Wie herkent dit?

21-12-2014 15:56 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Alvast mijn excuses voor het niet zo frisse verhaal. Mensen met een zwakke maag even stoppen met lezen aub.

Ik ben nu 17 weken zwanger van ons eerste kindje. Sinds de 6e week spuug ik gal, meestal begin van de dag maar het komt ook wel eens 's middags voor. Ik denk in ieder geval dat dit het is. Het maakt niet uit of ik wel of niet gegeten heb, ineens word ik misselijk, meestal na het douchen, en zit ik gelijk weer met de wc-pot te knuffelen. Mijn eten spuug ik er zelden uit. Mijn keel "blokkeert" lijkt het wel waardoor het af en toe echt enorm pijn doet.

Ik slik bewust geen medicijnen, dit deed ik voor de zwangerschap ook niet. Ik ben nu wel op een punt dat ik toch naar middeltjes aan het zoeken ben omdat het me een beetje de spuigaten uit loopt. Ik heb al van alles geprobeerd; even wachten met eten, iets lichts eten (beschuitje of cracker), water drinken voor het eten, zelfs een paar slokjes cola af en toe, aan een citroen ruiken en stukjes citroen eten maar niets lijkt te werken.

Nu mijn vragen; herkent iemand dit? En tot welke week hield het bij jullie aan?

En, kent iemand homeopatische of huis-tuin- en keuken middeltjes die voor jullie hebben gewerkt?

Ik ben bereid van alles te proberen, maar de gezondheid van mijn ongeboren kindje staat voorop, dus medicijnen zijn voor mij echt de laatste optie. (Wil trouwens niet suggereren dat vrouwen die wel medicatie slikken de gezondheid van hun baby niet voorop stellen, dit beslist iedereen natuurlijk zelf.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes
---
Was er niet iets als geraspte appel met azijn ofzo? Hm.. eens googelen.
Hier hielp gember thee er goed. Je heb ook gember tabletten. Je kunt gember thee in theezakjes kopen of gemberwortel er klein snijden en daar thee van trekken. Ik zou er wel een beetje honing in doen want het is vrij sterk.
Daar ga ik ook eens even op googelen! Thanks
---
Ik had het vanaf week 6 tot een paar uur voor de bevalling (26+3). Maar hier kwam er wel 'gewoon' eten uit als ik iets naar binnen had gekregen..

Sterkte in ieder geval.
Hoihoi,

ik heb van 6 tot ongeveer 20 weken iedere avond alles uitgespuugd. Omdat ik toen 7 kilo was afgevallen heeft de vk mij emasefene voorgeschreven. Na 2 dagen was het spugen over. Gemberthee werkte bij mij niet...

succes met het vinden van de oplossing die bij jou past!
Met de gember thee hoefte ik niet meer te spugen alleen bleef ik wel kotsmisselijk tot 3 mnd na de zwangerschap.

Gelukkig de zwangerschap ben ik eens per week misselijk. Hemels vind ik het.
Ehm, misschien een heel gekke opmerking, maar wat zegt je huisarts?

Lijkt me logischer dat je daar eerst advies vraagt in deze situatie (alleen gal) en dat je daarna probeert wat je zelf wilt.
Bananen eten hielp niet tegen spugen, maar is wel zacht en zoet op de terugweg (ik had geen tijd om te verteren). Emesafene hielp de eerste keer (tot wk 27) om niet meer de hele dag door te spugen. Tweede keer (tot wk 22) hielp niks tegen het spugen.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 december 2014 @ 16:15:

Ehm, misschien een heel gekke opmerking, maar wat zegt je huisarts?

Lijkt me logischer dat je daar eerst advies vraagt in deze situatie (alleen gal) en dat je daarna probeert wat je zelf wilt.Dat heb ik ook al wel gedaan hoor. Zij en de verloskundige zeggen dat als het aanhoudt ik emasefene (als ik het goed spel) tabletten kan krijgen. De huisarts gaf ook de tip om dus eerst iets lichts te eten, of een kopje thee te drinken. Ik wilde gewoon graag weten welke middelen voor anderen geholpen hebben.
---
quote:leoni schreef op 21 december 2014 @ 16:06:

Hier hielp gember thee er goed. Je heb ook gember tabletten. Je kunt gember thee in theezakjes kopen of gemberwortel er klein snijden en daar thee van trekken. Ik zou er wel een beetje honing in doen want het is vrij sterk.Oke, bedankt! Ik zal morgen eens wat gember inslaan bij de ah
---
Ik vond gember dan weer echt smerig om uit te spugen 😁
Haha oh dan hoop ik dat het voor mij dé oplossing is en het er niet uit komt Zette jij er ook thee van?
---
Emesafene bevat een hoge dosis b6, meen ik, waarvan ze vermoeden dat het de misselijkheid vermindert. Ook zit er een middel in dat de kokhalsreflex onderdrukt. Ik heb vanaf week 6 tot week 15 de zetpillen gebruikt, omdat ik helemaal niets meer binnenhield.

Volgens de gyn kon dit middel absoluut geen kwaad voor de baby. Je moet trouwens wel een beetje mazzel hebben, want van andere zwangeren heb ik begrepen dat het lang niet altijd werkt.
Gemberthee, gemberkoek, gemberpoeder. Ik was dan ook vrij wanhopig hahaha. Heeft een paar jaar geduurd voor ik weer gember kon eten.
Hier ook van week 6 t/m 24 heel erg ziek geweest van het overgeven.

Ik hield niks binnen en mocht van dr gynaecoloog ook niet meer afvallen.

En zoals meerdere emesafine zetpillen gekregen. En mij werd geadviseerd deze zo nodig te gebruiken. Omdat de werking anders vermindert.

Merkte gelijk verschil.

Misschien toch verstandig om met huisarts of verloskundige contact op te nemen.

Cracker. Gemberthee enz. Hielp bij mij helemaal niet.
quote:Lexie85 schreef op 21 december 2014 @ 16:45:

Emesafene bevat een hoge dosis b6, meen ik, waarvan ze vermoeden dat het de misselijkheid vermindert. Ook zit er een middel in dat de kokhalsreflex onderdrukt. Ik heb vanaf week 6 tot week 15 de zetpillen gebruikt, omdat ik helemaal niets meer binnenhield.

Volgens de gyn kon dit middel absoluut geen kwaad voor de baby. Je moet trouwens wel een beetje mazzel hebben, want van andere zwangeren heb ik begrepen dat het lang niet altijd werkt.Bedankt voor de informatie, wist ik niet van dat b6-gehalte. Had je er ook bijwerkingen van? En zijn ze alleen in zetpillen verkrijgbaar?
---
Mijn moeder dronk altijd sinaasappelsap, een glas per dag, deed ze dat niet dan kreeg ze last van haar gal.
Bij mij hielp niks ik heb tot 40.1 gekots en toen werd ik ingeleid.

Nou ja niet helemaal waar Primperan hielp, maar daar werd ik psychisch van.

Uiteindelijk na mijn bevalling 18 kilo lichter

Bij mijn vriendin hielp een schaaltje vanille vla, mijn oma nam inderdaad gember tijdens haar zwangerschap maar dan wel gewoon een bolletje gember.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:reisa1978 schreef op 21 december 2014 @ 17:05:

Mijn moeder dronk altijd sinaasappelsap, een glas per dag, deed ze dat niet dan kreeg ze last van haar gal.Dat is ook apart, heb ik ook eens geprobeerd en toen was het helemaal feest!
---
quote:mali30 schreef op 21 december 2014 @ 19:08:

Bij mij hielp niks ik heb tot 40.1 gekots en toen werd ik ingeleid.

Nou ja niet helemaal waar Primperan hielp, maar daar werd ik psychisch van.

Uiteindelijk na mijn bevalling 18 kilo lichter

Bij mijn vriendin hielp een schaaltje vanille vla, mijn oma nam inderdaad gember tijdens haar zwangerschap maar dan wel gewoon een bolletje gember.Zo.. Dat is ook vervelend zeg. Wat zijn dat voor medicijnen die jij kreeg? Vanille vla en gember staan op mijn lijstje voor morgen! Bedankt
---
Ik deed het erg goed op smoothies en milkshakes. Gember boerde ik de hele dag op en vond ik met spugen echt heel vies. Emesafene deed voor mij niet veel. Gelukkig kon ik vanaf een week of twintig wel weer gewoon goed eten, spuugde nog steeds regelmatig maar at ook de hele dag door waardoor ik weer gewoon wat aan kwam.
quote:Joycemm schreef op 21 december 2014 @ 16:52:

[...]

Bedankt voor de informatie, wist ik niet van dat b6-gehalte. Had je er ook bijwerkingen van? En zijn ze alleen in zetpillen verkrijgbaar?Er zijn ook gewoon tabletten om door te slikken, maar die heb ik nooit gehad.

Er zit zo'n gele waarschuwingssticker op, dus ik heb uit voorzorg niet gereden, was ik ook te beroerd voor trouwens. De eerste week ben ik er moe van geweest, maar omdat het in week 6 van de zwangerschap was is het niet te achterhalen of dat wel door de pillen kwam.

9 weken lang heb ik in de ochtend en avond een zetpil gebruikt, netjes iedere 12 uur. Daarna heb ik ze laten staan tot ik het niet meer kon volhouden, binnen een week was ik er toen weer af. Ik ging door de pillen van 6-7 keer overgeven naar 1-2 keer per dag. Zonder hadden ze me op moeten nemen.

Ben overigens nog zwanger en ook misselijk, maar het overgeven is over. Heb de pillen nog in huis en mag ze naar eigen inzicht gebruiken zolang de zwangerschap nog duurt.
Je beschrijft hier heel duidelijk wat ik ook heb meegemaakt tot 20 weken. Heb ook echt van alles geprobeerd (Emasefene-hielp de 1e 2 dagen en toen was het weer feest, SeaBands-snap niet waarom die nog verkocht worden, sinaasappelsap😩) en toen zag ik een keer danoontje kinderkwark en MOEST dit gewoon eten. Wonder boven wonder heeft het geholpen en at ik bijna 12 van die dingen op een dag omdat verder alles eruit ging (vk vondt het ook prima aangezien ik ook flink afgevallen was). Nu 35 weken zwanger en weer kotsmisselijk, maar blijkbaar krijgen sommige vrouwen dat als de uitgerekende datum nadert?

Misschien is kinderkwark ook wel de oplossing voor jouw?
Bij mij hielpen Rennies tegen misselijkheid/maagzuur.

Jij wil het liefst zo weinig mogelijk medicatie, dus geen Rennies.

Maar misschien dat een ander, maagzuurremmend middel werkt? Iets als vanillevla of melk?

Ik at waar ik zin in had, en dat was de beste methode tegen spugen. Blijkbaar kon mijn lijf heel goed aangeven wat het wel kon verdragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven