Gourmetlucht sos

25-12-2014 14:18 102 berichten
Ja, ik heb al gegoogled maar het mag allemaal (nog) niet baten.

Gisteren gegourmet. Ik had er al voor gewaarschuwd maar niemand luistert naar mij ondanks dat ik al-tijd gelijk heb Het huis stinkt een uur in de wind! Ramen en deuren al tegenover elkaar open gehad, wierook gebrand, gedweild, bakjes azijn overnacht laten staan, wasverzachter in een pannetje gekookt maar dat maakt alleen de keuken en gang gourmetluchtvrij, in de woonkamer gebeurt niks. Nu hangt er een handdoek met azijn over de verwarming. Het helpt allemaal niet! Oust en spiritus helaas niet in huis.

Tot overmaat van ramp komt er vanavond een groep vegetariërs eten ( ) en ik wil echt heel graag die graflucht weg hebben (ook omdat ik er zelf naar van word).

Iemand nog een tip?
Ik doe altijd een pedaalemmerzak om de lamp die boven tafel hangt dan wordt ie niet vet, moet je niet vergeten de zak eraf te halen staat zo dom de volgende morgen bij het ontbijt
quote:winkelfanaat schreef op 25 december 2014 @ 15:52:

Goumetten in de woonkamer, zonder afzuigkap , heb je weleens gezien wat voor walm eraf komt? Oh hel, al moest ik brood met pindakaas eten, van mijn levensdagen wordt er niet gegourmet in mijn huis.

Maar goed TO, het leed is al geleden. Kunnen de vegetariërs witten?

Je hebt helemaal gelijk. Volgend jaar gaan we gourmetten in onze keuken van 5m2. Alleen jammer dat daar ook geen afzuigkap hangt.

Het plafond en de muren zijn gewoon nog mooi wit gelukkig. Maar dat gourmetten was idd 1x en nooit meer
Alle reacties Link kopieren
Geen tip voor deze gourmetlucht, maar wilde ook even zeggen dat wasverzachter koken echt niet goed is, net als dat je elk ander chemisch middel niet moet koken, omdat er dan ongezonde dampen vrijkomen. Iemand die zei dat je nu de gordijnen moet wassen; dat zal wel meevallen. Het gaat meer om de gassen die erbij vrijkomen.
Matroesjka, pas je post van 14.36u ff aan, dit kan echt niet zo hoor!!!!

Politieagent is voldoende!!!!
Wij zitte op een appartement met ventilatie en ook wij hebben die stank. De enige remedie is de deuren openzetten
Volgende keer een partytent in de tuin zetten en daar gourmetten.
Niet geschoten is altijd mis
quote:matroesjka_ schreef op 25 december 2014 @ 14:36:

In de keuken en gang was het gelukkig toch al niet zo heel erg omdat ik als een soort Hitler de halve avond DEUR DICHT heb staan roepen
quote:mendy schreef op 25 december 2014 @ 16:17:

Geen tip voor deze gourmetlucht, maar wilde ook even zeggen dat wasverzachter koken echt niet goed is, net als dat je elk ander chemisch middel niet moet koken, omdat er dan ongezonde dampen vrijkomen. Iemand die zei dat je nu de gordijnen moet wassen; dat zal wel meevallen. Het gaat meer om de gassen die erbij vrijkomen.Ze bedoelde dat je de gordijnen moet wassen om de gourmetlucht eruit te krijgen (niet vanwege de dampen die wasverzachter koken oplevert).
Kaarsjes/waxinelichtjes aansteken, heel veel.

Ik heb gehoord dat die het vet wat in de lucht zit opbranden, geen idee of dat waar is.

Maar het werkt wel!
Gourmetten is heerlijk en de geur neem je op de koop toe, de boel even tegen elkaar open zetten. Dat er frisse lucht naar binnen komt, wierook is zo goor.
Pannetje met azijn opzetten en laten pruttelen, half uurtje moet genoeg zijn, of ben ik nu mosterd?
Oh wow wat vervelend! wij hebben gisteravobd ook gegourmet, na het eten even zo n geurverspreider aangezet en na een klein uurtje geen gournetlucht meer te vinden! wist niet dat t zo erg kon zijn!
quote:_blabla_ schreef op 25 december 2014 @ 17:10:

[...]

Ze bedoelde dat je de gordijnen moet wassen om de gourmetlucht eruit te krijgen (niet vanwege de dampen die wasverzachter koken oplevert).ooooh
Een Lamper Berger kopen!
Grief is just love with nowhere to go
pannetje wasverzachter koken
Hoe erg het gaat stinken ligt er ook aan wat voor vlees je er op gaat leggen.

Ik leg er nooit meer slavinken op en rundervinken. Dat vlees spatte alle kanten op en daarna was de vloer een glijbaan.
Update: vanmiddag nog een uur de ramen tegenover elkaar aan gehad, nog 3x wierook (die van mij is uit india en is wel lekker, lekker puh). Daarna de geurkaarsen uit de kast getrokken, aromatherapie dingetje aan, soep op het fornuis en brood in de oven.

Ik ruik het nog steeds, maar ik loop er nu ook heel erg op te letten, gasten hebben niet geklaagd gelukkig.
quote:Desperate_Housewive schreef op 25 december 2014 @ 15:59:

[...]

Tja, de meeste mensen hebben nou eenmaal geen afzuigkap in de woonkamer. En gourmetten is gewoon lekker en gezellig. Die walm is na 2 dagen ook wel weer weg en dat witten valt wel mee hoor. Nog nooit nodig geweest hier. Overdrijven is ook een vak...Je vindt het serieus echt lekker? Persoonlijk vind ik het niet heel geweldig lekker. Het is wel makkelijk voor de gastvrouw die niet kan koken. Laat je gewoon je gasten zelf koken.
Wij hebben de ramen een half uurtje open gezet en ik ruik niks meer.
quote:matroesjka_ schreef op 25 december 2014 @ 16:16:

[...]

Je hebt helemaal gelijk. Volgend jaar gaan we gourmetten in onze keuken van 5m2. Alleen jammer dat daar ook geen afzuigkap hangt.

Het plafond en de muren zijn gewoon nog mooi wit gelukkig. Maar dat gourmetten was idd 1x en nooit meer De gemiddelde Nederlander heeft inderdaad geen afzuigkap boven de eetkamertafel hangen . Maar goed, jij bent inmiddels ook genezen van gourmetten?
quote:matroesjka_ schreef op 25 december 2014 @ 23:27:

Update:

Ik ruik het nog steeds, Je haar heb je al gewassen toch?
quote:winkelfanaat schreef op 25 december 2014 @ 23:59:

[...]

De gemiddelde Nederlander heeft inderdaad geen afzuigkap boven de eetkamertafel hangen . Maar goed, jij bent inmiddels ook genezen van gourmetten?

Ik ben als vegetarier sowieso geen fan en houd ook gewoon meer van eten klaar op tafel ipv al dat gekloot aan tafel.

Maar ach, schoonmoedrr overleden en vriend en zwager vonden het leuk om "net als vroegah" te gourmetten dus ik heb over mijn hart gestreken.

Maar vriend zegt gelukkig ook dat we dat nooit meer gaan doen.
quote:winkelfanaat schreef op 26 december 2014 @ 00:05:

[...]

Je haar heb je al gewassen toch? Uiteraard.
quote:matroesjka_ schreef op 26 december 2014 @ 00:07:

[...]

Ik ben als vegetarier sowieso geen fan en houd ook gewoon meer van eten klaar op tafel ipv al dat gekloot aan tafel.

Maar ach, schoonmoedrr overleden en vriend en zwager vonden het leuk om "net als vroegah" te gourmetten dus ik heb over mijn hart gestreken.

Maar vriend zegt gelukkig ook dat we dat nooit meer gaan doen.Ik als niet-vegetarier vind er ook weinig aan. Zo'n heet dampend ding voor je neus, contactlenzen die vertroebelen door de dampen (ik zal het geen vet noemen) en dat je na 10 minuten een mini hamburgertje en een friemeltje gebakken paprika en plakje champignon op je bord hebt. Heel culinair echt
Wat heb je trouwens gemaakt voor de vegetariërs?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven