Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Hahaha!!! Dat is super handig!! Uiteindelijk toch gelukt, als we elkaar maar blijven helpen😉
Jaaaa, we hebben een tabel, leuk hoor!! Hopelijk staat hij snel vol met goed nieuws😉
Haha, Meral! Jij kwam zelf ook niet op het idee zijn hulp te vragen.

Maar ik vind het leuk dat we een schema hebben.

@Panda: spannend!!! En wachten duurt dan lang he...

Zelf ben ik mijn huid in de gaten aan het houden; puistjes veraden meestal dat ik ongi moet worden... Verder denk ik ook dat mn borsten groeidde, maar dat kan ook hoop/inbeelding zijn... Wat denk jij te merken? Oja, maagzuur he?!

@Anne: nog een maand geduld hebben. Spannend...

@Meral: ik vond het laatst erg leuk om te lezen dat je steeds meer ging genieten van je zwangerschap. Beetje overheen gesproken, door de tabel. Hoezo denk je een jongen??
Wachten duurt inderdaad erg lang... Op dit moment eigenlijk weinig klachten dus ben bang voor een menstruatie over een paar dagen maar we zullen zien...

Elkebloempje, hoe zit het met je puistjes? 😉

En Meral nog steeds meer richting de roze/ blauwe wolk? 😉
Geen idee. Ik dacht mijn vorige zwangerschap een meisje dus misschien wel daarom? Als ik kijk naar hoe ik denk dat mijn cyclus is hebben we ook meer kans op jongen en een vriend van mij is huisarts en die zegt dat er meer jongens worden geboren dan meisjes. Ik kan het niet uitleggen, misschien om de dingen die ik hierboven noem, misschien alleen gevoel. Ik denk t gewoon.

Zul je zien is het een meisje! Haha. Het maakt ons echt niet uit!
Mijn vriend noemt mij Hormonella. Daar moet hij dan zelf heel hard om lachen...zucht. Als je me zo noemt snap je wel dat ik me dan juist als Godzilla gedraag!

Hij leest nu Kluun en ik hoor steeds...hihihi...kennelijk feest der herkenning.

Gisteren zit ik Law and Order te kijken, waarin een mevrouws vliezen braken bij de rechtbank. Detective Olivia zei dat ze haar naar het ziekenhuis zou brengen. Kijkt vriend op van zijn boek. Zegtie: "komen de weeën dan al wel om de drie minuten anders gaat U voor niks hoor!"......Kluun maakt behoorlijk indruk geloof ik! Wijsneus.

Nu moet ik dus nog 7 mnd dit...worden laaaaaaaange maanden ;)
Oh en een vriendinnetje vraagt zich af of je op een 8 weken echo al het geslacht kan zien...als ik ook maar iets zie moet ik bellen dan kan ze gaan shoppen. Haha! Ze heeft ook haar naam al als tweede meisjesnaam geopperd. Verder is ze heel bescheiden

Welcome to my world!
Hahah!! Meral wat ontzettend leuk!! Dat boek wilde ik ook kopen voor mijn vriend, mocht het (ooit) zover komen dat ik zwanger ben.. 😉 Leuk boek dus??

En je hebt soms ook gewoon een goede reden om je als godzilla te gedragen!! Ook gebruik van maken 😇 niks mis mee ;)

Leuk om te lezen!
Hahahaha! Meral; ik moet lachen om je berichtjes!

Allemaal positief, fijn zeg!

Zelf op dit moment voor mijn doen nog 'puistloos'. Maar dat kan altijd ineens veranderen.

Ik zit nu eigenlijk achter de laptop om nog het een-en-ander voor m'n werk te doen. Morgen begint de school weer... Maar ik heb geen zin. Heb veel meer zin om rond te snuffelen op internet over zwangerschap e.d.

Het zal goed zijn wanneer ik weer ben werken, dan kan ik niet de hele dag nadenken over wel/niet zwanger zijn.

Ik spreek jullie later weer.

Groetjes,
Oja school! Doe je basisonderwijs of voortgezet? Heb je gelukkig de drukke kinderen/ puberperiode weer beetje afgesloten nu.

Ik lees trouwens regelmatig dat vrouwen als t wel raak is juist geen menstruatie/ zwangerschap klachten hebben. Het zegt allemaal niks. Blijft gewoon afwachten. Ook als je zwanger bent is het geen goede graadmeter. Dagje geen klachten hoeft niks te betekenen.
Dat zijn fijne woorden Meral!! Ik lees dat ook nog wel eens maar als je juist wel iets voelt is het een soort bevestiging ofzo maar dat is geheel gevoelsmatig dus het is inderdaad gewoon afwachten 😉 Ben benieuwd of ik tot donderdag kan wachten haha!

@ Elkebloempje, ik zou nu ook voor mijn school bezig moeten zijn (volg nog een opleiding) maar dat staat ook wat laag nu... Dat lezen is inderdaad erg interessant! Probeer het zoveel mogelijk te beperken tot in de avond uren maar soms is dat lastig 😉 Succes!!
Hihi Meral, wat een leuke stukjes schrijf je!

Voor de tabel nog even een correctie trouwens, ik ben 25 en geen 35

Hier schieten sinds vanmiddag de pukkels op mn gezicht als paddestoelen uit de grond.... en volgens mij begint mn slijm ook vruchtbaar er uit te zien, dus ga zo vriendlief maar eens even lief aankijken en dan de rest van de week ook mn best doen haha!

Iemand anders ervaring met veel pukkels rondom de eisprong?? Heb het idee dat dat bij mij echt een symptoom is....
Hi Lollie, dat zouden dan heel duidelijke tekenen zijn! Zelf geen ervaring mee, maar mocht je het graag zeker willen weten kun je natuurlijk altijd een ovulatie test doen 😉 Mocht je dat willen natuurlijk!
@Meral; voortgezet onderwijs.

En wat betreft de klachten. Ja, ik weet dat ze er niet altijd hoeven zijn. En dat ze soms ook pas rond 6weken komen. Als je de test al gedaan hebt.

Oo...Lollie; foutje van mij dan...sorry.

En veel plezier vanavond

Ik denk verder dat die puistjes best een teken kunnen zijn. Ben daar zelf ook best gevoelig voor. Rond de ovulatie weet ik niet, nog nooit opgelet/een link mee gelegd.

Knap van je Panda, dat je het beperkt, of althans probeert.

Las op internet dat 30% zwanger is binnen 3mnd.

Dus dan maakt er iemand hier deze maand nog kans, toch?!

Spannend allemaal...
Hormonella heeft net vriend uit bed gebonjourd na 455334774321 keer snoozen was ik wakker (en misselijk ) en hij niet. Gaat het nog zwaar krijgen! Ik was niet lief :-)

Kon niet slapen vannacht, de echostress neemt toe. Jullie nog relaxed om nod? Ik ben erg aan het twijfelen, stressen om wat ik voel en aftellen. Pfff.....
Lollie ik ga het later even aanpassen voor je als ik in de buurt van de laptop ben.
Hi Meral, das even flink balen!! Ik ben nog steeds van mening dat je als zwangere vrouw soms niet lief hoeft te zijn, mannen moeten rekening houden met zwangere vrouwen. Het is net niks ;)

Jullie echo is al bijna!! Spannend!! Ik snap dat je er zenuwachtig voor bent of alles nog steeds goed is, Ik hoop het zo voor jullie!

Hier heb ik me vanmorgen nog net in kunnen houden om al een wat vroegere test te doen... Maar daarna bedacht ik me ook, eigenlijk heeft het helemaal geen zin... Als die negatief zou zijn zou het nog steeds wel kunnen, dat is iig wat ik mezelf wijs zou maken.. En op een of andere manier merk ik dat hoe dichterbij de NOD komt hoe zekerder ik ben dat het deze ronde niet raak is.... heel frustrerend... In mijn hoofd ben ik dan ook al half bezig met de volgende ronde terwijl mijn gevoel allemaal manieren bedenkt om de eventuele zwangerschap aan iedereen te vertellen, zo krom!!

dat het maar snel woensdag mag zijn! ;)
Hallo meiden, ik ben even afwezig geweest door mijn gezondheid. Heb namelijk een flinke vitamine b12 tekort waar ik me heel slecht door voel. Gelukkig ga ik daar nu injecties voor krijgen.

Zelf heb ik ook nog een toppic gestart, maar wil ook graag met jullie verder kletsen. (Als dat goed is natuurlijk hihi)

Wij beginnen wel pas rond feb/maart als ik weer helemaal beter ben.
Hi Xana,

dat is geen pretje vitamine b12 tekort.... Gaan die injecties ook de klachten verminderen/ wegnemen?? En hebben de artsen iets gezegd wat de gevolgen kunnen zijn voor een eventuele zwangerschap?

Hopelijk is het snel weer oke!

zag trouwens dat Meral het al had aangepast in de tabel, goed bezig geweest Meral!!
@panda nee zeker geen pretje. Ik vroeg me af wat met mijn lichaam aan de hand was. Pff. Nou vitamine 12 tekort dus. Wist niet dat je daar zoveel klachten van kon krijgen. Was dood moe.

Ja door de injecties gaan alle klachten gewoon weer over. En er zijn geen gevolgen voor een zwangerschap. Ik blijft straks gewoon vitamine b12 zuigtabletten nemen samen met foliumzuur is dat zeggen ze nog beter. Komt dat goed uit dat ik foliumzuur ook moet slikken voor een zwangerschap haha.

@meral bedankt voor het snelle veranderen.
Goed bezig dan Xana! Hopen dat het dan maar snel weer allemaal goed gaat!
Tnx voor het aanpassen van de tabel Meral! vind het helemaal niet raar dat je je vriend na zoveel snoozen uit bed hebt gegooid hoor... ik ben niet zwanger maar dat zou ik ook niet fijn vinden hahaha!

En voor jou heel spannend Panda... knap dat je wacht met testen tot woensdag! Ben echt benieuwd naar je uitslag

Ik wil deze maand nog even zonder ovulatietesten doen (ga eind van de maand nog op wintersport, dus ik houd mezelf voor dat ik het niet erg zou vinden om komende ronde nog ongesteld te worden omdat ik dan in ieder geval met de appresski nog een borreltje kan drinken ). Maar ik merk wel echt dat mijn vruchtbare dagen er aan zitten te komen.... ik dacht dat dit wel de leukste periode van de maand zou zijn, maar heb vandaag echt even een dipje!

Vriend vindt dat ik de laatste tijd veel te veel met seks bezig ben (ja, duh, dat is toch nodig om een kind te maken ).... en nu ben ik gestresst of ik alles deze week wel goed time en welke dagen ik het beste seks zou kunnen hebben. Vind mezelf ook gewoon irritant worden! En dan ben ik ook nog eens behoorlijk moe vandaag dus daar wordt ik ook niet echt vrolijker van!

Vanavond maar op tijd naar bed en dan voel ik me hopelijk morgen weer wat energieker en heb ik nog een leuk plannetje om vriendlief te verleiden zonder dat ie denkt dat ik alleen maar met babys maken bezig ben

excuses voor deze ego post dames maar wilde even mijn hart luchten!
Hi Lollie, jouw verhaal klinkt wel bekend! Vriend merkt hier ook dat ik meer zin heb in seks, hij legt wel het verband met bevruchting maar nog niet dat ik voornamelijk zin heb rond mijn vruchtbare dagen, eigenlijk wel grappig 😊 Vertelde hem laatst dat mijn vruchtbare dagen voorbij waren en dat had hij niet in de gaten.. Nu wilde hij zelf ook wel een app waar hij dat bij kon houden, haha!!
Graag gedaan dames! Aanpassen is aanzienlijk simpeler dan maken

Meer sex, ik zou niet klagen! Maar ik snap dat het opvalt. Ik denk ook echt dat als je het heel graag wilt je er vanzelf meer mee bezig bent of je je nou voorneemt om relaxed te blijven of niet. Het is ook zo'n live changing event, daar kan je toch niet omheen.

Panda wat jij met je nod hebt heb ik met mijn echo....twijfel, twijfel, twijfel. Superspannend ik word er gek van. Soms denk ik het is vast niet goed en een ander moment ben ik aan het googelen op babykleding.

Hier net zo flauw en koppijn dat ik dacht dat ik weer ging flauwvallen. Klein bordje nasi, 2 volkorenboterhammen en kiwi verder (voor eerst sinds tijden dat ik zoveel eet) gaat het wel. Geloof dat mijn lichaam nu echt aangeeft dat het iets te kort komt. Na 4 weken slecht eten en spugen ook niet heel gek. Ben zo slap als wat. Gelukkig niet meer afgevallen. Word goed in de gaten gehouden. Huisarts belde me vandaag nog :-)
Ha dames!

Ik vind het echt fijn dat dit forum/dit groepje bestaat.

Lollie; welkom bij de Panda & Elkebloempje club. Haha!

Alles wat je schrijft is zó herkenbaar.

Vast en zeker ook wel voor de rest hier, maar de laatste keren heb ik gezien dat Panda en ik actief zijn in het posten van (dit soort) berichtjes.

Het stelt me gerust dat jij in je hoofd ook gewoon bezig bent om te 'plannen' wanneer je s***s moet hebben. Echt bizar eigenlijk. En je word er moe van in je hoofd!

Heb zelf ook (al) nagedacht over ovulatietesten. Gebruik tot nu toe mijn app. Wat ik fijn vind.

Twijfel of ik geld wil uitgeven aan zo'n ovulatietest. Daarnaast is geduld ook gewoon belangrijk.

Meral, je hebt gelijk; als je het heel graag wilt, ben je er gewoon steeds mee bezig. Bij mij vliegt de gedachten 'wat zou ik graag met zo'n kleintje gaan wandelen, knuffelen, zingen' echt ontzettend vaak door m'n hoofd.

Laatst hebben mijn vriend en ik de woonkamer opnieuw ingericht. Zegt hij 'Daar kan nog wel een kast ofzo staan.' Waarop ik antwoord met "Nee, daar moet ruimte over blijven, voor het geval dat we een box moeten kopen.'

Help! Ik word langzaam gek!!

Bij mij is vriendlief op dit moment echter wel zover dat hij 'mee wil werken' tijdens de vruchtbare dagen.

Hij vindt het ook spannend of ik wel/niet ongesteld wordt deze week.

Ik vind de tijd trouwens echt zoooooooooo ontzettend langzaam gaan.

Dan kan ik meteen aansluiten bij Panda. (leuk trouwens dat je ook voortaan een profielfoto hebt!!)

Volgens mij hebben we allebei onze uiterste best gedaan om op het juiste moment het bed te delen met vriendlief. Maar zwangerschapskwalen; ho maar...

Ik moet mezelf echt gaan voorbereiden op een menstruatie en op ronde 3, wat zo'n teleurstelling gaat zijn.... Maarja... Ik kan helemaal niets bedenken wat op dit moment op een zwangerschap zou duiden.

(ja, Meral, ik ken jouw wijze woorden: je kunt ook zwanger zijn zonder dat je er wat van merkt)

Xana; beterschap/sterkte.

Ik lees dat je in feb/maart pas weer gaat proberen. Heb je daar vrede mee?

Je kunt natuurlijk niet veel anders, want je lichaam is niet sterk genoeg op dit moment. Maar hoe voel jij je nu het wat uitgesteld is?

Hoop dat de injecties snel verbetering laten zien, zodat je over kunt naar de tabletten. Altijd beter denk ik...

Meral! Haha! Ik hoop dat mijn hormoonhuishouding ook zo gaat worden. En dat ik gewoon iedere keer het excuus 'tja, ben zwanger' kan gebruiken als ik even een heks wil zijn.

Wat betreft het zwakke gevoel wat je hebt; lijkt me echt vervelend. Irritant ook dat het iedere dag anders is. De ene dag fitter dan de andere. Je kunt het niet voorspellen...

Complimenten voor je huisarts, dat hij/zij je zelfs belt!

Heel veel plezier/succes (??) morgen. Je houdt ons op de hoogte he?!

En Panda jij ook he!

Sorry voor het lange berichtje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven