Gezondheid alle pijlers

Longvliesontsteking

13-01-2015 19:13 8 berichten
Hallo,

Zijn er mensen die ervaring hebben met een longvliesontsteking?

Ik ben gister begonnen met antibiotica en vraag me af hoelang het ongeveer gaat duren voor de pijn minder word.. De pijn is soms niet om uit te houden
Alle reacties Link kopieren
Helaas ervaring mee gehad. Wist niet wat me overkwam.

Ik heb een week platgelegen zonder antibiotica, omdat dat in mijn geval niet nodig was.

Daarna heb ik zeker nog een halfjaar last gehad , dat ik heel lichtjes een pijn bleef voelen.

Veel beterschap in ieder geval, en hou veel rust!
Een ex van me heeft het eens gehad. Die werd opgenomen in het zh een paar dagen. Volgens mij is hij niet heel lang ziek geweest maar heeft veel pijn gehad.
Heb je geen pijnstillers gekregen? Verder geen ervaring, sterkte!
Ik ben op dit moment bijna 30 weken zwanger dus meer dan paracetamol mag niet, gelukkig kan ik morgen bij de longarts terecht. Bedankt voor jullie antwoorden
Ja dat heb ik ook gehad, de droge variant die heel pijnlijk is.

Wat mij wel een klein beetje hielp was om, als ik moest hoesten, tegendruk te geven zodat mijn longen niet zoveel bewegingsvrijheid hadden. Dus hard om mijn ribben drukken als ik moest hoesten.

Verder pijnstillers en volgens mij ook antibiotica.

In totaal ben ik 3 weken thuis geweest, maar op een gegeven moment trok te pijn tamelijk snel weg. Ik denk dat er toen weer vocht tussen mijn longvliezen kwam zodat het niet meer zo schuurde. Daarna voelde ik me nog wel een tijdje slap.

Sterkte ermee, het is echt erg naar en ik hoop dat de pijn snel wegtrekt.
Ja, paar maanden geleden gehad. Heb maar 1 tip: houd je koest. Ik verging ook van de pijn, maar dacht dat ik met pijnstillers wel 1 avond de deur uitkon. Zag er na 2 uur uit als een stervende en weet zeker dat als ik die inspanning niet had geleverd ik er eerder vanaf was geweest. Nu 3 weken niet gefunctioneerd en tot 6 weken last gehad. En toen was het van de een op de andere dag over.

Heb trouwens eerst week ab geslikt en erna Naproxen.
Ik heb, na een zware longontsteking, ook een longvliesontsteking gehad.Ademen was afschuwelijk pijnlijk , alsof er een mes tussen mijn ribben werd gestoken.Ik kreeg Diclofenac voorgeschreven , maar jij bent zwanger dus dat lijkt me geen optie .En rust, veel rust, volgens mijn longarts het beste medicijn. Ik heb een aantal weken erge pijn gehad, maar ik voelde echt nog wel een paar maanden een soort sluimerende pijn , heel naar.Veel beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven