Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Wat spannend allemaal weer, iedereen die wel ergens op wacht!

@lollie, ben wel heel benieuwd hoe je de vakantie in gaat hoor, duim voor je!

@panda, het gezellig maken komt het altijd wel goed, Hihi.

@Laura, is wat wat je allemaal voelt waar je geen weet van hebt wat het nou is, dat ken ik hier ook.

@therealarya, wat voor zelf thuis teet methode??

Hier gister heerlijk mama kriebels opgehaald, op het zoontje van 6mnd van vriendin gepast.
Idd Uiltje. Iedereen wacht nu ergens op. Spannend!! En erg leuk.

Lollie; super benieuwd hoe het verder gaat. Pijn/grotere borsten zijn vaak het eerste teken. Gezellig trouwens dat je op wintersport gaat!

Oja, Nadaaitje; wanneer ga je voor het eerst naar de verloskundige?? Of hoe gaat dat eigenlijk?
Oh, daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe het dan gaat als je eenmaal zwanger bent 😊

We kunnen straks ook uiterst geduldig zijn met onze toekomstige kinderen, dat hebben we in dit proces ook wel geleerd haha!

Succes iedereen! 😉
Als je zwanger bent meld je je aan bij de verloskundige. Zij maken dan een afspraak met je voor in week 8 meestal. Soms later. Het is handig om je dokter, apotheek en tandarts te informeren mocht je daar heen moeten. Je hoeft niet je huisarts te bellen, alles regel je zelf met verloskundige. Zij maken je wegwijs vanaf je eerste afspraak, testen je bloed, controleren jou en de baby en helpen met bevallen. Mocht er echt iets medisch zijn bv blaasontsteking dan ga je naar je huisarts. Ik heb mijn pillen ook via de huisarts gekregen.

Als je een gyneacoloog hebt bel je die ipv verloskundige.
*huishoudelijke mededeling*

Ik heb de tabel bijgewerkt en op dit moment staan er precies 15 dames in. ik heb dan ook de begeleidende tekst aangepast en aangeven dat de tabel vol is, maar als iemand afvalt er weer iemand kan aansluiten. Heeft iemand daar bezwaar tegen?

- Ben ik iemand of iets vergeten in de tabel: laat het me even weten!

- Er staan een heleboel nod's niet in de tabel. Zijn er dames die wel weten wanneer hun nod is, maar nog niet in de tabel hebben staan laat me dan even weten welke datum het is dan vul ik het aan.

- Het is gemakkelijker terugzoeken naar de tabelinformatie als het dikgedrukt in je post staat. Anderen groepen doen het ook zo en ik moet zeggen dat ik inmiddels goed snap waarom het handig is.

Tot zover!

Hè Meral! Bedankt voor de update!

En ik zal proberen tabel info dikgedrukt weer te geven maar moet eerlijk zeggen dat ik dat nog niet weet hihi, ga er tegen die tijd even naar zoeken! Iig bedankt!!
Hey Meral.

Ik had mijn NOD wel al opgegeven, maar idd nog niet dik gedrukt. Beetje dom van mij.

Dus hierbij mijn NOD 26 januari

groetjes.
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Geeft niet hoor Laura! Ik heb er gewoon overheen gelezen
Hallo Meral ik had mijn NOD ook al aangegeven maar ook niet dik gedrukt haha dus dan lees je er inderdaad zo overheen alleen kreeg ik de tekst niet dik gedrukt

NOD 14 februari valentijnsdag dus hopelijk dan goed nieuws
@uiltje ik gebruik een praktische methode waarbij je naar je slijm kijkt. De zogenaamde billings ovulatie methode

Het is geen exacte wetenschap maar t geeft wel het een en ander aan denk ik
Ik heb het erin gezet Anne!
Dames wat is er weer gezellig veel geschreven. Vanavond zal ik weer even op iedereen reageren!! Wat hebben vrouwen toch veel te vertellen he. Hahaha. Zou wel eens willen weten hoe het was als er zoveel mannen zouden schrijven. Dat ging vast alleen maar over voetbal,gamen, drinken en vrouwen hahaha.
Haha Xana kunnen we het ook over hebben hoor! :D
Jen heb jij al nieuws?!
Allemaal duimen voor Jen!!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Spannende dag Jen!! Hoop op positief nieuws, laat je ons iets weten? ;)
Zo weer eens even kijken om een beetje op alles te reageren. Wat is dat moeilijk als je even een dag niet komt haha.

Over de tabel vind ik het indd fijn dat er nu een stop is. Want je wil met iedereen goed mee kunnen leven. En anders word het onoverzichtelijk. Nu is het te doen nog ook als je even niet hier bent geweest.

Pinguïn fijn dat jullie de vakantie gewoon hebben geboekt. Heerlijk even weg. Miss dat jullie het dan moeten annuleren. Maar daar kun je niet een mooie vakantie voor laten schieten. Omdat je miss zwanger zou zijn.

Bruin uiltje hopelijk heb je snel nog een positieve ovulatietest. Al weet ik dat het soms lang kan duren. Ik had pas een eisprong op dag 28 ong bij mijn cyclus van 43 dagen. Pff. Geef de hoop niet op. Hij komt er wel!

Panda nog heel veel plezier met de vruchtbare dagen. En maak het maar vaak gezellig. Hoop dat er goede zwemmers tussen zitten en een mooi ei vinden!

Anne wat jammer dat je ongesteld bent geworden! Op naar de volgende ronde. En hopelijk een super goede/ mooie vruchtbare ronde!

Hopelijk ben ik weer een beetje bij! Zal nu weer wat vaker proberen te reageren. Dat ik niet zo achter lig.
Hey Dames,

Nog niet ongesteld worden maar ik verwacht dat het wel morgen gaat komen :s ik laat het jullie zo snel mogelijk weten
Superspannend Jen! Denk je echt dat het morgen komt of probeer je niet teveel te hopen?

Hier rustig dagje. Ik slaap niet goed s'nachts, s' morgens wel. Hoop het beetje om te kunnen draaien weer. Net per ongeluk uur op de bank geslapen, niet handig.

Ik ben beetje rond aan het kijken naar positiekleding. Wat het kost, waar en wat ik denk dat ik nodig heb. Mijn spijkerbroeken zitten niet lekker, iets beter met de knoop los. Leggings gaan nog. Ik ben al ietsje meer opgeblazen inmiddels. Als ik iets strakkers aan heb zie ik het zelf. Nou ben ik wel steviger rond mijn middel dus anderen herkennen het niet als zwanger.

Vrijdag weer baby kijken. Ik ben wel relaxed. Geloof er wel in dat het goed zit merk ik. Als ik daar eenmaal lig zal het wel weer spannend zijn. Ben benieuwd of ze weer hetzelfde meet. Ze heeft ingezet vorige keer op 20 augustus.
Net ongesteld geworden:( op naar de volgende ronde!De nieuweNOD 16 februari

Wat vervelend Meral dat je niet goed kan slapen snachts :( Spannend vrijdag!!
Wat onwijs spannend meral!!

En wat zou ik al graag in jouw schoenen staan! Maar ik moet nog even een tijdje geduld hebben.

Ik sta voor de klas en vandaag was het echt heel geinig...

Ik geef les aan vmbo leerlingen.

Vandaag vroeg een leerling (jongen) aan mij of ik al kinderen had.

'Nee dat heb ik nog niet..'

'Wilt u dat wel?'

'Ja dat zou ik wel willen, maar we moeten maar zien of dat gaat gebeuren, je weet nooit zeker of dat lukt he?!'

'Of bent u al zwanger?'

'Nee joh!'

'Dus u wordt nog wel gewoon ongesteld?'

Ik lag in een deuk!! De jongen kreeg een kop als een tomaat! Geweldig zo'n klas!!

Jen! wat jammer! op naar de volgende ronde!!
Ohh spannend Meral!! Wel ontzettend balen van het slapen... Heb wel eens gehoord dat wanneer je tijdens je zwangerschap 's nachts wakker wordt dit het latere tijdstip zal zijn als de baby honger heeft.. Maar of dit dat al is....

Benieuwd naar jullie echo, leuk hoor! Krijg je er nu meerdere ivm verleden?

Jen, balen dat je ongesteld geworden bent, op naar een nieuwe hopelijke vruchtbare ronde!
Hahah!! Laura, leuk!! Heb hier ook moeten lachen om jouw stukje!!
Ik vertelde het vanavond tijdens het eten ook aan manlief.

Die zag er dus totaal niet de humor van in, dat vond ik dan weer zo raar..?!
Meral wat vervelend dat je zo slecht slaapt snachts. Laten we hopen dat dit weer snel over zal gaan. Spannend je echo! Weer even lekker genieten van je baby!

Jen, jammer dat je ongesteld bent geworden. Op naar de volgende ronde. En veel plezier samen in de vruchtbare periode haha.

Laura, geweldig hoe die kinderen kunnen zijn. En tjah mannen!! Die zien er soms de lol niet van in, als wij ergens om kunnen lachen. Soms rare wezens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven