De do's en dont's van een Viva-newbie

24-06-2008 17:23 381 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn kleine weekje op het Viva Forum heb ik al heel wat ongeschreven regels mogen ontdekken.

Om maar eens een greep te doen uit mijn nieuw verworven overlevingskennis:

1.Gij zult effectief smileys ( ) gebruiken, om de vriendelijkheid van de boodschap te verduidelijken, om zo overgevoeligen te sparen voor hun ik-voel-me-gekwetst-moment...

2. Gij zult niet driemaal hetzelfde topic openen !

Nu begrijp ik dat sommigen van jullie echt al járen ronddwarrelen op het Forum. Mijn vraag is dan ook vooral aan jullie grootheden gericht:

Geachte oude garde, leer ons newbies wat de ongeschreven regels zijn voor een Viva-Forummer!

Wat zijn de DO's...en vooral wat zijn de DONT's...

Mijn motto: Mezelf blijven (Okay, teiltje iemand ?)
quote:Goldielocks schreef op 31 juli 2008 @ 12:27:

[...]

Goed zo. Dat vind ik in dat geval een goede regel.

Eensch met de angels. Goh, dat is voor het eerst dat ik dat hoor.
Gij zult irl uw buren in nood te hulp schieten.
quote:josefientje12 schreef op 31 juli 2008 @ 12:25:

[...]

Om in termen van de kippetjes en de haantjes te blijven: de pikorde is hier aardig hierarchisch verdeeld en dat stoot de nieuwelingen af.

Dat valt wel mee, ik zie genoeg nieuwelingen. Misschien hele gevoelige mensen, maar die kunnen hier juist leren sterker in hun schoenen te staan.

En anders zijn er nog genoeg forummers die gevoelige nieuwelingen in hun armen willen sluiten.
.
quote:josefientje12 schreef op 31 juli 2008 @ 12:29:

[...]

Goh, dat is voor het eerst dat ik dat hoor.Voor de duidelijkheid: In DIT GEVAL eensch met de angels.
DO, vat niet alles te persoonlijk op.

DON"T alles als een aanval zien

DO ingaan op de goed bedoelde adviesen

DON"T ingaan op negatieve adviesen

Het is soms verlijdelijk om in te gaan op al het gemierenneuk enz. Maar je kunt er ook zelf voor zorgen dat je een ontspannen momentje achter je pc hebt door ook eens wat dingen naast je neer te leggen.

Hier weet men niet dat je vandaag extra prikkelbaar bent, tewijl je gister zelf nog de draak stak met een woordspeling.

Maar vooral voor iedere Newbee, oefening baart kunst!

Dus gewoon lekker posten en TO's openen als jij daar behoefte aan hebt, er komt vanzelf een reactie op.
anoniem_17610 wijzigde dit bericht op 31-07-2008 12:42
Reden: ben een beetje dislekties vandaag
% gewijzigd
quote:Goldielocks schreef op 31 juli 2008 @ 12:30:

Gij zult irl uw buren in nood te hulp schieten.Maar niet als uw buren niet te vertrouwen zijn en er zelf een groot zooitje van maken, dat is nl. paarlen voor de zwijnen gooien, een tekst uit het Heilige Boek, de Bijbel.
quote:Goldielocks schreef op 31 juli 2008 @ 12:31:

[...]

Voor de duidelijkheid: In DIT GEVAL eensch met de angels.

Het valt helemaal niet op hoor, Goldie Locks, dat je in dit geval het ineens helemaal eens bent met de Angels.

Don't: gebruik geen Oud-Hollandse taal, dat staat zo lullig als je in de eenentwintigste eeuw leeft.
O.M.F.G.

Lul jezelf er maar uit ja....
Eensch is een hip forumwoord. ABV

(algemeen beschaafd viva's)
quote:tweeling schreef op 31 juli 2008 @ 12:30:

[...]

Dat valt wel mee, ik zie genoeg nieuwelingen. Misschien hele gevoelige mensen, maar die kunnen hier juist leren sterker in hun schoenen te staan.

En anders zijn er nog genoeg forummers die gevoelige nieuwelingen in hun armen willen sluiten.Dank je tweeling, mag ik jou dan nu even in m'n armen sluiten, ik zit al een paar weken op het forum, dus ik weet niet of het mag, maar een spontane ingeving is wel gewenst toch.
quote:Goldielocks schreef op 31 juli 2008 @ 12:53:

Eensch is een hip forumwoord. ABV

(algemeen beschaafd viva's)Don't's: afkortingen zijn niet gewenst, zeker als andere forummers die afkortingen niet herkennen. Gelieve een uitleg erbij te geven.
quote:Goldielocks schreef op 31 juli 2008 @ 12:50:

O.M.F.G.

Lul jezelf er maar uit ja....

Valt het woord lullen ook onder ABN of ABV, ik dacht het niet.

Ik vind het in ieder geval geen beschaafd Nederlands en dat had ik van zo'n beschaafd iemand als jij bent, wel verwacht.
quote:minny schreef op 31 juli 2008 @ 11:16:

Lad, ik krijg zeer sterk het vermoeden dat jij vroeger als nieuweling op school flink gepest bent of zo.Nee. Gelukkig niet. Ik hoorde tot de 'populairen' en wierp me juist op als beschermer van de kinderen die gepest werden. Daar zijn harde klappen bij gevallen, maar ik wed dat een paar pestkoppen op ons schoolplein dankzij mij zijn gestopt met pesten. Ik ben zelf nooit gepest.
quote:josefientje12 schreef op 31 juli 2008 @ 12:25:

Om in termen van de kippetjes en de haantjes te blijven: de pikorde is hier aardig hierarchisch verdeeld Exact. En dáár reageerde ik dus op. Voor lui die zichzelf tot een oude garde met de oudste rechten rekenen, en die daaraan het recht menen te kunnen ontlenen om nieuwkomers uit de hoogte toe te spreken, is het fenomeen revolutie uitgevonden.
Open GEEN topics in een emotionele bui.

Zorg dat je bij de popies behoort (net als op school vroeger)

Gebruik alleen de woorden die zijn toegestaan door de oude garde.

en zo uren verder.....

Leuk he forummen ;-(
Het is natuurlijk heel mooi dat als je irl niet populair bent je dan hier te laten gelden....... (zucht)
irl...is dat wel done? Mag dat?
quote:sweety32 schreef op 31 juli 2008 @ 13:12:

irl...is dat wel done? Mag dat?

Het heeft wel even geduurd voor ik snapte wat 't was...

Net als een sv...
Ja dat ben ik ook nog aan het opzoeken

SV......
quote:sweety32 schreef op 31 juli 2008 @ 13:27:

Ja dat ben ik ook nog aan het opzoeken

SV......

Seks Vriendje/vriendinnetje

En wat je hier veel tegenkomt is ONS (One Night Stand).
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:josefientje12 schreef op 31 juli 2008 @ 12:57:

[...]

Valt het woord lullen ook onder ABN of ABV, ik dacht het niet.

Ik vind het in ieder geval geen beschaafd Nederlands en dat had ik van zo'n beschaafd iemand als jij bent, wel verwacht.

Weet je, ik heb zo'n geen zin in jou, je roept braakneigingen bij me op. Dus ik doe wat ik dan volgens de mod zou moeten doen: Jij gaat bij mij in de negeerstand voor de rest van je forumtoekomst.

Have a nice life.
Herstel: dat ik braakneigingen van je krijg neem ik terug, ik moet het tenslotte netjes houden...

Du: jij gaat bij mij vanaf nu in de negeerstand omdat ik een onzettende antipathie tegen je heb toevoeging: door de uitspraken die je in je korte tijd als forummer gedaan hebt.
Als forummers hun klapstoeltjes erbij gaan pakkken betekent dat zoiets als "rel op komst".

In dat geval pak je een bakje thee en een koekje en ga je op F5 drukken
Mocht u van plan zijn op de sekspijler te gaan schrijven ga dan ook maar vast op zoek naar de betekenis van de volgende afkortingen:

SV

POG

GAK

ONS

PSV

MNS

GM

Succes.
heeft een klapstoeltje gepakt om te zien hoe t afloopt tussen Goldielocks en Josefientje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven