Broek met cement in wasmachine?

01-01-2015 13:33 10 berichten
Mijn vriend is momenteel aan het klussen bij een vriend van hem en daar hebben ze tegels gelegd samen. Nu is het voegsel/cement wat tussen die tegels gaat in behoorlijke mate op zijn broek terecht gekomen. Met name op zijn knieën zitten echt dikke plakaten. Mijn vriend denkt dat dit gewoon zo met plakaat en al in de wasmachine kan, maar ik denk dat dat niet zomaar kan. Wat denken jullie?

Oh, ja heb overigens al even geprobeerd het er zo af te krijgen met water en een borstel, maar het brokkelt maar heel langzaam van de broek af (m.a.w. is een behoorlijk rotkarweitje).
Alle reacties Link kopieren
Dit komt niet meer goed/mooi, en grote kans dat je wasmachine problemen gaat krijgen met de stenen/gruis.

Gebruik de broek nog een tijdje als klusbroek en gooi hem daarna weg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Inderdaad, dit wordt nooit meer schoon. Gewoon even flink uitkloppen en weer aan trekken, als hij verder gaat klussen. Na de klus kan de broek fijn de vuilnisbak in.

En natuurlijk gaat je wasmachine stuk als je zoiets erin gooit.
Niet doen, wasmachine gaat stuk daardoor.

Wat je kan doen is de broek in een bak water leggen, dan wordt het cement zachter en kan je het er makkelijker afhalen.

Tip voor je vriend, zorg dat hij niet zoveel cement op zijn broek krijgt, meteen eraf halen.
.
himalaya wijzigde dit bericht op 01-01-2015 13:51
Reden: Dubbelt
% gewijzigd
quote:ikdus2010 schreef op 01 januari 2015 @ 13:47:

Wat je kan doen is de broek in een bak water leggen, dan wordt het cement zachter en kan je het er makkelijker afhalen.

Ja, alle huizen, voegen en flats worden er ook zo lekker zacht en soepel van de regen!
quote:himalaya schreef op 01 januari 2015 @ 13:50:

[...]

Ja, alle huizen, voegen en flats worden er ook zo lekker zacht en soepel van de regen! OK, moet het andersom zeggen... Broek wordt dan nat en zacht en daardoor kan je het cement er makkelijker afkrijgen.
Niet in de wasmachine, dat is echt schadelijk, net als zand dat je altijd zo veel mogelijk uit zakken en sokken moet kloppen.
Ok duidelijk, dacht ik al! Tnx voor de reacties!
De praktische ervaring leert dat een/onze wasmachine dit zonder problemen overleeft, en dat het er inderdaad niet vanaf gaat. Aldus de luie huisvrouw, die het na enig peuterwerk opgaf en er vanuit gaat dat een schone broek met cementresten als kluskleding eerder wordt aangetrokken dan een vieze broek met cementresten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven