LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
Even uppen. Kan ik ons straks gemakkelijker vinden.
Hoi! Eerst even een berichtje, ga ik straks alles even terug lezen. We zijn weer terug van vakantie! Viel wel een beetje tegen, veel regen gehad en het huisje was erg vies. Ik was blij weer terug te zijn. En M de hele week om 5 uur wakker!

Wat trouwens ook heel gek is is dat ze geen melk meer wil drinken. Ze krijgt nu dus steeds pap. Iemand een idee hoe dit kan? Diksap drinkt ze overigens wel maar melk weigert mevrouw. Terwijl broerlief nog steeds 1 flesje per dag drinkt....

Ze heeft trouwens afgelopen weekend voor het eerst (5 min) in de trip trap gezeten. Zo schattig!
hallo,

manon beter, uitslag van de kweek van d'r plas komt hopelijk morgen, ikzelf nog steeds ziek (gelukkig ambtenaar dus proeftijd van 2 jaar)

ongeduld: nu moeten wij dat blazen natuurlijk ook gaan proberen, klinkt te leuk! sterkte met je opvangperikelen.

mango: ongelofelijk balen van je melk, kan me er plaatsvervangend slecht over voelen, al die kolfellende voor niets, bah! dat jij ook nog maar op 2 a 3x per dag zit, als maffia zijnde? hier hetzelfde, wil alleen nog ochtend en avond, ben echt kolfmoe. heb wel minder melk nu ik ziek ben, twijfel dan weer over toch maar helemaal stoppen, maar op vakantie is het wel weer handig enz enz. slaag er maar niet in om de knoop door te hakken.

ga even douchen en dan komt het spul weer thuis en is het weer gedaan met de rust.

gr m
Ja Murpeltje, ik denk dat ze m''n lidmaatschap voor de Maffia weer in gaan trekken!

Fijn dat het met Manon weer beter gaat. Nu jij nog!

Als ik jou was zou ik het beslissen nog even uitstellen tot na de vakantie. Misschien gaat het in de vakantie weer een stuk beter. (Ja of het/je moet nu helemaal niet meer willen. Jouw gezondheid/humeur gaat boven alles natuurlijk!) Manon krijgt immers al fv, dus je hebt het sowieso bij je in de vakantie.

oei moet toch maar ff naar Esmee....
Hoi!

Murpeltje: fijn dat manon weer beter is, hopelijk is de uitslag ook goed en voel jij je ook snel weer oke.

Hezter: Wat jammer van je vakantie. Elke dag 5 uur op klinkt niet echt ideaal, en dan ook nog een vies huisje en slecht weer, wat balen.

Ongeduld: Wat irritant van die vakantie en je opvang zeg. Zou ik ook erg van balen. Zoiets heb je toch niet 123 opgelost. Gelukkig heb je een oplossing gevonden. En dat blazen klinkt leuk zeg, ga ik ook eens proberen.

CD: Wat fijn dat Twan heeft doorgeslapen zeg. Is het nu weer goed gegaan? Dat is echt heerlijk he. Wij hebben eigenlijk sinds Zoë ziek was en tandjes (2 al!) kreeg steeds weer gedoe 's nachts. Ze ging nou ook op haar buik liggen en dat vond ik toch nog een beetje eng dus als ze dan piepte wilde ik toch gaan kijken maar dat is eigenlijk geen doen. En omdat ze nu echt terug kan draaien probeer ik het nu weer wat meer te laten, want ze lijkt het wel prettig te vinden, iemand die op elk moment van de nacht even een speentje komt brengen. Volgens mij gaat het nu al wat beter, alleen rond zessen 's ochtends is ze wakker, maar als ik dan een speentje breng slaapt ze tot 8 uur door.

Lein: Hoe was het zwembad? Hebben wij ook nog niet gedaan. Maar ik heb wel een huisje geboekt voor een weekendje in een kindproof park (alles erop en eraan voor met een baby) met zwembad dus dan gaat het zeker gebeuren.

Hier gaat het verder goed. Ik was ook helemaal de draad kwijt met die extra voedingen en minder flesjes (Zoë krijgt er nog maar 3) en toen ik weer een soort van schema had kreeg ik het schema van de crèche mee en toen leek het me ook wel handig het daarop een beetje aan te passen. Nu lijkt het te lukken met 8 uur flesje met pap, 10 uur fruit, 12 uur boterham (of wat ze daarvan wegsabbelt, dat is nog niet zo veel) met sap, 14 uur flesje, 17 uur groente en sap, 19.00 flesje en slapen. Ik twijfel af en toe of het wel genoeg is, terwijl mijn man steeds denkt dat het teveel is. Schiet ook niet op.

Als Zoë thuis is (vier dagen) schuift alles wat naar voren omdat ze van uitslapen houdt (na het flesje van 8 uur), maar dat komt meestal wel goed. Ze lijkt nu ook twee keer per dag wat langere slaapjes te gaan doen, heerlijk. Alleen het inslapen gaat wat minder goed, zeker met dat warme weer. We doen nu de truc met 5 min laten huilen, erheen, 10 min laten huilen erheen, 15 min laten huilen, erheen (gelukkig heb ik nog langer niet hoeven doen, dus het werkt wel), maar ik vind het wel heel vervelend om aan te horen. Dus gisteravond nog maar even naar de AH gelopen en toen ik terug kwam kon manlief me gelukkig vertellen dat ze sliep, opluchting.

groetjes!
mango wat superzonde van alle melk! Inderdaad alle kolfellende voor niks...

Hezter wat balen joh dat de vakantie tegenviel... Als het mooi weer is ziet het er allemaal altijd beter uit he!

Murpel balen dat je nog ziek bent. Een proeftijd van 2 jaar??? Dat is echt lang! (maar wel fijn nu dus) of bedoel je 2 maanden? (bedenk ik me nu net)

halloo ingewikkeld he al die schema; s etc. Klinkt goed hoor het schema van zoë

Hier gaat alles goed, sharon heeft gelukkig weinig last van de warmte. Ze eet en drinkt goed, we hebben alleen de yoghurt er weer even afgehaald na het eten, ze spuugde steeds zoveel na het eten, en nu heeft ze vanavond dus niet gespuugd???? Misschien was het toeval, ben benieuwd of het morgen ook zo is...

Verder zijn we erg bezig met een nieuw huis. Donderdag gaan we voor de tweede keer kijken naar een heel mooi huis. Hoeft niks aan gedaan te worden, 5 slaapkamers, helemaal mooi alleen een kleine tuin. Spannend!!!
Murpel, balen dat je nog ziek bent, gelukkig Manon beter, sterkte voor jou! Ze hebben op je werk toch wel begrip?

Ongeduld, balen zeg dat ze opeens op vakantie gaan. Denk je dat ze het gewoon vergeten zijn of dat ze gewoon dachten, ach dat lost zich wel op? In dat laatste geval zou ik denk ik wel boos zijn...

Hoe is het met je schoonzusje?

Yada, dat zal zeer doen! M heeft me 1 keer in de vinger gebeten en dat was al erg pijnlijk.

Mango, zonde van je melk!!!!!!

Lein, hoe was het in het zwembad. Had je een parasol mee?

Cdesi. Heerlijk doorslapen! M is al 1,5 wk om 5h wakker. Pffff.

Halloo, vervelend hè dat huilen voor het slapen gaan. Hier draait ze zich steeds om en dan kan ze niet meer terug en gaat dus ook huilen. Laten huilen doe ik dan niet omdat ik het toch wat eng vind, dat ze op haar buik in slaap valt.

Ik denk soms ook dat M te weinig krijgt. Ook omdat ze dus geen flesjes meer drinkt. Ik 'mag' gelukkig volgende week weer naar het cb en daar maar vragen.
He he, rust in de tent! Fara ligt lekker te slapen, vriend is op stap kan ik lekker even bijlezen hier!

Lein; Fara heeft af en toe ook van die rare luiers! En stinken dat ze af en toe doen!!!

Hoe was het bij het zwembad?

yada; 8 voedingen!!! Lukt het een beetje met het afbouwen van de borstvoeding? Ik zit nu nog op 2 bv maar merk dat het nu snel afloopt. Stop denk ik snel met de avond voeding en probeer de ochtend voeding nog even vol te houden.

Ach wat zielig, helemaal geschrokken!!!! Fara trekt me de hele tijd aan mijn haren of knijpt heel hard in mn gezicht, roep ik elke keer automatisch au!

Brabbel: wij verhuren de bugabootas regelmatig, meestal laten we de tas ophalen maar hebben m ook al eens verstuurd. We vragen wel borg, je weet nooit natuurlijk...

Murmeltje; Hoe gaat het met jullie? Laat je niet gek maken door al die enge verhalen! Hoop dat de uitslag snel komt!

Crazydesi: Wij hebben gisterenavond voor het eerst rijstevlokken in de laatste fles gedaan. Fara werd namelijk steeds eerder wakker. Ik merkte dat ze echt wakker werd van de honger en gewoon nog echt moe was. Vanochtend werd ze pas om 8 uur wakker! Ik laat over een paar dagen wel weten of het een eenmalige aktie was of dat rijstevlokken haar echt langer laten slapen...

Ongeduld; Januari babies zijn uiteraard brave en lieve babies! Ben al een paar keer met Fara in een restaurant geweest (en dat gaat elke keer hardstikke goed) maar ben elke keer weer een beetje nerveus dat ze misschien gaat huilen en andere mensen zich aan haar ergeren. Stom eigenlijk!

Gelukkig dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen met opvang regelen. Op oma durf je zo in de toekomst ook niet meer te rekenen natuurlijk!

Wat schattig van dat blazen! Fara "zingt" sinds vandaag mee met klappen in de handjes... Ahhh wat zijn we trots!

Brabbel; Had Kaj ook verhoging? De ene keer lees je dat verhoging niets met tandjes te maken heeft maar er op duidt dat je baby ziek is, de andere keer lees je weer dat het wel een teken is van doorkomende tandjes. Moet zeggen dat ik de afgelopen maand bij alles denk; "zullen de tandjes wel zijn!"

Pfff kan me voorstellen dat je je heel hulpeloos voelt als je hem niet zo makkelijk kunt troosten. Fara werd afgelopen zaterdag 's nachts wakker en was helemaal in tranen. Kreeg haar gewoon niet meer stil en ze raakte helemaal in paniek. Gelukkig duurde het maar een kwartier maar het leek een eeuwigheid.

Toen pas realiseerde ik mij dat ik ook een huilbaby had kunnen krijgen...

Mango; ahh en au haar eerste tandje!!!

Wat balen van je voorraad! Ik was ook zo chagerijnig toen ik mn voorraad vanwege spruw weg moest gooien maar kon daarna weer opnieuw beginnen. En dan net die stop!

Hetzer; jammer dat de vakantie tegen viel! Heb helaas geen tips.

Wij hebben afgelopen week ook de Tripp Trap gekregen, vind m echt zo stoer!

Halloo; Zoe ook al 2 tandjes! Schattig!

Ik vind het ook zo lastig inschatten of ze wel genoeg krijgt. Vooral nu het zo warm is ben ik bang dat ze soms te weinig vocht krijgt. Onze kleine meid kan ik ook niet blij maken met water, dat laat ze gewoon uit haar mond lopen! Verwend nest : )

Roze wolk; spannend zeg een nieuw huis! En 5 slaapkamers!!! Toen wij gingen verhuizen naar een apartement met 3 slaapkamers vond ik dat veel, nu wil ik ook groter wonen!

Pfff ga even douchen. heb even genoeg geschreven geloof ik...
Zo even uit de hete zon!

Ja die verloren voedingen. Het is balen en ik heb het zelf ook niet opgeruimd. Dat kon ik op dat moment niet. Maar ja ik kan er lang om blijven treuren, maar daar heb ik ook niks aan. Gisteravond dronk Esmee maar 1 borst dus heb ik die andere leeggekolfd. De eerste 150 cc liggen al weer in de diepvries.

1ndra: De tandjes kregen hier ook overal de schuld van hoor! Zeurderig, hangerig? Tandjes. Kwijlen? Tandjes. Rare poepluiers? Tandjes.

HEtzer: Jammer dat de vakantie tegenviel. Heb je je er zo op verheugd....

Zou het veel verschil uitmaken of ze nu pap krijgt of fv/bv? Pap maak je toch ook aan met fv, dus dan krijgt ze dezelfde hoeveelheid voeding, alleen dan wat dikker. Gebruik je rijstebloem met een smaakje? Misschien vindt ze dat wel lekkerder.

En met dit weer is drinken toch belangrijker, dus als ze wel diksap drinkt en ze is tevreden, dan lijkt me dat het niet zo'n punt is. En als je twijfelt kun je altijd het cb bellen (maar je gaat er ook bijna naar toe)

RW: Vreemd dat ze spuugt na de yoghurt. Ligt ze na het eten ook op haar buikje? Daar moet Esmee altijd van spugen. Na het eten gaat ze nl altijd nog even in de box en draait ze altijd naar haar buik. We blijven dat kleed wassen.

Spannend kijken voor een nieuw huis! Vijf slaapkamers is echt veel! (Maar wel heel erg lekker) Kunnen er nog 2 kindjes bij! Ik hoop dat het wat voor jullie is! Staat jullie eigen huis al te koop?

Halloo: Maak jij Zoë wakker? Ik vind het ook zo lastig om een schema te krijgen. We hebben er nu wel weer een, alleen slaapt Esmee nog zo veel. Ze wordt rond 11.00 wakker en dan krijgt ze pas fruit. MAar lang wakker blijven kan ze ook niet, dus rond 12.00/15 krijgt ze haar broodje en bv (vaak is ze dan al te moe en wil ze geen brood, alleen maar bv) 's Middags hetzelfde. Rond 15.00-16.00 wakker, rijstwafel en diksap en dan redt ze 18.00 niet. Soms breng ik haar rond 17.00 nog even naar bed en eet ze pas om 18.30 en dan rond 19.30 nog een keer borst. Met als gevolg dat ik haar 's ochtends weer wakker moet maken. (en da't vind ik weer zo sneu voor haar)

Ongeduld: HEt was ook heerlijk! Ik kan écht zeggen dat ik een fantastisch weekend heb gehad. (Ondanks schoonouders, die zich trouwens voorbeeldig gedragen hebben! ) IEdere keer als schoonvader boven de box/wagen ging hangen riep schoonmoeder: "Niet te druk joh!" (met als gevolg dat schoonpa weer pissig weg liep) Ik heb de verzorging ook aardig kunnen overdragen. SChoonpa heeft een fruithapje gegeven, schoonmoeder twee keer warm eten. Ze bleef alleen maar proppen terwijl ik duidelijk kon zien dat Esmee genoeg had gehad. Gelukkig kon ik daar nu ook direct wat van zeggen. (ik leer het nog wel eens )

Er is wederom iemand wakker. Ik kom straks nog wel ff terug.
welke zon???? Die eventuele plaatselijke bui is hier de hele ochtend gevallen, en nu is het hartstikke bwewolkt... echt stom, vind er niks aan dit weer, als de zon schijnt ziet het er allemaal leuker uit!!!

Mango ik vind je wel stoer hoor dat je weer voor een nieuwe kolfopbrengst gaat!!!

Ons huis staat nog niet te koop, maar dat gaan we wel snel doen natuurlijk. Er moet alleen nog 1 ding aan opgeknapt worden en dat gaat de vader van lief doen. Dit is een starterswoning, aan de rand van de binnenstad, het huis van de buren was binnen een week weg dus we hebben goeie hoop!!!

En dit huis waar we nu weer gaan kijken komt toch pas rond maart volgend jaar vrij dus we hebben nog even!

Sharon heeft last van reflux en spuugt eigenlijk de hele dag, maar na het avondeten werd het de laatste tijd wel heeeel veel. Ze zit dan al in de wipstoel. Als ik haar dan op haar buik leg zijn de dweilen helemaal niet aan te slepen haha

broer had precies hetzelfde, en het was ineens over na 11 maanden dus nog even haha. Omdat ze genoeg groeit hebben we ervoor gekozen haar niet te laten onderzoeken voor medicijnen etc. En zelf heeft ze er weinig last van. Het moet vanzelf overgaan.

Ja een huis met 5 slaapkamers hihi, we hebben nog de wens voor een derde (misschien zelfs voor een 4de) dus dan is een groot huis wel handig haha. Denken jullie al wel eens aan een 2de/3de/4de? Ik was van sharon zwanger toen samuel 9 maanden was! Dat is al over 2 mnd! Moet ik nou nog even niet aan denken hoor haha
Och wat sneu RW. Het is hier echt bloedje heet.

Een beetje voorraad geeft me rust. Soms wil Esmee 's avonds nog wel wat melk, maar duurt het haar te lang voordat het uit mijn borst komt, dus dan is een beetje reserve nooit weg. Of als ik 's avonds weg moet; ik kolf nooit meer dan 150 cc, terwijl mevrouw 200 neemt.

Ik wil heel graag een 2e en ook wel een derde. Maar ik weet niet of die derde er wel gaat komen. Man wil het liever niet, maar laatst liet hij wel weer iets vallen over een derde.

Met 9 maanden al weer zwanger! Jeutje dat ging snel! Was dat bewust? Het lijkt me best zwaar met twee hele kleine kinderen. Laatst had ik mijn oude buurmeisje van 18 maanden over de vloer, toen dacht ik: "Ik wacht nog wel eventjes!"

Volgend jaar maart! Dan heb je idd nog wel even om je eigen huis te verkopen! Binnen een week is wel heel, heel erg snel!

Eens even kijken... waar was ik ook al weer?

Oja Ongeduld: Hoe is het met je schoonzusje afgelopen? Naar einde van de vakantie zeg!

Balen van de gastouder zeg! Dat dat zo maar kan!! En dat ze dat (voor het gemak??) ook even vergeet te vertellen. Zou er mooi radeloos van worden zeg!

Dat blazen, is dat van prrrrrr (zoals een paard doet zeg maar?) Want dat doen wij ook altijd bij Esmee en dan maar gillen zeg! Sinds vorige week doet ze het ook uit haar zelf (het liefst met eten in haar mond) en nu wil ze ook iedere keer onze wangen "pakken" Leuk hè om te zien dat ze nu meer van de wereld om hen heen gaan begrijpen!

Tijdens het voeden zit Esmee steeds met haar vingers in mijn mond, dus hap ik er wel eens naar. Dat vind ze ook helemaal geweldig. Als ze ligt uit te buiken gaan iedere keer die vingers richting mijn mond en dan vol spanning afwachten of ik ook hap. En dan schateren! Geweldig!

Balen dat Guido 's nachts ook weer komt! Geef je hem ook rijstwafel of liga? Dat kan hij ook zelf eten, misschien dat dat wat extra's opleverd (ik weet niet of dat in jullie manier van voeden past)

Zo ben ik weer bij, geloof ik!

Ik ga vanavond experimenteel koken. Iets met risotto, spinazie, pijnboompitten, courgette, tomaat en cremefraiche. Ben heel benieuwd.... (Het vorige experiment was niet zo'n succes, dus man stond niet echt te springen. )
en hoe was het eten mango? De combi lijkt me wel lekker! waren het allemaal restjes ofzo?

ja 9 maanden vind ik nu ook wel snel klinken, maar we waren er toen echt klaar voor, en ik raakte ook in 1 keer weer zwanger. (net als bij samuel) we hebben er echt geen moment spijt van gehad, speelt ook wel mee dat we twee hele makkelijke kids hebben. Het is echt zooo leuk twee van die ukkies!!!! Als we nu niet zo klein woonden zou er ook wel snel een derde komen denk ik (volgensmij blijf ik de rest van mijn leven broeds hahaha) maar eerst maar verhuizen.
Zo, effe relaxen bij jullie!

Ik had verteld van mijn schoonzusje. Ze is vandaag opgenomen in een NEderlands ziekenhuis, nu met extra verdenking van de MRSA bacterie! Opgelopen in het Turkse ziekenhuis... Ze ligt nu in quarantaine en krijgt pas over 3 dagen de uitslag...

Schoonouders zijn ook niet op vakantie, want de nacontrole was toch niet goed. Morgen krijgt schoonmoeder weer allerlei onderzoeken. Ik vind het een beetje eng en heb er geen goed gevoel over... Maar eerst de uitslagen maar afwachten.

Zo, dat ben ik kwijt! Nu aandacht voor jullie!

Hezter: Balen dat je vakantie zo tegen viel!

Murpeltje: Jeetje, het zit je niet mee! Voel je je inmiddels wel weer wat beter?

Hallo: Hier ook iemand die de draad kwijt is qua voedingen. Guido krijgt nog niet genoeg bijvoeding binnen, dus hij komt nu 's nachts voor een extra voeding. Dit kan natuurlijk ook door het weer komen. Ik moet bekennen dat we (eigenlijk vriendlief ) ook geregeld een bijvoeding overslaat, dus dat helpt ook niet. Vanaf volgende week zitten we weer meer in het gewone ritme, dus dan zullen de voedingen er ook beter in te passen zijn.

Roze wolk: Spannend, een nieuw huis! Veel succes / plezier morgen!

Hezter: Ik weet niet wat het is, misschien een combi van vergeten / ach, het lost zich wel op...

1ndra: Heerlijk he, dat die kleintjes zo makkelijk mee kunnen! Eind augustus is er Noorderzon in Groningen. Ik neem Guido lekker mee en ga op een kleedje in het park liggen!

Mango: Hoe is je experiment afgelopen? Het klinkt in ieder geval wel lekker! Guido is gek op liga (vandaag om onduidelijke redenen niet gehad.. ), maar rijstwafel is nog geen favoriet. Ach, we komen er wel!

Zo, nu ga ik beneden mijn bankhanger terroriseren!
Voor het schema: Esmee is nu 65 cm en 6900 gram en heeft 1 tand

Mevrouwtje is dus bijna een kg aangekomen sinds de laatste keer! Gaat best dus!

De middagvoeding mag ik laten vallen. Ze heeft hem niet meer nodig (volgens de cb-arts) Dus nu hoef ik niet meer te kolven op m'n werk!! YEAH!!

Wakker maken hoefde ook niet. Gewoon lekker laten slapen, was haar advies, ga maar op het rimte van je kind af.

En een ritme hebben we gelukkig al weer! (vanmiddag alleen ff niet )

We moesten om 14.00 op het cb zijn (wat natuurlijk weer uitliep), daarna nog even wat boodschappen doen en naar man's werk. Ze heeft dus vanaf 11.00 niet meer geslapen. Rond 17.00 waren we thuis en toen heb ik haar op bed gedaan. Dan zien we wel weer wanneer ze wakker wordt en afhankelijk daarvan krijgt ze wel of geen warm eten.

Maar wat een fijne cb-arts. Heel nuchter, heel relaxed. Fijn!

Ongeduld: Bah zeg, wat een vervelend nieuws allemaal. Ik hoop voor je dat het allemaal wat meevalt.

Het is ook heel erg nadenken allemaal. Ik moet er ook steeds om denken als ik wegga.... Diksap mee, rijstwafel. koekje mee... En mannen die het vergeten: tsja ze zijn verpest omdat voeden altijd onze zaak was! Ze moesten ze alleen maar brengen en wij deden de rest!

RW: JE groeit er natuurlijk ook in. Je bent 9 mnd zwanger, dus tijd genoeg om te wennen.

Was het vandaag wle mooi weer bij jullie?

Lein: Al vast veel plezier op vakantie en ik sms/bel je wel ff. Lijkt me erg gezellig!

Het eten was voor herhaling vatbaar. Alleen had ik op eens saus, terwijl dat niet in het recept stond. Eigenlijk was het alleen risotto, spinazie, pijnboompitten, parmazaan en wat creme fraiche. MAar dan denk ik: Ooo er kan ook wel kip in en tomaten en courgette, oooh en roomkaas met kruiden. Tsja en dan heb je opeens saus..... Maar het was allemaal heerlijk! Gewoon zelfs alleen die risotto al! (Had ik nog nooit gehad)

Ben ernstig ongesteld. Niet dat ik veel vloei, maar heb hele erge buikpijn. Ik zeg maar steeds tegen mezelf: Mango, weeën waren veeeeel erger, dus stel je niet aan. Gek dat je die baringspijn al weer zo snel kwijt bent!

Volgende week ga ik weer eens heerlijk en uitgebreid naar de schoonheidspecialiste! Een behandeling van 90 min! Mmmmmh

Mooi ik zal ff verder forummen en dan de vaat opruimen.
Roze wolk, hmmmm wij zitten hier in het gebied waar sinds vandaag sprake is van een hittegolf. Ik werkte hier vanmiddag bij 38 graden (vergeten de ramen te verduisteren vanochtend...).

Wat betreft een derde. Dat doen wij niet. Ik vind het een klein drama maar het zou niet verstandig zijn voor mijn gezondheid en de jaren gaan meetellen (ik tegen de 40, papsie daar al overheen). Enfin, ruim 3 jaar geleden was ik perfect gelukkig met een leven zonder kinderen dus eigenlijk moet ik niet zeuren. Denk wel aan mogelijkheid van opvanggezin als de meiden wat ouder zijn.

Ongeduld, sterkte komende tijd!

Met Popsie gaat alles prima. Ze groeit als kool en eet goed. Ze slaapt volgens mij wel weinig. Ze was vandaag wakker van 13.00 tot 20.00 uur. Heb haar twee keer in de wieg gelegd maar dan werd ze razend! Het is ook niet de eerste keer adt ze meer dan 5 uren wakker is. Ben dat helemaal niet gewend met haar oudere zusje. Die was 1.5 en sliep toen nog 3 keer per dag.

Hoe is het slaapritme van jullie babies nu?

Het duurt nog 3 weken eer ik naar het CB mag. Door een begrafenis moest ik afzeggen en ik kon pas een maand later terecht. Das niets voor mij want ik ben zo nieuwsgierig hoe ze groeit!

Ik val om van de slaap, kom morgen weer even gezellig buurten.

Hebben de dames uit Noord Nederland toruwens zin in een meeting in de regio? Vond het zo jammer dat ik niet bij de grote meeting kon zijn. Ergens in augustus ofzo?
Hoi!

Ben ik weer. Wat een weer zeg, het is hier binnen nog steeds 26 graden pff. Gelukkig slaapt het kleine meisje en is haar kamertje nog wel te doen (alles dicht gehouden overdag). Het zou gaan onweren toch, hier is nog geen wolkje aan de lucht... (in de stad die jullie tiegerstad hebben gedoopt geloof ik). Ben benieuwd, wat koudere lucht is om mij welkom hoor, wat een benauwde boel.

Roze wolk: Spannend een nieuw huis, en de tweede bezichtiging al, serieus dus. Ben je al toe aan een verhuizing? Ik zou er niet aan moeten denken, maarja wij hebben ook verbouwd terwijl ik hoogzwanger in het ziekenhuis lag (het was 'klaar' de dag voor ik werd ingeleid) dus ik krijg het nog steeds een beetje warm van alles wat met verbouwen, inpakken, stof en verhuizen te maken heeft. Vijf kamers klinkt wel riant, en als de tuin een beetje gunstig ligt...klinkt goed.

Hezter: Wij hadden ook zo'n periode dat ik angstig was als Zoë op haar buik ging liggen, maar nu weet ik dat ze zich echt zelf om kan draaien en dat ze slaapt op haar buik maar met haar hoofdje opzij, dus ik probeer dat nu een beetje los te laten. Ik ga tijdens de avond wel af en toe kijken en dan ligt ze steeds anders maar wel lekker te slapen dus dat geeft me wel een goed gevoel dat ze zich kan redden inmiddels. En het heeft ook wel iets komisch, ze heeft alle hoeken van het bed al gehad, inclusief handen aan de spijltjes, voeten tussen de spijltjes en hoofd 1 cm van de spijltjes. Altijd weer een verrassing waar we haar vinden ;).

Indra: Klinkt wel bekend hoor, beetje zenuwachtig in het openbaar, dat heb ik ook en ik vind het ook stom van mezelf.

Hoe vaak stoor je jezelf nou aan een huilende baby (ook voor je er zelf een had), ik nooit eigenlijk. Fijn dat het zo goed gaat met Fara. Hele mooie naam vind ik trouwens.

Mango: Ik probeer Zoë zo min mogelijk wakker te maken, alleen als ze naar de crèche moet ontkom ik er niet aan. Echt heel zielig inderdaad. Ons schema lijkt wel op dat van jullie, met als verschil dat Zoë gewoon niet zo vaak slaapt overdag, dus ik heb dat probleem ook niet echt. Gelukkig slaapt ze nu een paar keer wat langer, maar regelmatig slaapt ze 's ochtends uit (na de voeding van 8 uur nog tot een uur of 10 - ja dat is echt heeeerlijk in het weekend), en gaat ze dan pas na het flesje van 2 uur weer naar bed, en dan slaapt ze hooguit 2 uur achter elkaar. Ach, ik laat het maar zo hoor, ze haalt het altijd wel weer in als ze een paar wakkere dagen achter elkaar heeft gehad. En slapen om te eten vind ik echt zonde, dan is ze meer moe dan hongerig lijkt me zo, anders werd ze wel wakker toch?

Ongeduld: Wat vervelend van je zieke familieleden zeg! In quarantaine klinkt ook wel heftig, hopelijk trekt het snel bij en loopt het allemaal goed af.

Pips: O sorry pips, ik lees nu jouw werkomstandigheden, ik zal niet meer piepen over mijn 26 graden...:( Ik was voorbereid door mijn moeder dat ik zelf als baby nooit sliep, dus met Zoë was ik op het ergste voorbereid (hoewel ik wel lief was hoor, maar ik lag altijd met open ogen in de wieg) en valt het mij alles mee. Maar ze slaapt 's nachts de klok rond (van 20 tot 8 zeg maar) en overdag nog twee keer 1 a 2 uur, als het meezit. Maar omdat ik weet dat ze 's nachts goed slaapt maak ik me ook niet zo snel zorgen als ze bijvoorbeeld de hele dag niet slaapt (komt soms echt voor). En er zit een groot verschil tussen de 3 dagen op de creche en de 4 dagen thuis, maar volgens mij heeft ze daar zelf helemaal geen last van, ze draait daar lekker mee als ze vroeg moest opstaan en thuis slaapt ze lekker uit.

Krijgen jullie trouwens ook zo'n beweeglijke baby op het aankleedkussen? Ik werd er gisteren helemaal gek van ze kronkelde alle kanten op, zelfs toen ik alle afleiding had weggehaald en het kussen in het midden gelegd en ik kreeg met geen mogelijkheid een nieuwe luier om. Toen heb ik haar toch maar even streng toegesproken (moest ze huilen, zucht, van de regen in de drup), maar het heeft misschien wel indruk gemaakt want ze ligt me sindsdien weer rustig op haar rug aan te kijken tijdens het verschonen en dat gaat toch een stuk makkelijker. Maar misschien is dat wel wishful thinking

groetjes!
Goedemorgen!

We gaan vandaag een bod doen op het huis!!!! Spannend!

Halloo jullie hebben inderdaad wel een heftige verbouwing achter de rug zeg, net voor je bevalling af.... daar zou ik ook heeel nerveus van worden!

Wij zijn heel erg toe aan een groter huis, sharon heeft geen eigen kamer en slaapt nog steeds bij ons (en ze was vandaag om 6 uur wakker gaaaaap) we hebben echt geen ruimte meer over alles staat vol!!!

Wat een zorgen zeg over je schoonmoeder en schoonzusje. Hopelijk valt het allemaal mee, veel sterkte!!!

Lekker mango naar de schoonheidsspecialist! Ik ga altijd iedere 6 wk, en zat me net deze week te bedenken dat ik een tijd geleden ben geweest, wanneer was toch die afspraak... euh... 2 weken geleden... OEPS

pips met 38 graden werken is toch niet normaal??? Daar zou ik echt heeeel duf van worden!

Op onze slaapkamer was het 32 gisteravond...

Nou ik ga maar eens wat doen, man en kinderen zijn de deur al uit, ik heb net besloten pas om half 10 te gaan werken, hihi heb toch pas een groep om 10 uur! Kan ik lekker rustig aan doen!

Fijne (iets koelere) dag allemaal!!!
Zo, kop thee er bij en even wakker worden met het forum.

Popsie werd vanochtend om 5.15 uur wakker met honger. Ik slaap dan nadien niet weer dus ben nu al weer moe (smiley met draaiende ogen).

Halloo, ah, nog zo'n wakkere baby dus! Goed te horen. Popsy rolt van het kussen af als ik er niet bij ben. Erg link dus, de mobile die ik voor haar aan het maken ben is bijna af dus ik hoop dat ze daardoor wat meer gefocust raakt. Wij hebben een spiegel boven de commode hangen en ik ben daardoor erg goed geworden in het verschonen van babies in zijligging :-)

Roze wolk, fijn dat je zelf je tijd enigzins kunt indelen!

Grin, het was (is) iddd bloody hot in mijn werkkamer/zolder maar goed. HEt was wel mijn eigen schuld had ik de boel maar op tijd moeten blinderen. Gelukkig kan ik goed tegen de warmte, tenminste als het zittend werk is. Als ik moet staan ofzo gaat het mis (chronisch lage bloeddruk en dat is met warm weer extra vervelend).

Volgende week wordt het fijn weer, zo nu en dan een bui en verder boven de 20 graden :-)
pff wat een hitte zeg.. Kaj heeft er zoveel last van.. Begin vd week sliep hij eindelijk goed maar de laatste 3 nachten is het weer feest.. Meneer wilt geen water, diksap, roosvicee noem het maar op.. Dus hij kwam dins en woensdagnacht om de 2 a 3 uur omdat hij honger had, hij zweet ook zoveel dat ik het maar gegeven heb. Vannacht steeds wakker, meneer slaaptook ineens op zijn zij, doet hij helemaal zelf.. Vervolgens ligt hij horizoontaal in bed hahah wel komisch. ikzelf heb 3 uur geslapen... Gisteravond heb ik maar een vin neergezet in zijn kamer en na een tijdje weggehaald.

Hij zit ook helemaal onder de warmte bultjes.. Vandaag een zalfje halen voor hem bij de apotheek
Och wat sneu Brabbel. Gelukkig koelt het nu snel af! Geef Kaj een extra knuffel, of nee, even wat anders verzinnen... van knuffelen wordt hij ook warm natuurlijk.

Ah, ja, doe maar een uitgestelde knuffel. Morgen tijdens een regenbui :-)
*ik lees nog steeds af en toe stiekem mee, maar jullie zijn zo ver gezakt dat ik jullie even up*

Sterkte met de hitte!
Even een mijlpaal met jullie delen hoor: ik heb vandaag voor het eerst voor Zoë gekookt, oftewel, ze heeft een echte maaltijd gegeten ipv een groentepotje. En het ging er hartstikke goed in, volgens mij vond ze het zelfs lekker. Boontjes, rijst en een gehaktballetje, en ik heb nog een portie over voor in de vriezer. Grappig hoor, ik had alles in de blender gegooid maar het was veel korreliger dan uit zo'n potje dus het ging eigenlijk nog best soepel bij haar naar binnen ook.

groetjes!
Hoooiiii!!! Kom ook even langswaaien.

Eerst maar even ego plakken van m´n andere topic, scheelt weer tikken

Gisteren lekker dagje dierentuin gehad. Was wel onwijs warm, maar daardoor ook niet zo heel druk gelukkig. Ben er samen met Daan en nichtje geweest, Tessel mocht lekker bij schoonzusje spelen. Die is inmiddels een week of 30 zwanger, heeft flinke bekkenklachten en werkt ook al niet meer of heel beperkt. Dus vandaag maar even met een kleiner kind Was wel leuk verder. Relatief weinig dieren gezien, omdat de kinderen ook niet overal aandacht voor hadden. En na 3 uur rondslenteren, druk zijn met eten en plassen had ik het ook wel gehad. Gelukkig heb ik een abonnement, en zijn Daan en nichtje nog geen 3 Ga je toch even wat sneller, vaker en korter.

Werk bevalt nog steeds goed, het is nu wat rustiger, dus hebben we de tijd om even wat dingen structureel aan te pakken. En dat is wel prettig. Van de week ook gehoord dat ik mag blijven, heb over een maand mijn officiële functioneringsgesprek, maar dit was al erg prettig.

En ik heb van de week een onwijs stoer nieuwbouwproject gezien in een nieuwbouwwijk hier. Nadeel is alleen dat de vraagprijs best hoog is, en ik vraag me wel af of we dat kunnen betalen. Als mijn contract getekend is, ik ook meer duidelijkheid heb over salaris etc. en wat we kunnen missen iedere maand, maar eens een afspraak maken bij de hypotheekadviseur. En dan ook maar hopen dat nog niet alles verkocht is...

Met Tessel gaat het verder goed. Ze is nu lekker aan het rollen, heerlijk aan het eten, slapen en poepen, en kan op zich redelijk met de warmte omgaan, hoewel het zo´n 28 graden is in huis. Luchten helpt niet echt hier

Af en toe lijkt het erop dat ze ook al wel wat begint te teigeren, ze komt in ieder geval bij haar doel, da´s wel grappig om te zien. En sinds gisteren begint ze zich ook op te trekken als je haar handjes vast hebt, daar moet ze zelf ook onwijs om schateren

Ga nu nog even teruglezen, en dan even uitgebreid reageren op iedereen!
Ohja, de tabel is ook weer vernieuwd, even F5 voor de meest recente gegevens
He meiden!

Mango: Zo had ik er nog niet naar gekeken, maar het is voor de mannen inderdaad wennen dat ze aan het eten moeten denken! Het zit al ruim een half jaar in ons systeem, maar niet in die van hun... Ik vind het trouwens een beetje eng worden, hoe gelijk op wij steeds gaan. Ik heb namelijk ook last van ongesteldheidskrampen.... Het zet nog niet door, maar het belooft ook niet veel goeds!

Heerlijk joh, de schoonheidsspecialiste! IK WIL OOOOOOK!

Pips: Jeetje, 38 graden... Guido slaapt ook steeds minder. Vandaag heeft ie 2 slaapjes gedaan van totaal 3 uur.

Eneh, ik ben voor een meeting!

Hallooo: Hahaha, het is dus nu Tieger & Hallooo stad! Hier ook een bewegelijke baby op het aankleedkussen. Hij kronkelt in het rond!

Roze wolk: al iets gehoord van jullie bod? Spannend zeg! Ik draai mijn duimen voor jullie!

Brabbel: Wat sneu dat Kaj zo'n last van de warmte heeft! Gaat het vandaag al iets beter? Je hebt trouwens wel een geweldige hyves foto van je snoepie!

Tieger: Gefeliciteerd met je verlenging! Brengt wel wat rust, of niet?

Mijn schoonzusje heeft gelukkig niet de MRSA bacterie, dus we konden eindelijk met Guido naar haar toe. Hoewel hij bijna haar infuus te pakken had, vond ze het wel fijn om hem te kunnen knuffelen. Wat een kracht kan er dan vanuit die kleintjes gaan!

Wat betreft mijn schoonmoeder moeten we afwachten. Ze wordt gebeld wanneer de uitslagen binnen zijn....

En Guido is zo knap! Hij krijgt zijn knietjes onder zijn lijfje en drukt zich dan op! Hij houdt het nog niet lang vol, maar hij doet het maar wel effe. Vandaag is ie bij mijn vriendin geweest. Dat ging harstikke goed, tot ik belde... Toen was het huilen geblazen, tot ik ophing! Ze hebben zich enorm vermaakt! Ik bof echt met de verschillende mensen die geregeld voor ons klaar staan, en dan echt omdat ze het zelf willen!

Fijn weekend voor iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven