Wie herkent deze matras

12-01-2015 13:53 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n tien jaar geleden heb ik mijn boxspring gekocht bij een eenmanszaak, zaakje is allang alweer weg, jammer genoeg. De matrassen zijn toe aan vervanging, ik zou alleen zo graag dezelfde matrassen weer willen hebben. Maar heb dus geen idee meer van welk merk deze matrassen zijn. Er zat ooit een grote plakker op, maar die heb ik eraf gehaald toen ik de tijk ging wassen. Heeft iemand een idee?

Lastig! Misschien eens fabrikanten in België googelen en hen de foto's sturen?
DIT matras.
quote:AnnaP1977 schreef op 12 januari 2015 @ 14:34:

DIT matras.Het mag allebei http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... as_het_de/

Sorry TO, ik herken het niet.
Tia dalma, dat is helemaal geen gek idee! Alleen ik ben een beetje achterdochtig, zouden ze niet makkelijk zeggen: oh ja, dat matras is inderdaad van ons... we hebben nu alleen een ander tijkje erom.

Anna en nerdopviva, Anna jij denkt dat het 'wie herkent dit matras' moet zijn?

Nerdopviva, in jouw linkje staat het en de, niet deze. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat nu het goede is. (sta altijd wel open voor verbetering )
Tsja, dat ga je nooit zeker weten. Maar wat zij wél zeker weten is dat jij dat/deze/die/dit matras niet bij hen in België zult bestellen dus het directe belang is er wat minder.

Dus niet geschoten.... :-)

Mij lukte het iig niet door te googelen op jouw afbeelding of met een korte zoektocht op een aantal belgische beddenboeren.

Hopelijk heb je succes!
Is het geen Dorma matras?
quote:winkelfanaat schreef op 12 januari 2015 @ 15:06:

Anna en nerdopviva, Anna jij denkt dat het 'wie herkent dit matras' moet zijn?

Nerdopviva, in jouw linkje staat het en de, niet deze. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat nu het goede is. (sta altijd wel open voor verbetering )

"Het" gebruik je bij onzijdig (het huis) en dan gebruik je dus "dit", het huis => dit huis, dat huis

"De" gebruik je voor mannelijke of vrouwelijke dingen, en dan gebruik je dus "deze", de auto => deze auto, die auto.
quote:Tia.Dalma schreef op 12 januari 2015 @ 15:09:

Tsja, dat ga je nooit zeker weten. Maar wat zij wél zeker weten is dat jij dat/deze/die/dit matras niet bij hen in België zult bestellen dus het directe belang is er wat minder.

Dus niet geschoten.... :-)

Mij lukte het iig niet door te googelen op jouw afbeelding of met een korte zoektocht op een aantal belgische beddenboeren.

Hopelijk heb je succes!Oh werkelijk, kan je op afbeelding zoeken???
quote:netniet schreef op 12 januari 2015 @ 15:10:

Is het geen Dorma matras?Ik heb zelf al wat gegoolet natuurlijk, alleen ze lijken allemaal zo verrekte veel op elkaar
Yep. Al geloof ik direct dat dat alleen in Google's Chrome-browser kan hoor.

Je selecteert het plaatje met je rechtermuisknop en kiest dan 'search Google for this image'.
quote:sassafras schreef op 12 januari 2015 @ 15:11:

[...]

"Het" gebruik je bij onzijdig (het huis) en dan gebruik je dus "dit", het huis => dit huis, dat huis

"De" gebruik je voor mannelijke of vrouwelijke dingen, en dan gebruik je dus "deze", de auto => deze auto, die auto.Nee snap het niet. Wat is onzijdig? Waarom zou een auto mannelijk of vrouwelijk zijn? Wat maakt een matras onzijdig en een auto mannelijk of vrouwelijk?
winkelfanaat wijzigde dit bericht op 12-01-2015 15:22
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
quote:Tia.Dalma schreef op 12 januari 2015 @ 15:17:

Yep. Al geloof ik direct dat dat alleen in Google's Chrome-browser kan hoor.

Je selecteert het plaatje met je rechtermuisknop en kiest dan 'search Google for this image'.Oh, ik heb geen google chrome, jammer. Thanks
quote:winkelfanaat schreef op 12 januari 2015 @ 15:19:

[...]

Nee snap het niet. Wat is onzijdig? Waarom zou een auto mannelijk of vrouwelijk zijn?Heb je wel op school gezeten?
quote:winkelfanaat schreef op 12 januari 2015 @ 15:20:

[...]

Oh, ik heb geen google chrome, jammer. Thankshttps://www.google.com/chrome/browser/desktop/
quote:Roelfien schreef op 12 januari 2015 @ 15:22:

[...]

Heb je wel op school gezeten?Nou zeg, wat onaardig! De meeste mensen reageren hier niet echt gezellig als je ze aanspreekt op een taalfout. Ik probeer er nog wat van te leren.
https://www.google.nl/search?sa=X&biw=1 ... d=0CCEQsw4
quote:winkelfanaat schreef op 12 januari 2015 @ 15:24:

[...]

Nou zeg, wat onaardig! De meeste mensen reageren hier niet echt gezellig als je ze aanspreekt op een taalfout. Ik probeer er nog wat van te leren.Ik verbaas me gewoon over je vraag. Dat zijn dingen die je op school leert. Elk zelfstandig naamwoord heeft een geslacht, mannelijk, vrouwelijk (de de-woorden) of onzijdig (de het-woorden).
quote:Roelfien schreef op 12 januari 2015 @ 15:28:

[...]

Ik verbaas me gewoon over je vraag. Dat zijn dingen die je op school leert. Elk zelfstandig naamwoord heeft een geslacht, mannelijk, vrouwelijk (de de-woorden) of onzijdig (de het-woorden).Mag ik vragen hoe oud je bent?
quote:winkelfanaat schreef op 12 januari 2015 @ 15:31:

[...]

Mag ik vragen hoe oud je bent?Maakt dat uit? Ik ben 20 en heb dit ook bij Nederlands geleerd, in de eerste klas van het vo. En anders heb je er bij Duits (der, die, das) of Frans (le en la) wel wat over gehoord. Dus het is echt niet iets van 50 jaar geleden.
Oke, laat maar weer. Bedankt voor de mensen die de moeite hebben genomen.
quote:winkelfanaat schreef op 12 januari 2015 @ 15:20:

[...]

Oh, ik heb geen google chrome, jammer. Thanks

Ik heb even voor je gezocht, maar helaas niets gevonden.

Misschien toch naar wat (grote) beddenzaken mailen in België.
quote:winkelfanaat schreef op 12 januari 2015 @ 15:31:

[...]

Mag ik vragen hoe oud je bent?Wat heeft dat ermee te maken? 10 jaar of 100 jaar geleden, het blijft hetzelfde.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat een flauwekul zeg, TO stelt een vraag over een matras, maar krijgt gezeik over haar gebruik van de lidwoorden
Matras is een van die woorden die zowel voorafgegaan kan worden door 'de' als 'het'. Beiden zijn dus goed. Deze matrassen, dit matras of deze matras.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven