Keuken van Ikea is dat wat?

27-12-2014 14:09 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een keuken van Ikea.

Bevalt dat? en hoe is de kwaliteit op langere termijn?

WE kunnen ook een keuken elders kopen maar het blijft een spaanplaten omhulsel. Waarvan ik denk dat je dat veel te duur betaald.

dus kom maar op met de ervaringen negatief en of positief..
Ik heb twee keer een ikea keuken gehad en dat was prima. Niet slechter dan de bruynzeelkeuken die ik nu heb. Als je zelf niet heel handig bent laat hem dan wel plaatsen door iemand die dat wel is, want die van mij stond bijv niet in een haakse hoek en dat was lastig. Geen enkel huis is recht.
Nee. Na enkele jaten vallen de deurtjes er stuk voor stuk uit.
Dit
Wij hebben 14 jaar geleden een ikea keuken laten plaatsen en zijn er nog steeds heel blij mee. Pas sinds een jaar of beginnen er mankementen te komen en dat zijn voornamelijk stukjes fineer die loslaten op hoekjes die veelvuldig gebruikt worden. Kookplaat al wel vervangen na 10 jaar. Heel tevreden verder!
Ik heb nu een niet-Ikea keuken en die is veeeeeel beter.
Is ons prima bevallen, geen enkel defect oid
quote:Pantax schreef op 27 december 2014 @ 14:18:

Ik heb nu een niet-Ikea keuken en die is veeeeeel beter.Wat dan? Wij zijn ook aan het oriënteren nl.
Tsja. De bruynzeel fabriek maakte iig een paar kaar terug (nu vast ook nog) de kastjes van de gamma ook. Je betaald veel voor de naam. (De spaanplaat is volgens henzelf dichter geperst, voordeel daarvan konden ze niet aangeven.

Ikea keuken heb ik nooit gehad, maar zal in essentie gewoon goed zijn. Het is zoals je zegt overal spaanplaat. Ook scharnieren schijnen allemaal uit dezelfde 2/3 fabrieken te komen.
de link van ikhierhuh is ook leuk... positieve met negatieve verhalen maar ik proef daar wel uit dat je precies moet weten wat je wil.

En dat weten wij wel, precies wat er nu staat (is 14 jaar oud) maar dan wel helemaal mooi en heel.
Wij hebben bijna 7 jaar een Ikea keuken. Niets mis mee, blijft ook erg mooi.
Na twee jaar verloren de deuren al stukjes, na vier jaar begon het wit te vergelen, de kookplaat en de oven hebben het maar zes jaar volgehouden, de afwasmachine vijf. Het aanrechtblad was niet bestand tegen uitschietende Ikea-messen (die dan wel weer kwaliteit leken ), alles wat van de snijplank afschoot kraste. Uiteindelijk sneden we op een snijplank die we op een grote houten plank op het aanrecht legden. Het ging wel hoor, maar pas nu ik niet meer zo voorzichtig hoef te zijn merk ik hoe fijn het is om een betere keuken te hebben.
IK heb geen ervaring met Ikea, ook niet met meubelen of zo, ik vind heel nadelig dat de apparatuur ook van de merk Ikea moet zijn. Mijn keuken is weer een Brugman en mijn volgende zal ook een Brugman worden.
Apparatuur van een ander merk past ook gewoon. Zijn standaard maten allemaal. Wij hebben straks geen vaatwasser nodig, de oude past er gewoon in.
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 december 2014 @ 14:58:

Apparatuur van een ander merk past ook gewoon. Zijn standaard maten allemaal. Wij hebben straks geen vaatwasser nodig, de oude past er gewoon in.Oh, was vroeger anders dan?
Ik ben heel blij met mijn ikea keuken. Ik wilde absoluut niet naar zo'n we vragen teveel en gaan dan onderhandelen zaak.

Mijn kookplaat kwam ergens anders vandaan en dat kon gewoon.
Ik heb veel ervaring met ikea keukens, heb er een stuk of 6 geplaatst en ik ben er ontzettend tevreden over, zo ook de gebruikers.

En je kunt het zo duur/goedkoop maken als je zelf wil.
Ik heb zelf ikea kastjes, her en der gesprokkelde apparatuur (online veilingen e.d. maar ook de koopjeshoek van ikea zelf) en nu een composiet blad besteld voor een zacht prijsje bij een zaak die grote partijen opkoopt. Ik heb daardoor het voordeel van de goedkope kastjes, goedkope apparatuur van erg goede kwaliteit en een blad dat niet al te kwetsbaar is. En het ziet er niet standaard ikea uit. Enige nadeel is dat je meer tijd kwijt bent aan het jagen op goeie koopjes.
quote:Ikhierhuh schreef op 27 december 2014 @ 14:59:

[...]

Oh, was vroeger anders dan?Dat kan wel kloppen, want ze zijn sinds kort ook over op een heel nieuw systeem enzo. Misschien ook de maten aangepast naar normaal Net zoals ze met de dekbedden enz. hebben gedaan inmiddels.
man belde vanuit het restaurant bij de ikea, het plaatsen van een keuken kost in ons geval zo', 1300 euro, en er kan ook vreemde apparatuur in de keuken. Alleen de vaatwasser niet, dat heeft te maken met de lengt e van de deur anders zou je de plint eronder eraf stoten..

Hij neemt nu een paneeltje mee voor de kleur...
Hier ervaring met twee ikea keukens. Prima service, goede levering en prima keukens.

Ben nog steeds heel tevreden met die van mij, en in mijn omgeving ook alleen maar positief.

Juist van een keuken die ik hiervoor had was de toplaag er binnen no-time vanaf van de kastjes en beschadigingen op het werkblad.. Ik heb regelmatig met mijn mes het werkblad geraakt... Maar geen enkel krasje te zien..

En ook, ik betaal liever 4000 euro voor mijn keuken dan 15.000 euro.. Zeker omdat ik dan, als ik wil, eerder een nieuwe keuken kan uitkiezen ;)
Ik heb nu zo'n 4 jaar een ikea keuken. Kasten en laden zijn prima, blijven ook mooi. Over de apparatuur ben ik een stuk minder enthousiast. Vooral de vaatwasser is lijden en last. Wast maar matig schoon, bestekmandje is al op verschillende plaatsen stuk. De wieltjes vallen onder de lades vandaan en de indeling is gewoon ruk. Er passen meer dan 30 borden in en amper 10 glazen/bekers. Wie heeft nou zo'n vaat?

Oven is prima, koelkast ook. De magetron ook, maar ook hier zijn de wieltjes onder het plateau stuk. Vriezerlades kunnen weinig hebben. Eentje is hier al doormidden gebarsten.

De gootsteen en kraan zijn ook een ramp. De gootsteen heeft een hele doffe waas gekregen, die er onmogelijk afgaat. De kraan is inmiddels gammel en er zijn stukken 'uitgevreten'. Ik vermoed dat dit door bleekmiddel komt, maar daar hoeven keukenkranen natuurlijk ook niet tegen te kunnen .

Eigenlijk best beroerd als ik het zo op een rijtje zet....... Ik willun nieuwe keuken!
You can never solve a problem on the level on which it was created.
@ Levia..

er zit heeeeeel lang garantie op je keuken dus waarom ga je niet terug met de kapotte spullen???
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 december 2014 @ 15:38:

[...]

Dat kan wel kloppen, want ze zijn sinds kort ook over op een heel nieuw systeem enzo. Misschien ook de maten aangepast naar normaal Net zoals ze met de dekbedden enz. hebben gedaan inmiddels.

Nee dat is echt al heel lang. Het zijn nooit afwijkende maten geweest bij mijn weten.

In mijn andere huis had ik ook een ikea keuken maar het inbouwapparatuur elders gekocht.

En dat is jaren geleden geweest
quote:consuelabananahammok schreef op 27 december 2014 @ 18:30:

[...]

Nee dat is echt al heel lang. Het zijn nooit afwijkende maten geweest bij mijn weten.

In mijn andere huis had ik ook een ikea keuken maar het inbouwapparatuur elders gekocht.

En dat is jaren geleden geweestOw oké ik ben me pas sinds kort gaan verdiepen in de keukens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven