Cyste eierstok
maandag 5 januari 2015 om 10:21
Heeft een van jullie ervaring met cyste in eierstok?
Op echo na miskraam zag gynaecoloog opeens een cyste van 6 cm. Waarschijnlijk een eitje dat is door blijven groeien. Nu zeggen ze dat hij vanzelf weggaat na de volgende menstruatie. Echter ben ik net ongesteld geweest dus gaat hij dan niet doorgroeien? Is het gevaarlijk?
Graag hoor ik jullie ervaringen
Op echo na miskraam zag gynaecoloog opeens een cyste van 6 cm. Waarschijnlijk een eitje dat is door blijven groeien. Nu zeggen ze dat hij vanzelf weggaat na de volgende menstruatie. Echter ben ik net ongesteld geweest dus gaat hij dan niet doorgroeien? Is het gevaarlijk?
Graag hoor ik jullie ervaringen
maandag 5 januari 2015 om 10:34
Ik had er één van zes cm (maar weet niet meer welk soort ofzo). Deze is operatief verwijderd. Inclusief mijn eierstok. Ik ben daarna ook gewoon weer zwanger geworden na 1 oefenronde . Dit was mijn angst toen, daarom meld ik het even erbij, misschien heb jij hetzelfde. Als de ene eierstok niet meer goed functioneert, neemt de ander alles over.
maandag 5 januari 2015 om 10:54
Miskraam was midden november. Zit nu nog wel restje ondanks menstruatie dat moet worden weggehaald.
Midden december bij eerste controle mooie follikel van 20 mm in die eierstok gezien dus waarschijnlijk is deze niet gesprongen, maar doorgegroeid.
Ben inderdaad erg bang om eierstok te verliezen en bang om nooit meer zwanger te raken...
Midden december bij eerste controle mooie follikel van 20 mm in die eierstok gezien dus waarschijnlijk is deze niet gesprongen, maar doorgegroeid.
Ben inderdaad erg bang om eierstok te verliezen en bang om nooit meer zwanger te raken...
maandag 5 januari 2015 om 10:58
maandag 5 januari 2015 om 11:01
Het hangt heel erg van het soort cyste af. Jouw verhaal klinkt hetzelfde als mijne. Ik had bij de eerste echo een heldere cyste van 6 bij 8 cm (dus die zat er al enctoch zwanger geworden) Daarna een miskraam gehad, had niets te maken met cyste. Vaak gaat ie vanzelf weg, maar bij mij niet. Ik heb een punctie gehad, was niet naar en cyste was toen weg.
Nu ben ik weer zwanger en de cyste zit nu aan de andere kant. Het zal wel bij me horen... Ik heb geen klachten.
Vraag je gyn in als je je druk maakt. Maar bij mij is het echt onschuldig. Een operatie was niet nodig en als het wel nodig is, dan kan het vaak eierstokbesparend. Sterkte!
Nu ben ik weer zwanger en de cyste zit nu aan de andere kant. Het zal wel bij me horen... Ik heb geen klachten.
Vraag je gyn in als je je druk maakt. Maar bij mij is het echt onschuldig. Een operatie was niet nodig en als het wel nodig is, dan kan het vaak eierstokbesparend. Sterkte!
maandag 5 januari 2015 om 11:10
Ah, er zit nog een restje. Best kans dat je cyste verdwijnt als je baarmoeder weer schoon is. Verder is zo'n cyste doorgaans niet problematisch en verdwijnt 'ie vanzelf.
En zelfs in het aller- allerergste geval, waarop de kans héél erg klein is, heb je altijd nog een andere eierstok. Daarom heb je er twee: voor het geval er ooit iets misgaat. Niet teveel piekeren hoor, waarschijnlijk is hij bij je volgende echo weg.
En zelfs in het aller- allerergste geval, waarop de kans héél erg klein is, heb je altijd nog een andere eierstok. Daarom heb je er twee: voor het geval er ooit iets misgaat. Niet teveel piekeren hoor, waarschijnlijk is hij bij je volgende echo weg.