Mode & Beauty alle pijlers

Dik halflang haar opsteken?

30-12-2014 18:53 30 berichten
Nu mijn haar eindelijk wat langer wordt, merk ik dat ik het graag omhoog heb.

Lage paardenstaart een paar keer draaien tot een wrong en dan met een speld tegen m'n hoofd omhoog, dat idee.

Maar elke speld die ik daarvoor wil gebruiken klikt gewoon onmiddellijk open

Ik had zitten denken aan zo'n lederen speld, zoiets http://www.dragonheart.nl/files/winkel/10175.jpg maar die dingen hebben zo vlug zo'n geitenwollensokken-uitstraling en dat past me niet (om over werkomgeving nog maar te zwijgen).

Wie o wie heeft voor mij de gouden tip voor een speld die wel groot genoeg is maar een 'strakke' uitstraling heeft?

Of moet ik afstappen van het wrong-idee en m'n haren anders omhoog doen?
Alle reacties Link kopieren
Verspilde energie, dik haar zakt toch meteen weer naar beneden.
Een potlood?
Grote klem met antisliprubber erin, bijv van zenner, bij de etos.
Waarom lang haar als je het toch altijd opsteekt?!
Dan is de enige oplossing denk ik om het in kleinere stukjes op te steken met schuifspeldjes, haarklemmetjes etc

Of gewoon een paardenstaart of knotje?
Op youtube staan heel veel filmpjes met manieren om je haar op te steken.
quote:Pelikaan schreef op 30 december 2014 @ 18:59:

Grote klem met antisliprubber erin, bijv van zenner, bij de etos.Kun je eens een foto/link doen van wat je bedoelt? Ben Belgische (ligt dus mss. aan taalverschil) en kan me er niet direct iets bij voorstellen
Bij mij lukt dat wel maar ik heb geen vreselijk dik haar. Er zijn allerlei klemmen te koop en met twee schuifspeldjes als hulpmiddel (die zie je niet) krijg je het wel voor elkaar. Eerst indraaien, speld erin en daartussen twee schuifjes. Beetje moeilijk uit te leggen helaas.
verba volant, scripta manent.
http://www.zenner.nl/stay-in-hair/
Gewoon zo'n zilverkleurige speld van Zenner? Blijft bij mij prima zitten, heb ook dik haar. Die speld kun je een beetje verbuigen zodat er meer haar in past.
Ik voel me zo moedellooos
Ik heb ook (echt ontzettend) dik haar en nog niks gevonden wat echt blijft zitten. Laatst kreeg de kapper het voor elkaar met maar 15 haarspelden. Kon ik dat maar.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Oh een knot is dè oplossing die wel werkt, maar niet altijd precies wat ik wil.
Zelf heb ik dik en veel haar. Er is geen klem of speld wat de boel bijeen kan houden langer dan 10 minuten. Ik ben dan ook van dat idee afgestapt. Wat wel werkt: van die lange 'stokjes', met twee tanden. Maar die krijg je bijna nergens (wel van die goedkope glitterplastic dingen bij bijouxboetiekjes maar die knappen gewoon doormidden).

Ik doe dit:

Als je een tutotial zoekt, google dan op "inside out ponytail bun". Deze kun je met die extra grote schuifspelden onzichtbaar vastzetten (aka 'schroeven'). Even oefenen en je bent ready to go. Ik kan in ieder geval niet meer zonder pinterest

Dit plaatje dus. Het lijkt niet echt op een knot
De klassiekers als een knot, vlecht(invlechten) of een staart vind ik altijd wel mooi met lang haar. Met wat mousse, haarlak en schuifspeldjes wil het vast beter blijven zitten.

En draag het ook lekker los, jij kan het hebben met een mooie volle bos haar.
En altijd de grote schuifspelden nemen, insprayen met haarlak en de 'geribbelde' kant naar de hoofdhuid toe, dan blijven ze beter zitten. (Tip: kruis de schuifspelden onzichtbaar onder het haar voor extra stevigheid)
Los dragen doe ik dus ook, maar voor mijn werk moet het wel vast.
sok bun. https://www.youtube.com/watch?v=EecMZ8wxAFg
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ook makkelijk (als je kunt invlechten tenminste): haren invlechten en het laatste stukje vlecht met 'staartje' naar binnen klappen en onder de vlecht doorduwen. Zet vast met de jumbo schuifspelden.
Lemoos, het plaatje is mooi vrouwelijk en ziet er toch uit als 'ik heb vlug wat gedaan met m'n haar'

Invlechten kan ik maar dat ziet er al vlug uit 'ik heb er een uur werk aan gehad' en dat wil ik niet (altijd).

Gewone staart vind ik niet leuk, ik hou niet van iets dat 'zwiept' in m'n nek.

De truks met de schuifspeldjes ga ik proberen, ik gebruikte die altijd gewoon maar dan geven ze dikwijls niet genoeg 'steun', kan me wel voorstellen dat kruislings en ondersteboven wel beter werkt

Haar los doe ik dikwijls maar soms heb ik gewoon liever m'n nek vrij en dat het er toch nog wel elegant uitziet.
Gewone ´klikspelden´ kun je vergeten, ik heb er nog nooit eentje gevonden die houdt.

Wat wel heel leuk is, is zo´n kammen-elastiek dinges... Ehm.. ik heb er ooit eentje gekocht op een braderie. Je doet je haar achter bij elkaar, schuift aan de ene kant een kammetje er in, de versiering/elastiek gaat over je haar en aan de andere kant komt weer een kammetje.

Misschien snapt iemand welke ik bedoel??
Ik lees ook even mee. Heb zowel dik als veel (lang) haar. Een elastiekje om een hoge staart zoals in het filmpje van de sok bun, krijg ik met moeite twee keer om m'n staart en loop vervolgens na een half uur met haarpijn. Dat gaat 'm bij mij dus niet worden. Het enige wat ik nog wel eens doe is een losse staart/knot, maar dan moet ik 'm gedurende dag wel een aantal keer opnieuw maken. Ook niet echt ideaal dus.
quote:Exces schreef op 30 december 2014 @ 21:33:

Wat wel heel leuk is, is zo´n kammen-elastiek dinges... Ehm.. ik heb er ooit eentje gekocht op een braderie. Je doet je haar achter bij elkaar, schuift aan de ene kant een kammetje er in, de versiering/elastiek gaat over je haar en aan de andere kant komt weer een kammetje.

Misschien snapt iemand welke ik bedoel??http://www.veritas.be/esh ... 12922-haarmode/P-1125562- zoiets?

Had er al naar zitten kijken, vroeg me al af of ze echt fijn zijn.
quote:baan68 schreef op 30 december 2014 @ 21:34:

Ik lees ook even mee. Heb zowel dik als veel (lang) haar. Een elastiekje om een hoge staart zoals in het filmpje van de sok bun, krijg ik met moeite twee keer om m'n staart en loop vervolgens na een half uur met haarpijn. Dat gaat 'm bij mij dus niet worden. Het enige wat ik nog wel eens doe is een losse staart/knot, maar dan moet ik 'm gedurende dag wel een aantal keer opnieuw maken. Ook niet echt ideaal dus.Herkenbaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven