Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
En ook ik ben er weer! Ik heb gisteren 3 adressen getrokken, Duitsland Rusland en Finland.

Wel vervelend dat het tarief is verhoogd. Ik had nog zegels over van vorig jaar. Nu moet ik bij laten frankeren.

Ik snap je gevoel wel Dreamer. Als je altijd extra je best doet om voor iemand een leuk kaartje te zoeken en als een ander er juist geen moeite voor wil doen. Toch zou ik denk ik wel de eer aan mijzelf houden en een kaartje waarvan ik denk dat hij/zij het leuk vindt. Ik ben wel benieuwd wat voor hurray je dan krijgt.

Snorhaar, wat een leuk kaartje heb je gekregen uit Rusland. Leuk zeg met zo'n lap tekst! Als ik een kaartje van mijn woonplaats stuur probeer ik ook altijd wel wat over mijn plaats te vertellen.

Hai Cocomo, welcome back! Haha grappig een kaart 14 km verderop. Wie weet heb je die persoon wel eens in het verleden gezien. Ik stuurde een keer een kaart naar iemand uit Duitsland die zei ook wel eens te winkelen in mijn woonplaats. Wel grappig, misschien heb ik hem onbewust wel een keer gezien.

Nepese wat leuk! Jij hebt al naar een aantal bijzondere landen mogen versturen en ook mogen ontvangen. Leuk!

Mevrouw Jack, wat leuk zo'n kaartenrek! Ik heb mijn kaarten voor nu in zo'n fotoboekje met insteekhoezen zitten. Maar daar passen niet alle kaarten in.

De optie kaarten van en naar eigen land heb ik ook aanstaan, maar ik heb nog niets binnen Nederland hoeven versturen. Wel een kaart van iemand uit groningen ontvangen.

Ik moet straks toch naar de Albert Heijn om mijn kaartjes te laten bijfrankeren. Zal ik dan nog maar wat extra adressen trekken...?
Doen jullie dat, de zegels van vorig jaar die je nog hebt liggen bij frankeren.

Ik heb eigenlijk gewoon de kaarten verstuurd zonder daar aan te denken. Mag hopen dat ze gewoon aankomen

Waar scoor je dan zegels die 10 cent waard zijn?

Ik heb nog iets van dertig setjes liggen (dus dertig kaarten) zou ik het moeten doen?
It ain't me
Voor postkantoor dingen moeten wij naar de Albert Heijn. Ik vroeg het toevallig aan het meisje achter de infobalie of ze zegels had liggen van 10 cent. Maar dat had ze niet. Ze konden we de kaarten zelf bijfrankeren.

Ik weet niet of er problemen van komen. Ik doe het maar wel. Dan weet ik zeker dat ze aankomen.

Maar irritant is het wel.
Pfff had een profiel uit Tsjechië met een miljoen eisen, vooral met wat er allemaal niet mocht, en ik moest vooral schrijven anders was het saai, krijg je een blanco hurray terug. Beetje jammer.

Ik heb de kaarten zonder nadenken opgestuurd met de oude waarde, maar kan me niet voorstellen dat het dan niet aankomt. Ze zullen vast geen porto heffen aan de ontvanger in China
Tjezus, wat vals
Ik heb nog 2 adressen getrokken. 1 kaart met een olifant die bloemen vasthoudt in zijn slurf gaat naar de USA en een kaartje met hollandse tulpen gaat naar China.

Maar jullie doen het dus niet, extra frankeren? Ik ga zo weg maar ik ga er nog eens even over nadenken.
Ik heb net nieuwe postzegels gekocht dus voor mij geldt het probleem niet meer, das makkelijk
Tjezus, wat vals
Mevrouw Jack dat is suf die vele eisen en lege hurray! Het komt zo hebberig over zo, bah.

Zo, geinspireerd door de frisse activiteit hier en een aanval van werkontwijkend gedrag (letters beginnen over beeldscherm te dansen) heb ik nog even een nieuw adres getrokken: naar Frankrijk (jippie, nieuw land!). daar heb ik wel een leuk kaartje voor ook.

Terwijl ik nog op de PC site rondhing werd ook mijn kaart naar Duitsland geregistreerd, grappig :-)

Ik moet ook nog eens op jacht naar bijplak zegels, hier van 5ct. Laat ik er nou net nog veel van 10ct hebben
O handig Snorhaar.. Ik heb ze de kaarten maar gewoon bij laten frankeren.
Hee! ik lees af en toe wat hier, ben al 3 jaar aan het postcrossen, maar ben vorig jaar wat afgezwakt... minder tijd door fulltime baan, verhuizing, trouwen etc.

pas weer wat opgepakt en ik voel toch vaker teleurstelling als blijdschap... nu lees ik dat hier ook wel een beetje terug.. wij doen zo ons best om kaartjes naar wens te sturen, inclusief tekst naar wens.... en krijgen vervolgens een 13 in een dozijn kaart terug met 'greetings' als tekst... en ook nog eens vaak geen reactie op de verzonden kaartjes, terwijl je denkt dat het een schot in de roos was...

Ik begrijp dat er veel mensen bij zijn die geen of slecht Engels kunnen... maar dan kan je toch nog wel even je best doen, desnoods met de wereldtaal van smileys!

Ik denk er over om meer personal swaps te doen, met mensen waarvan ik zie dat ze leuke kaartjes sturen... of mensen die pen-pal willen worden... hebben jullie hier ervaringen mee?

Een van mijn goede voornemens is trouwens meer verjaardags/beterschaps/sterkte kaartjes sturen naar kennissen, en vooral kinderen. ik vond het als kind geweldig om een leuk kaartje te krijgen en ben daardoor ook verslingerd geraakt aan schrijven, het zou toch leuk zijn als ik iemand anders enthousiast maak!
Hai Rosekapje. Ik heb geen ervaring met swaps. Ik wil dat ook niet. Als ik bij instagram zoek op postcrossing, zie ik helaas vooral swapvoorstellen voorbijkomen. Vind ik jammer. Maar dat heeft natuurlijk niets met het swappen op zich te maken, meer met mijn verwachting richting zoeken op postcrossing op instagram

Ik frankeer niet bij. Zelfs een kaart zonder postzegel kwam aan in Taiwan. Die 10ct zal dus ook wel meevallen.

De kaartenwinkel in de Oosterstraat houdt er volgens mij inderdaad mee op. Hij is al minder diep en er staan allemaal lege kaartenstandaards. Bovendien krijg je korting.. (rennen de Groningse postcrossers al? ) Ik heb wat kaartjes van Jip en Janneke gekocht en wat getekende Groningenkaartjes. En ik had zoveel méér willen kopen!!
Later is nu
Ik ben benieuwd of jullie dit plaatje kunnen zien. Wel gescand, nog niet geregistreerd. Deze gaat naar Singapore

het station bij nacht gaat naar Amerika

Uiltjes gaan naar België

het Noorderplantsoen gaat naar India

het museum naar Belarus

Later is nu
Een blije hurray uit Japan. Kaartje deed er 34 dagen over.

Ik kan er dus nog 2 sturen
Later is nu
Jip en Janneke gaan nog naar een hoogzwangere in Frankrijk

De Vismarkt met Korenbeurs/A-kerk naar Rusland. Hij verzamelt ook postzegels en is 29 januari jarig, dus kreeg van mij postzegels met Beatrix erop. Toeval wil: hij heet net als onze koning.
Later is nu
hee Dreamer, ik zie je plaatje hoor! wat een leuk kaartje!

ik woon helaas in een gat zonder eigen kaartjes, maar hou er vooral van om Hollandse schilders en illustratoren op te sturen...

zoals jip en janneke dus :-) wat leuk dat ze er bij zet dat ze zwanger is!
Gelukkig dat je het plaatje kunt zien

Ik heb nu weer meer kaarten verzonden dan ontvangen. Jammer dat het nu zo lang duurt voordat ik wat krijg. Ik ga er dan maar van uit dat mijn volgende kaartjes uit exotische gebieden komen
Later is nu
Ik zie hem ook hoor, Dreamer. Leuk!
En een blije hurray uit Japan. Leuk hoor.

Niets in de brievenbus.. hoop op dinsdag nu.. en liever elke dag één dan een aantal tegelijk ~zo stelde zij haar eisen ~

Hebben jullie dit keer ook naar het goede doel gestuurd? Gaat naar 1 ziek meisje, dit keer. Ik heb een kaartje gestuurd, dat ik bij onze meeting kocht. Met dansende paddenstoeltjes.
Later is nu
Hallo allemaal,

Ik ben een aantal jaar terug begonnen met pc.

Door omstandigheden ben ik ermee gestopt geweest.

Tot ik dit onderwerp hier tegen kwam, heb gelijk 4 kaartjes op de bus gedaan.

Ik zou graag meelezen en schrijven hier!
Leuk Crishy
Later is nu
quote:rosekapje schreef op 09 januari 2015 @ 12:28:

hee Dreamer, ik zie je plaatje hoor! wat een leuk kaartje!

ik woon helaas in een gat zonder eigen kaartjes, maar hou er vooral van om Hollandse schilders en illustratoren op te sturen...

zoals jip en janneke dus :-) wat leuk dat ze er bij zet dat ze zwanger is!Ik woon ook in een gat zonder kaartjes, maar ik stuur gewoon die van de dichtstbijzijnde stad mét kaartjes
It ain't me
Nog een adres getrokken. Deze gaat naar Hong Kong, wauw!
Leuk Winters!

Cocomo, jij hebt natuurlijk wel weer een hele leuke stad, naast jouw 'gehucht zonder kaartjes'

(iemand, wiens adres ik laatst trok, had dus wél een kaartje uit jouw gehucht en niet eens van jou )
Later is nu
O, Dreamer dat is grappig.

Volgens mij als je goed zoekt zal ik ze inderdaad wel kunnen vinden. Maar vind die van die leuke stad leuker
It ain't me
Ik wilde het kaartje hier posten, maar dan is jouw gehucht hier zo bekend, natuurlijk.
Later is nu
Hmmm ja... Beter van niet.

Wil je anders de naam van die persoon even PB'en. Dan kijk ik zelf even
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven