Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Oh wat fijn dat er uitbetaald gaat worden, Lientje! En wat fijn dat je uit mocht slapen. Sterkte vandaag. Ik ben al zo blij dat ik die boodschappen nooit hoef te doen.

Zieke tante is zus van m'n moeder.

Ik heb goed geslapen, behalve dan dat ik het 'dit was mijn jaar' filmpje van facebook steeds opnieuw heb gemaakt in mijn droom. Voelt een beetje als ziek zijn, dan heb ik ook altijd van die dromen, dat 'iets' moet gebeuren, maar steeds net niet lukt.

Lekker Ambra, nieuwe banken
Later is nu
Haha dreamer daar heb ik dus ook last van, als ik nog iets moet doen (wel iets wat echt belangrijk is ;) )dan droom ik er ook de hele tijd over.

Dikke drama hier in de wijk... Ziggo heeft storing en nu is iedereen in paniek ;) huisarts niet bereikbaar... Dus ik ben na anderhalfuur proberen maar heen gefietst, kwam mijn vader + vrouw nog tegen, die hadden hetzelfde idee ;). Apotheek kan geen meds uitdelen tenzij je met een recept in je handen komt want de medicijnen staan tegenwoordig niet meer op naam maar op codes... Handig! Gelukkig kon de huisarts zo een recept voor me uitschrijven. Zat al twee dagen zonder, pfff wat voel ik me dan weer beroerd zeg, alsof ik ruim een jaar teruggeworpen wordt. Ben al niet fit maar dan wordt het dubbelop. De storing leidt ook tot problemen in het winkelcentrum, wat een strop voor de ondernemers... Gisteravond konden alleen de appie en primera pinnen, alle andere winkels niet. Gelukkig mocht ik extra pinnen bij de primera anders kon ik mijn kerstboodschappen niet doen. Het was wel heerlijk rustig trouwens, wel overal verlaten wagentjes ;)

Nog niet verteld trouwens: de jongste wordt over vier weken geopereerd aan haar amandelen. Ze zo vaak verkouden met koorts, het is nu wel klaar, dus keel- en neusamandelen eruit.

Gisteren met mijn vier meiden geshopt, was echt gesloopt... De wereld is een speeltuin toch? ... Vooral de jongste is een echte boef ;) straks met zoon naar de stad.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wat eten jullie met kerst?

1e kerstdag eten we bij mijn vader dus geen idee, tweede hier thuis en dan komt mijn schoonmoeder met haar vriend.

Ik heb eigenlijk vanallesennogwat gehaald bie de lidl, weinig werk en zo klaar.

Salades, een rollade voor in de oven, amuses enz. Feestelijk genoeg iig
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Oei dreamer dat is geen leuk nieuws je tante en vader ziek....kreeg hier net ook te horen dat mijn oom in het ziekenhuis ligt. Is nooit ziek en wil er niks van weten, heeft wel paar jaar geleden darmkanker gehad maar is daar goed van opgeknapt..De man is 80 en werkt nog bijna dagelijks! Hoop voor hem dat het niks ernstigs is...vrees en hier van wel....toch raar de laatste broer van mij vader die er nog is....Nou ja verder kon ik ineens bijna niet meer lopen gisteravond. ...mijn geopereerde voet, ik kon er amper op staan...wat nu weer dacht ik tot ik me bedacht gisteren veel gelopen te hebben op mijn "wolky's" hele fijne stevige laarsjes maar waarschijnlijk te zwaar voor deze voet, heb ik tijdje terug nog eens gehad...Nou ja laten we hopen dat het daaraan ligt. Ook nog leuk nieuws: een vriendin van me is oma geworden en ook haar andere dochter kan elk moment bevallen, misschien wel een kerstkindje!

@lientje wat fijn dat de verzekering toch uit gaat betalen!

Fijne dagen allemaal!
Wat ontzettend fijn Lien dat de verzekering uitbetaald. Een welkom kerstcadeau. Eindelijk gerechtigheid

Shoppen met 4 meiden lijkt ook mij slopend Suzy. Wat vervelend dat je nog steeds weinig energie hebt. Probeer je een beetje lief voor jezelf te zijn? Sterkte

Ook hier geen boodschappen meer Dreamer. Het is een heerlijk gevoel inderdaad. Het regent hier pijpenstelen dus ben heel blij dat ik er niet meer uit hoef.

Hallo Sanne, balen van je voeten. Rustig aan dus

Leuk nieuws van je vriendinnen. Heb je iig iets te doen Kraambezoek en met de kindjes knuffelen.

Suzy, 2e kerstdag weet ik nog niet wat we krijgen en morgen iets vrij simpels.

Zelfgemaakte soep (ossestaart)

Eendenfilet met ????? iig met peultjes, bosbessen en bosbessenjam want die moest ik gisteren kopen en man was vanmorgen met wijn, port en crème de cassis bezig. Hij kookt het hoofdgerecht.

Toetje is een ijstaart van de Lidl.

Komt wel goed dus

Een hele fijne, gezellige en pijnloze kerst voor jullie allemaal.
Hallo, wat een hoop geschrijf nog, gezellig!

Wat we eten.. morgen een raar buffetje met mijn broer en schoonzus van 14 tot 17 (of later) want dochter moet werken vanaf 17 uur. Schoonzus neemt ook nog eea mee maar hier wordt as we speak gewerkt aan de chocoladetaart. Daarvoor zitten allerhande hapjes en happen, warm, koud. Man bakt morgen foccacia en uienbrood( schandalig lekker) en bij zoon is ricotta uit de oven populair. Mam ,die kaas met spinazie is zo lekker! Huh, wat? Oh ja, ricotta uit de oven met daarbovenop een topping van olie, zongedroogde tomaten en basilicum . Verder salade, nou ja heel veel van alles dus, we houden vast over.

Vrijdag gourmetten met zijn viertjes, en de dagen erna alle restjes opeten denk ik zo.

Man begint nu met de klassieke huzarensalade, hopelijk ook in een vega versie..

Aso ik ben vegetarier maar koken met port, wijn en creme de cassis klinkt alvast goed. Er is net een nieuw kookboek, de dronken vegetarier. Lijkt me een goed boek

Voor iedereen fijne kerstdagen, voor iedereen die hardop meeleest maar ook voor de stille meelezers.. fijne dagen..

Veel liefs, Ambra
Hallo dames! Werkdag zit erop.

Even nagezeten met wat lekkers en kerstpakket gekregen. Altijd weer leuk.

Gesprek met baas gehad. Vond ik eng en moeilijk, maar ook hij had aan me gemerkt (en dat is op zich al opmerkelijk) dat het me zwaar valt op het moment.

Overeengekomen dat ik voortaan onder de middag een uur naar huis ga om te eten. Geeft me dan wel meer heen en weer rijden, maar met de auto ben ik in vijf minuten thuis. Dus dan heb ik per saldo toch ruim een kwartier a twintig minuten méér pauze. Rustiger ook, want ik kan thuis evt even met mijn benen languit gaan .

Ben ik wel blij mee.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
wat fijn Lien.. dat zal toch schelen lijkt me.

hoop dat je nou morgen niet instort. Word er een beetje voor je gezorgd met de kerst of moet je aan de bak in de keuken?

Rustige avond in ieder geval gewenst..
Wat fijn Lientje dat je dat hebt kunnen regelen met je baas!
Ik ga aan de bak Ambra. Gevulde eieren, stokbrood, lente ui soep, fruitsalade, appel bleekselderijsalade en schaal opmaken met (uit de winkel gekochte) huzaren en zalmsalade. Schoonmoeder maakt tomatensoep. Schoonzus saté. Nichtje maakt jamrolletjes. En schoonvader neemt visschotel mee.En ijstaart toe..

Normaal deed ik alles alleen. Dit jaar heb ik iets meer gedelegeerd.

Alhoewel ik nog steeds het meeste doe, maar ik vind het dan ook leuk om te doen.

Tweede kerstdag zouden we gaan gourmetten. Maar heb net gehoord dat schoonvader voor drie dagen vis gekocht heeft, dus zou zomaar vis kunnen worden. Dan bewaar ik de gourmet wel voor het weekend.

Zit toch in de vriezer.

Heb nu wel aardig wat pijn. Maar dat is ook niet gek na twee drukke dagen.

Verbaas me altijd over de drukte dan. Alsof iedereen bang is om ingesneeuwd te raken..
Zo. De eieren staan op. Ga ik zo aan mijn soep beginnen.

Ik sliep al matig door de pijn, geeft mijn man me in zijn slaap nog eens een harde schop. Viel ik bijna mijn bed uit! .

Zegt even later heel verbaasd toen hij wakker werd en ik me stond aan te kleden: ga je nu je bed al uit?

Hij had niet gemerkt dat ik bijna uit bed viel omdat hij schopte.

Blijf nog even lekker liggen zegt hij.

Mwah , ben nu toch klaarwakker. Ga maar alvast aan de salades enzo beginnen.

Hele fijne kerstdagen allemaal!
Van je man moet je het maar hebben lientje ;). Zo heeft mijn vader, toen mijn moeder zwanger was van mij, gedroomd dat ie een geweldige voetbalwedstrijd aan het spelen was, hij had een kans op scoren, haalt eens flink uit en... Schopt zo mijn moeder in haar buik ;). Daar werd ie half wakker van, schrok er zo erg van dat ie haar vervolgens ook nog heel hard kneep.

Ohhh wat ben ik blij mijn medicijntjes weer te hebben! Zat net de bijsluiter nog te lezen. De afgelopen twee dagen had ik steeds zo last van de hik, werd er gestoord van. Lees ik net dat het medicijn ook tegen de hik helpt ;). Mijn griepgevoel is weer weg en mijn gewrichten branden niet meer.
Dag meiden, nog net een goede morgen gewenst.

zo Lien, dat is nog eens 'je vrouw aan het werk schoppen". Wat zou ie gedroomd hebben, dat ie aan het voetballen was of zo?

suzy, fijn dat je medicijnen werken.. voelt toch lekkerder zo he..

ik ben net uit bed, koffie en dan nog even stofzuigen.
Ook een goedmorgen. Veel plezier vandaag en geniet van de gezelligheid.

Gedoe op mijn werk is opgelost. Wat ik persoonlijk had opgevat was niet persoonlijk bedoeld dus is nu uitgepraat.

Ik vind het wel altijd moeilijk om zo’n gesprek aan te gaan, dus bedankt voor de duwtjes in mijn rug!

Dreamer: ligt je vader nog in het ziekenhuis of is hij weer thuis?

Lientje: wat fijn dat de verzekering betaald en je nu tussen de middag even naar huis kan.

Wij vieren kerst alleen met ons eigen gezin en schoonbroer. Vanavond eten we rollade met (huzaren?)salade, morgen gaan we gourmetten en cadeautjes uitpakken. Enige stress vandaag is dat ik mijn cadeautjes nog moet inpakken (daar ben ik niet zo goed in en vind ik ook niet leuk om te doen), verder twee dagen helemaal niks doen. Ik hoop dat ik erdoor krijg dat we morgen Frozen gaan kijken met z’n allen ;)

Fijne kerstdagen allemaal!
Goedemiddag dames!

Fijn dat er goede gesprekken op werkplekken zijn geweest, Lientje en Nes.

en wat maken jullie allemaal werk van het kerstdiner! Ik maak vandaag pizza voor het gezin en morgen gaan we gourmetten met vooral mans familie (2 zussen, 1 met man en 2 zoons) Mijn ouders zouden daar ook bij zijn, maar mijn vader moet in het ziekenhuis blijven tot de pijn weg is. Hij heeft alvleesklierontsteking. Mag ook niet eten. Kan weken duren. Arme man, hoewel hij nu geen honger heeft. Gelukkig wonen ze op 5 minuten van het ziekenhuis, dus m'n moeder is er zo. Maar leuk is het natuurlijk niet.

Suzy, wij hadden gelukkig geen problemen met ziggo uitval. We hadden ook eergisteren de boodschappen al binnen. Fijn dat je wel je medicijnen hebt gehad. EN hoever ben je met de puzzel? Ik schiet al lekker op.

Pfff.. mijn ouders hebben zo'n hard logeerbed, eigenlijk moet ik in het éénpersoonsbed gaan, de volgende keer. Slaapt zachter, heb nu overal pijn
Later is nu
Mijn dochter zat net ook Frozen te kijken op haar laptop Nes.

Nichtje had gezegd dat het een leuke film was, dus ging ze hem even kijken. Maar , zo zegt ze, ik vond de Hunger Games nog leuker. (boe, vreselijke film, snap niet wat dochter eraan vind)

Ik zit nu even achter de computer de uitbreiding van de zorgverzekering te regelen, want die heeft man volgend jaar nodig. Zal als alles door gaat vertellen hier waarom (... Spannend....)

Maar heb behoorlijke hoofdpijn, dus kruip zo nog even een uurtje met pijnstiller mijn bed in denk ik.

Alles al wit bij jullie Suzy en Dreamer?

Volgens de radio wel... hier heeft het wel gevroren , maar nog niet gesneeuwd.
Nououou.. wit.. ja vooral van de (aangevroren) mist. Toch een beetje witte kerst, had van mij niet gehoeven. Liever vóór de kerstdagen, zodat ik een authentieke kerstfoto op facebook kan plaatsen

Ik vond Frozen leuk en de boeken van de Hungergames ook .. net als Divergent. (zelfde soort verhaal.. heerlijk ) De films kijk ik dan maar niet.
Later is nu
Zo... familie is weer weg. Morgenavond pubquiz bij man z'n sport. Als ik het maar volhoud.. Wilde morgen ook nog naar Ikea, maar dat is misschien niet zo'n goed idee.
Later is nu
Leuk pubquiz frozen wordt hier minstens een keer per week gekeken...

Dagje rustig aan voor mij merk ik. We zijn schandalig laat opgestaan :D. Gisteren druk dagje gehad want toch meer opgeruimd dan de planning en dan het diner nog voorbereiden. Daarna zoveel over dat we het op fb hebben gezet en er kwam iemand het ophalen (vind het ook zo zonde om weg te gooien). Ik dacht alleen dat ik kleine ijstaartjes had gekocht. Bleken het gewone taartjes te zijn ;) en die waren uiteraard niet ontdooid...

Spannend lientje, hopelijk gaat het door dan

Nes, fijn dat het toch goed zat.
Hier is het wit! Nu gestopt met sneeuwen maar toch, een best laagje.

Lien, jij weet het spannend te maken.

Nes, fijn dat het gesprek geweest is en meeviel..

Even een gekke vraag, ik heb hier opgeruimd met dochter. Er staat een zo goed als nieuwe (destijds hele dure) rugzak (schooltas) die ze destijds als brugpieper perse wilde hebben, maar natuurlijk na het eerste jaar de kast in mikte, niet cool genoeg.

Ik vind het zo zonde hem weg te gooien, hij is nog helemaal goed alleen aan de onderkant een beetje vies van het staan in de klas.

Is er hier nog iemand die een brugpieper heeft in 2015?

Ik kan een foto maken en per mail sturen, ben hier niet zo handig in plaatjes plakken vrees ik.

Naar de tweedehandswinkel kan altijd nog..
Ik zag het staan, Suzy, zag er lekker uit, maar wij hadden ook net eten op

Ben nu champignonsoep aan het maken, want man had 2 bakjes gekocht en er stond nog een bakje.. rijkelijk veel voor ons dus.

Hier geen brugpiepers meer. Jij zit niet op facebook he Ambra? Daar hebben namelijk de meeste steden en buurten weggeefpagina's. Er is vast wel een liefhebber.
Later is nu
nee gelukkig niet op facebook. Niemand hier in huis, lekker rustig.

Ook zo min mogelijk appen. (ik dan) Ik ben echt ouderwets geloof ik. Maar ik vind het fijn zo.
Nee, de eerstvolgende gaat pas over vijf jaar naar het VO ;) zoon en dochter gebruiken nog gewoon hun Dakine rugzak die ze in klas 1 hebben gekregen. Hoewel dochter ook even een schoudertas gehad heeft, maar toen ze een keer kletsnat geregend is en al haar spullen (incl telefoon) ook nat waren heeft ze toch weer haar rugzak gepakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven