De drankkast moet leeg...
donderdag 18 december 2014 om 20:11
Ik ben bezig mijn keukenkasten leeg te ruimen, aiaiai, wat een bende....
Ik heb ook nog een drankkast.
Flessen sterke drank blijven ook geopend vast nog wel goed.
Maar dan de wijnflessen, alle ongeopend en in een donkere kast bewaard.
Mede-honingdrank uit het guldentijdperk. 12,5%
Comté Tolosan moulleux uit 2003. 11%
Glühwein, ongedateerd. 9,8%
Gran Reserva 2004 Valdepeñas. 13%
Samos, ongedateerd. 15%
Kunnen die naar de inzamelboxen voor de voedselbank ?
Ik heb ook nog een drankkast.
Flessen sterke drank blijven ook geopend vast nog wel goed.
Maar dan de wijnflessen, alle ongeopend en in een donkere kast bewaard.
Mede-honingdrank uit het guldentijdperk. 12,5%
Comté Tolosan moulleux uit 2003. 11%
Glühwein, ongedateerd. 9,8%
Gran Reserva 2004 Valdepeñas. 13%
Samos, ongedateerd. 15%
Kunnen die naar de inzamelboxen voor de voedselbank ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 19 december 2014 om 18:29
Hoe lang kan ik mijn drank bewaren?
Na het openen van een fles gedistilleerde drank vervliegen bepaalde smaakcomponenten waardoor, na een bepaalde tijd, de smaak verandert. Bewaart u de geopende fles heel lang, dan kunnen de smaakcomponenten met elkaar reageren, waardoor er ook een andere smaak ontstaat.
Lang houdbaar
(minimaal 3 jaar): Jenever, Korenwijn, Brandewijn, Wodka, Rum, Cognac, Whisky, Vieux, Gin
Minder lang houdbaar
(minimaal 1 jaar): Berenburg, Bitters, Likeuren
Beperkt houdbaar
(minder dan 1 jaar): Fruitproducten (o.a. Bessenjenever) of dranken met roomtoevoeging, zoals Baileys.
T.H.T. producten (Tenminste Houdbaar Tot): producten waarvan de uiterste gebruiksdatum op de verpakking wordt vermeld. Bijvoorbeeld de premix in blikverpakking Sonnema-cola.
Bij overschrijding van bovengenoemde houdbaarheidstermijnen zijn de producten nog steeds geschikt voor consumptie. De smaak kan echter veranderd zijn.
Bron: UTO
Na het openen van een fles gedistilleerde drank vervliegen bepaalde smaakcomponenten waardoor, na een bepaalde tijd, de smaak verandert. Bewaart u de geopende fles heel lang, dan kunnen de smaakcomponenten met elkaar reageren, waardoor er ook een andere smaak ontstaat.
Lang houdbaar
(minimaal 3 jaar): Jenever, Korenwijn, Brandewijn, Wodka, Rum, Cognac, Whisky, Vieux, Gin
Minder lang houdbaar
(minimaal 1 jaar): Berenburg, Bitters, Likeuren
Beperkt houdbaar
(minder dan 1 jaar): Fruitproducten (o.a. Bessenjenever) of dranken met roomtoevoeging, zoals Baileys.
T.H.T. producten (Tenminste Houdbaar Tot): producten waarvan de uiterste gebruiksdatum op de verpakking wordt vermeld. Bijvoorbeeld de premix in blikverpakking Sonnema-cola.
Bij overschrijding van bovengenoemde houdbaarheidstermijnen zijn de producten nog steeds geschikt voor consumptie. De smaak kan echter veranderd zijn.
Bron: UTO
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 19 december 2014 om 18:32
http://mitrahoorn.blogspo ... k-mijn-drank-bewaren.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.