gaan en ja, dat is dan dus vertraging), kaarten die in een andere envelop geschoven zijn etc.

En wat we doen? Nou, uit ons neus vreten in plaats van werken.

En met de tips hierboven ben ik het helemaal eens. Ik had het niet beter kunnen zeggen.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:WishfulThinking schreef op 17 december 2014 @ 00:37:

[...]

Dat vind ik al heel wat... een tante van me zet alleen haar naam onder het voorbedrukte 'Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.' Dan echt -tig keer liever een e-card met een persoonlijke tekst.

Mwah, ik vind het er vanaf hangen. Voor een aantal oude tantes is het al heel wat om al dan niet bibberend de kaartjes te ondertekenen en de enveloppen te adresseren.

Verder hebben ze dan ook al de moeite gedaan om kaarten te gaan kopen.

Sowieso als er iets bijzonders gebeurt is in een jaar mag je daar wel iets over vermelden.

Ik was een puber toen mijn moeder op 5 december overleed en er 1,5 week later kaartjes in de bus vielen van het niveau 'prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar Jan en Truus'.

Dat vond ik toen zo achterlijk; het is al heel lang geleden, maar ik kan dat gevoel nog zo terug halen.
Ik heb er gister en vandaag een aantal gekregen, van familie. Ik verwacht er nog wel meer. Zelf heb ik ze vanavond geschreven en ze gaan morgen op de post. Ik beschouw mezelf als 'jongere generatie' (ben nog geen 30) maar vind persoonlijke post altijd leuk, in tegenstelling tot die onvriendelijke akelige vensterenveloppen. Ik krijg zelfs kaarten van vriendinnen van mijn moeder en sommigen kennen mij al vanaf voor mijn geboorte, die krijgen ook altijd een kaartje van mij.

En heb dit jaar geen kaarten hoeven kopen want had nog kaarten van voorgaande jaren (allemaal verschillende dessins) en nu zijn ze op. Heb familie voorrang gegeven en eerst gedaan en daarna pas mijn vriendinnen, vind familie belangrijker. Vriendinnen krijgen dus echt kaarten die ik al een paar jaar heb liggen

Verder schrijf ik afhankelijk van de situatie ook wel een persoonlijke noot in de kaart. Als een stel bijvoorbeeld net samenwoont of getrouwd is of de eerste kerst met kind ofzo. Of ik zet er een grappige tekst in of gelukkig 1915 ofzo, haha! Wel alleen bij vrienden, familie krijgt keurig geschreven kaartjes.
Ik stuur wel kerstkaarten dit jaar, maar niet met een persoonlijke tekst. Heb een mooie tekst op de voorkant geprint (zelfgemaakte kaarten) ivm het overlijden van mijn vader.

Is ook meteen een soort bedankje voor iedereen, ik vind het lastig om er een vrolijke tekst in te zetten. Wat ik wil zeggen staat al op de voorkant.
Ziezo. Alle kaarten op de post. Heb in de winkel toen ik de postzegels had gekocht ter plekke staan plakken zodat ik de meteen in postzak kon gooien, anders moest ik eerst terug naar huis om te plakken en daar had ik dus echt geen zin in. Nu ging het in 1 moeite door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven