Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het weer bij e-matching ga proberen Systeemkast, maar hier "klaagt " iedereen over die site dat daar weinig aanbod is. Lexa en RP heb je wel veel aanbod, maar geen leuk aanbod, vind ik.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Lexa heb ik al geprobeerd een redelijke tijd. Betaald account. Maar daar heb ik nog geen date weten te bemachtigen.

@eric, wat als ze al afhaken na de openingszin? Die van mij zijn echt niet alleen hoi, of Wasaaaaaaapppppp!!!!!!!

Dan heb je toch niet eens de kans om al je afgezaagde grappen te vertellen?

Rp heb ik eens geprobeert in het Noorden.

Naar wat voor types zijn vrouwen daar over het algemeen opzoek?

Een kunstschilder heeft bijv. Niets te zoeken in een vijver waar de dames alleen advocaten en chirurgen willen.

Okcupid heb ik al een tijdje gedaan, wel meer mijn soort meiden dan lexa. Maar best weinig in de buurt.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
E matching, alleen voor hoger opgeleiden.

Brrrr krijg van die zin alleen al de rillingen.

Ik mag dan wel een HBO diploma & xtra p hebben. Maar ik ben echt niet type 'hoger opgeleid' ik leef de helft van de tijd in een sci fi en ontwerp actie figuren & games in mijn vrije tijd.

Country club, golf en bridgen is niets voor mij

Heb ik al gezegd dat ik een loods vol vastgeroeste aannames heb?
@Systeemkast:

Helaas komt het vaak voor dat het bij een kort zinnetje blijft. Ik denk dat dit komt doordat datingsites steeds meer op chat-applicaties gaan lijken. Mijn conclusie is dan dat ik de verkeerde heb. Als ze allemaal afhaken na de openingszin (ik stuur altijd wel een uitgebreid bericht), kijk dan eens kritisch naar je profiel. Daar is soms verbetering mee te behalen.

Relatieplanet is zo groot dat je volgens mij niet in zijn algemeenheid kunt zeggen naar wat voor types vrouwen daar op zoek zijn. Lexa en okCupid zijn wat mij betreft afraders.
quote:Re__ske schreef op 18 januari 2015 @ 15:05:

Ik denk dat ik het weer bij e-matching ga proberen Systeemkast, maar hier "klaagt " iedereen over die site dat daar weinig aanbod is. Lexa en RP heb je wel veel aanbod, maar geen leuk aanbod, vind ik.

Ik ben enorm gecharmeerd van e-Matching. De site is serieus opgezet, maar de deelnemers zijn ook serieus. Hoewel ik zelf hoog opgeleid ben, zou ik graag een kopie van e-Matching zien zie zich op iedereen richt maar wel met dezelfde in steek. Mijn toekomstige partner kan ook best mbo-niveau hebben namelijk.

Het lastige van datingsites is, is dat het toch op geluk aankomt. Veel aanbod is niet nodig, als je het geluk hebt dat de eerste waar je een bericht aan stuurt de ware is. Als iemand 7 miljoen wint in de Staatsloterij, zal diegene niet roepen dat de Staatsloterij dé manier is om rijk te worden. Iedereen begrijpt namelijk dat dit maar weinigen overkomt. Dit is eigenlijk ook wel een beetje zo bij datingsites.
Foutje
Ach, het schijnt te gebeuren dat mensen hun levenspartner vinden op internet.

Eric (welkom hier, vlgs mij had ik jou nog niet eerder gezien?) heeft wel n punt: ik check altijd profiel. Kort bericht bij geen of stom profiel: niets terug. Kort bericht bij leuk profiel: kort bericht terug. En ookal heb ik ook liever iemand die langer is dan ik. Als het profiel mij erg aanspreekt bij een kleintje zeg ik wel wat terug!

Maar tbh geloof ik er niet in. Tis leuk tijdsverdrijf voor mij. Voorlopig is latter mn fwb en daarnaast heb ik het toch te druk om me druk te maken om kerels. Droom ik liever over een leuke match op hawaii.. Fantasie doet veel!

Maar mocht die leuke vent bij okc opduiken, in de buurt, die tegen sarcasme kan en die mij de mond weet te snoeren en op t bed weet te smijten (sk ). Tja daar wil ik wel voor gaan!
@imogen75: Dankje. Ik zit hier al een tijdje, maar ik reageer niet vaak.
@ imogen,

Levenspartner zoeken klinkt ook zwaar. Eerst lekker daten en een tijdje een fwb lijkt me nu eigenlijk ook wel wat. Iemand vinden die volledig bij me past is best een uitdaging aan het worden.

Ik ben al een week of 2 van okc af maar je volgens mij niet tegen gekomen. Of een kop groter of ver uit de buurt.

Ik zie wel of ik weer op okc ga of rp ga proberen. Eerst de forum meeting
Heb paiq uitgeprobeerd, maar ik vond het onhandig dat je mensen uit heel Nederland treft.

Misschien kortzichtig, maar ik ben eigenlijk niet op zoek naar iemand die 100 km verderop woont.

Kun je dat ergens instellen? Of werkt die site gewoon zo?
quote:systeemkast schreef op 18 januari 2015 @ 16:51:

@ imogen,

Levenspartner zoeken klinkt ook zwaar. Eerst lekker daten en een tijdje een fwb lijkt me nu eigenlijk ook wel wat. Iemand vinden die volledig bij me past is best een uitdaging aan het worden.

Een fwb vinden is lastiger dan een levenspartner. Ze willen of relatie of friends zonder benefits. Of zie ik iets over het hoofd?
Komt omdat vrouwen moeilijk seks kunnen hebben zonder gevoel. Die worden dan verliefd en willen meer. Heb ik ook last van maar mn leven is nu zo druk dat dat meer (dat nu niet lukt bij latter) toch geen optie is voor me. Dus vind ik t wel best zo.

Maar ook vrouwen hebben soms fwb, maar het lastig voor ons om te vinden. Ermee starten is vrijwel onmogelijk, er moet eerst toch iets meer geweest zijn denk ik. Of een vriendschap die uitloopt op seks... Of zo. Maar een fwb ga je als vrouw niet op inet halen denk ik. Ik iig niet. Terwijl ik er dus niet negatief tegenover sta.
Nou he he. Eindelijk verbinding met forum. Grrr. Internet is een ramp hier!

Hoe was de date? Tja. Ik kan het niet echt een date noemen.

Hij kwam aan. Bij de deur heel onhandig elkaar begroet ( 3 kusjes op de wangen, eentje bijna raak op de lippen). Heb hem wat te drinken aangeboden en eerst wat gepraat. We zouden daarna aan de tv gaan werken

Hij gaf aan dat zijn relatie / verloving tot een einde was gekomen omdat zij nu geen kinderen wil. En hij wel.

We gingen steeds wat dichter bij elkaar zitten tot.... De deurbel ging. Mijn broer. Hij kwam onverwachts langs. Verveelde zich. Gezien broertje exlief ook kent begonnen ze met elkaar te kletsen. Broerlief snapt geen hints en bleef dus zitten. Heb vrijwel de hele middag verhalen over pokeren en de voetbalclub mogen aan horen. Exlief had bij zijn ouders afgesproken om te gaan eten en moest dus op een gegeven moment gaan.

Dus. Nog geen tv aangesloten en nog niet echt duidelijkheid gekregen. Wel nog geapt (gisterenavond). Hij zag aan me dat ik not amused was over mijn broer en dat vond hij wel grappig. Hij Zag aan me dat het niet gepland was. Ik ben kennelijk heel makkelijk te lezen? Zoiets zei hij. Zodra hij tijd heeft komt hij mijn tv installeren en gaan we het toch over de brief hebben. Hij wilde dat echt graag. Ik nog altijd niet maar oke. Ik geef nu toe omdat ik weten waarom hij die bewaart heeft. Daar geeft hij me geen antwoord namelijk op. Nog niet. Wie weet binnenkort wel. Hoop ik.

Vandaag hele dag nog niets gehoord. En denk dus dat dat geen goed teken is. Denk dat ik dus nog geen duidelijkheid zal gaan krijgen. En het rotte is, is dat hij me nu wel erg bezig houdt.
Carpe Diem!
@Erik/systeemkast. Heb je ooit gehoord dat iemand naar de kroeg gaat en zegt: zo, ik ga mijn levenspartner zoeken vanavond... Zo moet je dat daten ook zien, gewoon contact zoeken, chatten/wa, date of twee en dan weet je echt wel of het iemand is waar iets mee kan ontstaan. Ontstaat het niet, ook goed. Ontstaat het wel, super, maar later toch niet, ook goed. That's life.

E-match is oké, maar wel erg braaf, tenminste vind dat wel veel mensen hun profiel erg 'braaf' invullen. Netjes vragen beantwoorden en: wie ben je? Oh wat lastig iets over mezelf te zeggen... of Ik ben spontaan, eerlijk en een aardig persoon. Hou toch op, iedereen is aardig, maak er wat leuks van, maak een paar grappen, beetje cynisch, dat soort werk. Maar ben je juist braaf, vul het dan ook braaf in. Want dan trek je de juiste dames aan. Beetje vooronderzoek helpt (geen doopceel lichten dus, mag ik hier niet te hard roepen, want dan is het romantische er af, geloof ik...). op zich is hogeropgeleid wel prettig, op het zelfde niveau is belangrijk, anders houdt het over het algemeen sowieso al snel op...

Okc vind ik al wat minder braaf, daar pik je snel de dames uit waar je gewoon goed lol mee kan hebben zeg maar, puur door de profielen goed te lezen.

Badoo en tinder blijft inderdaad alleen de lol over en is diepgang al wat verder te zoeken....

RL geen idee, maar sprankelendheid is ver te zoeken (alleen de naam al...)

Dan kan je het ook zien als tijdverdrijf, zoals Imogen aangeeft.

Fwb of niet, levenspartner of niet, goh, weet ik veel, we zien wel, toch?

Badoo en tinder blijft inderdaad alleen de lol over en is diepgang al wat verder te zoeken....
"Look deep into nature, and then you will understand everything better."
Hmm, mijn eerste-keer-seks-man heeft afgezegd voor vanavond. Hij wil wel nog een keer afspreken, maar lijkt geen concrete plannen te maken.
@missp; ah wat irritant! Was niet opendoen geen optie?

@Winkje; had hij wel een goede reden?

Voor wat betreft de FWB discussie; ik zie het redelijk vaak voorbij komen in de (Tinder) profielen van mannen. Ik heb natuurlijk geen zicht op die van de vrouwen; maar kan me zo indenken dat je dat een stuk minder ziet. Dubbele standaard en zo. Alleen daarom is het voor vrouwen al lastiger om er een te vinden. Stukje gevoelens spelen ook wel mee denk ik, maar dat is voor mij niet de grootste drempel. 'Levenspartner' klinkt ook zwaar, maar goed, uiteindelijk hoop je toch ook dat het daarop uitdraait

Ik heb de expat van vanavond geblokkeerd. Appte om een uur of 2 dat hij net wakker was en dat hij films wilde kijken, bla bla. Niet op gereageerd en hem voor mezelf tot 6 uur gegeven om wat voor te stellen aangezien het plan was wat te gaan drinken, en toen er niets kwam hem van Tinder gegooid en geblokkeerd op de app. Ik ben een beetje klaar met alle flauwekul.

FWB heeft gebeld, zoals gewoonlijk tussen de bedrijven door, eerst over zichzelf gepraat, en toen pas de vraag hoe het met mij ging na een ziekenhuisbezoek van (3!) maanden geleden. Ik heb een mammografie gehad, en toentertijd kon er nog geen telefoontje af om te checken hoe het ging, wat ik hem kwalijk heb genomen. En ook dat ook verteld.

Heb hem soort van moeten onderbreken om hem te vertellen wat ik ervan dacht. Hij snapte mijn standpunt, maar we hebben het er niet lang over gehad aangezien hij aan het werk moest. Beetje nutteloos telefoontje dus, maar hij wil volgende maand afspreken om het face to face te doen.

Anyway, nu even niets in de pijpleiding dus! Eens kijken hoe lang het duurt
@ amy: was idd een beter idee geweest ja :/.

Ben je niet bang dat fwb je gaat afleiden als jullie afspreken?
Carpe Diem!
@Amy, ik gok op 2 dagen.

Dank voor jullie harten onder de riem! Ik denk dat ik de juiste keus heb gemaakt. Kerstman appte na zes uur terug. Het was een heel aardig berichtje waarin hij onder meer zei dat hij mijn keus begreep en dat hij ook dacht dat dit het beste was. Maar ook weer een zin over dat dingen soms wat meer tijd nodig hebben en dat gevoelens in de loop van de tijd nog kunnen groeien.

Tja, denk ik dan, als je dat vindt, dan had je dat even iets eerder moeten laten zien. Dan moet je niet een vrijdagavond lang alle kleine (fysieke) toenaderingen van mij afwijzen en vervolgens niets meer van je laten horen. En als ik dan zelf maar vraag wat er aan de hand was, ruim vijf uur later pas antwoorden, en als ik daarop dan weer een handreiking doe ('ik zou het nog wel even het voordeel van de twijfel willen geven') niks meer terugzeggen. En als ik dan bij gebrek aan antwoord 18 uur later aangeef dat ik dan zelf de knoop doorhak, dán nog eens komen met 'dat dingen soms wat meer tijd nodig hebben'. Tja, dan denk ik: slome duikelaar, waarom laat je me dan bijna een heel weekend bungelen? Uit niets bleek dat hij er nog voor wilde gaan.

Hoe dan ook, ik kan me weer even volledig op de andere dingen in mijn leven richten. Want ik denk inderdaad dat ik voorlopig stop met daten. Het kost me meer energie dan het me oplevert.
@Rasa; vreselijk zo'n man. Die kan zelf geen beslissingen maken, is handiger als een ander dat voor hem doet.

@misspatrice; nee hoor, dat stadium is al heel lang over.
quote:AmyFarahFowler schreef op 18 januari 2015 @ 19:58:

@Rasa; vreselijk zo'n man. Die kan zelf geen beslissingen maken, is handiger als een ander dat voor hem doet. Ja, dat geweifel begon me ook flink te storen. Eerst besluiten we expliciet om door te daten ook al weten we nog niet of het méér kan worden, dan doet hij meteen de eerstvolgende date superlauw en dan blijft ie daarna ook nog in zo'n kweenie-stand hangen. Ja, dan wordt het natuurlijk zeker niks.
Missp. Broer is man. Die moet je geen hints geven. Gewoon bij de deur zeggen sorry het komt niet uit ik heb bezoek. Punt.

Mwoa. Heb ff n moeilijke dag. Beetje ziekig, wel druk met kids. Mis dan af en toe wel de sterke armen van latter... Je kunt nog zo stoer en onafhankelijk zijn. Soms heb je gewoon een knuffel nodig.
@imo: zo waar! Ziekjes? Hopelijk snel over! Beterschap!

Volgende keer doe ik dat denk ik ook maar. Hopelijk spreken ex en ik snel af.
Carpe Diem!
@ Rasa: knuffel! Hoe je het beschrijft is dit beter ja.
Carpe Diem!
@Systeemkast, ik moest aan je denken net. Ik zapte even en kwam op 'Bloed, zweet en tranen' uit en daar was net een Braziliaan, leuk koppie en prachtige stem. Klein van stuk, mooie manier van spreken. Kortom ik dacht aan jou omdat hij uit Brazilië komt en klein was. Ben benieuwd of jij het gezien hebt. Overigens zag hij er op het toneel stukken minder leuk uit met z'n 'Jordaan-achtige party outfit' en vreselijke kapsel haha. Ik denk dat je nu verkeerd om denkt, wij vrouwen (tenminste een hoop denk ik) willen juist een leuke, lieve en aardige man waarmee je een leuk gesprek kunt voeren en enorm kunt lachen. Als dat er is willen we je pas op bed smijten, niet andersom hoor (tenzij je er eentje treft die alleen seks zoekt dan werkt het misschien net weer andersom). Ik heb het gevoel dat er bij online daten meer moet kloppen dan wanneer je iemand irl treft. Men werkt een lijstje af alvorens het een mogelijkheid te vinden. Irl weet je meteen of iemand een kans maakt en leer je ze daarna kennen. Tips heb ik niet, gewoon zowel online en irl onder de mensen blijven komen.

@Erik, nieuw hier (of af en toe hier maar dat heb ik gemist dan) leuk! Ik kom ook weinig vrijgezellen tegen en uit ga ik ook zelden, dus dan ben je al snel veroordeeld tot het net. Ik ontmoet op Tinder wel mannen juist die serieuze intenties hebben en zij geven aan dat ze juist veel vrouwen treffen met losse intenties. Ik denk wel dat het eraan ligt of je kinderen hebt of niet, die eerste categorie in hogere leeftijdsgroep geeft meer kans op serieuze intenties denk ik. Ik moet na een date of 3-4 ook wel iets voelen, iets waaruit ik op kan maken dat het bij me kan groeien (want die tijd heb ik ook nodig).

@Renske, vervelend meis en menselijk om je dan even depri te voelen. De manier waarop foute man met je omgaat is niet netjes. Afzeggen en niets meer laten horen. Ik denk dat je er goed aan doet voor jezelf te kiezen, hoe lastig dat ook is.

@Sybreed, even iets rechtzetten. Het is niet de bedoeling dat date en ik de draad weer gaan oppakken. We hebben uitgesproken dat het op heel veel vlakken klikt maar dat er iets mist. Komt ook door de verschillende fases waar we inzitten. We hebben afgesproken dat we elkaar over een tijdje weer eens gaan zien. Niet met de intentie alsnog iets te gaan voelen, maar meer omdat het vriendschappelijk ook goed klikte en het zonde zou zijn elkaar nooit meer te zien. Als het niet gebeurt ook goed dus. Ik dacht alleen dat een aangepaste versie van deze variant misschien iets voor Rasa zou zijn, even een rustmoment (wellicht wel met de intentie het weer op te pakken).

@Leentje, ja ik date met intentie relatie en het is mooi als ik dan lol heb. Met mannen waarbij ik van tevoren weet dat de intentie anders is date ik dus niet.

@Rasa, allereerst een . Je mag verdrietig zijn en ook al heb je nu zelf de knoop doorgehakt het is toch ook logisch. Jij had het nog wel even aan willen zien, aangezien het de eerste sinds lange tijd is waarmee het wel klikte en je wellicht een toekomst zou kunnen zien. Dat heeft tijd nodig om uit je systeem te krijgen. Hmm dat bericht van hem vind ik niet zo eerlijk eigenlijk. Eerst zelf de twijfel aangeven en als jij dan de date afkapt de deur op een kier zetten. Je klinkt alsof je achter je keuze staat, knap!

@Maka, hahahaha gelachen om jouw post. Nee hoor, ik heb nooit gezegd dat ik ze heel aantrekkelijk vond en wilde bespringen. Date vond ik een leuke en oprechte man en voelde vertrouwd, maar kriebels had ik niet en uiterlijk gezien vond ik dat geen hunk. G. daar is een onverklaarbare klik, maar die is zeker niet super aantrekkelijk en ben daar ook niet verliefd op. Ik zou er voor tekenen om compleet in love te zijn, maar dat is dus wat ik zelden tot nooit heb meegemaakt. Eisenlijstje, van sommige dingen stap ik soms af, andere zijn keiharde eisen. Ik denk wel dat naar mate je langer alleen bent je het lijstje zeg maar bijwerkt. En ik snap wel wat jij zoekt hoor en het is ook herkenbaar.

@Imo, ook voor jou een . Zelfs de meest gelukkige vrouw die alles voor elkaar heeft kent die momenten toch? niets mis mee en moet je soms gewoon even toelaten. Je had gehoopt dat het met Latter anders zou lopen en voelde genoeg, dus gemis is er toch, ondanks dat je hem dan af en toe nog even ziet. Morgen nieuwe dag, wees maar even lief voor jezelf. O en wat is tbh???

@Amy, daar ben je dus niet heel erg veel mee opgeschoten. Ik vind hem vrij egoïstisch klinken. Fwb of vrienden, als iemand voor zoiets naar het ziekenhuis gaat informeer je toch even? En de reactie van nu vind ik ook zo klinken. Wat ga je nu doen en wat is je gevoel na dat gesprek?

@MissP, waarom heb je je broer niet gewoon weggestuurd? Nu weet je nog niets, heel irritant. En als je uit gaat van jezelf, wat voelde je toen je hem na zo lang terugzag? Je bent er erg veel mee bezig lijkt het. Eerst in de wolken, toen elk woord van hem afwegen en nu maak je je weer druk. Maar wat voel en denk jezelf, zonder rekening met wat hij mogelijk wel of niet wil?

Even een tegenhanger op alle dip-verhalen en dingen die niet goed gaan. Ik voel me fijn en rustig. Dat afkappen van oude koeien doet me goed en geeft me rust. Tinder weer eraf, geen contact met oude bekenden en duidelijk aangegeven bij enige op app dat ik ermee stop. Enige met wie ik nu nog contact heb is de FB man en dat is heel leuk, maar is anders ontstaan en intentie is dus niet daten. Al gaan de gesprekken nu wel vaker de 'date-vragen-kant' (denk aan: hoe lang ben je alleen, hoe is de omgangsregeling, heb je broers/zussen, waar val je op etc.) op. Maar hier ligt dus geen druk op en is gewoon gezellig en geeft geen onrust. Leuk dat dat ook kan.
Good for you Famke! Je klinkt ook rustig en sterk.

voor Imo en Rasa....

Zelf heb ik ook even een dipje.... Mr.leuk is erg leuk, maar ik baal er even van dat hij én pas volgende week af kan spreken én niet echt veel berichtjes stuurt.... Nu is dat laatste altijd al zo geweest, maar toch... Stel ik me aan? Dan graag een schop onder mn kont!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven