Meivakantie tips
vrijdag 9 januari 2015 om 11:11
Hallo allemaal,
Wij willen graag weg in de meivakantie. We gaan in de zomervakantie misschien verhuizen, en de meivakantie is dit jaar dus de vakantie waarin we nog tijd hebben om weg te gaan.
Verder is door de verhuizing ons budget ook niet mega groot. de bedoeling is dat het sowieso onder de 1000 ¤ blijft inclusief reiskosten. Dat is al best een uitdaging als we naar het buitenland willen (met brandstofkosten of een goedkoop vliegticket, huisje/hotel en uitstapjes).
We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen van dan 2 en 5 jaar oud.
Heb je tips dan hoor ik dat heel graag! Het mag dus van alles zijn, maar wel kindvriendelijk en liefst met een zwembad. Dus van een bungalow in duitsland tot een all-inclusive op kreta/mallorca!
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wij willen graag weg in de meivakantie. We gaan in de zomervakantie misschien verhuizen, en de meivakantie is dit jaar dus de vakantie waarin we nog tijd hebben om weg te gaan.
Verder is door de verhuizing ons budget ook niet mega groot. de bedoeling is dat het sowieso onder de 1000 ¤ blijft inclusief reiskosten. Dat is al best een uitdaging als we naar het buitenland willen (met brandstofkosten of een goedkoop vliegticket, huisje/hotel en uitstapjes).
We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen van dan 2 en 5 jaar oud.
Heb je tips dan hoor ik dat heel graag! Het mag dus van alles zijn, maar wel kindvriendelijk en liefst met een zwembad. Dus van een bungalow in duitsland tot een all-inclusive op kreta/mallorca!
Alvast bedankt voor het meedenken!
vrijdag 9 januari 2015 om 11:18
All inclusive gaat hem niet worden voor dat bedrag voor 4 personen in een schoolvakantie.
Ik zou kijken of er in die periode ergens goedkope tickets naar toe te vinden zijn en dan een appartement via booking of via Air B&B proberen te vinden.
Of inderdaad een bungalowpark in Duitsland of de Ardennen zoeken.
Maar ik vind 1000 euro wel heel heel weinig budget.
Ik zou kijken of er in die periode ergens goedkope tickets naar toe te vinden zijn en dan een appartement via booking of via Air B&B proberen te vinden.
Of inderdaad een bungalowpark in Duitsland of de Ardennen zoeken.
Maar ik vind 1000 euro wel heel heel weinig budget.
vrijdag 9 januari 2015 om 11:28
In Duitsland kun je in het voorseizoen meestal tamelijk voordelig terecht. Dikwijls heb je dan al een vakantiewoning voor zo'n E 300 per week, supermarktprijzen zijn vergelijkbaar met die van ons en buiten de deur eten kost de helft van wat hier gebruikelijk is. Ligt er wel aan in welke streek je zit.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 9 januari 2015 om 11:37
Boek je accommodatie via een Engelse site, die hebben geen meivakantie (in elk geval niet in dezelfde periode als wij).
Ik heb anderhalf jaar geleden via de Engelse Eurocamp site een stacaravan geboekt op een grote camping in Toscane, dat kostte me toen iets van140 euro voor 7 nachten. Precies diezelfde caravan was op de Nederlandse website van dezelfde organisatie ruim 4x zo duur, echt een enorm verschil.
Dit geldt voor veel organisaties, loont dus zeker de moeite om eens rond te kijken op websites uit andere landen!
Ik heb anderhalf jaar geleden via de Engelse Eurocamp site een stacaravan geboekt op een grote camping in Toscane, dat kostte me toen iets van140 euro voor 7 nachten. Precies diezelfde caravan was op de Nederlandse website van dezelfde organisatie ruim 4x zo duur, echt een enorm verschil.
Dit geldt voor veel organisaties, loont dus zeker de moeite om eens rond te kijken op websites uit andere landen!
vrijdag 9 januari 2015 om 12:29
Met jonge kinderen vind ik een Landal park leuk, oa een keer op Landal Sonnenberg geweest in Duitsland. Daar red je het net met je budget als je er anderhalve week zit.
Niet zo heel ver rijden, je zit daar heel mooi in de bossen en heuvels, zit een leuk zwembad bij + binnenspeeltuin voor de kinderen.
Niet zo heel ver rijden, je zit daar heel mooi in de bossen en heuvels, zit een leuk zwembad bij + binnenspeeltuin voor de kinderen.
vrijdag 9 januari 2015 om 13:16
Voor dat budget wordt het denk ik niet vliegen.
Ik heb deze gevonden, een appartement Griekenland + ontbijt voor ruim 1.500,00
http://www.jiba.nl/kalith ... ach-bungalows#pricetables
Maar vind je een chalet/stacarvan op een camping niets? Dat is met je budget gemakkelijk te vinden. Op een camping is bijna altijd wel een zwembad en kinderfaciliteiten.
Zelf gaan wij bijvoorbeeld bijna 2 weken voor ca. 700,00 naar het Gardameer. Maar dan heb ik een luxe 6-pers caravan met airco en tv op een luxere camping. Maar dat dus gemakkelijk veel goedkoper.
Centerparcs Duitsland zie ik bijv Bispingerheide. Is ook een heel leuk park, voor een week rond de 700-1000 euro.
Ik heb deze gevonden, een appartement Griekenland + ontbijt voor ruim 1.500,00
http://www.jiba.nl/kalith ... ach-bungalows#pricetables
Maar vind je een chalet/stacarvan op een camping niets? Dat is met je budget gemakkelijk te vinden. Op een camping is bijna altijd wel een zwembad en kinderfaciliteiten.
Zelf gaan wij bijvoorbeeld bijna 2 weken voor ca. 700,00 naar het Gardameer. Maar dan heb ik een luxe 6-pers caravan met airco en tv op een luxere camping. Maar dat dus gemakkelijk veel goedkoper.
Centerparcs Duitsland zie ik bijv Bispingerheide. Is ook een heel leuk park, voor een week rond de 700-1000 euro.
vrijdag 9 januari 2015 om 16:55
Ga naar een waddeneiland. Doordat je op een eiland zit en er met de boot heen moet, heb je toch een soort 'buitenland' gevoel. Weinig reiskosten.
Ik snap dat 'we willen naar het buitenland' nooit zo. Het is maar een streepje op de kaart hoor, wat je overgaat
Ik snap dat 'we willen naar het buitenland' nooit zo. Het is maar een streepje op de kaart hoor, wat je overgaat
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 10 januari 2015 om 13:23
Wij gaan in de meivakantie naar een huisje in Denemarken. Je hebt huizen in alle prijsklassen, maar de meivakantie is erg goedkoop. Er zijn zelfs huizen met een eigen inpandig zwembad. Daar hebben wij niet voor gekozen, wij hebben een "eenvoudig" huisje, wel met sauna, voor 600 euro voor 10 dagen. Kijk eens op Novasol of Dansommer, daar komt ons huisje ook vandaan.
zondag 11 januari 2015 om 00:44
Met een budget van 1.000 voor vier personen wordt het lastig om naar de zon te gaan in spanje of Griekenland, maar als je goed zoekt kun je wel iets vinden van rond de ¤ 400 p.p. en dat is toch ook niet zo duur. Op deze pagina staan leuke tips voor de meivakantie, onderaan staan de goedkope aanbieders: Meivakantie Griekenland
Meer vakanties met kinderen staan hier: http://www.griekenland-fl ... ie/vakantie-met-kinderen/
Maar met jullie budget zou ik eerder denken aan iets dichterbij. Schiermonnikook is geweldig voor kinderen, ze doen daar in de schoolvakanties erg leuke activiteiten.
Meer vakanties met kinderen staan hier: http://www.griekenland-fl ... ie/vakantie-met-kinderen/
Maar met jullie budget zou ik eerder denken aan iets dichterbij. Schiermonnikook is geweldig voor kinderen, ze doen daar in de schoolvakanties erg leuke activiteiten.
zondag 11 januari 2015 om 11:31
Lekker in Nederland blijven! Voor kinderen in die leeftijd maakt het niet veel uit waar je zit, als ze maar niet te lang in de auto/het vliegtuig hoeven te zitten. Vakantiegevoel krijg je ook prima in Zeeland of Limburg. En dan zoek je iets met een mooi groot zwembad in de buurt en de vakantie is compleet.
maandag 12 januari 2015 om 10:55
Bedankt voor alle tips tot nu toe! We gaan nu kijken naar een huisje in Denemarken of naar een stacaravan oid in Frankrijk of bij het Gardameer. We zoeken wel iets met een zwembad (overdekt of verwarmd).
Ik ga wat buitenlandse sites zoeken om te kijken of zij goede aanbiedingen hebben.
Even wat toelichting op ons idee om wat verder weg te gaan dan nederland:
*nederland is in de meivakantie echt een dure periode. Ik zag zelfs eenvoudige huisjes vij CenterParcs voor 1200 per week!
*in de zomervakantie of weekenden, als het kan qua planning, kunnen we nog naar een huisje van mijn ouders in zeeland (gratis/goedkoop). Dus in Nederland komen we ook wel genoeg. Wij vinden een andere omgeving, ander eten, andere taal etc. gewoon leuk, en we houden ook niet van elk jaar dezelfde vakantie.
*als we 1x per jaar naar het buitenland willen in de schoolvakanties, is de meivakantie weer goedkoper dan de zomervakantie, om iets te huren. Ook heel luxe campings die in de zomervakantie echt niet betaalbaar zijn, zijn heel wat goedkoper in de meivakantie.
*iets zuidelijker hebben we meer kans op mooi weer.
Inderdaad gaat een vliegreisje voor dit budget niet lukken. Op vakantieveilingen stond een reis naar Mallorca oor 1150 ¤ voor 4 personen, all inclusive. Maar dan vlieg je vanaf Brussel en er komen ook nog transferkosten bij, waardoor je al op 1400 zit. Op zich niet duur, maar voor ons zit dt er dit jaar niet in. Jammer maar echt een luxeprobleem natuurlijk. Misschien volgend jaar wel!
Ik ga wat buitenlandse sites zoeken om te kijken of zij goede aanbiedingen hebben.
Even wat toelichting op ons idee om wat verder weg te gaan dan nederland:
*nederland is in de meivakantie echt een dure periode. Ik zag zelfs eenvoudige huisjes vij CenterParcs voor 1200 per week!
*in de zomervakantie of weekenden, als het kan qua planning, kunnen we nog naar een huisje van mijn ouders in zeeland (gratis/goedkoop). Dus in Nederland komen we ook wel genoeg. Wij vinden een andere omgeving, ander eten, andere taal etc. gewoon leuk, en we houden ook niet van elk jaar dezelfde vakantie.
*als we 1x per jaar naar het buitenland willen in de schoolvakanties, is de meivakantie weer goedkoper dan de zomervakantie, om iets te huren. Ook heel luxe campings die in de zomervakantie echt niet betaalbaar zijn, zijn heel wat goedkoper in de meivakantie.
*iets zuidelijker hebben we meer kans op mooi weer.
Inderdaad gaat een vliegreisje voor dit budget niet lukken. Op vakantieveilingen stond een reis naar Mallorca oor 1150 ¤ voor 4 personen, all inclusive. Maar dan vlieg je vanaf Brussel en er komen ook nog transferkosten bij, waardoor je al op 1400 zit. Op zich niet duur, maar voor ons zit dt er dit jaar niet in. Jammer maar echt een luxeprobleem natuurlijk. Misschien volgend jaar wel!