Gezondheid alle pijlers

Oh nee, ik ben ziek tijdens O&N

31-12-2014 10:00 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Ik voelde me de hele week al niet fit en uitgerekend vandaag word ik ziek. 😥

Heb last van hoofdpijn/keelpijn/loopneus en ik zweet ontzettend.

De zweetdruppels lopen over mijn gezicht en mijn lichaam staat voor mij gevoel in de fik. Ik werd toen straks wakker en ik dacht serieus dat ik in bed had geplast want mijn kant van het bed was helemaal nat, maar dat kwam door het zweten. (Sorry voor de details)

Vanavond staat volgepland met hele leuke dingen en om 00:00 uur ben ik drie jaar samen met mijn vriend, dus dubbelop feest. 😊Maar voor mij word het blijkbaar thuisblijven met een dekentje op de bank, tenzij jullie goeie tips voor mij hebben. Ik hoop toch zó dat ik mij vanavond beter voel.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Ziek is ziek. Veel drinken en vitamine C.

Vanavond voel je je echt niet beter, als je zo ziek bent als je zegt. Samen thuis blijven, met een dekentje op de bank en kijk een leuke film? Mocht je vriend wel willen feesten: lekker laten gaan en hem veel plezier wensen. Hij is tenslotte niet ziek.
Hier ook :( Al vanaf zaterdag barstende hoofdpijn en last van Veel hoesten. Had al de hele week rustig aan gedaan, vanmorgen bij het wakker worden ook nog oorpijn erbij. Voel me belabberd! En ben al een giga olifant door de zwangerschap. Dadelijk maar opstaan om alle hapjes voor vanavond te maken, er komt bezoek. Uitgerekend vandaag ziek zijn, sjonge....

Heel veel beterschap en ondanks het ziek zijn hoop ik dat je je straks toch goed genoeg voelt en mee kan! En natuurlijk gefeliciteerd met jullie jubileum
Hier nog een zieke...baal er echt stevig van dat t precies nu gebeurt.

Geen last van overmatig zweten maar een ondoenlijke pijn in m'n keel en spieren.

Beterschap dames!
Wat een enorme ramp, dat dit een mens kan overkomen zeg, iets ergers kan je toch niet bedenken ?

Is het misschien een optie om alle media in te schakelen om deze ramp af te wenden ?
Niet geschoten is altijd mis

Is vervelend en gaat wel weer over, niet te druk om maken en leuke dingen gewoon afzeggen. Er komen meer jaarwisselingen hoor!!
quote:Bitje93 schreef op 31 december 2014 @ 10:18:

Wat een enorme ramp, dat dit een mens kan overkomen zeg, iets ergers kan je toch niet bedenken ?

Is het misschien een optie om alle media in te schakelen om deze ramp af te wenden ?Normaal doen is zeker teveel gevraagd?
Ik drink veel water en thee. Mijn vriend gaat zo naar de supermarkt om sinaasappels en kiwi's op te halen, dus met die vitamine c zit het wel goed. Ik heb net al tegen hem gezegd dat hij vanavond beter alleen kan gaan,kreeg als antwoord terug dat hij dan liever thuis bleef om mij te kunnen vertroetelen. En dat hij samen wil vieren dat we drie jaar samen zijn. Natuurlijk erg lief van hem en ik wil ook niets liever, maar ziek is ziek. Ik ben nu niet echt gezellig. :( Heb mijn moeder net geappt en die stuurde meteen al: kom hier maar heen dan leg ik je wel in de watten.
Met een fles champagne, toastje, een deken op de bank voor de tv. Lekker rustig
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Bitje93 schreef op 31 december 2014 @ 10:18:

Is het misschien een optie om alle media in te schakelen om deze ramp af te wenden ?

Vergeleken met de ellende elders in de wereld is 90% van wat hier op het forum wordt geschreven triviaal.

Dat neemt niet weg dat TO er best even stevig van mag balen dat ze uitgerekend nu ziek is geworden.

TO, dat wordt uitzieken. Laat je vriend je goed verzorgen. Sterkte!
Ik moet helemaal niks!
klinkt alsof je koorts hebt, neem paracetamol 4x per dag 2 tabletten (dus 1000mg). Hopelijk voel je je daar beter door, maar zou dan wel van de alcohol afblijven. Beterschap en hopelijk voel je je snel beter!
quote:Nicky_L schreef op 31 december 2014 @ 10:24:

[...]

Vergeleken met de ellende elders in de wereld is 90% van wat hier op het forum wordt geschreven triviaal.

Dat neemt niet weg dat TO er best even stevig van mag balen dat ze uitgerekend nu ziek is geworden.

TO, dat wordt uitzieken. Laat je vriend je goed verzorgen. Sterkte!

Precies. Wordt er een beetje moe van dat je tegenwoordig half dood moet zijn voordat het een openen van een topic waardig is.

Sterkte aan de zieken. Kijken hoe je het beste nu de avond in moet vullen. Jammer hoor.
Zo te lezen ben ik niet de enigste die ziek is.

Ravati: dank je wel! Jij ook veel beterschap gewenst! Kun je het wel opbrengen om hapjes te maken en bezoek te ontvangen?

Stellar: jij ook veel beterschap gewenst!

Carenza: dat weet ik, zit niets anders op denk ik. Gelukkig heb ik genoeg leuke films in huis liggen, dus ik zal me niet zo gauw vervelen.
quote:viva-amber schreef op 31 december 2014 @ 10:24:

Met een fles champagne, toastje, een deken op de bank voor de tv. Lekker rustig

Ik denk dat die champagne er met dezelfde gang weer uitkomt. En dat vind ik zonde van de champagne.😄

Ik sla dit jaar de alcohol maar even over, hou het wel bij water en thee.
Ik zit al aan de paracetamol, dus voor mij vandaag geen alcohol. Maar dat geeft ook niet.
Jip en Janneke champie, lekker vies of een pot groene thee
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hier ook een megasnotneus, hoesten en lichte verhoging. En wij krijgen vanavond bezoek. Ik ga aan de ibuprofen want knalkoppijn van de snot en hoestbuien en hoop dat ik me straks iets beter voel.

Iedereen beterschap en fijn 2015!
Lekker uitzieken en zonnig inzien: jij mag mooi de hele dag in bed liggen! Een extra lekker theetje kan ook pure verwennerij zijn. Kan geen champagne tegenop. En who needs borrelnootjes als je heerlijk sinaasappels mag kluiven?

Beterschap!
Hier ook keelpijn , hoofdpijn en veel paracetamols
Aah jammer is dat, ik was 2e kerstdag ziek met een programma wat in het water viel.. Heel jammer, allemaal leuke dingen op de planning, maar ja ziek is ziek, had er ook geen zin meer in.

Dus lekker het nieuwe jaar en 4e relatiejaar op de bank inluiden.. Volgend jaar weer een o&n. Beterschap!
Kut is dat veel beterschap hier niet ziek maar voel me wel belabberd en sta stijf van de stress en me borstkast doet ontzettend pijn denk telkens schrik reactie van de harde knallen :/ aangezien ik al een fobie heb voor iets heel anders.
never give up.
Voor alle zieken, heel veel beterschap!

Op dit moment hebben jullie hier weinig aan, maar wat ik altijd doe bij griep en verkoudheid, is mezelf 's nachts dik aankleden, zodat ik het lekker uit kan zweten. Ik knap daar altijd enorm van op.

Als ik maar voel dat er een verkoudheid zit te wringen, spray ik mijn neus altijd een paar keer per dag met colloïdaal zilverwater, en ik spray dit ook in mijn keel.

Zo heb ik al een paar keer een verkoudheid tegen kunnen houden.

Een beetje pepermuntolie op de neusvleugels geeft meer lucht, en pepermuntolie is ook lekker verkoelend bij hoofdpijn.

Bij buikgriep, diarree of maagklachten neem ik altijd meteen twee capsules actieve zwarte kool.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
quote:Ravati schreef op 31 december 2014 @ 10:06:

Hier ook :( Al vanaf zaterdag barstende hoofdpijn en last van Veel hoesten. Had al de hele week rustig aan gedaan, vanmorgen bij het wakker worden ook nog oorpijn erbij. Voel me belabberd! En ben al een giga olifant door de zwangerschap. Dadelijk maar opstaan om alle hapjes voor vanavond te maken, er komt bezoek. En je zegt het bezoek niet af?
quote:Dropje70 schreef op 31 december 2014 @ 12:35:

Voor alle zieken, heel veel beterschap!

Op dit moment hebben jullie hier weinig aan, maar wat ik altijd doe bij griep en verkoudheid, is mezelf 's nachts dik aankleden, zodat ik het lekker uit kan zweten. Ik knap daar altijd enorm van op.

Ik weet niet of dat altijd verstandig is. Bij hoge koorts kan het gevaarlijk zijn (oververhitting), dan zou je juist wat moeten koelen.
quote:lila01 schreef op 31 december 2014 @ 13:26:

[...]

Ik weet niet of dat altijd verstandig is. Bij hoge koorts kan het gevaarlijk zijn (oververhitting), dan zou je juist wat moeten koelen.

Dat weet ik ook niet, maar bij mij voelt het goed.

Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar ik check bij mezelf nooit mijn lichaamstemperatuur als ik ziek ben.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven