Mode & Beauty alle pijlers

kapper went wrong

11-01-2015 23:21 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, onlangs ben ik bij de kapper geweest en heb ik gevraagd of ze mn haar lichter konden maken, ik heb zelf midden bruin haar en wou het goud blond hebben. Toen zeiden ze dat dit niet zomaar kon want dan zou het geel uitpakken, toen gingen ze over op de folie high lights methode. Eindresultaat: een hoofd als een zebrapad met blonde strepen en mn bruine kleur er ook nog door heen. Hoe los ik dit op en krijg ik een mooie egale kleur?

Groet
Mooie highlights:

quote:MadameQetesh schreef op 12 januari 2015 @ 08:30:

[...]

Nee natuurlijk is dit niet de bedoeling. Dit zag je veel in de jaren 90.

Maar heeft to dit dan??

Dit zie je tegenwoordig toch echt niet meer ( en anders moet die kapper opnieuw naar school en had to direct wat moeten zeggen).

Zonder foto van to blijf ik ervan uit gaan dat het wel mee valt het zebra effect. To is nl tegeleurgesteld dat ze niet blond is en dat je het bruine er nog door heen ziet ( er door heen zien is niet blond bruin gestreept).Ik zie ze nog genoeg lopen, met van die brede witte slierten door het haar. Vooral als het haar dan een centimeter of 2 gegroeid is, dan heb je uitgezakte kerstversiering in je haar
quote:winkelfanaat schreef op 12 januari 2015 @ 11:28:

[...]

Ik zie ze nog genoeg lopen, met van die brede witte slierten door het haar. Vooral als het haar dan een centimeter of 2 gegroeid is, dan heb je uitgezakte kerstversiering in je haar

Gelukkig zie ik dat nooit. Gelukkig voor de persoon met de highlights dan he.

Zonder foto valt er over to highlights niets te zeggen. Wel had ze beter met de kapper moeten praten.

De kapper heeft haar gezegd dat het niet zo hup kan.

Dan weet je toch dat je niet blond wordt in een keer. En dus nog bruin ziet.

Maar de to is alweer gevlogen. Of zit bij de kapper dat kan ook.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Maar Madamequeen er zit nog wel een verschil tussen het niet in 1x kunnen blond kunnen maken, het advies van de kapper om te kiezen voor highlights en dan zebrastrepen krijgen. Ik vind het dan een beetje raar om te zeggen dat ze beter met de kapper had moeten praten.

Het klopt dat de kapper heeft gezegd dat het niet zo kan, maar volgens mij heeft toen de kapper gezegd dat highlighten wel kan, ik zou daar dan ook mee akkoord zijn gegaan. Als ze er dan vervolgens zebrastrepen van maakt ipv highlights, vind ik niet dat dat voor rekening komt van TO. Een goed gesprek met je kapper is altijd leuk, maar uiteindelijk doet hij/zij het werk.

Zebrastrepen onstaan doordat de kapster te brede stroken haar heeft gepakt. Fijn zigzaggen geeft een natuurlijk effect maar daar is de kapster iets langer mee bezig.
Uiteraard zit daar verschil in maar ik denk dan ook niet dat to zebrastrepen heeft maar dat zij vindt dat ze die heeft en dat ze gewoon normaal highlights heeft zoals jouw goede plaatje.

Puur omdat het niet is wat zij wil. Zij wil blond. Kapper zegt dat dit niet in een keer kan maar wel met highlights. Dit moet vaker, gaat hier de communicatie mis??

To gaat akkoord, is niet blij want je ziet het bruin er door heen. Ja logisch het zijn highlights.

Zonder foto kunnen we er eigenlijk niks over zeggen. Dus to kom maar op met je haar
Net schreef je nog dat zonder de foto's er niets over te zeggen valt. En nu denk je dat TO helemaal geen zebrastrepen heeft, ze normale highlights heeft omdat het niet is wat zij wil.

Dat zijn best een hoop aannames.
Er wordt hier inderdaad een hoop ingevuld voor de ander. Ook kappers maken fouten!
quote:moonlight schreef op 12 januari 2015 @ 12:47:

Er wordt hier inderdaad een hoop ingevuld voor de ander. Ook kappers maken fouten!Ik zou zeggen: vooràl kappers.
Echt wel. Kappers verpesten het altijd.
quote:winkelfanaat schreef op 12 januari 2015 @ 12:41:

Net schreef je nog dat zonder de foto's er niets over te zeggen valt. En nu denk je dat TO helemaal geen zebrastrepen heeft, ze normale highlights heeft omdat het niet is wat zij wil.

Dat zijn best een hoop aannames.Ik heb de hele tijd al gezegd dat ik denk dat ze dat niet heeft maar dat to denkt van wel terwijl ze waarschijnlijk gewone highlights heeft. Dit was alleen niet wat zij wilde, dus is ze teleurgesteld.

Ja natuurlijk zijn dit aan names, ik zeg toch niet voor niks dat het zonder foto niet te zeggen is.

Over aannames gesproken: pot verwijt de ketel. Jij stinkt ookvan de aannames met je foto's en dat to wel zebrastrepen zou hebben.

Dat weet jij net zo goed niet.
quote:MadameQetesh schreef op 12 januari 2015 @ 16:55:

[...]

Jij stinkt ookvan de aannames met je foto's en dat to wel zebrastrepen zou hebben.

Dat weet jij net zo goed niet.

Ja, want je weet: alle TO's liegen!

quote:Pantax schreef op 12 januari 2015 @ 17:36:

[...]

Ja, want je weet: alle TO's liegen!

Ach hou toch op mijn woorden te verdraaien. Dat zeg ik toch helemaal niet.

Ik heb nooit beweert dat ze liegt, ik zeg dat IK DENK dat het wel meevalt maar omdat to teleurgesteld is want ze wilblond maar je ziet bruin er door heen ( heel normaal bij highlights) ze het gevoel heeft van zebrastrepen.

Niemand hier weet hoe to hoofd eruit ziet, alleen to.

Echt hou gewoon op mij woorden te verdraaien. Bah schurfthekel aan zeg.
Oh en ik ben er nu wel klaar mee de pinata van dit topic te zijn.

Beetje op mij pikken omdat jullie mijn woorden verdraaien.

Daar pas ik voor. Bekijk het lekker, jullie zoeken maar een ander zwart schaap.

To succes je haar.
quote:MadameQetesh schreef op 12 januari 2015 @ 16:55:

[...]

Ik heb de hele tijd al gezegd dat ik denk dat ze dat niet heeft maar dat to denkt van wel terwijl ze waarschijnlijk gewone highlights heeft. Dit was alleen niet wat zij wilde, dus is ze teleurgesteld.

Ja natuurlijk zijn dit aan names, ik zeg toch niet voor niks dat het zonder foto niet te zeggen is.

Over aannames gesproken: pot verwijt de ketel. Jij stinkt ookvan de aannames met je foto's en dat to wel zebrastrepen zou hebben.

Dat weet jij net zo goed niet.Nou ja, ik ga ervan uit dat als TO zegt dat ze zebrastrepen heeft, dat dit ook zo is. Maar dat heb ik vrij snel hoor, als iemand hier schrijft: ik wil 30 kilo afvallen, wie heeft er een goed dieet? Dan denk ik ook niet: ze denkt alleen maar dat ze dik is. Misschien een beetje naief van mij.
Ga naar. Mijn slechte kapper! Ik wilde juist streepjes en heb een egaal gebleekt hoofd
Ik wil geen blond haar maar waarom eerst highlights en dan helemaal blond? Waarom niet om de paar weken je hele haar 2 tinten lichter verven?

Door die highlights moet je haar toch al gedeeltelijk geblondeerd worden dus dam kun je het toch beter meteen in 1x doen?
quote:closednote schreef op 13 januari 2015 @ 01:36:

Ik wil geen blond haar maar waarom eerst highlights en dan helemaal blond? Waarom niet om de paar weken je hele haar 2 tinten lichter verven?

Door die highlights moet je haar toch al gedeeltelijk geblondeerd worden dus dam kun je het toch beter meteen in 1x doen?Ik heb dit ook nooit zo goed begrepen. Sterker nog, doordat je dus een paar keer achter elkaar gaat highlighten zijn er ook haren die meerdere keren behandeld worden met waterstofperoxide. Lijkt me niet echt gezond voor je haar.
quote:winkelfanaat schreef op 13 januari 2015 @ 04:29:

[...]

Ik heb dit ook nooit zo goed begrepen. Sterker nog, doordat je dus een paar keer achter elkaar gaat highlighten zijn er ook haren die meerdere keren behandeld worden met waterstofperoxide. Lijkt me niet echt gezond voor je haar.

Bij een aantal keren achter elkaar highlighten is het de bedoeling dat ze niet de haren pakken die al behandeld zijn. Want dan heb je inderdaad kans op afbreken van het haar.

Maar wat ik niet snap is.... waarom meerdere keren naar de kapper voor hightlights? Zet er dan in één keer meteen veel. ;)
quote:closednote schreef op 13 januari 2015 @ 01:36:

Door die highlights moet je haar toch al gedeeltelijk geblondeerd worden dus dam kun je het toch beter meteen in 1x doen?

Ik denk niet dat ze bedoelen eerst highlights en dan helemaal blond maar door de highlights (steeds meer) wordt het op begeven moment (helemaal) blond.

Wat jij voorstelt is een optie om blond te worden inderdaad. Ik ben heel lichtblond. Niet door highlights maar door (meerdere keren) ontkleuren en verven.
Terug naar de kapper en je teleurstelling uiten. misschien helpt het als ze er een kleurspoeling overeen zetten?

Ben zelf ooit in een ver verleden naar blond gegaan en vond het afschuwelijk! de kapper had het goed gedaan maar ik kon er niet aan wennen. Een paar dagen later kon ik terecht voor een nieuwe verfbeurt, van het huis, als service. Supernetjes (was wel mijn vaste kapper). er werd mij afgeraden om zelf aan de slag te gaan; risico van groen uitslaan bij geblondeerd haar....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven