Stedentrip!

06-01-2015 02:13 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik wil heel graag dit jaar voor een paar dagen een leuke stedentrip maken samen met partner.. Heeft iemand suggesties? Liefst wil ik naar New York, alleen een paar dagen zou echt te kort zijn.. Barcelona, Brussel, Antwerpen, Parijs ben ik al geweest.. Recent ook 1 dag naar Londen maar wil eigenlijk iets nieuws?

Dank jullie wel alvast!
Rome
Lissabon, Budapest, Rome of Praag
Istanbul! Veel dichterbij dan NY, goedkoper, maar een totaal andere wereld. En dan rond mei.....
Lissabon

Praag

Berlijn

Florence
Istanbul!
Ik vond Cluj-Napoca verrassend leuk voor een weekend en Wroclaw was ook fantastisch.

Verder de meer bekende steden:

Berlijn

Praag

Rome

Brasov

Boedapest
Lissabon. Vond ik nog leuker dan Barcelona
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Belfast, een prachtige stad met geschiedenis, leuk winkelen, heerlijk eten en de liefste mensen van de wereld!
leef, geniet en eet!
Ik ga komend weekend naar Valencia dat schijnt ook een leuke stad te zijn.

Sevilla lijkt me ook mooi.

Rome is ook leuk.
quote:mick87 schreef op 06 januari 2015 @ 14:20:

Istanbul!+ 1
verba volant, scripta manent.
Valencia is een erg leuke stad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lissabon en Porto zijn inderdaad ook erg leuk.

Wat zoek je in een stad? Wat wil je graag doen en wat vind je belangrijk?
Valencia en Porto zijn allebei erg leuk, maar daar ben je veel sneller uitgekeken dan in Istanbul. Als TO dus van vrijdagmiddag tot zondag gaat, zou ik dat wel doen, maar heb je langer de tijd, dan ging ik toch voor Istanbul. Ik ben in de afgelopen 4 jaar in alledrie die steden geweest en Istanbul heeft toch wel een stuk meer "wauw" dan die andere twee.
Berlijn.

Edinburgh.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wenen is een super stad en erg afwisselend. zou het wel eerder in het voorjaar aanraden, of in de zomer/herfst. nu is het erg koud.

Budapest vond ik ook erg leuk, is in veel opzichten soortgelijk.
Dank jullie wel voor de reacties, ik ga er even goed over nadenken.. En wat ik eigenlijk zoek, een levendige stad met leuke winkels en restaurantjes.. Leuke plekken om lekker te eten en dat we eventueel nog wat mooie plekken kunnen bezoeken
Berlijn is ook heel leuk vind ik.

Nog een optie erbij :-)

Oh wacht die was ook al genoemd zie ik nu.
Krakau, zijn veel leuke cafeetjes
quote:mommy2014 schreef op 07 januari 2015 @ 00:02:

En wat ik eigenlijk zoek, een levendige stad met leuke winkels en restaurantjes.. Leuke plekken om lekker te eten en dat we eventueel nog wat mooie plekken kunnen bezoeken

Dat kan dus echt overal zijn.

Ik zou zeggen: prik blind op de kaart van Europa een stad en ga daar heen.
O, wat de stedenbestemming van Europa gaat worden: Belgrado. Goed uitgaansleven, verrassend goede restaurants, prachtige gebouwen, modern, en veilig. Nu nog goedkoop, makkelijk bereikbaar via lowcosters. Ik had het designhotel Mr. President, het was moderner dan bv. Ukraine. Verder vond ik Krakau in Polen ook een topper. Studentenstad, en enige Europese stad met een onaangetast middeleeuws centrum. Overnachten in het oude Joodse deel, waar Schindlers list is opgenomen. Bezoek aan oude kerken, musea, gebouwen, de zoutmijnen, en Birkenau Auschwitz. Vliegen met Ryanair, want Wizzair landt 80 km verderop.
Ik zoek tegenwoordig vaak via de 'zoek tarieven' functie op de Ryanair website. Daar kun je een vertrekplaats aangeven en een periode en krijg je een overzicht van de prijzen van de verschillende bestemmingen.

Op mijn verlanglijstje staan nog Porto, Lissabon, Budapest, Bilbao en Rome. Ik hoop dit voorjaar naar Porto te kunnen gaan.

Dichter bij huis vond ik Lille onverwacht leuk voor een weekendje (maar is niet heel groot).

Berlijn vond ik wel indrukwekkend, maar niet gezellig en Wenen was ik snel uitgekeken. Maar ik ken ook mensen die Berlijn en Wenen fantastisch vinden, dus smaken verschillen :-)
Wanneer ga je?

Ik ben een enorme Spanjofiel, en met stip op 1 staat Sevilla.

Valencia is een goeie tweede.

Nu al vaak lekkere temperaturen heerlijk eten, cultuur en leuke mensen.

Rome vond ik ook geweldig, maar is best koud nu!
Ik ben gisteren uit Valencia thuus gekomen. We hadden heerlijk weer. Zowat de hele dag in t-shirt.

Prima stad voor een dag of 2/3.
Ahh goed om te horen dolfje!! We weten nog niet wanneer we willen gaan eigenlijk.. We zaten weer te denken aan Barcelona maar wilde toch een nieuwe stad proberen.. Sevilla/Valencia zijn inderdaad goede mogelijkheden! Ik ga me er in verdiepen! Dank jullie wel allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven