Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie

14-01-2015 09:09 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik heb een vacature gezien waarvoor ik heel graag op gesprek zou willen komen, maar daarvoor moet mijn motivatiebrief er natuurlijk wel uitspringen.

Graag zou ik aan jullie willen vragen wat jullie van mijn brief tot heden vinden.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Eef

Geachte lezer,

Een goede account manager hoort zichzelf te verkopen. Met deze brief geef ik u enkele redenen waarom ik een geschikte account manager ben, en stel mij bij deze graag kandidaat.

Enthousiasme, flexibiliteit, en vooral gedrevenheid zijn enkele van mijn kenmerken: stuk voor stuk belangrijke aspecten van een goede account manager.

Met name de afwisseling in de baan spreekt mij erg aan, Maar voornamelijk het verkoopgerichte en contact met de klanten warm houden is erg belangrijk en een zeer goede eigenschap van mij.

Na mijn studie commercieel medewerker marketing en communicatie wilde ik mij eerst goed ontwikkelen op de arbeidsmarkt het moment van de volgende stap is dan ook aangebroken, ik werk momenteel op een training en adviesbureau. Waar bij het contact met de klanten en deelnemers zeer essentieel is, van het Nederlands to commutate in englisch is no problem.

Ik ben gewend om op onbekende mensen en situaties af te stappen, en pas me gemakkelijk aan in nieuwe situaties.

In mijn vrije tijd heb ik een webshop opgericht waarbij me dit veel kennis en ervaring heeft opgeleverd in dit vakgebied. Ik wil graag deze vaardigheden nu verder ontwikkelen en toepassen. En wat is hiervoor een betere omgeving dan XXXX?

Voor mijn volledige loopbaan, verwijs ik graag naar mijn bijgevoegde curriculum vitae.

Ik kijk er naar uit om een uitnodiging van u te ontvangen, zodat ik u kan overtuigen van mijn kwaliteiten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,
Los van de spel- en taalfouten zou je brief beter zijn als je het concreter maakt. Iedereen kan zo'n brief schrijven (en doet het ook). Je noemt heel algemene eigenschappen op (enthousiast, gedreven, flexibel) waar je vervolgens niks over zegt. Hoe vertalen jouw eigenschappen/kwaliteiten zich naar de praktijk in deze functie, wat breng jij hiermee naar het bedrijf en deze functie?

Misschien is het een idee om de brief verder samen met iemand te schrijven die goed is met taal. Veel zinnen lopen gewoon niet en/of zijn niet correct opgebouwd.

Misschien ben je wel een hartstikke goede accountmanager, maar je komt op deze manier niet zo goed uit de verf.
Haal die webshop er uit.

Een werkgever gaat er van uit dat jij jezelf 100% voor zijn bedrijf in zult zetten en niet ook nog de nodige tijd en energie in een eigen bedrijf steekt, al dan niet in zijn tijd.
Niet geschoten is altijd mis
Ben niet echt fan van de brief. Uitgaande dat 93 je geboortejaar is, is de brief veel te opschepperig.
to commutate in english is no problem?

Ehm. Driewerf nee. Hou je brief helemaal in het Nederlands, haal alle fouten er uit want er staan er echt heel veel in.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:adorabull schreef op 14 januari 2015 @ 11:55:

to commutate in english is no problem?

Ehm. Driewerf nee. Hou je brief helemaal in het Nederlands, haal alle fouten er uit want er staan er echt heel veel in.In englisch zelfs, met sch.
Me is spreektaal geen schrijftaal.

Altijd mij zij wij gebruiken ipv me ze en we
quote:Zyraa schreef op 14 januari 2015 @ 14:19:

Me is spreektaal geen schrijftaal.

Altijd mij zij wij gebruiken ipv me ze en weMe, ze en we zijn prima woorden, en zeker geen spreektaal. Je moet ze alleen niet als bezittelijk voornaamwoord gebruiken.
En een linkje: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/wij-we.
Nog afgezien van de taal- en stijlfouten: ik mis iets. Namelijk: waarom zou iemand jou aannemen?

In de brief probeer je antwoord te geven op de vraag waarom jij de baan wilt hebben. Maar dat is niet hetzelfde als waarom iemand jou zou willen aannemen.

Een truc om te testen of je de goede argumenten gebruikt, is om te vragen "Nou en?" Het staat hier uitgelegd op Schrijf.be.

Op diezelfde site staan heel veel tips en tests om je tekst te verbeteren.
Ennnn waar is TO?
quote:zomaardus schreef op 14 januari 2015 @ 15:52:

Ennnn waar is TO?

Solliciteren!

Heeft ze al geschreve?

Al 75 brêve
quote:eldorado schreef op 14 januari 2015 @ 15:55:

[...]

Solliciteren!

Heeft ze al geschreve?

Al 75 brêveDan schrief maar opnuj!
quote:korenwolf schreef op 14 januari 2015 @ 17:28:

[...]

Dan schrief maar opnuj!Kijk, leeftijdgenoten!
quote:korenwolf schreef op 14 januari 2015 @ 17:30:

Heb jij de Dead Kennedys of de Ramones nog meegemaakt?
quote:eldorado schreef op 14 januari 2015 @ 17:31:

[...]

Heb jij de Dead Kennedys of de Ramones nog meegemaakt?

De Dead Kennedys

Toen ik nog in een Vogelaarwijk woonde, draaide ik af en toe "Kill the poor" om de moed erin te houden.
quote:korenwolf schreef op 14 januari 2015 @ 17:38:

[...]

De Dead Kennedys

Toen ik nog in een Vogelaarwijk woonde, draaide ik af en toe "Kill the poor" om de moed erin te houden.

Efficiency and progress is ours once more...

Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven