Reisziekte/borstvoeding

04-01-2015 11:00 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, binnenkort ga ik vliegen. Al sinds ik me kan herinneren heb ik erge last van reisziekte (misselijk, ellendig voelen en braken). Nu kreeg ik daar altijd medicatie voorgeschreven waardoor ik nog amper last had. Nu geef ik echter borstvoeding waarbij ik deze medicatie niet meer kan nemen. Ik heb de huisarts gebeld voor evt alternatieve medicatie, maar helaas kan ik geen enkel medicijn met borstvoeding combineren. Ik zie nu ontzettend op tegen de vliegreis aangezien ik weet hoe ziek ik me dan voel en vraag me af of iemand ervaring heeft met huis-, tuin- en keukenmiddeltjes (zoals gember) of andere alternatieven die mogelijk verlichting kunnen brengen. Ik heb overigens geen vliegangst en het heeft dus niet met spanning oid te maken. Groetjes, Muni
Je hebt van die drukpunt bandjes seaband heten ze. Deze schijnen ook te helpen.
Huis tuin en keukenmiddeltjes zijn er niet voor. Ik zeevarende werd de eerste jaren dat ik voer om de haverklap zeeziek. Nu 18 jaar later nog wel eens. Geen koffie drinken, geen sigaretten roken maakt het beter. En even goed lekker vet eten na het kotsen. Verder is het alleen maar gewenning, anders toch maar het pilletje en flesvoeding.
fietsen varen vrouwelijk doen
Overleg nog even met je huisarts meclozine mag in meeste gevallen gewoon als je borstvoeding geeft
Als je tijdens de reis misselijk wordt, kun je het beste een koekje of een stukje droog brood eten. Doordat de maag het voedsel moet verteren, vermindert het gevoel van misselijkheid. Sommige mensen hebben baat bij het innemen van een theelepel gemberpoeder, eventueel vermengd met wat water, een half uur voor vertrek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Er bestaan ruim 60 homeopathische middelen tegen reisziekte. Het is onmogelijk om deze allemaal te bespreken, maar om je toch een idee te geven van de diversiteit noem ik er even een paar:

•Petroleum is een middel wat speciaal toegepast wordt bij zeeziekte. De patiënt wordt misselijk tijdens de reis, heeft een bleek gezicht en heeft moeite om zich te oriënteren. Na de reis heeft de patiënt veelal last van diarree. Naast deze reisziekte heeft de patiënt ook vaak last van een zeer droge huid die in de winter scheurtjes vertoond.

•Tabacum is voor patiënten met weer hele andere symptomen. De patiënt is extreem misselijk, heeft het ijskoud en zweet veel tijdens het reizen. De duizeligheid kan zo extreem worden, dat de patiënt flauw kan vallen. De allerkleinste beweging zorgt al voor braken. Een hele extreme vorm van reisziekte dus!

•Cocculus Indicus is voor mensen die al misselijk worden als ze naar een auto of een boor kijken. En dat bedoel ik letterlijk! De misselijkheid is erger als de patiënt het koud heeft en gaat meestal gepaard met een zeer hoge productie van speeksel. De patiënten hebben ook andere symptomen zoals een zwak zenuwstelsel en hoofdpijn in het achterhoofd.

In principe kunnen homeopathische medicijnen nooit kwaad, maar voor een maximaal effect is een consult met een klassiek homeopaat sterk aan te raden.

Grootmoeders tips tegen reisziekte

Er bestaan heel veel oplossingen ter voorkoming van reisziekte, die al generaties lang schijnen te helpen. Of het echt effectief is, en niet het placebo-effect heeft, is niet duidelijk. In ieder geval zijn de volgende tips totaal niet wetenschappelijk onderbouwd en het gebruik is dan ook voor eigen risico. Maar aan de andere kant, je kunt het altijd proberen: Baat het niet, dan schaadt het niet!

•Als je rechtshandig bent, kun je een watje in je linkeroor stoppen. Linkshandige mensen stoppen een watje in hun rechteroor. Je kunt ook proberen om het watje een klein beetje vochtig te maken voor een beter effect.

•Plak een stukje pleister achter ieder oor, precies op het rotsbeen, waar het evenwichtsorgaan zit. Volgens de verhalen zou dit een prima oplossing zijn voor reisziekte.

•Plak verse peterselie op je borst. De dames kunnen dit overigens gewoon in hun BH steken. Daarna zou je geen last meer hebben van reisziekte. Deze oplossing schijnt ook effect te hebben op de reisziekte van uw hond of kat.

•Pak een doorgesneden aardappel in je hand, met het doorgesneden deel tegen je handpalm. Hou dit vast tijdens de reis, en je hebt geen last meer van reisziekte.

•Voor de kinderen die last hebben van reisziekte: Geef ze voor vertrek een eetlepel thijmsiroop!

•Leg je wijsvinger van je linkerhand op ongeveer 2 centimeter onder de ols van je rechterhand. Doe ditzelfde met de wijsvinger van je rechterhand onder de pols van je linkerhand. Deze ‘kortsluiting’ zou reisziekte voorkomen.

•Hang, met een touwtje, een grote, oude sleutel om je nek zodat deze op de hoogte van je maag hangt. Tijdens de reis deze hanger gewoon omhouden
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je kunt ook wel medicatie nemen, de melk afkolven en weggooien en even tijdelijk flesvoeding geven
quote:lilalinda schreef op 04 januari 2015 @ 12:31:

Je kunt ook wel medicatie nemen, de melk afkolven en weggooien en even tijdelijk flesvoeding gevenDit. Of je eerder afgekolfde moedermelk geven met de fles. Op de site van Lareb kun je zien of iets wel of niet gegeven mag worden bij borstvoeding.

http://www.lareb.nl/getdoc/6597517a-6d2 ... rstvoeding
Homeopathische middelen of fytotherapie producten zijn niet altijd toegestaan bij zwangerschap en/op borstvoeding. Daar moet je wel mee uitkijken.

Seaband heeft idd drukpunt bandjes. Voor mij helpen deze bandjes fantastisch tijdens busreizen. Helaas in het vliegtuig helpen ze wel iets, maar niet zo goed als tijdens een busreis. Ik had er eerst niet echt een hoge pet van op. Dacht alleen ik kan het proberen.

Word je altijd reisziek?
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Er zitten veel goede tips tussen! Ik ben al zo lang ik me kan herinneren reisziek en ook in vrijwel ieder voertuig. Ik kan het wel iets beperken door bijvoorbeeld niet te gaan lezen tijdens een reis en me op 1 punt te concentreren. Voordeel van de meeste voertuigen is echter dat je kunt uitstappen wanneer het te erg wordt. In een vliegtuig kan dat natuurlijk niet. Ik hoop dat ik dankzij jullie tips de reis overleef .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven