Gezondheid alle pijlers

Pil vergeten...

03-01-2015 12:43 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva'ers,

Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen. Ik heb een vraag over de pil en ik kom er zelf niet helemaal uit.

Ik heb géén stopweek gehouden en zit nu in de 1e week van de nieuwe pilstrip. Had dinsdagochtend voor het laatst seks en ben de pil van vrijdagochtend vergeten, deze heb ik vanmorgen ingenomen (dus 2 pillen tegelijk).

Als ik het goed begrijp (via bijsluiters) is de kans op zwangerschap miniscuul, aangezien ik geen stopweek heb gehouden en dit dan als '2e week' geldt, en in die week mag je een pil vergeten?

Moet ik deze strip nu gewoon afmaken en dan een stopweek houden, of de strip erna weer doorslikken? Waarschijnlijk geen snuggere vraag, maar ik vergeet de pil nooit en ben er een beetje gestresst door, dus hoor het liever even van iemand anders..
Dus je bent hem gisteren vergeten en hebt er vandaag twee genomen? Dan is er geen probleem. Je kan je pilstrip gewoon doorslikken, of een stopweek inlassen. Wat je wilt.
no, problem.
don't let stupid things, break your happiness
Volgens mij (als ik me goed heug) staat er in de bijsluiter dat je nu het beste meteen een stopweek moet doen. En zit je redelijk safe omdat je idd geen stopweek had hiervoor. Ik zou de bijsluiter er eens op naslaan, daar staat het exact in.
Als je geen stopweek hebt gehouden telt deze week officieel als derde week. Je zit in ieder geval wel veilig. Er is geen verhoogde kans op zwangerschap. Ik zou de strip afmaken en daarna een stopweek houden (je moet hierna toch nog 2 weken slikken).
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Fijn dat ik me geen zorgen hoef te maken.

Liefs,

Madinaaaaa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven