Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
quote:Lughnasadh schreef op 08 januari 2015 @ 16:33:

De ava's zijn weer terug, maar de guru is weer steeds aan het mediteren.Hier ook, maar erg Zen word ik er niet van
Ik word helemaal kriegel van al die 503-meldingen. Forum is ook zo traag als stront door een trechter. En dat sinds het "onderhoud".
quote:paper-clip schreef op 08 januari 2015 @ 16:29:

Oja, sinds een week ofzo kan ik niet loepen als ik niet ingelogd ben, hoort dat of is dat een fout ?Dat was op het oude forum al zo, per ongeluk kon het op het nieuwe forum maar is nu weer teruggedraaid.
Je bent zelf een theepot
quote:bootje_op_de_golven schreef op 08 januari 2015 @ 16:54:

Ik word helemaal kriegel van al die 503-meldingen. Forum is ook zo traag als stront door een trechter. En dat sinds het "onderhoud".+10000 zeer irritant.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:charlottew88 schreef op 08 januari 2015 @ 17:05:

[...]

+10000 zeer irritant.+10001
Time spent with a cat is never wasted
+ 10002
Geen bijzonderheden
+10003
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt

Waarom kan ik niet zien de afbeelding uit welke onderwerp topic is?
quote:JuniorModeratorViva schreef op 08 januari 2015 @ 13:46:

[...]

Beste Desperate_housewive

Over welke app heb je het? Het vivaforum heeft geen app meer.

Met vriendelijke groet

JuniorNou dan hoop ik maar dat ze jou wel gelooft Juun
Ik wil het oude forum terug.

Wat was er eigenlijk mis mee? Ik vond het een heel prettig en overzichtelijk forum.

Hier scroll ik me ik rot steeds. Ik heb het een kans gegeven. Ik ben gewend nu. Conclusie: ik vind het niks.

Terug met het oude forum.
quote:Ikhierhuh schreef op 08 januari 2015 @ 18:18:

[img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 34ffe090c7[/img]

Waarom kan ik niet zien de afbeelding uit welke onderwerp topic is?Dat heb ik dus ook (op mijn mobiele telefoon).
quote:JuniorModeratorViva schreef op 07 januari 2015 @ 20:53:

[...]

Beste Sjors007,

Ik zal het doorgeven.

met vriendelijke groet,

JuniorAangepast. Bedankt!
quote:JuniorModeratorViva schreef op 08 januari 2015 @ 13:46:

[...]

Beste Desperate_housewive

Over welke app heb je het? Het vivaforum heeft geen app meer.

Met vriendelijke groet

Juniordat heb ik al 3 keer gemeld hier, gewoon de viva-app die in de appstore staat. Die met een rood logo met wit viva erin.
Ahh fijn om te lezen dat ik niet de enige met een Guru in mijn telefoon ben. Wel erg zen hoor zo'n wit schermpje maar lekker forummeren lukt dus niet.

Ook bij mij rete traag, de ava's laden duurt heel lang en hij lijkt niet echt lekker te reageren.

Overige zit ik vastgeplakt aan mijn HTC desire met de standaard browser.
quote:Desperate_Housewive schreef op 08 januari 2015 @ 20:26:

[...]

dat heb ik al 3 keer gemeld hier, gewoon de viva-app die in de appstore staat. Die met een rood logo met wit viva erin.

Lieve DH, er is je volgens mij ook al zo'n dertig keer de, kennelijk schokkende, onthulling gedaan dat Sanoma in zijn/haar/hullie wijsheid heeft besloten de app niet meer te ondersteunen.

Sorry.

Kusjedrop?
quote:Desperate_Housewive schreef op 08 januari 2015 @ 20:26:

[...]

dat heb ik al 3 keer gemeld hier, gewoon de viva-app die in de appstore staat. Die met een rood logo met wit viva erin.

Die app is geen officiële app van viva dus als daar problemen mee zijn, kan de TD daar niet zoveel mee helaas

Met vriendelijke groet,

Junior
Ik heb een smartphone en ik zie de ava's sinds vandaag niet meer en de onderwerpicoontjes ook niet. Alleen soms als ik naar beneden scroll, verschijnen er een paar ava's. En mijn eigen ava is onscherp. Vreemd! O ja, 1 keer had ik een plaatje van een bloem, heel groot over de tekst heen, knipperend. En laatst een grote V. Ik meld het maar even. Succes met de bugs, lijkt me geen makkelijke klus.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:JuniorModeratorViva schreef op 08 januari 2015 @ 20:52:

[...]

Die app is geen officiële app van viva dus als daar problemen mee zijn, kan de TD daar niet zoveel mee helaas

Met vriendelijke groet,

Junior

Huh? Dus iemand is in naam van Sanoma media een viva app gestart? Nou ja app is een groot woord, het is gewoon een snelkoppeling naar de webpagina. Maar Mods dit is toch echt een app dat via de AppStore (Iphone en IPad) gedownload kan worden. Sterker nog, ik zit er nu op. Dus rare reactie van jullie.

Als je me eerlijk vraagt, heb ik liever de oude Viva Forum app met roze logo. Die was tha bomb! En ik ben niet de enige die dat vindt, maar ja ik ben er al achter dat jullie dat geen ene Pipo boeit. It's all about the money
quote:Bij_Zonder schreef op 08 januari 2015 @ 20:39:

[...]

Lieve DH, er is je volgens mij ook al zo'n dertig keer de, kennelijk schokkende, onthulling gedaan dat Sanoma in zijn/haar/hullie wijsheid heeft besloten de app niet meer te ondersteunen.

Sorry.

Kusjedrop?Er is zeker wel een app. Weliswaar fungeert deze slechts als snelkoppeling naar de website, maar toch. En uitgebracht onder de naam van Sanoma media. Dusssss...ik vind de vorige app beter, maar dit is moet ik toegeven beter dan niets.
quote:Noesa schreef op 08 januari 2015 @ 19:41:

Ik wil het oude forum terug.

Wat was er eigenlijk mis mee? Ik vond het een heel prettig en overzichtelijk forum.

Hier scroll ik me ik rot steeds. Ik heb het een kans gegeven. Ik ben gewend nu. Conclusie: ik vind het niks.

Terug met het oude forum. Hear hear!!! Yeahhh!!!
Ik zie in de buglijst ook niet staan dat het notificatie systeem niet goed werkt:

- nieuwe notificaties toevoegen werkt zelden correct

- mail ontvangen nadat gepost is in zo'n notificatie topic werkt ook zelden

Dit is al vanaf dag 1 zo.
quote:JuniorModeratorViva schreef op 08 januari 2015 @ 08:21:

[...]

Beste Dainbramage,

Boven het blokje Zoek staat een poppetje, met dat poppetje kun je alles doen betreffende je account. Dat dat voor jou niet duidelijk genoeg is, vind ik heel vervelend voor je, maar dit zal niet worden aangepast. Het blokje Zoek is niet bedoeld om te navigeren, maar om iets op de site op te zoeken. Daarom staat dit onder de menubalk achter de ruimte waarin je je zoekopdracht kunt zetten.

met vriendelijke groet,

Junior

Dat poppetje is trouwens wel een beetje verdwenen ergens de laatste dagen.

Zie ook screenshot met ontbrekende pijlericoontjes hier een paar posts voor....

(laptop/firefox)
Ja en rechtsboven onder ZOEK is een zwart vlak en dat is een menu. Dat heeft me de 1e keer een uur gekost voordat ik dat door had.

Volgens mij is de site online ook de testomgeving ofzo...
quote:bootje_op_de_golven schreef op 08 januari 2015 @ 16:54:

Ik word helemaal kriegel van al die 503-meldingen. Forum is ook zo traag als stront door een trechter. En dat sinds het "onderhoud".

Dit kwam ik dus ook melden.

Waardeloos is het.

Tot het forum geladen is kan ik nog bijna naar de wc of koffie zetten. Soms beide.

Man wat irritant.

Leuk hoor dat onderhoud en de updates maar zorg dan ook dat het een verbetering is en dat de boel doet wat het moet doen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:ciambella schreef op 08 januari 2015 @ 21:44:

[...]

Hear hear!!! Yeahhh!!!Eens! En de app graag ook terug. Het mobiel forummen is zoveel omslachtiger geworden. Je scrolt je inderdaad een ongeluk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven