Napraattopic 17

30-12-2014 16:39 3144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Steinbeck schreef op 30 december 2014 @ 20:12:

[...]

Ja, dat doe ik ook. Maar soms stort ik ook wel een deeltje terug, als ik meer wil kopen dan mijn "zomaar uitgeven" budget toelaat. Zie ik weer iets leuks voor in huis ofzo, overbodige dingen.

Dus mijn voornemen voor 2015 is om het wat rustiger aan te doen.Ik heb 2 spaarrekeningen. Op de een stort ik een klein bedrag, daar mag ik vanaf halen voor onzindingen. Op de andere spaar ik echt, dat is het noodpotje en de spaarpot voor grote uitgaven. Werkt voor mij erg goed
quote:SuzanneSuus schreef op 30 december 2014 @ 20:11:

[...]

Werk genoeg daarin. Leuk plan. Is het nog toekomst of zou je volgend jaar al willen beginnen?Volgend studiejaar ligt wel in de planning, dus medio 2016. Eerst nog even het instellingsgeld bij elkaar harken.
quote:StoraHuntur schreef op 30 december 2014 @ 20:11:

[...]

Mensen kunnen ook struikelen en per ongeluk in een fruitschaal vallen hoor.Oh ja, vooral mensen die toevallig ook nog op het viva forum zitten, die "overkomt" van alles waar ze niets aan kunnen doen.
quote:duizendbloemen schreef op 30 december 2014 @ 20:11:

[...]

Sorry, teveel gezopen waarschijnlijk. Ik dacht echt dat ik een kerstbal zag. Het is mij om het even hoor
quote:SuzanneSuus schreef op 30 december 2014 @ 20:01:

[...]

Ik zal maar geen vieze verhalen vertellen

Mag ik thuis ook nooit.

Klein tipje vd sluier.. Corpus alienum ( = vreemd lichaam). Dat kàn een kraal in een neus zijn maar meestal is het iets in iemands kont. En echt, bedenk het en ik heb het gezien.Ik vind vieze verhalen wel leuk, dus van mij mag je los gaan
quote:Steinbeck schreef op 30 december 2014 @ 20:10:

[...]

Ja, vond ik ook!

Dan moet je ineens zomaar redelijk, verantwoordelijk en dergelijke worden.
quote:MissJodiF schreef op 30 december 2014 @ 20:14:

[...]

Ik vind vieze verhalen wel leuk, dus van mij mag je los gaan Van mij ook
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 december 2014 @ 20:13:

[...]

Volgend studiejaar ligt wel in de planning, dus medio 2016. Eerst nog even het instellingsgeld bij elkaar harken.Echt goed hoor dat je dit gaat doen!
quote:MissJodiF schreef op 30 december 2014 @ 20:14:

[...]

Ik vind vieze verhalen wel leuk, dus van mij mag je los gaan +1
LV wat een leuke plannen zo! Echt tof.
quote:Istar_ schreef op 30 december 2014 @ 20:11:

[...]

Wat ik vooral moeilijk vond was dat ik ineens weer moest gaan nadenken over mijn uitgaven. Dat ik alles moest plannen en niet iets kon kopen (simpel een bh oid) op het moment dat het in me opkwam.

Ik ben daar echt goed mee op mijn bek gegaan.Auw ja, dat herken ik ook. Maar nu ik eraan gewend ben is het eigenlijk best prima zo en kan ik me 'vroeger' nauwelijks meer herinneren.
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 december 2014 @ 20:13:

[...]

Volgend studiejaar ligt wel in de planning, dus medio 2016. Eerst nog even het instellingsgeld bij elkaar harken.

Dat instellingscollegegeld is echt belachelijk, het is zo'n obstakel voor mensen om weer te gaan studeren. Echt een stupide maatregel.

Hoe is je Engels? Veel Engels universiteiten bieden bachelor opleidingen aan via afstandsleren. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn en is waarschijnlijk goedkoper dan via een Nederlandse uni.

Ik wil zo misschien mijn master gaan doen.
Steinbeck heb je dan zo'n heel vol huis?
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 december 2014 @ 20:02:

[...]

Wiskunde, uni. En dan een lerarencursus erbij, voor als ik later oud ende versleten ben en mijn niet aanwezige pensioen moet compenseren.Leuk!
Nou Suus, brand maar los! Wat heb je allemaal opgevist? Bowlingballen, hijskranen?
quote:duizendbloemen schreef op 30 december 2014 @ 20:16:

[...]

Auw ja, dat herken ik ook. Maar nu ik eraan gewend ben is het eigenlijk best prima zo en kan ik me 'vroeger' nauwelijks meer herinneren.Het is uitstekend te doen en ik heb niet te klagen. Maar soms mis ik het wel
Wat zijn jullie allemaal slim
quote:Steinbeck schreef op 30 december 2014 @ 20:16:

[...]

Ik wil zo misschien mijn master gaan doen.

Waarin wil je je master halen Steinbeck? En waar wil je dat gaan doen?

Ik denk er zelf ook over om weer wat op te pakken, maar hik ook tegen de kosten aan.
quote:Istar_ schreef op 30 december 2014 @ 20:11:

[...]

Wat ik vooral moeilijk vond was dat ik ineens weer moest gaan nadenken over mijn uitgaven. Dat ik alles moest plannen en niet iets kon kopen (simpel een bh oid) op het moment dat het in me opkwam.

Ik ben daar echt goed mee op mijn bek gegaan.

Voor mij was het andersom. Ik heb lang niet veel gedaan aan carrière en had nooit veel geld. Was geen probleem, ik kon prima zonder veel geld. Maar nu ik meer te besteden heb merk ik dat ik het wel fijn vind om er lekker van te leven.

Maar ik wil in de toekomst minder gaan werken en dan moet ik ook weer goed gaan opletten en nu beginnen met een mooie buffer op te bouwen.
quote:Steinbeck schreef op 30 december 2014 @ 20:16:

[...]

Dat instellingscollegegeld is echt belachelijk, het is zo'n obstakel voor mensen om weer te gaan studeren. Echt een stupide maatregel.

Hoe is je Engels? Veel Engels universiteiten bieden bachelor opleidingen aan via afstandsleren. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn en is waarschijnlijk goedkoper dan via een Nederlandse uni.

Ik wil zo misschien mijn master gaan doen.Oh, dat is misschien wel iets om uit te zoeken, maar ik heb altijd van die visioenen dat je dan (toch nog) een hele hoop geld betaalt en werk verzet voor een waardeloos papiertje van een schimmige niet-bestaande universiteit . Mijn Engels is er wel goed genoeg voor lijkt me.
quote:Phoolan schreef op 30 december 2014 @ 20:16:

Steinbeck heb je dan zo'n heel vol huis?Ik denk dat veel mensen die een strakke, moderne inrichting hebben mijn huis wel vol zouden vinden ja. Maar zelf vind ik het gezellig en huiselijk.
Wij leven heel erg onder onze stand. Dus kunnen veel sparen, maar als we straks wel naar een duurder huis gaan, nog een kind erbij en ik zou werkeloos worden... Dan weet ik ook even niet meer hoe het moet.
quote:StoraHuntur schreef op 30 december 2014 @ 20:19:

Wat zijn jullie allemaal slim

Valt haske mee hoor Stoortje, zullie kunnen dan weer niet apporteren of spoorzoeken. Of biedemeijers maken. Of rotte haai koken.
Wat is ook alweer het doel van het instellingsgeld?

Het is voor mij oog een reden om niet weer te gaan studeren.
quote:duizendbloemen schreef op 30 december 2014 @ 20:19:

[...]

Waarin wil je je master halen Steinbeck? En waar wil je dat gaan doen?

Ik denk er zelf ook over om weer wat op te pakken, maar hik ook tegen de kosten aan.

English Studies via Nottingham University. Omdat ik al in het onderwijs werk kan ik wel een lerarenbeurs aanvragen, dus dat maakt het helemaal aantrekkelijk om nu weer te gaan studeren.

Wat zou jij willen doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven