Napraattopic 16
zondag 28 december 2014 om 15:36
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 29 december 2014 om 15:43
maandag 29 december 2014 om 15:45
quote:StoraHuntur schreef op 29 december 2014 @ 15:36:
[...]
Hij is 18 hoor.
Toen ik stiefzoon leerde kennen was hij 10 en kon hij niet met bestek eten.
Filosofie van z'n moeder was dat je dat niet moest leren, dat moest hij zelf uitvinden.
Nou, dat ging lekker
[...]
Hij is 18 hoor.
Filosofie van z'n moeder was dat je dat niet moest leren, dat moest hij zelf uitvinden.
Nou, dat ging lekker
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
maandag 29 december 2014 om 15:47
quote:Miss.Innuendo schreef op 29 december 2014 @ 15:45:
[...]
Nou, dat ging lekker En hoe deed ze dat dan met school, aankleden, fietsen.....arm jochie,
[...]
Nou, dat ging lekker En hoe deed ze dat dan met school, aankleden, fietsen.....arm jochie,
maandag 29 december 2014 om 15:51
Ik heb zoon niet geleerd te eten met bestek, dat vind hij zelf razend interessant. Hij eet zelfs chips met een vork.
Ik ben daar allemaal niet zo moeilijk in. Zo kan zoon ook zichzelf niet aankleden, terwijl andere kinderen van zijn leeftijd moeiteloos zelf hun broek, sokken en schoenen aantrekken. Hij heeft andere kwaliteiten
Ik ben daar allemaal niet zo moeilijk in. Zo kan zoon ook zichzelf niet aankleden, terwijl andere kinderen van zijn leeftijd moeiteloos zelf hun broek, sokken en schoenen aantrekken. Hij heeft andere kwaliteiten
maandag 29 december 2014 om 15:53
quote:duizendbloemen schreef op 29 december 2014 @ 15:47:
[...]
En hoe deed ze dat dan met school, aankleden, fietsen.....arm jochie,
Precies. Ook zelf uitvinden en zelf doen dus.
We haalden stiefdochter een keer op na een dag school (toen 4) en toen had ze haar jurk achterstevoren én binnenstebuiten aan.
Zelf aangekleed blijkbaar.
En niemand had die dag bedacht dat ze het misschien even goed moesten doen
[...]
En hoe deed ze dat dan met school, aankleden, fietsen.....arm jochie,
Precies. Ook zelf uitvinden en zelf doen dus.
We haalden stiefdochter een keer op na een dag school (toen 4) en toen had ze haar jurk achterstevoren én binnenstebuiten aan.
Zelf aangekleed blijkbaar.
En niemand had die dag bedacht dat ze het misschien even goed moesten doen
maandag 29 december 2014 om 15:54
quote:Istar_ schreef op 29 december 2014 @ 15:49:
Fietsen heb ik mijn kind ook al niet geleerd.
Bellen jullie het AMK al?
Nou, geen AMK.
Maar ik geloof er wel in dat je als ouder een voorbeeldrol/-functie hebt en dat je je kinderen dingen moet leren.
Niet dat je ze aan hun lot overlaat onder het motto 'dat moeten ze zelf uitvinden'.
Fietsen heb ik mijn kind ook al niet geleerd.
Bellen jullie het AMK al?
Nou, geen AMK.
Maar ik geloof er wel in dat je als ouder een voorbeeldrol/-functie hebt en dat je je kinderen dingen moet leren.
Niet dat je ze aan hun lot overlaat onder het motto 'dat moeten ze zelf uitvinden'.
maandag 29 december 2014 om 16:00
Mijn zoon is tien en kan niet fietsen. Hij vertikt het ten enen male om plaats te nemen op iets met minder dan drie wielen. En hij komt ermee weg, want hij gaat toch met de taxi naar school.
Maar ik moet zeggen dat ik nu toch iets van fietsmotivatie aan de horizon zie gloren. Hij gaat in augustus naar het VO, waarschijnlijk gewoon hier in de stad, en hij wordt steeds gevoeliger voor mijn argument dat het niet aangaat om daar met zijwieltjes te arriveren .
Maar ik moet zeggen dat ik nu toch iets van fietsmotivatie aan de horizon zie gloren. Hij gaat in augustus naar het VO, waarschijnlijk gewoon hier in de stad, en hij wordt steeds gevoeliger voor mijn argument dat het niet aangaat om daar met zijwieltjes te arriveren .
maandag 29 december 2014 om 16:02
quote:duizendbloemen schreef op 29 december 2014 @ 15:23:
Ik vond het tijd om Fluimpjes muts terug te geven en de kerstballenactie weer in te pakken.
En toen kon ik mijn oude ik niet meer vinden
Maar ik zoek!Ik weet niet welke je voor deze had, maar deze vind ik juist heel erg mooi. Duurde echt een tijdje voor ik doorhad dat het gezicht van bloemblaadjes was gemaakt.
Ik vond het tijd om Fluimpjes muts terug te geven en de kerstballenactie weer in te pakken.
En toen kon ik mijn oude ik niet meer vinden
Maar ik zoek!Ik weet niet welke je voor deze had, maar deze vind ik juist heel erg mooi. Duurde echt een tijdje voor ik doorhad dat het gezicht van bloemblaadjes was gemaakt.